Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:40

Stal van Baalen heeft zich zelf aangemeld op dat franse forum Cool

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:47

Ik vind dit wel erg domme excuses, net alsof Coby voor het eerst een paard longeert en niet weet hoe ze de longe vast moet maken. En stel dat dat wel zo is dan zie je nog voor de pony weg stapt dat hij te strak zit (en zou een pony die dit niet kent helemaal niet wegstappen). Hoe kan het dan dat er toch nog 4/5/6 (?) foto's van gemaakt zijn?

Daarbij vind ik het wel erg slap om te zeggen dat 'haar leerling' ervan geleerd heeft, op de foto's is toch duidelijk te zien dat Coby de boel vastmaakt. Dus zelfs al zóú het een foutje zijn (wat ik sterk betwijfel) dan zou het Coby's fout zijn en niet die van haar 'leerling'.

Erg sneu om te gaan ontkennen en een ander de schuld te geven.

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:51

picobello schreef:
Eigenlijk ben ik van de foto's minder geschokt dan van het feit dat die pony nooit eens iets anders mag dan dressuur....

Afgod Mee eens!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:53

anneliesdj schreef:
Ik vind dit wel erg domme excuses, net alsof Coby voor het eerst een paard longeert en niet weet hoe ze de longe vast moet maken. En stel dat dat wel zo is dan zie je nog voor de pony weg stapt dat hij te strak zit (en zou een pony die dit niet kent helemaal niet wegstappen). Hoe kan het dan dat er toch nog 4/5/6 (?) foto's van gemaakt zijn?

Daarbij vind ik het wel erg slap om te zeggen dat 'haar leerling' ervan geleerd heeft, op de foto's is toch duidelijk te zien dat Coby de boel vastmaakt. Dus zelfs al zóú het een foutje zijn (wat ik sterk betwijfel) dan zou het Coby's fout zijn en niet die van haar 'leerling'.

Erg sneu om te gaan ontkennen en een ander de schuld te geven.

helemaal mee eens Ja

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:53

Mireille1970 schreef:
Netje schreef:
WRONG. I was passing in front of the paddock when I have been very chocked by your lunging, had time to go and park my car far away, to take my camera and to walk back up to the paddock in order to take the pictures. You know very well the following...

Heeft eerst zijn auto nog geparkeerd (in dertig seconde ?)

Hahahahha kan wel, als hij alleen de handrem hoefde aantrekken en uitstappen en dan bliep-bliep op de sleutel drukken Lachen

Nou zegt deze man niet zo veel. Dus is het niet heel erg moeilijk te lezen wat 'ie wel zegt, vind ik. Clown

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:06

Lijkt me ook Haha!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:10

Man dat wijf kan lullen zeg
De longe zit niet goed ? Nou dat is toch wel heel scheel hoor
Ze staat er nog mooi op toe tekijken hoe dat beestje loopt..
Maak zo iets iemand anders wijs Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:12

wel goed dat de fotograaf ook nog even in het topic is gekomen Extreme duivel

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:14

Volgens mij gaat dit topic het langste topic op VN worden in de geschiedenis van Bokt? Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind het goed dat de fotograaf zelf ook een reactie heeft achter gelaten. Echter jammer dat er niet een meer uitgebreide uitleg komt, maar goed je kunt ook niet alles hebben Lachen Er zijn nu nog steeds wel een aantal onduidelijkheden, maar ik denk niet dat hier antwoorden op komen, en dat is ook in goed recht van de kant van Van Baalen natuurlijk Lachen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:15

Hij is wel erg lang idd Nagelbijten / Gniffelen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:16

maar wees eerlijk, dit is niet menselijk meer...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:19

heeft trouwens aardig lang geduurd,voordat de foto's hier zijn aangekomen, in dat forum werd er op 18/08 al over gediscussieerd.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:22

Denk dat we het wel duidelijk hebben gemaakt toch. Helaas kunnen wij niks doen tegen dit soort dingen! Zij is echt niet de enige hoor...en ik moet toe geven dat ik ergere dingen dan dit gezien heb.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:24

Kennelijk zitten er niet veel Bokkers op dat Franse forum (gek hè Haha! ).

