Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:31

_San87_ schreef:
In een ding heeft Rahmouni zeker weten gelijk; het lijkt echt wel een film.

En wat een marokaan vertelt.. :+

Citaat:
Volgens Yessin Rahmouni werd hij daarop door de man van Van Beelen aangevallen. “Ik heb me verdedigd, ik laat me door niemand slaan. Zeker niet door een man met een grote knijptang.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:31

Knakker schreef:
al met al een leer voor ons allemaal, of we nu ruiter zijn of eigenaar.
maak goede afspraken en leg ze vast, ook al lijken het zulke aardige mensen en ging het bij de vorige paarden ook altijd goed.
Zodra het om echt geld gaat leer je mensen kennen!

Dat is zeker waar , ik heb zelf ook in zo'n pakket gezeten, 8 jaar lang een paard gereden van een ander ,daar alle kosten voor gedragen ( echt alles ) ( hij is naar de LT gereden ) en bij verkoop ( waar ik zelf gelukkig alles in heb kunnen regelen) ruzie met de eigenaar , hij zei " je moet blij zijn dat je dat paard altijd gratis heb mogen rijden " yeah right }:0
Zodra er geld om de hoek komt kijken , gaan mensen hele rare dingen doen , maakt niet uit hoelang je iemand al kent ( in mijn geval al 19 jaar )

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:38

ceasario schreef:
_San87_ schreef:
In een ding heeft Rahmouni zeker weten gelijk; het lijkt echt wel een film.

En wat een marokaan vertelt.. :+

Citaat:
Volgens Yessin Rahmouni werd hij daarop door de man van Van Beelen aangevallen. “Ik heb me verdedigd, ik laat me door niemand slaan. Zeker niet door een man met een grote knijptang.

Wat bedoel je hiermee? "Wat een marrokaan verteld? Is toch totaal niet belangrijk welke nationaliteit Yessim heeft als hij dit verhaal doet. Hij verteld toch immers alleen hoe hij het ervaren heeft..

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:42

friendly schreef:
[
Wat bedoel je hiermee? "Wat een marrokaan verteld? Is toch totaal niet belangrijk welke nationaliteit Yessim heeft als hij dit verhaal doet. Hij verteld toch immers alleen hoe hij het ervaren heeft..

Een verstandig persoon houdt zijn mond in deze zaak..
En nu lijkt het dat hij wat schoon te vegen heeft..
Typisch..De andere partij zegt iets anders..

Lante

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:19

Krijgen we hier nu ook nog anti Marokkanen uitlatingen..?? Ik vind de kamper vooroordelen al erg genoeg! :(

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:22

Ik vind het raar dat hij in het begin nooit als aangevallen persoon is aangeduid. Alleen het meisje en de vader van visser toch?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:45

Lante schreef:
Krijgen we hier nu ook nog anti Marokkanen uitlatingen..?? Ik vind de kamper vooroordelen al erg genoeg! :(

Allemaal terug naar Istanbul was het toch :') ?

Idd, laten we hier niet overgaan op racisme.

Ik ben benieuwd of hij wegkomt met die schadeclaim. Wel gewoon kl*te dat hij dat paard nu kwijt is.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:26

SaskiaKa schreef:
Ashley5760 schreef:

Handig om een verklaring af te leggen TEGEN je vriend? Tommie probeert over te komen alsof dit hele gebeuren als donderslag bij heldere hemel kwam en deze meneer vertelt doodleuk dat er al een hangslot om de stal van Vingino zat.... Volgende keer eerst even met je advocaat overleggen voordat je dingen gaat vertellen :o

Idioot trouwens om een hangslot om een boxdeur te hangen! In geval van nood is Vingino de laatste die er uit komt dus. Hennepplantages gaan wel vaker fikken omdat het stroom door een louche "electricien" via een omweg wordt geleid en dan een toppaard achter slot en grendel? Tssssssss :n

Ik heb net het stuk gelezen van Yessin, en ik ben het met bovenstaande eens. Hij had voor Tommie beter zijn mond kunnen houden. En als het slot idd op de box zat, lijkt me ook geen normale gang van zaken...

Wat een verhaal wordt dit zeg :9k

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:31

Ik heb wel vaker hele dure paarden achter slot en grendel zien staan. Toen ik vroeg of ze dat niet eng vonden ivm brand was het antwoord dat risico op brand kleiner was als het risico van diefstal.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:34

Maar daar was vast het elektriciteitssysteem niet "aangepast", dat verhoogt de kans op brand aanzienlijk.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:59

Hij zal vast verwacht hebben dat de kans er in zat dat ze haar paard op zou proberen te halen.
Doet mij denken aan het retentierecht van een pensionhouder. die mag ook een slot op de deur zetten om zijn onderpand veilig te stellen bij openstaande schulden.

