Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_nvds schreef:Air schreef:Vind jullie hier erg walgelijk reageren. Jullie zijn geen rechters, doe dan ook niet alsof je er wel eentje bent.
Dit komt juist op tv omdat dit soort dingen vaker voorkomen. En omdat er veel onduidelijkheid over heerst.
Een beetje respect mag wel, voor beide partijen.
En er is niks sneu's aan Mr. v/d Berg, hij heeft er immers zelf op toegezegd.
Amen
_nvds schreef:Air schreef:Vind jullie hier erg walgelijk reageren. Jullie zijn geen rechters, doe dan ook niet alsof je er wel eentje bent.
Dit komt juist op tv omdat dit soort dingen vaker voorkomen. En omdat er veel onduidelijkheid over heerst.
Een beetje respect mag wel, voor beide partijen.
En er is niks sneu's aan Mr. v/d Berg, hij heeft er immers zelf op toegezegd.
Amen
_Wodka_ schreef:Persoonlijk vind ik het sneu voor de kopende partij. Maar na het zien van de uitzending denk ik niet dat ze kan aantonen dat het paard al ziek was tijdens de koop. Het lijkt me dan ook dat de verkoper volledig in zijn recht staat.
PhiaBink schreef:_nvds schreef:
Amen
PhiaBink schreef:Nogmaals, het gaat over een consumentenkoop. Niet over lyme, beten enz. Dit kan door een niet paarden advocaat gedaan worden. Het is de zelfde wet als je een koelkast koopt. Er is geen verschil tussen een paarden aankoop consumentenkoop of een koelkast consumentenkoop.
PhiaBink schreef:Voor degene die nog niet hebben gelezen, er is maar ongeveer 30% van het hele gedoe uitgezonden. Daardoor is het een vertekend beeld.
De advocaten die mee doet aan dit soort programma's nemen geen zaak aan dat ze gaan verliezen! Dat kost hun naam en reputatie.
De andere advocaten hadden dezelfde eind conclussie. Een dagvaarding.
De advocaten en rechters hier op bokt denken er anders over, maar die hebben er niet voor gestudeerd en dat is het verschil.![]()
De echte advocaat heeft een dossier met alle info. De advocaten hier op bokt hebben dat niet. Zo wordt er van alles gespeculeerd, verzonnen, erbij verzonnen, door het slijk gehaald, afgebrand enz.
De info die jullie gisteren of vandaag hebben gezien is niet het hele verhaal, maar een stukje. Alle bloeduitslagen, medische raporten enz. heeft de advocaat van Pro Deo. De advocaten hier op bokt niet. Dat is nu het verschil.
Jammer dat je oordopjes in hebt wanneer het gaat om de feiten en niet wilt inzien dat je vriendin ook niet netjes is geweest.
Nogmaals, het gaat over een consumentenkoop. Niet over lyme, beten enz. Dit kan door een niet paarden advocaat gedaan worden. Het is de zelfde wet als je een koelkast koopt. Er is geen verschil tussen een paarden aankoop consumentenkoop of een koelkast consumentenkoop.
essie_blue schreef:_Wodka_ schreef:Persoonlijk vind ik het sneu voor de kopende partij. Maar na het zien van de uitzending denk ik niet dat ze kan aantonen dat het paard al ziek was tijdens de koop. Het lijkt me dan ook dat de verkoper volledig in zijn recht staat.
Andersom. Aangezien de verkoper handelaar is en een bedrijf heeft, is HIJ degene die moet aantonen dat het paard niet ziek was bij verkoop.![]()
Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen. Enne, hoe cru het ook klinkt, als je een paard koopt bij een handelaar (bedrijf) heb je volgens de wet gewoon 6 maanden garantie volgens mij.
Weet dit niet 100% zeker, maar er zitten zeker verschillen bij het kopen van een paard bij een particulier en een handelaar.
Ben het voorderest ook eens met Air.
essie_blue schreef:_Wodka_ schreef:Persoonlijk vind ik het sneu voor de kopende partij. Maar na het zien van de uitzending denk ik niet dat ze kan aantonen dat het paard al ziek was tijdens de koop. Het lijkt me dan ook dat de verkoper volledig in zijn recht staat.
Andersom. Aangezien de verkoper handelaar is en een bedrijf heeft, is HIJ degene die moet aantonen dat het paard niet ziek was bij verkoop.![]()
Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen. Enne, hoe cru het ook klinkt, als je een paard koopt bij een handelaar (bedrijf) heb je volgens de wet gewoon 6 maanden garantie volgens mij.
Weet dit niet 100% zeker, maar er zitten zeker verschillen bij het kopen van een paard bij een particulier en een handelaar.
Ben het voorderest ook eens met Air.
