Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:32

*speculatie aan*
Ergens kan ik me ook nog voorstellen dat Van Beelen wellicht heeft aangegeven dat Tommie Visser haar zou kunnen uitkopen, maar dat hij het bedrag te hoog vond of het wellicht niet kon of wilde betalen. Waarom zou je betalen voor een paard wat toch al bij jou op stal staat. En dat hierna het balletje is gaan rollen en is geëindigd met het ophalen van het paard.
Als Van Beelen haar deel (als ze niet volledig eigenaar blijkt te zijn) dan aan een ander zou verkopen, weet je natuurlijk niet wat voor problemen je dan gaat krijgen.
Het zou me niets verbazen als Tommie Visser koste wat kost wil voorkomen.
*speculatie uit*

Overigens vind ik een schadeclaim van 2 miljoen toch lichtelijk overdreven.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:35

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:46

Mistic schreef:
*speculatie aan*
Ergens kan ik me ook nog voorstellen dat Van Beelen wellicht heeft aangegeven dat Tommie Visser haar zou kunnen uitkopen, maar dat hij het bedrag te hoog vond of het wellicht niet kon of wilde betalen. Waarom zou je betalen voor een paard wat toch al bij jou op stal staat. En dat hierna het balletje is gaan rollen en is geëindigd met het ophalen van het paard.
Als Van Beelen haar deel (als ze niet volledig eigenaar blijkt te zijn) dan aan een ander zou verkopen, weet je natuurlijk niet wat voor problemen je dan gaat krijgen.
Het zou me niets verbazen als Tommie Visser koste wat kost wil voorkomen.
*speculatie uit*

Overigens vind ik een schadeclaim van 2 miljoen toch lichtelijk overdreven.

Pa Visser is dik uitgekocht door Schiphol voor de aanleg van de 5e baan, dus tenzij van Beelen er een vraagprijs à la London aan heeft gehangen, denk ik dat "niet kunnen betalen" niet aan de orde is.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:47

Verdienen ruiters die naar de olympische spelen gaan dan twee miljoen?
Want hij eist nu toch de schade die hij misschien gaat verliezen?
Maar hoe reken je dat dan uit, je kan toch niet bewijzen dat het goed gaat gaan op de wereldspelen of in het olympisch kader?

En twee miljoen? Ik maar denken dat het leven van een prof ruiter zwaar was -O-

Anoniem

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:49

Daar kan ook zijn helft bij zitten he als hij er van overtuigd is dat hij mede-eigenaar is.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:50

Ben ik nou achterlijk of komt 2 miljoen voor 5 jaar neer op ruim 1000 euro per dag?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:51

Ja precies want hij kan niet aantonen dat hij echt naar Rio zou gaan, alleen dat hij een kanshebber is nu hij in het Olympisch Kader opgenomen is.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:53

dees_daan schreef:
Daar kan ook zijn helft bij zitten he als hij er van overtuigd is dat hij mede-eigenaar is.

Kan je dan iemand verplichten om zichzelf uit te kopen?
Heb echt geen idee hoe dit allemaal tewerk gaat?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:56

manic schreef:
Ben ik nou achterlijk of komt 2 miljoen voor 5 jaar neer op ruim 1000 euro per dag?

Kan ook zijn dat hij alle onkosten (incl. trainen van de afgelopen jaren) erbij berekend heeft. Tel daarbij op de mogelijke sponsorcontracten die een uitzending naar Rio zouden kunnen opbrengen, zijn deel etc. Dan zal het toch niet zo gek zijn. Tuurlijk steekt hij te hoog in, maar als hij de helft krijgt .... :D

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:05

Het staat nogal krom uitgelegd hier, maar volgens mij is dat het bedrag om een soortgelijk paard als Vingino terug te kopen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:28