Als TV de afgelopen paar jaar alle kosten gedragen heeft en het paard getraind heeft zonder dat in rekening te brengen dan verwacht je dat daar wel afspraken over gemaakt zijn. Minstens mondeling. En ik vind het zeer apart dat de eigenaresse dan zo ineens haar paard op wil halen zonder overleg met de advocaat of overeenstemming over een bedrag voor training.

Het is zeer onwaarschijnlijk dat TV alles vrojblijvend heeft geinvesteerd zonder afspraken over een tegenprestatie in de zin van eigendom/sportrechten/%bij verkoop.
Het was logischer geweest als ze met advocaat aan tafel was gaan zitten en het paard ondertussen door had laten trainen.
Hier wordt niemand beter van..

Investigator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:32

ceasario schreef:
Citaat:
Tommie Visser zal via een civiele procedure eisen dat hij het dressuurpaard Vingino, dat vorige week na een vechtpartij in het Noord-Hollandse Vijfhuizen in beslag werd genomen door de politie, terug krijgt voor trainingen. Volgens zijn advocaat Luc Schelstraete zal hij twee miljoen euro claimen als dit niet wordt toegekend.

Dat is het mooie voor de fiscus..
Kan zo uitrekenen wat deze "knaap" aan uurtarif hanteert.

Dat wordt "smullen" voor de inspecteur van de belastingen met naheffingen.

Als hulpje van Anky in de Oekraine...tel uit.

Hoeveel jaar loop jij achter???

Investigator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:38

ceasario schreef:
friendly schreef:
[

Een verstandig persoon houdt zijn mond in deze zaak..
En nu lijkt het dat hij wat schoon te vegen heeft..
Typisch..De andere partij zegt iets anders..

Hij heeft nergens gereageerd maar als hij in de paardenkrant wordt beschuldigt door M van Beelen en haar advocaat, heeft hij gelukkig het recht zich hier tegen te verdedigen, en als je het stuk in de paardenkrant goed hebt gelezen, lees je dat M van Beelen bij aankomst al een slot op de staldeur van Vingino zag, dus niks nieuws!! Je kan beter je mond houden ipv reageren uit emotie. Alles wat jij uitkraamt is gebasseerd op jouw eigen mening ipv feiten. Dus hou liever je mond

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 00:42

Roxxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 01:05

http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... euren.html

Tommie Visser verteld letterlijk: "Hoe zit het nu echt in elkaar. ‘In de media gaat het nu steeds om ‘Wie is de eigenaar van Vingino’, maar dat is voor mij, en ook voor Margriet van Beelen, nooit een discussiepunt geweest. Toen ik hem vier jaar geleden te rijden kreeg, was hij van haar. Het was niet nodig om afspraken te maken, want zo goed ging het niet in het begin. Nu is Vingino nog steeds van haar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier ging de hele kwestie toch over? Visser beweerde toch mede eigenaar te zijn???????

Zijn advocaat Schelstraete heeft bovendien pas zelf verklaard dat ze wel degelijk mede-eigendomspapieren hebben getoond maar het OM kwam er niet uit, en volgens Tommie had hij het mondeling en schriftelijk van facebook. Hoe kunnen ze dat nu hebben als Tommie nu beweert dat hij van haar is????

En als klap op de vuurpijl verklaart Yessin Rahmouni in de Paardenkrant dat die mevrouw er zelf was met haar zus, conclusie: dat er dus geen knokploeg kwam!!!!

Wat zou er achter zitten want zo stom is toch niemand, of word ik gek?

Investigator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 02:26

Roxxan schreef:

Tommie Visser verteld letterlijk: "Hoe zit het nu echt in elkaar. ‘In de media gaat het nu steeds om ‘Wie is de eigenaar van Vingino’, maar dat is voor mij, en ook voor Margriet van Beelen, nooit een discussiepunt geweest. Toen ik hem vier jaar geleden te rijden kreeg, was hij van haar. Het was niet nodig om afspraken te maken, want zo goed ging het niet in het begin. Nu is Vingino nog steeds van haar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier ging de hele kwestie toch over? Visser beweerde toch mede eigenaar te zijn???????

Zijn advocaat Schelstraete heeft bovendien pas zelf verklaard dat ze wel degelijk mede-eigendomspapieren hebben getoond maar het OM kwam er niet uit, en volgens Tommie had hij het mondeling en schriftelijk van facebook. Hoe kunnen ze dat nu hebben als Tommie nu beweert dat hij van haar is????

En als klap op de vuurpijl verklaart Yessin Rahmouni in de Paardenkrant dat die mevrouw er zelf was met haar zus, conclusie: dat er dus geen knokploeg kwam!!!!

Ja M van Beelen zelf haar zus en nog 12 anderen, als je alles goed had gelezen de afgelopen dagen had je dat zelf wel kunnen ontdekken, ze zaten niet voor niets met 14 man vast.

