Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 15:31

Haha, hebben ze dat afgekeken van Stal Doorstap? Daar moet je toch ook betalen om te reserveren?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 15:43

Moderatoropmerking:
Ik zou jullie weer willen vragen om weg te blijven van speculaties en geen snelle conclusies te trekken, we willen dit topic graag open houden om de discussie een platform te bieden maar dat lukt alleen met medewerking vanuit de gebruikers.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 17:15

Ayasha schreef:
Paardenfann4 schreef:
Ze willen 150 euro borg voor je komt kijken, daar heb ik een screenshot van, dus dat is geen speculatie.

Wat?

En als je gaat kijken en het dier niet neemt wat gebeurt dan met de borg?

Goudhaan1 schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Het principe van borg is dat je het terugkrijgt. iedereen die een andere ervaring heeft mag dat melden natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-03-25 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 17:51

Ik vind dat idee van een borg, om dat paard even voor je vast te houden, niet zo gek eigenlijk :j
Inderdaad zodat ze het mogen houden als de "geïnteresseerde" toch niet op komt dagen.

Maar dat je het dan neem ik aan wel als korting krijgt op de aanschafprijs adoptieprijs als de koop adoptie doorgaat :)

Ben wel benieuwd wat er mee gebeurt als je het paard niet neemt :=
Ook dan zou ik het overigens an sich niet heel raar vinden dat ze het dan gebruiken als een donatie.
Mits ze daar open en eerlijk over zijn vooraf lijkt me dat niet zo gek, ze hebben er dan toch tijd in gestopt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:00

pmarena schreef:
Ik vind dat idee van een borg, om dat paard even voor je vast te houden, niet zo gek eigenlijk :j

Ik ook niet, als het een tientje is ofzo.

Citaat:
Ook dan zou ik het overigens an sich niet heel raar vinden dat ze het dan gebruiken als een donatie.
Mits ze daar open en eerlijk over zijn vooraf lijkt me dat niet zo gek, ze hebben er dan toch tijd in gestopt.

Dat lijkt me beslist onwettig, natuurlijk kun je niet beslissen tot iets als adoptie van een paard zonder de kans te hebben om het te zien. En je kunt ook niet zomaar geld 'gebruiken als donatie' als het niet daadwerkelijk gedoneerd is voor dat doel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:09

Dat kan je toch gewoon afspreken :?

Zet je in je voorwaarden: "als u interesse heeft in een paard en wilt komen kijken, dan vragen we een donatie van bedrag X om het paard voor u vast te houden en tijd aan uw bezoek te besteden. Besluit u het paard te adopteren dan krijgt u dit bedrag als korting". Even simpel gezegd :)

Dat het dan niet voor iedereen even aantrekkelijk klinkt kan je dan als organisatie op de koop toe nemen als er dan toch nog genoeg klandizie interesse is voor de paarden die je aanbiedt onder die voorwaarden :=

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:20

pmarena schreef:
Dat kan je toch gewoon afspreken :?

Zet je in je voorwaarden: "als u interesse heeft in een paard en wilt komen kijken, dan vragen we een donatie van bedrag X om het paard voor u vast te houden en tijd aan uw bezoek te besteden. Besluit u het paard te adopteren dan krijgt u dit bedrag als korting". Even simpel gezegd :)

Dat het dan niet voor iedereen even aantrekkelijk klinkt kan je dan als organisatie op de koop toe nemen als er dan toch nog genoeg klandizie interesse is voor de paarden die je aanbiedt onder die voorwaarden :=

En als je het paard niet neemt ben je je geld kwijt? Dat is toch raar? Soms gaat iemand wel bij 10 verschillende paarden kijken voordat ze het juiste paard gevonden hebben. Als iedereen dan borg zou vragen ben je dus al een kapitaal kwijt eer je een paard hebt gekocht. Vrijwillige donatie prima. Maar je kan iemand toch niet dwingen om maar even 150 euro te doneren, alleen om een paard te mogen komen bekijken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:22

Als iemand wil reserveren wel, of als aanbetaling tot het moment van daadwerkelijk ophalen.

Maar puur om te mogen kijken vind ik bijzonder.

Maar dat zal toch ook wel niet het geval zijn?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:28

Ik vind €150 ook wel heel veel geld om te mogen kijken/rijden.
€50 kan ik nog een keer inkomen. Ben dan ook wel benieuwd waar ze doe €150 op baseren.
Als je van die €150 ook je personeel/voorrijder moet betalen kan ik het ook nog begrijpen. Maar ze werken immers met vrijwilligers zoals ze zelf zeggen, waarom dan zoveel?

En inderdaad, wat gebeurd er met het geld als je het paard niet neemt?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:33

pmarena schreef:

Ik zou iedereen adviseren om ver, ver weg te blijven van iedereen die zoiets in de voorwaarden zou willen zetten. Maar ik denk ook dat het niet mag vanuit consumentenbescherming, er zijn een aantal dingen die je zelfs niet als afspraak kunt stellen, en meteen nietig zijn. (Maar ook als ze nietig zijn, als je iemand hebt die voorwaarden stelt die niet houdbaar zijn is al een waarschuwing.)

