Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sabri schreef:https://www.facebook.com/jacqueline.bru ... =3&theater
Afschuwelijk. Staatsbosbeheer moet zich kapot schamen, aangeklaagd worden, dit is toch duidelijke vorm van verwaarlozing en dierenmishandeling? Iedereen die hier nog durft te roepen dat het wel meevalt en ze er goed uitzien, nou, bekijk dit eens!
8nnemiek schreef:Dat paard van het filmpje lag volgens mij op bevroren grond waardoor die niet rechtop kwam, en waarschijnlijk gewoon flink uitgeput was door zijn pogingen om daar weg te komen. Als je zo’n dier op vaste grond kan trekken, en hij dan wel kan opstaan.. prima toch? Hartstikke goed van die meiden
palousa_boy schreef:Rebecca schreef:Dat dier dat uit het water gehaald is?
Uit het water is een groot woord, op het filmpje ligt hij volgens mij gewoon op wat natte grond langs het water.
En als hij later gewoon weer in de kudde staat was hij dus prima zelf in staat om op te staan en is dat getrek en gesjor dus wel zinloos geweest.
Leg gewoon dat hooi neer en ga naar de volgende, als hij dood gaat zal dat beetje hooi hem ook niet meer redden
Ibbel schreef:Je kunt de Veluwe niet met de OVP vergelijken. Ten eerste lopen er geen exoten (nou, vooruit, hier en daar een handvol Moeflons, die horen hier ook niet), ten tweede heeft het wild meer gelegenheid naar elders te trekken dan in de OVP, maar vooral: er is actief wildbeheer dmv jacht. En dáárom leven de bomen wél op de Veluwe en zijn ze dood in de OVP. Als er net zoveel beesten liepen als in de OVP waren er op de Veluwe ook geen bossen.
Paar jaar terug was er een zwijnenoverschot, die zijn toen ook heel rap gedecimeerd. Was trouwens ook veel protest tegen.
JewEmm schreef:Mag ik vragen hoe je er bij komt dat er niet geschoten wordt?
Mizora schreef:Ik vind het er eerder uit zien alsof hij door een dun laagje ijs gezakt is en het opgegeven heeft. Het probleem zit hem dan voornamelijk in de onderkoeling. Zodra je ze terug in de benen hebt, hebben ze best nog wel een kans. Maar zelf zou ik de boswachter gebeld hebben om hem af te laten schieten.
palousa_boy schreef:Even de computer erbij gepakt, dat is wat duidelijker dan iPad![]()
Lijkt idd wat ijzig te zijn, maar dan praat dat het getrek aan haar en benen nog niet goed. Haal er een touw bij, neem een halster mee als je toch al doelbewust pony's gaat redden..
Dees schreef:Maar nou heel even....:
Waarom heeft dat dier überhaupt de kans gekregen om zo ver heen te geraken? Waarom heeft dit zover kunnen komen?!
Een goede diermanager had hier echt WEKEN geleden al wat aan gedaan.
Maar goed, een natuurPARK met een deugdelijk faunabeleid had het al jaren geleden niet zo ver laten komen.
Het is een walgelijke situatie, daar op die Oostvaardersplassen. SBB mag zich de ogen uit de kop schamen. Dit moet stoppen.
Wendy schreef:safina schreef:Daar waar mensen lopen (om hooi te voeren of aan paarden te sjorren) mag sowieso niet geschoten worden.
Hoezo eigenlijk niet? In het bos hier achter wordt ook gewoon gejaagd als er ook mensen lopen.
Geen enkel probleem...