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:25

Tsja, mijn Frans is nou eenmaal niet meer dan vakantie Frans Clown

Maar goed, je kunt zeggen wat je wil; het is wel correct van Coby om een (wat voor één dan ook) reactie los te laten.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:29

talented schreef:
Ik kan mijzelf toch echt wel vinden in haar post. Ik heb in de loop van dit topic een aantal posts gelezen, en gelijk even een profielvieuw gedaan. Daarin kom ik foto s tegen waarop paarden ook niet geheel correct worden bereden (lees; redelijk dramatisch). Dit betekent natuurlijk niet dat diegene niet het recht hebben om een discussie als deze aan te gaan, maar ik zie de effectiviteit er persoonlijk ook niet zo van in. Het gaat hier om een top pony, begeleid door professionele mensen, die hem inderdaad veel te strak hebben bijgezet. Maar wie zijn jullie (waarschijnlijk vind je nu dat ik alle bokkers over een kam scheer) om hierover een ophef als dit te maken. Je kan, wat ik begrijp uit verschillende posts, medelijden hebben met de pony. Dat is je goed recht, maar dan nog vind ik het alles behalve netjes om mensen af te gaan vallen zonder dat zij zich kunnen verdedigen. Waarschijnlijk ga ik behoorlijk offtopic nu, maar doe eens wat profielvieuws, en je kan niet meer dan mijn post (deels) beamen.

Dat ik (of een andere Bokker) het zelf niet beter kan (of op deze manier niet eens zou willen), wil niet zeggen dat ik (of andere Bokkers) dierenmishandeling niet kan herkennen of veroordelen.

En ik ga ook niet naar die concoursen toe, dus ik steun die mensen ook niet (indirect) en geniet er ook niet van.

Coby kan zich natuurlijk best verdedigen en doet dat ook. Ze doet dat door zelf ook onmiddelijk te erkennen dat het fout is.

LisaB

Re: Foto's gepubliceerd EK 2007 van Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:30

pompom schreef:
primagirl schreef:
Dat ze niks hebben gemerkt, dat er foto's werden gemaakt... :(:)

Mischien is dit wel iets waar deze dames zich niet voor schamen.\ :o

Ik vind het niet kunnen dat een paard op deze manier getraind word.
Zeker het is een momentopname en zal vast een hoger doel hebben maar dan nog.....dit is echt niet gezond.

Ik had altijd het idee dat juist Coby op een respectvolle manier bezig was met haar paarden.
Jammer dat juist diegene die een voorbeeldfunctie horen te hebben in de paardensport op deze manier bezig zijn.

Heb een paar maal naar de foto gekeken maar blijf het een meer dan walgelijk plaatje vinden

Nou ik heb genoeg verhalen over de stal van baalen gehoord uit monden van mensen die er gewerkt hebben, en zo zachtzinnig wordt er niet om gegaan met de paarden hoor.

Arme pony, dat ie nog kan adem halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:31

Moderatoropmerking:
SVP wel ontopic blijven in de discussie Lachen Dus zaken of Fransen Engels kunnen of niet, is niet bepaald relevant voor dit onderwerp. Ook de wijze van houden van paarden is imo niet echt relevant voor het onderwerp, namelijk het longeren van Power en Paint.

Daarnaast zou ik jullie willen verzoeken om met respect te blijven reageren richting elkaar en je posts te onderbouwen Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:34

getup schreef:
heeft trouwens aardig lang geduurd,voordat de foto's hier zijn aangekomen, in dat forum werd er op 18/08 al over gediscussieerd.

ja dat verbaasd mij ook.

De site in Zweden waar het 'nieuws' opstaat, daar begrijp ik uit, dat er vandaag een paardenmagazine in de winkels is uitgekomen waar een artikel met deze zelfde foto's instaat.

http://www.tidningenridsport.se/default ... eStateID=2

Daaronder kunnen mensen ook reacties geven en zo te zien heeft ook daar niemand er een goed woord voor over. (En daar hoef je geen eens zweeds voor te kunnen)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:34

Bloos! Arm beest Ach gut

Een fout....mensen die naar ik aanneem toch al wel honderden keren gelongeerd hebben , professioneel en met een plan met elk dier bezig zijn... die zouden niet in de gaten hebben dat ze het beestje ineens een stuk strakker zetten dan ze normaal doen ?

Dit is zo bizar strak dat je het merkt tijdens het vastmaken. Beestje zal niet vrijwillig zo gaan staan , daar moet je toch echt even flink voor trekken om het zo strak vast te kunnen maken.

