Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:50

Anneeex88 schreef:
Ik ben vandaag wezen kijken, we hadden graag geboden, maar... Zelfs risicovolle paarden hebben al een bod van meer dan 500,- achter hun naam staan!

Wedfort is een topper geweest in de sport, veel mensen kennen hem nog.. En willen dan wel een risico nemen.. Ik had graag op Quess of Bloyd willen bieden.. Maar ach, alles beter dan naar de slacht.

Dat laatste ben ik niet met je eens. Liever slacht dan met chronische mok verpieteren op een weitje omdat iemand je zo graag wilde redden...

Worden flinke bedragen geboden!

Lindaonline

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:55

Nog even en de mest wordt per gewicht verkocht...

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:56

Beb_bokt schreef:

:')

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:58

ben er niet mee eens met de zin alles beter dan de slacht.
sommige zijn beter af naar de paarden hemel, dan dat ze nog gebruikt worden voor dingen waar ze niet meer toe in staat zijn en met pijn moeten lopen dagen lang! dat is pas zielig

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:01

Beb_bokt schreef:

D'r staat een kruiwagen met stront op de site, dus ik zou zeggen: sla je slag!!!! :D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:02

Jaleesaa schreef:
ben er niet mee eens met de zin alles beter dan de slacht.
sommige zijn beter af naar de paarden hemel, dan dat ze nog gebruikt worden voor dingen waar ze niet meer toe in staat zijn en met pijn moeten lopen dagen lang! dat is pas zielig

Precies!
Nu bieden mensen astronomische bedragen voor kapotte paarden om ze te 'redden' en als opknap-projectje...
Dit gaat werkelijk nergens meer over...
Hystery rules. :roll:

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:03

Pieteritus1 schreef:
Beb_bokt schreef:

D'r staat een kruiwagen met stront op de site, dus ik zou zeggen: sla je slag!!!! :D

_O-

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:05

Ik snap niet dat er zoveel word geboden. Bijvoorbeeld op Fia Daula, zit een röntgen rapport bij, met toch aardig wat bemerkingen. Ik zou der nog niet voor duizend euro willen hebben, terwijl het hoogste bod al 1575 is :=

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:06

Zie net filmpje bij spin op Facebook , arme paardjes. Zou hier hoe goed bedoeld niet aan beginnen als particulier. Hoe goed ook bedoeld maar veel paarden hebben echt medische zorg nodig !! En dus een flinke beurs moet je dan wel hebben.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:07

Nou zo te zien kan SPIN zich in de handen wrijven met de hoeveelheid donatie gelden die ze hebben gekregen de afgelopen dagen.
Alle paarden zijn boven de zgn slachtprijs van 400 euro.
Dus ik denk dat deze stichting niet meer biedt nu of wel?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:07

De mensen die daar de laatste dagen voor de veiling kwamen zullen vast niet alle goede spullen hebben meegenomen :o?

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:10

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:10

heb dit op de achtergrond gevolgd en ben nu echt met stomheid geslagen..... 8)7

wat een prijzen zeg!!!
vraag me echt af welke dwaas dat ook werkelijk gaat betalen... :$
of zijn er misschien afspraken gemaakt tussen curator en SPIN??!! :list:
de bedragen die er nu staan zijn al waanzin laat staan waar ze dinsdag op staan...

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:11

[***] schreef:
Jeja schreef:
Zie net filmpje bij spin op Facebook , arme paardjes. Zou hier hoe goed bedoeld niet aan beginnen als particulier. Hoe goed ook bedoeld maar veel paarden hebben echt medische zorg nodig !! En dus een flinke beurs moet je dan wel hebben.

Is hier een link van dat het te zien is zonder vrienden te zijn met hun?

Of zonder dat je Facebook hebt?

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:11

Iemand een idee hoe de 2 united hengsten eruit zagen? Wordt ook nog niet heel veel op geboden..

