Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:00

madame is een uur geleden ook nog online geweest...
Die heeft er een dagtaak aan dit topic bij te lezen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 00:00

MariekeA schreef:
_San87_ schreef:
MariekeA schreef:
Ik vind ook wel dat ze wat minder hadden kunnen herhalen en wat meer onderzoek hadden kunnen laten zien/hard bewijs kunnen laten zien. Het is me nu nog steeds niet duidelijk wat die paarden van die Belg nu allemaal mankeerden. Ik neem tenminste aan dat hij niet in de uitzending zat vanwege mok... Het zal echter niet mee zijn gevallen om een proffesional herkenbaar op TV te krijgen voor zo iets.

Peesontstekingen.

Ja, maar hij had er verschillende gekocht. Ik neem aan dat ze dat niet allemaal hadden. Ik bedoelde alleen te zeggen, dat ze hier wel wat meer mee hadden kunnen doen...

Op zich heb je daar natuurlijk gelijk in, maar het is een uitzending van "slechts" een uur (min de reclame ook nog) en meer tijd hebben ze niet, dus wanneer ze dan alle gevallen individueel moeten behandelen is zo'n uurtje natuurlijk snel gevuld.

Bijinn

Ik vond het een goede en duidelijke aflevering, maar... Paardenmensen onthouden dit. Hoe zit het met onwetende moeders en 10jarige verliefde dochters die volgend jaar een pony gaan zoeken?

Er zijn nog altijd veel mensen die niet googlen vantevoren, weet zo iemand veel. Die mensen komen ook weer bescheten thuis.

Ik kan alleen maar hopen dat Marialva ervan geleerd heeft. Het probleem is dat het zelfbelonend gedrag is: gratis merrie en een tijdje later 2500 euro extra. Dat is een kick, dan ga je door. Ik ben dan ook bang dat deze dame niet zomaar 'stopt'.

Overigens heb ik de tweelingdracht bij Champie ook (erg actief) gevolgd en voel ik me ook een beetje bedrogen. Ook dat bleek een leugen (mja, het tweede veulen ligt ergens in de wei ofzo). Maar goed, over zoiets maak ik me verder niet meer druk. So be it. Ik onthou het wel.

_Quieto_

Ania schreef:
moet je een ondervoeding van jaren geleden ook vermelden bij een verkoop? (serieuze vraag)
het is toch geen gebrek? en het paard is nu toch niet meer ondervoed?

Wel als dat voor complicaties zorgde waar het paard nu nog steeds last van heeft. :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:01

Ania schreef:
moet je een ondervoeding van jaren geleden ook vermelden bij een verkoop? (serieuze vraag)

Dat weet ik niet,maar zeggen dat het dier nog nooit enig gebrek heeft vertoont vind ik dan tenminste zeer misleidend :Y)

Liberte

Ania schreef:

Als het paard daardoor geen blijvende problemen heeft, hoeft dat dus niet.

Billy1970

Ania schreef:

Ik denk dat het er vanaf hangt of het paard blijvende gevolgen heeft ondervonden van de ondervoeding. Als dat niet het geval is zul je niet wettelijk verplicht zijn dat bij verkoop te melden denk ik.

Michelle_Don

Een vriendin van mij heeft ook een pony bij deze handelaar gekocht. Daar was het dier zeer rustig en was ziek geweest waardoor het iets te mager was op dat moment. Volgens haar zou dat een kwestie zijn van aansterken.
Bij thuiskomst bleek het dier Rhino te hebben en waren bijna alle paarden op stal ziek geworden.
Verder was het dier helemaal niet zo braaf/rustig als tijdens de verkoop.

Volgens onze dierenarts is ze gesedeerd/ verdoofd op het moment van verkoop.
Daar kon ze namelijk aan een halster vast staan en thuis trok ze de haken uit de muur. Steigerde ze om alles en was er niet op te rijden.
Ze is als L pony verkocht maar het dier komt waarschijnlijk van de renbaan.

Wij hebben van haar een recent keuringsrapport gekregen van een destijds goed aangeschreven DA.

Nu na 4 jaar heeft ze eindelijk redelijk vertouwen in mensen. De pony is met zekerheid mishandeld.
Een halster om doen vond ze dood eng. Zeer kopschuw. en om alle onverwachte dingen raakte ze compleet in paniek.

Deze vrouw heeft zulke mooie praatjes gehad....maar we zijn letterlijk opgelicht.
Mijn vriendin zal ondanks alles de pony nooit verkopen omdat ze bang is dat ze weer in slechte handen komt.
En omdat je snel aan dieren gehecht raakt en er veel emoties bij komen kijken hebben we deze vrouw niet aangeklaagd. Dit omdat we bang waren dat dit de pony niet ten goede zou komen.
Wil je je geld terug moet de pony natuurlijk ook terug!!