Citaat:

Het lijkt me goed om ook een beetje gezond verstand te houden, en dingen die overduidelijk nergens op slaan (zoals betalen om een paard te zien dat je niet eens werkelijk mag kopen) gewoon als overduidelijke onzin te blijven zien. Dat houdt het voor iedereen redelijker. Je mag een paard bekijken voor je een ingrijpende beslissing neemt, zo eenvoudig is het en zo eenvoudig moet het ook zijn.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:50

En weer worden kritische berichten gewist en mensen geblokt, of reacties uitgeschakeld
Zeer professioneel

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:59

Het lijkt mij dat als PzB een potentiele koper voor een paard heeft, zij vooraf informeren hoe het paard terecht komt. Dus dan zouden ze selectief zijn en vertrouwen moeten hebben in de koper toch.
Of mag elke Piet die interesse toont komen kijken tegen 150 euro en interesseert het ze niet waar het betreffende paard terecht komt, zoals bij een echte handelsstal?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 19:27

Borg, daar kan ik best inkomen.
En dan zeker in hun geval omdat er toch wat penny's afspraken maken zonder op te dagen en waarschijnlijk ook niet betalen. Dat filter je dan.

Maar wel borg, niet als je netjes op je afspraak komt je het bedrag kwijt bent aan donatie.
Dat is te idioot voor woorden als dat waar is

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 19:55

Ze hebben een bericht geplaatst waarin staat dat ze het bericht verwijderd hebben na alle "verwensingen" dus het lijkt me dat ze dat zelf gedaan hebben

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:04

Schijnbaar is de eigenaar gevonden, las ik. Of ik heb verkeerd gelezen, zag het toevallig voorbijkomen.

Edit: ohnee, toch niet, te snel gelezen :o

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:22

Dat dacht ik ook al ja. Het zou fijn zijn als er een spoor is.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:24

Het originele bericht van TS op FB is ook verwijderd?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:24

volgens mij is topic hier op slot gezet, omdat pzb geklaagd heeft. denknik tenminste. In dit topic werd ook al aangegeven niet te speculeren. Dit terwijl heel bokt samenhangt vd speculaties, maar inzake pzb mag het ineens niet

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 23:37

Idd aanbetaling voor een paard vast houden vind ik bij koop niet zo gek, bijv in afwachting van keuring ofzo. Maar borg/betalen voor een bezichtiging, zou ik dus echt niet doen. Was toen ik bij PZB ging kijken ook nog niet zo… maar dat is alweer een aantal jaren geleden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 23:53

IHN schreef:
volgens mij is topic hier op slot gezet, omdat pzb geklaagd heeft. denknik tenminste. In dit topic werd ook al aangegeven niet te speculeren. Dit terwijl heel bokt samenhangt vd speculaties, maar inzake pzb mag het ineens niet

Pzb wordt al dit hele topic lang de hand boven het hoofd gehouden door mods/bokt. Wat er de reden van is, geen idee.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:29

Dat is je al vaker uitgelegd Mars, daar kunnen wij verder ook niets aan doen. Ik kan het je nogmaals uitgebreid privé uitleggen want hier in het topic is offtopic en geeft afleiding van het pzb onderwerp.

Korte samenvatting;
We hebben graag dat dit topic open blijft zodat er een plek is waar hier over gediscussieerd kan worden, daarvoor is bokt immers een discussieforum. Laat duidelijk zijn dat niet alle belangstellenden daar blij mee zijn en wij dus wel onder een vergrootglas liggen. Om sluiting en verwijdering van het topic te voorkomen willen we dit topic strak op de Bokt regels houden. Juist omdat er zo veel informatie in staat is het zonde als het weg zou moeten.
Ervaringen uit eigen hand? Top! Ook als die zeer negatief of positief zijn.
Speculatie of oproepen tot actie? Staan wij niet toe.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:46

Muiz schreef:
Dat is je al vaker uitgelegd Mars, daar kunnen wij verder ook niets aan doen. Ik kan het je nogmaals uitgebreid privé uitleggen want hier in het topic is offtopic en geeft afleiding van het pzb onderwerp.

Korte samenvatting;
We hebben graag dat dit topic open blijft zodat er een plek is waar hier over gediscussieerd kan worden, daarvoor is bokt immers een discussieforum. Laat duidelijk zijn dat niet alle belangstellenden daar blij mee zijn en wij dus wel onder een vergrootglas liggen. Om sluiting en verwijdering van het topic te voorkomen willen we dit topic strak op de Bokt regels houden. Juist omdat er zo veel informatie in staat is het zonde als het weg zou moeten.
Ervaringen uit eigen hand? Top! Ook als die zeer negatief of positief zijn.
Speculatie of oproepen tot actie? Staan wij niet toe.

Maar absolem had 1e hand situatie en die mocht verder niet besproken worden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:58

Maartje1990 schreef:

Net zoals artificious trouwens, hoe meer eerste hand kan het zijn dan iemand die er zelf een paard middenin zitten heeft? :')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:19

Little_Gift schreef:
Maartje1990 schreef:

Net zoals artificious trouwens, hoe meer eerste hand kan het zijn dan iemand die er zelf een paard middenin zitten heeft? :')

De optie kan ook zijn dat Art dit zelf heeft aangegeven he, niet dat dit door de Bokt regels komt.

Zag dat die twee paarden die al lang er op staan voor adoptie (schimmel en vos) nog steeds niet geadopteerd zijn. Maar die krijgen ook geen aandacht meer online.

Nieuwste bericht is een 'flashback' van 1 of ander triest dier die gelukkig wel een fijn plekje heeft gevonden. Het voorbeeld van wel een goede actie van deze stichting in mijn ogen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:22

Little_Gift schreef:
Maartje1990 schreef:

Ik typte de verkeerde naam, ik bedoelde arificous

@marlies in een mod melding stond dat het haar gevraagd was niks meer erover te posten..