Totilas terug naar Edward Gal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:24

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:26

ja misschien wel,maar al die toestanden.Totilas is ook maar gewoon een paard!!!mag een ander wel eens uit de pas lopen,en dan mag Totilas dat NOOIT???

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:27

joyce B

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:29

Nou, dat is dan fijn! Ben erg bebieuwd naar de beelden!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:30

En dan oordelen we zelf wel :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:34

trishvm schreef:
ja misschien wel,maar al die toestanden.Totilas is ook maar gewoon een paard!!!mag een ander wel eens uit de pas lopen,en dan mag Totilas dat NOOIT???

Is het niet een onderdeel van dressuur en ruiterkunde hoe een ruiter met zo'n dag omgaat?

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:46

Karl66 schreef:
trishvm schreef:

Is het niet een onderdeel van dressuur en ruiterkunde hoe een ruiter met zo'n dag omgaat?

dat weet natuurlijk niemand waarom het vorige week niet wou en nu wel.Ik heb het filmpje van vorige week gezien en vanmiddag heb ik op de tribune zitten kijken.Nu ging het goed.Weet wel dat hij hem lang niet daar heeft waar Edward hem had,maar dat vond ik ook van Bretton Woods vanmiddag.Die vond ik bij Emmelie ook beter lopen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:03

Ik denk, dat een heleboel er ook mee te maken heeft, dat hij dekhengst is en niet meer als voorheen gewoon hengst.
Daar kan gedrag behoorlijk door veranderen.
Vaak vergeten we dat voor het gemak even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:27

Tendance schreef:
Ik denk, dat een heleboel er ook mee te maken heeft, dat hij dekhengst is en niet meer als voorheen gewoon hengst.
Daar kan gedrag behoorlijk door veranderen.
Vaak vergeten we dat voor het gemak even.

En die perikelen heeft Edward niet gehad omdat Totilas toen nog niet dekte. Het is misschien moeilijk te begrijpen voor mensen die nog nooit een gezonde, sterke hengst hebben aangekeken, maar ze kunnen een tikkie anders zijn dan anders.

kareldeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:31

Jawel, hij dekte het laatste seizoen bij Edward Gal ook, alleen niet dagelijks. En toen was hij op wedstrijd ook wat lastig. Alleen tijdens het sportseizoen dekte hij niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:37

Daar heeft Edward dan mooi mazzel mee gehad. Voor Matthias ligt dat anders, de vrieskist moet vol.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:43

Nou ok, dan is het opgelost allemaal. Het komt doordat Totilas zoveel dekt tegenwoordig (trouwens ik ben wel benieuwd naar hoeveel) en daardoor heeft MAR een hete hengst onder zijn kont.
Ook weer klaar, gewoon een dekhengst voor het dekken houden en ruinen als je wilt sporten met je dier.
Laatst bijgewerkt door setteke op 13-02-12 01:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:47

Is dat nieuws voor je Setteke? Het komt wel vaker voor hoor dat paarden op hengstenshows niet laten zien wat ze in de wedstrijdbaan wel kunnen. Zo heb ik Anky wel eens Krack zien voorstellen dat er helemaal niks lukte en Jac ook wel eens behoorlijk aan een paard zien harken, maar is zo'n moment nou echt aanleiding om zowel ruiter als paard door het slijk te halen? Volgens mij niet. Het is eerder een signaal dat dit ook Totilas is.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:54

Ach nee hoor, maar volgens mij was Rotterdam ook niet echt top. Verder gaat het om de tamtam, veel blaten en weinig wol. Blessure na blesure. En dan zo'n voorstelling op een hengstenshow, een kür op muziek zou er komen en dan die sneue rondjes.
Het gaat erom hoe je het brengt, als je van de daken schreeuwt, wat je allemaal in de planning hebt en je bakt er niet veel van, dan zakt mijn broek af. Hou dan gewoon je mond en wees nederig, als je het top doet, word je vanzelf beloond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:58

We leren nu een kant van Totilas kennen die we nog niet hebben gezien als publiek en waar EG ook weinig mee van doen heeft gehad.
Het maakt niet zoveel uit hoe de nieuwe eigenaren en ruiter ermee om zijn gegaan, het was toch niet goed geweest en daarom doen ze vooral die dingen die in het belang zijn van paard. Bij onzekerheid wordt hij thuis gehouden en bij een hengstenshow halen ze niet alles uit de kast omdat elke dekkende hengst niks nodig heeft om over de grens van goed-scherp naar te-scherp te gaan. Dus wat is er nu eigenlijk zo verkeerd? Dat hij geen 90% krijgt wordt volgens mij niet zo erg gevonden. Dus wat is nu daadwerkelijk het probleem?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:02

Dat hij terugzakt in prestaties en dat ze hun woorden niet waar kunnen maken. That's all.