Ik vind het maar een zacht ei. Dat vond ik al maar nu helemaal.
2 miljoen, kom op zeg.
Achteraf een factuurtje presenteren. Hij had het allemaal van tevoren moeten regelen. Als een goede kennis van je fietsenmaker is en altijd graties je fiets repareert kan hij toch ook niet 4 jaar later al die reparaties op je komen verhalen?! Zou wat zijn zeg.
Dan is het toch ook niet relevant of het paard nu 1000 of 1000.000 waard is? Het is toch simpelweg dé afspraak?
Edward Gal heeft ook niet huilie huilie zitten doen met rechtzaken. Shit happens, ja kút, maar life goes on. Hij kan zijn tijd nu beter stoppen in andere paarden. Als pa Visser inderdaad zoveel centjes heeft hebben ze dat zo weer voor elkaar.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:33

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:45

Eirikur schreef:
Pa Visser is dik uitgekocht door Schiphol voor de aanleg van de 5e baan, dus tenzij van Beelen er een vraagprijs à la London aan heeft gehangen, denk ik dat "niet kunnen betalen" niet aan de orde is.

Waarom dan een wietkwekerij? Geld doet rare dingen met mensen dus kan maar zo zijn dat dat al verbrast is

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:45

Lisitano schreef:
Ik vind het maar een zacht ei. Dat vond ik al maar nu helemaal.
2 miljoen, kom op zeg.
Achteraf een factuurtje presenteren. Hij had het allemaal van tevoren moeten regelen. Als een goede kennis van je fietsenmaker is en altijd graties je fiets repareert kan hij toch ook niet 4 jaar later al die reparaties op je komen verhalen?! Zou wat zijn zeg.
Dan is het toch ook niet relevant of het paard nu 1000 of 1000.000 waard is? Het is toch simpelweg dé afspraak?
Edward Gal heeft ook niet huilie huilie zitten doen met rechtzaken. oliebol happens, ja kút, maar life goes on. Hij kan zijn tijd nu beter stoppen in andere paarden. Als pa Visser inderdaad zoveel centjes heeft hebben ze dat zo weer voor elkaar.

Dat is appels met peren vergelijken. TV heeft er veel tijd, energie en geld in gestopt. Zou niet eerlijk zijn als hij daar uiteindelijk niets voor terugkrijgt omdat de andere partij ineens beslist dat er toch geen afspraken zijn. Zo werkt dat niet natuurlijk. Maar ik heb hier gisteren al een dezelfde discussie (in dit topic) over gevoerd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:54

Oke ook even in de speculatie stand.

Maar wat als het idd de afspraak was.
TV traint het paard, na Rio zou Vingino voor 50% van hem zijn.
Hij betaald al een paar jaar alle kosten en traint hem naar een hoger niveau.

Mevr. Beelen ruikt nu geld en wil niet langer afwachten tot Rio, misschien wel omdat ze helemaal niet wil delen in de opbrengst.

TV stuurt haar een aangetekende brief omdat dit niet de afspraken zijn.

Mvr Beelen schrikt hiervan en besluit Vingino incl. hulp terug te gaan halen. Dit loopt overigens flink uit de hand.

Tja dan kan ik me TV ook goed voorstellen met z'n claim hoor. Ja deze is misschien voor nu hoog, maar meestal word het wel een lagere schikking.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:55

Eirikur schreef:

Hier zit je fout, Pa Visser is niet uitgekocht voor de 5e baan. Ik wel en als je denkt dat ik daar rijk van ben geworden dan heb je het flink mis.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:05

wat mij nogal verbaast is dat normaliter niet wordt afgesproken dat de eigendom van (een deel van) het paard overgaat bij dit soort (al dan niet, min of meer, schriftelijke) trainingsovereenkomsten, maar dat in ruil voor de trainingsinvestering de ruiter gerechtigd wordt in een deel van de verkoopopbrengst. Daarvan kan zomaar zijn afgesproken (hoewel onverstandig) dat die 50-50 komt te liggen, maar daarmee is aan de eigendom, en daarmee aan de beschikkingsbevoegdheid, nog niets veranderd. De bewuste mevrouw is dan nog steeds eigenaar en als zij besluit het paard te verkopen, krijgt de ruiter zijn afgesproken deel. Niet op basis van eigendom, maar op basis van een vergoedingsafspraak. Dat is goederenrechtelijk nogal iets anders.