Investigator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 02:31

En vertel mij waarom komt M van Beelen met haar hele knokploeg en kniptang en ander ijzerwaar naar de stal van T Visser. Denk niet dat Y Rahmouni weet wat de namen van de andere 12 zijn en deze 'vriendjes van M van Beelen kende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 06:19

Roxxan schreef:

Helemaal mee eens, vind ik ook nogal inconsistent allemaal. En dan die opmerking "Het was niet nodig om afspraken te maken, want zo goed ging het niet in het begin." Nee, je kunt natuurlijk beter je kop in het zand steken tot het moment dat een paard een bedrag van 7 cijfers voor de komma waard is en de eigenaar hem wil verkopen. :')

Zo zie je maar weer: topprestaties leveren in de paardensport is niet alleen een kwestie van mooi kunnen rijden, maar ook van je zaken goed op orde hebben, van mentale volwassenheid en professionaliteit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 06:36

Investigator, heb jij je aangemeld om het straatje van Tommie schoon te vegen? Niet erg geloofwaardig om met 4 nieuwe pro TV berichten hier opeens te posten.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 06:59

Ik vind het vreemd dat als het pas sinds zeven maanden echt goed gaat dat hij blijkbaar voordat het goed ging het paard ook het paard gratis trainde? Lijkt mij niet logische als professionele ruiter want dan wil ik mijn paard ook wel brengen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:09

Waarom is dat vreemd? De meeste mensen kunnen dat soort paarden niet zo even betalen ook niet als jong paard. De kosten van zo'n paard zijn dan voor de ruiter waardoor de ruiter automatisch helft eigenaar word van het paard. Bij verkoop van het paard krijgen dan bijde partijen de helft van de opbrengst! Eigenlijk is dat heel slim.

Wanneer jij elke maand geld krijgt voor het rijden en de kosten die je hebt gemaakt en het paard blijkt na 2 jaar verkocht te worden voor 2 miljoen dan denk ik dat je baalt dat je niet helft eigenaar bent terwijl dat wel mogelijk was.

Wanneer het paard kreupel is en rijp voor de slacht krijg je helemaal niets en heeft het alleen geld gekost. Dat is net welk risico je wilt nemen.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 10-04-14 07:13, in het totaal 2 keer bewerkt

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:10

Roxxan schreef:

Volgens mij moet je wat beter lezen. De hele kwestie gaat over wel of niet verkopen. In de media is er wat anders van gemaakt. Als je goed leest zegt Tommie dat Margriet nog steeds eigenaar is en hij een groot aandeel heeft gekregen inmiddels. Wat betreft de knokploef. Hij zegt dat in eerste instantie Margriet en dr zus kwam. Ik zie niks geks aan het hele verhaal.

Ik snap het hele verhaal ook. In eerste instantie is het natuurlijk heel leuk dat jouw paard grandprix loopt. Als er dan ineens een paar miljoen op geboden word ga je toch denken. Ben je de rest van je leven uit de (eventuele) zorgen je hoeft niet meer te werken. Met alle respect ik zou denk ik ook voor het geld gaan. Maar de manier waarop is natuurlijk een ander verhaal. Dat ahd Margriet gewoon met haar advocaat moeten uitvechten hier kom je namelijk onderling nooit uit als het over zulke bedragen gaat.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:14

Petrichor schreef:
Waarom is dat vreemd? De meeste mensen kunnen dat soort paarden niet zo even betalen ook niet als jong paard. De kosten van zo'n paard zijn dan voor de ruiter waardoor de ruiter automatisch helft eigenaar word van het paard. Bij verkoop van het paard krijgen dan bijde partijen de helft van de opbrengst! Eigenlijk is dat heel slim.

Wanneer jij elke maand geld krijgt voor het rijden en de kosten die je hebt gemaakt en het paard blijkt na 2 jaar zo goed te zijn en 1a2 miljoen euro waard zijn heb je dus bij verkoop een bijzonder mooi zakcentje!

Wanneer het paard kreupel is en rijp voor de slacht krijg je helemaal niets en heeft het alleen geld gekost. Dat is net welk risico je wilt nemen.

Maar dan heb je een andere afspraak gemaakt waarbij je geld verdient dan wel op langere termijn

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:15

paardjes123 schreef:
Ik vind het vreemd dat als het pas sinds zeven maanden echt goed gaat dat hij blijkbaar voordat het goed ging het paard ook het paard gratis trainde? Lijkt mij niet logische als professionele ruiter want dan wil ik mijn paard ook wel brengen

Is niks vreemds aan. Als het een heel talentvol paard is is het toch de beste investering die je zou kunnen doen. Stel: Tommie had dit paard mogen rijden tm olympische spelen en haalt een medaille. vervolgens verkoopt hij het paard voor een aantal miljoen of een paar ton. Is toch op zowel sportief als finacieel vlak pure winst. Tuurlijk hangt er ook een risico aan. het kan ook niet werken dan zit je met een waardeloos paard en heb je tijd en geld geinvesteerd. In dat geval heb je niet het verlies van de aanschaf dus ook dat is te verwaarlozen