En dat ik het erg zonde vind van zo'n sportpaard.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:04

Het probleem is vooral dat het jammer is voor ons, het publiek. De combinatie Gal-Totilas was uniek. Nog nooit zulke hoge scores gezien en zulke prachtige proeven. Het paard heeft het in zich, maar het wordt er nu niet meer uitgehaald. Dat is jammer.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:04

Ik denk dat het probleem is, dat de penny-droom van velen, namelijk de mooie zwarte hengst, uit elkaar gespat is. Penny harten bloeiden weer op, want nu was het eens echt een zwarte penny-hengst :D en we mochten met zn alleen weer onze penny-kant laten zien. En nu is de zwarte hengst verkocht aan een hele slechte meneer. :D

Setteke: Maar Toot weet toch niet dat ie sportpaard is? Toot is gewoon een paard, een hengst. Die komt er nu achter waar Abraham de mosterd nou eigenlijk haalt, en denkt oeh lekkah lekkaah nog meer merries. Hormonen aan de hobbel. Zal niet de eerste hengst zijn die braaf was tot ie veel ging dekken.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:06

Ik dacht trouwens dat hij bij Edward Gal ook 3x in de week dekte. Heb dat wel eens in een documentaire of zo gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:07

Het hebben van een sportpaard betekent niet dat je aan het publiek verplicht bent om eruit te halen wat er ooit misschien in gezeten heeft. 'Zonde' is meer iets wat je zegt over een ongebruikte zeiljacht of het kapotvallen van een Mingvaas. Bovenal weet niemand hoe het gegaan zou zijn als EG hem was blijven rijden, misschien nog wel veel slechter, nobody knows. Voor de fans zit er dus weinig anders op dan de herinneringen te koesteren en vooral te beseffen dat die uniek zijn. Het is tijd om vooruit te kijken naar andere mooie combinaties.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:08

Mindfields, op de hengstenshow zijn geen merrie's, hooguit concurrenten.

En ik houd helemaal niet van zwart :D :D :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:09

Lovely schreef:
Het hebben van een sportpaard betekent niet dat je aan het publiek verplicht bent om eruit te halen wat er ooit misschien in gezeten heeft. 'Zonde' is meer iets wat je zegt over een ongebruikte zeiljacht of het kapotvallen van een Mingvaas. Bovenal weet niemand hoe het gegaan zou zijn als EG hem was blijven rijden, misschien nog wel veel slechter, nobody knows. Voor de fans zit er dus weinig anders op dan de herinneringen te koesteren en vooral te beseffen dat die uniek zijn. Het is tijd om vooruit te kijken naar andere mooie combinaties.

Helemaal mee eens, ik wilde net iets van die strekking gaan zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:10

Bloodymary schreef:
Ik dacht trouwens dat hij bij Edward Gal ook 3x in de week dekte. Heb dat wel eens in een documentaire of zo gezien.

Volgens mij is dat pas begonnen toen er sprake van was dat Totilas erkend zou worden door het KWPN op basis van zijn prestatie.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:11

setteke schreef:
Mindfields, op de hengstenshow zijn geen merrie's, hooguit concurrenten.

En ik houd helemaal niet van zwart :D :D :D

:D Jij dan weer niet maar denk dat het voor velen toch een deel meespeelt haha. Maar dat er op dat moment geen merries waren zegt niets, hormonen kunnen een boel in het koppie doen, en dat werkt door, is niet perse plaatsgebonden of noodzakelijk dat er een merrie aanwezig is.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:11

Lovely schreef:
Het hebben van een sportpaard betekent niet dat je aan het publiek verplicht bent om eruit te halen wat er ooit misschien in gezeten heeft.

Als je hem van Marktplaats hebt, ben je niks verplicht.

Maar bij zulke bedragen en zoveel tamtam, ben je zeker iets!!!! verplicht. Het gaat niet om een paardje achteraf uit een weilandje, het gaat om een miljoenenpaard.