Wat mij voorts nog stoort: de OS zijn verdorie niet meer dan twee jaar weg. twee jaar. Weet niet iedereen met een paard wat er in twee jaar met een paard kan gebeuren? Dat hij nu in het kader zit, zegt echt nog zo verdraaid weinig over zijn kansen om naar rio te gaan.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:18

yvonnedv schreef:
Hier zit je fout, Pa Visser is niet uitgekocht voor de 5e baan.
Ga ik checken bij mijn bron, kom ik op terug.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:22

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:27

Op horses staat verhaal van yessin die getuigen was toen ze het paard kwamen halen....
Er zat een hangslot op de stal van vingino.... Hmmm dat klinkt al alsof er iets aan de hand was...
Van beelen beweert nu dat de gaten in het busje zijn geslagen met een hamer door yessin (hij ontkent een hamer vast gehad te hebben).... Toch geen kogelgaten?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:28

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:42

In een ding heeft Rahmouni zeker weten gelijk; het lijkt echt wel een film.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:48

ceasario schreef:
Zooist schreef:
http://horses.nl/artikelen/mag-eigenaar ... -weghalen/

Hier staat nog watmeer juridische info over het paard weghalen bij degene die het paard traint.

Die vertelt wel vaker fabeltjes. :D

Nee, opzich een helder stuk.
Heb zelf een paard over gehouden, die aanvankelijk nooit van mij is geweest.
De eigenaar stalde het paard bij mij. Mondeling was overeengekomen, dat ik de verzorging van het paard op mij zou nemen, zou kijken of de merrie drachtig kon raken van onze hengst en dat ik het zou laten weten dat hij de merrie kon ophalen als dit werk was gedaan, zo gezegd zo gedaan. Tevens hadden we afgesproken dat hij een vast bedrag bij het ophalen contant voldoen. Binnen 2 maand was het klaar, de merrie sloeg duidelijk af. Ik bel die man, hij zegt is goed ik kom de merrie ophalen, daarna niks gehoord, dus 2 weken later bel ik hem weer, en weer het zelfde antwoord. Na uiteindelijk zeker 3 maanden, komt hij langs met trailer en al, om het paard op te halen.
Dus ik zeg 'tja dat gaat zo maar niet, je hebt je niet aan de afspraak gehouden, en ik heb hierdoor meer kosten gemaakt dan nodig', deze waren onvoorzien, meer omdat je de merrie nu onnodig lang heb laten staan. Hij zegd, maakt maar een rekening en dan maak ik het na je over. Ik zeg van, nee, je krijgt het paard niet mee, want jij maakt mij toch niks over, schat ik zo in.
Dus gewoon langs komen en betalen, en deed een heel schappelijk voorstel qua geld.
Weer een maand verder had ik het paard nog staan geen geld.
Tja uiteindelijk het paspoort en papieren bij hem opgehaald, eigenaar geworden van het paard, daarmee overeengekomen dat hiermee de rekening is betaald ;) :D

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:00

Ashley5760 schreef:

Handig om een verklaring af te leggen TEGEN je vriend? Tommie probeert over te komen alsof dit hele gebeuren als donderslag bij heldere hemel kwam en deze meneer vertelt doodleuk dat er al een hangslot om de stal van Vingino zat.... Volgende keer eerst even met je advocaat overleggen voordat je dingen gaat vertellen :o

Idioot trouwens om een hangslot om een boxdeur te hangen! In geval van nood is Vingino de laatste die er uit komt dus. Hennepplantages gaan wel vaker fikken omdat het stroom door een louche "electricien" via een omweg wordt geleid en dan een toppaard achter slot en grendel? Tssssssss :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:13

Furrow schreef:
dees_daan schreef:

Kan je dan iemand verplichten om zichzelf uit te kopen?
Heb echt geen idee hoe dit allemaal tewerk gaat?

Volgens mij gaat dit niet om uitkopen van zijn kant.
Zij wil hem volledig verkopen, Tommie wil dat niet, dus dan zou ze Tommie moeten uitkopen als hij idd voor de helft eigenaar is lijkt mij.
Ik weet ook niet hoe het wettelijk zit, en of 'zijn helft' er bij in zit, als dat niet zo is dan zouden het de kosten voor de trainingen, stallingskosten, DA en hoefsmid enz kunnen zijn maar dan is 2 miljoen wel veel..