Bedragen lopen belachelijk hoog op denk ik

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:12

jemig wat walg ik van de SPIN en de PVdD.

sorry dat ik het zeg maar naar mij mening staan er een aantal bij die echt beter af zijn als ze geslacht worden, en dan zeg ik op mij beurt niks mis met een stukje vlees.

maar zogenaamd alles willen "redden" om hun eigen zakken te vullen.

over de PVdD heb ik al langer geen goed woord over maar dit bevestigd het wel weer.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:12

Zafyr's eerste bod is er van mij. :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:15

palousa_boy schreef:
De mensen die daar de laatste dagen voor de veiling kwamen zullen vast niet alle goede spullen hebben meegenomen :o?

Dat kan niet: alles is veel eerder vastgelegd dan de veiling is, dus geen graaiwerk mogelijk.

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:16

Ga me even op fb inloggen anders maak ik een filmpje van het filmpje en zet ik hem op YouTube.

Wico 2500 ? Kan nooit zoiets paard is op 3benen afgekeurd voor die prijs of 500 meer heb je een leuk gezond paard ook op niveau. Ik geloof werkelijk niks ervan dit is echt samenspel! Zei het meteen al of er word ziekelijk hoog geboden of de zelfde dag zou de veiling niet doorgaan. En kijk aan bedragen die geboden worden snapt iedereen dat dit niet kan kloppen. Zijn nog twee dagen te gaan haha, jaja straks betaald nog iemand 5000 voor wico.
Wel mooi daarboven komt nog 40% aan veiling kosten EN BTW! Waar gaat het heen. Dan zit je al bijna aan de 5000

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:18

bel91 schreef:
heb dit op de achtergrond gevolgd en ben nu echt met stomheid geslagen..... 8)7

wat een prijzen zeg!!!
vraag me echt af welke dwaas dat ook werkelijk gaat betalen... :$
of zijn er misschien afspraken gemaakt tussen curator en SPIN??!! :list:
de bedragen die er nu staan zijn al waanzin laat staan waar ze dinsdag op staan...

Nee. Echt nee. De gedachte alleen al. :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:20

MarvanTom schreef:
palousa_boy schreef:

Dat kan niet: alles is veel eerder vastgelegd dan de veiling is, dus geen graaiwerk mogelijk.

Geloof mij, het zat er al dik in dat ze het niet gingen redden, mij kan je iet wijs maken dat er geen spullen zijn "verdwenen"

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:20

xPenny schreef:
Zafyr's eerste bod is er van mij. :)

ik had willen wachten tot de laatste dag :P , maar dan zal ik maar niet op haar gaan bieden.
Het was het enige paard waarvan ik tegen mijn man zei: Dat is een leuke. Niet te groot. 10 jaar, kan dus nog even mee, maar ja, niet zadelmak...dat was de enige maar...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:21

Jeja schreef:
Ga me even op fb inloggen anders maak ik een filmpje van het filmpje en zet ik hem op YouTube.

Wico 2500 ? Kan nooit zoiets paard is op 3benen afgekeurd voor die prijs of 500 meer heb je een leuk gezond paard ook op niveau. Ik geloof werkelijk niks ervan dit is echt samenspel! Zei het meteen al of er word ziekelijk hoog geboden of de zelfde dag zou de veiling niet doorgaan. En kijk aan bedragen die geboden worden snapt iedereen dat dit niet kan kloppen. Zijn nog twee dagen te gaan haha, jaja straks betaald nog iemand 5000 voor wico.
Wel mooi daarboven komt nog 40% aan veiling kosten EN BTW! Waar gaat het heen. Dan zit je al bijna aan de 5000

Voor €1000 minder heb je zelfs een leuk paard
Laatst bijgewerkt door palousa_boy op 25-01-14 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:21

Ik denk dat dit gewoon onwetende mensen zijn die denken 'oh leuk, een paard dat bij een zorgboerderij heeft gelopen zal wel braaf zijn, en via een veiling is het altijd goedkoop' en die mensen hebben vast wat rijlesjes gevolgd op de manege maar verder geen flauw idee wat er allemaal mis kan zijn met een paard en wat voor kosten dat met zich mee kan brengen.

maggie37

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:24

weet iemand iets over de friese merrie eva?