Dat is punt 1 waarop je merkt dat je iets fout doet.
Punt 2 is dat je als je je eigen spullen gebruikt toch wel ziet op welke stand het spul normaal staat. Punt 3 is dat je zelfs al je zo dom bent dat je bij het vasttrekken van de teugels de weerstand niet opmerkt , je toch wel de halshouding van het diertje ziet , daar hoeft hij echt geen rondje voor te lopen.

En punt 4 : elk normaal beest zal weerstand tonen , tenminste de allereerste keer als je hem zo opknoopt. Dat hij zo braaf loopt geeft het vermoeden dat het niet iets vreemds voor het beestje is.

Misschien staan de foto's in een rare volgorde en was het een communicatiefoutje , dat CvB tegen haar leerlinge zei : zet hem maar wat korter dan normaal , meisje zet hem zo kort , even later komt CvB en legt uit dat dit nu ook wel weer wat overdreven is...dat zou misschien nog kunnen.

Maar dan nog blijft het belachelijk dat iemand op het idee komt om een dier zo kort vast te trekken , dat geeft toch een bepaalde mentaliteit aan.

Maarja als dieren al geeneens meer in vrijheid mogen rondbanjeren dan geeft dat sowieso al een bepaalde mentaliteit aan....

Dayenne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:37

Misschien is het een idee om even naar de site van Coby te gaan en even terug te lezen wat zij erop te zeggen heeft.
Ik kom regelmatig op DVB en weet dat de paarden daar voorop staan dus ook POWERTJE.
Er zijn foto's gemaakt maar daarna is er gecorrigeerd en dat is niet gefotografeerd.
Coby ik weet dat jij goed bent voor je paarden geen twijfel over mogelijk.
Het is jammer dat iedereen alleen maar van de fotos uitgaat maar dat niemand een luisterend oor naar Coby heeft veel en lees goed veel mensen ( dus ik bedoel niet iedereen) hebben hun oordeel al klaar en daar kom je maar moeilijk vanaf dat kost je je goede naam.
COBY IK STEUN JE DOOR DIK EN DUN EN OOK JOU ANGELA!!!
Laatst bijgewerkt door Dayenne_1 op 22-09-07 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:39

De reactie staat allang hier op Bokt...

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:39

Arm paard ! Wat zielig Dat je een paard zo moet Longeren ! Das toch gwn niet normaal !!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:40

Dayenne_1 schreef:
Zo hebben jullie allemaal al de andere kant van het verhaal gehoord dacht het niet he Boos!
Dressuurstal van Baalen is een hele goede stal lees maar even op de website van Coby terug wat zij als reactie heeft gegeven voordat er hier een oordeel geveld word.
Ik les zelf bij Marrigje en ik kom dus regelmatig op DVB en alle paarden dus ook Powertje krijgen de allerbeste verzorging kan menigeen nog een puntje aan zuigen alles ziet er daar netjes en verzorgd uit en de paarden dus ook POWERTJE staan op nummer 1 elke dag maar weer 7 dagen in de week 24 uur per dag.
Die fotos zijn gemaakt maar wat er daarna gebeurde dat word niet gefotografeerd dus heeft iedereen zijn ongezouten mening alweer klaar.
EN JULLIE MAKEN ZELF ZEKER NOOIT FOUTEN Slapen ???
Tja maar die worden niet gefotografeerd mensen kom op zeg!!!
Ik vind het echt schandalig wat hier allemaal over DVB en Angela word gezegd tis echt erg Huilen
Lees even het gastenboek van DVB en je zult Coby haar reactie lezen!!!

Lees even het hele topic dan voor je reageert. Je stelt: "maken jullie nooit fouten?". Jij maakt al de fout het hele topic niet eens te lezen. Leer je er ook longeren van Marrigje?

En onze fouten worden niet gefotografeerd, nee, ik kies er ook niet voor om zo in de schijnwerpers te willen staan, daar kiezen zij wel voor, dat is inherent aan dat niveau. Moet je ook niet mekkeren als er foto's van je gemaakt worden. Bovendien: er worden wel degelijk wel eens foto's gemaakt van de fouten van anderen en ook wel eens niet. Idem dito als met die topruiters: ze maken fouten, net als ieder ander. En de ene keer worden die gefotografeerd en de andere keer niet. Botte pech (voor hun), ik hoop dat het voor Power wat oplevert, namelijk dat dit niet meer gebeurd. In het openbaar zal ze het in het vervolg wel laten, vermoed ik zo...

(edit: aanvulling)
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 22-09-07 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:42

Zou het mogelijk zijn om aangifte te doen van dierenmishandeling op basis van de foto's?