Jolliegirl

Jose22 schreef:
Overigens heb ik de tweelingdracht bij Champie ook (erg actief) gevolgd en voel ik me ook een beetje bedrogen. Ook dat bleek een leugen (mja, het tweede veulen ligt ergens in de wei ofzo). Maar goed, over zoiets maak ik me verder niet meer druk. So be it. Ik onthou het wel.

dit had te maken met ene uiteindelijk toch afgestorven vruchtje...

yeah right....
Er zijn idd meer mensen belazerd toendertijd met dat topic...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:02

Cayenne schreef:
Heb je toen deze persoon gebeld of de Lusitano Vereniging?
Want van de eerstgenoemde kan ik me dan wel voorstellen dat ze je vragen niet wilde beantwoorden :+

Ik heb via bokt gevraagd aan de eigenaar van Marialva ;-)
Valt nu allemaal goed op z'n plek.

Liberte

Jolliegirl schreef:

Zo inderdaad. :')

Jolliegirl

yousra schreef:
Jolliegirl schreef:

Zo inderdaad. :')

Om daarna met de noorderzon te vertrekken!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:03

Jolliegirl schreef:

is ze niet geband? Mensen krijgen soms een ban bij een mal transactie van een neusriem (en terecht natuurlijk)
Lijkt dit niets tegenover :=
Laatst bijgewerkt door lesilla op 24-05-10 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Pepper1

idd petje af voor Roelie!
Neem aan dat ze op z'n minst klamme handen had...

Wel laf hoor, zelf een dochter hebben, die het aan niets ontbreekt... Vervolgens een zieke pony verkopen aan mensen met ook een dochter...
Dan ben je echt laf... Als volwassene een kind in tranen maken...

Jolliegirl

lesilla schreef:
Jolliegirl schreef:

is ze niet geband? Mensen krijgen soms een ban bij een mal transactie van een neusriem
Lijkt dit niets tegenover :=

Dit heeft niets met bokt te maken ja ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:04

Jolliegirl schreef:

Is er dan nog een account actief?
Die andere is nl na het gebeuren van de 2-lingdracht niet meer gebruikt, toch?

NicoleWHS

idefix4 schreef:
nicole3939 schreef:
Sommige mensen hebben nog wel vertrouwen in andere mensen
Sandy. Het blijkt dat je dus gewoon in iedereen het slechte moet zien?? Ben jij moeder??? Heb jij je kind wel eens bij een pony zien staan?? Opgelicht is dan snel gebeurt hoor.

Kijk maar eens in mijn onderschrift en ja ik durf er eerlijk voor uit te komen, dat ik ook niet slim gehandeld heb toen. Maar ja vertrouwen in de mens heet zoiets.

Ik heb je topic gelezen. Was er ook een paardrijdend familielid mee of ben je op 'eigen' houtje gegaan??? Dat kan ik niet opmaken uit je verhaal. Wel vreselijk dat je dan zo gestrafd wordt hoor. Ik ben ook moeder en rijd zelf paard. Moet er niet aan denken dat het mij zou overkomen! Heel veel sterkte!

Nee haar opa die al 40 jaar een eigen paard heeft, was mee, dus het kan iedereen gebeuren.

fokfanaat

Jolliegirl schreef:
Jose22 schreef:

yeah right....

toen riep ze al zulke rare dingen dat ik ben afgehaakt, klopte allemaal van geen kant.

Bijinn

Jolliegirl schreef:
Jose22 schreef:

yeah right....

Beetje vreemd, maar ach, wie weet was net dát stukje waar, weet jij veel, weet ik veel *haalt schouders op*
Er druk om maken heeft verder geen nut, gewoon onthouden en geen paarden van kopen ;)

Ivonka

Jolliegirl schreef:
haar link is bijna net zoals de mijne.
Wij waren bevriend met deze dame :)

joto en ik hadden elke dag contact met haar.... en dit ging over vanalles en nogwat
ook over het zieke veulen... heir wisten wij van... maar wij wisten niét dat zij dit verzweeg voor evt. kopers...

En missy had contact ivm de updates over de merrie

Ik heb een stukje van dat veulen topic gelezen en zag hoe vele meeleefden en haar een super iemand vonden.

Hoe voelen jullie je nu na dit gezien te hebben?

Bedrogen of....

Niet aanvallend bedoeld hoor maar kan me voorstellen dat je je bescheten voelt om zo maar te zeggen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:06

Dan kan ik ook even zeggen dat ze mij niet in haar voordeel heeft

Als ik haar was zou ik maar niet in de buurt van Zeeland komen nu want ik vrees dat ik d'r niet heel laat

En ik ben de beroertste niet maar dit kan echt niet hoor

Vies vuil wicht

En als ze ballen heeft komt ze ook even gezellig kletsen

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:07

fokfanaat schreef:
toen riep ze al zulke rare dingen dat ik ben afgehaakt, klopte allemaal van geen kant.

Achteraf is dat toch heel duidelijk denk ik, zal hier ook mee te maken hebben gehad.

Roxy_loveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:08

Ik vind het echt erg jammer dat haar naam/stal niet bekend wordt gemaakt.
Ook ik heb mijn paardje daar vandaan, en toch nog wel erg geluk met haar gehad zo te zien!!!!

Gentlegiant

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Roxy

Lees het topic grondig door en je weet voldoende

Anoniem

ik was ook een trouwe champie volger, en ben zeer negatief verrast/verbaast hoerover