Marjoow schreef:_nvds schreef:
Amen
Maar beste PhiaBink. Wat vind jíj nou van het feit dat Jytte 3 maanden mooi weer heeft gespeeld naar Bart? Wat vind jij nou van háár handelen? Ze heeft Bart voorgelogen over hoe Rubis was, ze was er blij mee en hij was gezond. Dan wilt ze ineens een koopcontract hebben en drie dagen later wilt ze die laten ontbinden. Dat vind jij maar normaal? Dat is niet vreemd, of verdacht?
PhiaBink schreef:Marjoow schreef:
Maar beste PhiaBink. Wat vind jíj nou van het feit dat Jytte 3 maanden mooi weer heeft gespeeld naar Bart? Wat vind jij nou van háár handelen? Ze heeft Bart voorgelogen over hoe Rubis was, ze was er blij mee en hij was gezond. Dan wilt ze ineens een koopcontract hebben en drie dagen later wilt ze die laten ontbinden. Dat vind jij maar normaal? Dat is niet vreemd, of verdacht?
Ik weet wat er gespeeld heeft en dat ga ik dus niet hier neerzetten in belang van de zaak. Nogmaals er is 30% van het verhaal maar uitgezonden.
Het is een consumentenverkoop! Zoek het op en lees!
Splash_ schreef:Ik denk trouwens dat dit topic ook een steentje zal bijdragen aan een eventuele uitspraak van de rechter.
PhiaBink schreef:Marjoow schreef:Maar beste PhiaBink. Wat vind jíj nou van het feit dat Jytte 3 maanden mooi weer heeft gespeeld naar Bart? Wat vind jij nou van háár handelen? Ze heeft Bart voorgelogen over hoe Rubis was, ze was er blij mee en hij was gezond. Dan wilt ze ineens een koopcontract hebben en drie dagen later wilt ze die laten ontbinden. Dat vind jij maar normaal? Dat is niet vreemd, of verdacht?
Ik weet wat er gespeeld heeft en dat ga ik dus niet hier neerzetten in belang van de zaak. Nogmaals er is 30% van het verhaal maar uitgezonden.
Het is een consumentenverkoop! Zoek het op en lees!
Marjoow schreef:Ik heb het niet over consumentenverkoop, maar het menselijk fatsoen wat je hebt. Dus jij beweert dat het allemaal niet waar is? De mailtjes die we hebben gezien? De berichten die we op Bokt hebben gelezen?
Dus jij vind het normaal om de verkoper van je paard voor te liegen, dan te vragen om een koopcontract en het daarna te laten ontbinden? En tussendoor overal vertellen dat het supergoed gaat met het paard, terwijl het ondertussen ziek blijkt te zijn?
PhiaBink schreef:en nogmaals tenzij je zonder de leverancier van de koelkast op de hoogte stelt er zelf aan gaat sleutelen dan vervalt de garantie ook als na dat gesleutel de koelkast nog binnen de garantie valt... En dat is bij een paarden consumentenkoop niet anders.Voor degene die nog niet hebben gelezen, er is maar ongeveer 30% van het hele gedoe uitgezonden. Daardoor is het een vertekend beeld.
De advocaten die mee doet aan dit soort programma's nemen geen zaak aan dat ze gaan verliezen! Dat kost hun naam en reputatie.
De andere advocaten hadden dezelfde eind conclussie. Een dagvaarding.
De advocaten en rechters hier op bokt denken er anders over, maar die hebben er niet voor gestudeerd en dat is het verschil.![]()
De echte advocaat heeft een dossier met alle info. De advocaten hier op bokt hebben dat niet. Zo wordt er van alles gespeculeerd, verzonnen, erbij verzonnen, door het slijk gehaald, afgebrand enz.
De info die jullie gisteren of vandaag hebben gezien is niet het hele verhaal, maar een stukje. Alle bloeduitslagen, medische raporten enz. heeft de advocaat van Pro Deo. De advocaten hier op bokt niet. Dat is nu het verschil.
Nogmaals, het gaat over een consumentenkoop. Niet over lyme, beten enz. Dit kan door een niet paarden advocaat gedaan worden. Het is de zelfde wet als je een koelkast koopt. Er is geen verschil tussen een paarden aankoop consumentenkoop of een koelkast consumentenkoop.
MyHorseGirl schreef:Het is zeker een consumentenkoop, dit stond in het contract (dit was doorgestreept, maar afijn nog steeds rechtsgeldig). Vreemd dat een handelaar die zo zeker van zijn zaak is, dit artikel doorstreept terwijl het garantie biedt. Ze kan een rechtszaak proberen en kijken of ze het kan halen op non-conformiteit.. Al blijft het lastig te bewijzen dat het paard bij de handelaar al ziek was.
Edit; ze heeft hem alleen klinisch laten keuren toch?