Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky1963

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:19

Ze zullen toch wel kunnen LEZEN? De mensen die op Wedford bieden?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:22

Goh, dat er nog niemand op Zafyr heeft geboden. Het was echt een leuk paardje om te zien.

Zijn er niet nog meer filmpjes van paarden gemaakt?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:31

Maar die vos is al 2500 euro op geboden

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:33

Ik vraag me echt af wie die kopers zijn joh! Wat een prijzen :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:34

Op die vrachtwagen wordt ook flink geboden , sommige spullen snap ik niet :=

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:35

Wat een geld zeg :oo nu al!!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:36

Op Wico is al 2500,00 geboden, 40% aan extra kosten daar overheen is toch al 3500,00 euro.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:36

Isabonny schreef:
Goh, dat er nog niemand op Zafyr heeft geboden. Het was echt een leuk paardje om te zien.

Zijn er niet nog meer filmpjes van paarden gemaakt?

Ja daar ben ik ook benieuwd naar.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:37

Ik ben ook wel benieuwd naar nog meer filmpjes! :)

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:38

Had erg interesse in Faye, ondanks haar hartruisje. Maar er staat al een vlammetje bij haar advertentie wat dus betekend dat er veel op haar geboden wordt. :( Jammer... Had haar een fijn thuisje kunnen bieden! Mijn huidige vos merrie lijkt sprekend op haar!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:38

3500 euro betalen voor een paard waar je niet ofgereden heb en waar je niks van heb kunnen zien vind ik wel een ggroot risico.
maar misschien is de bieder ook wel een bekende.
en ligt hij niet zo wakker van het geld

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:39

Leuk paard op het filmpje van een paar pagina's terug :D!

Pfff, ik weet niet of het goed is dat er hoog geboden word op de paarden.
Aan de ene kant is de kans groter dat het paard bij iemand komt die geld heeft voor het paard (dan ga ik er vanuit dat ze genoeg overhouden na de aankoop van het paard). Aan de andere kant ben ik bang dat er meer van sommige paarden gaat worden gevraagd dan dat ze lichamelijk kunnen. -O-

Maarja, de kans is heel groot dat we van geen van de paarden ooit meer iets zullen horen.
Heel erg jammer van Doortje bijvoorbeeld, ik hoop echt dat zij bij KimD terecht komt uiteindelijk.
Alles is zo gehyped door de media en alle stichtingen -O-.

Wat ik mijn afvraag, hoe zit het met spullen die je op die site koopt, mag je dat gewoon doorverkopen op marktplaats bijvoorbeeld? belastingtechnisch enzo. Niet alleen van deze veiling, maar ook bij het opkopen van bijvoorbeeld drogisterij artikelen.
Antwoord via pb is prima, anders gaat het wat offtopic :)

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:40

Ik zie een gouden markt ontstaan: je koopt paarden op met zoveel mogelijk gebreken, zet ze op een veilingsite en tipt dan anoniem degenen die nu ook voor ophef gezorgd hebben :))
Voor je het weet is er een biedoorlog tussen al die mensen die zo nodig een paard willen redden van de slacht.
Volgens mij kun je bij Doortje nu echt wel concluderen dat ze gered is en hoef je niet meer verder te bieden. Diegene die al ongeveer 1000 Euro voor haar gaat betalen is vast geen handelaar. Snap wel dat Kim nog bied vanwege de band die ze er al mee heeft.

Wilco en wedford vind ik erger. Degene die daar op geboden hebben gaan ze vast niet als weidemaatje gebruiken. Die hebben straks met hun peesblessures, kissing spine etc gewoon weer een zadel op hun rug.

Silly1972

xPenny schreef:
Had erg interesse in Faye, ondanks haar hartruisje. Maar er staat al een vlammetje bij haar advertentie wat dus betekend dat er veel op haar geboden wordt. :( Jammer... Had haar een fijn thuisje kunnen bieden! Mijn huidige vos merrie lijkt sprekend op haar!

Zaphir is ook erg leuk! en daar is nog niets op geboden

corina21

belachelijke prijzen echt waar slaat nergens op

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:42

_manuela_ schreef:
Wilco en wedford vind ik erger. Degene die daar op geboden hebben gaan ze vast niet als weidemaatje gebruiken. Die hebben straks met hun peesblessures, kissing spine etc gewoon weer een zadel op hun rug.

Wellicht zijn oude eigenaren mee aan het bieden? Altijd makkelijk om zo snel te oordelen over iets, beetje kort door de bocht... Als het mijn oude paard zou zijn zou het geld mij ook niet meer veel uitmaken als ik mijn (oude) maatje daarmee een goed huis kan garanderen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:43

Geen mens met normaal verstand die nu al zo hoog op die shire gaat bieden.
Degenen die daarop aan het bieden zijn zijn allemaal emotionele bieders. Het zou mij niks verbazen als het een paar pennymeisjes blijken zijn die er het geld helemaal niet voor hebben maar straks wel verplicht zijn een peperduur oud paard af te nemen wanneer alle serieus geïnteresseerden zich terugtrekken omdat de prijs in het belachelijke gaat lopen.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:44

Uw bod € 1.400,00
BTW (21%) € 294,00
Veilingkosten (16%) € 224,00
BTW veilingkosten (21%) € 47,04
Totaalbedrag € 1.965,04

:+ wedford

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:46

Charlottte schreef:
_manuela_ schreef:

Wellicht zijn oude eigenaren mee aan het bieden? Altijd makkelijk om zo snel te oordelen over iets, beetje kort door de bocht... Als het mijn oude paard zou zijn zou het geld mij ook niet meer veel uitmaken als ik mijn (oude) maatje daarmee een goed huis kan garanderen..

Lijkt mij dat die oude eigenaar niet tegen zichzelf zit te bieden

Esmeralda

Als dit niet zo uitgebreid in de media was geweest, waren er normale schappelijk, naar waarde, paarden verkocht. Maar nu iedereen bied tegen elkaar op. De ene wil voor de andere niet onder doen.
Mensen die oprecht geïnteresseerd waren, maar niet veel geld hadden, maar wel een goed huis, zijn de dupe.
Echt durf te wedden als er een zak met huisvuil had gestaan, was er nog op geboden....

Hettieheks

Anoniem schreef:
Geen mens met normaal verstand die nu al zo hoog op die shire gaat bieden.
Degenen die daarop aan het bieden zijn zijn allemaal emotionele bieders. Het zou mij niks verbazen als het een paar pennymeisjes blijken zijn die er het geld helemaal niet voor hebben maar straks wel verplicht zijn een peperduur oud paard af te nemen wanneer alle serieus geïnteresseerden zich terugtrekken omdat de prijs in het belachelijke gaat lopen.

Misschien de aanschaf dat kan nog gaan lukken
maar over de gevolgen word niet nagedacht.. paard word weer doorverkocht en weer doorverkocht komt paard alsnog bij de slager terecht waar iedereen zich maar druk over maakte en waar de hele hype weg komt. Terwijl een slager vanaf het begin af aan er geen brood in gezien heeft. Triest...
ik hoop ook dat Kim een beetje geluk heeft

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:47

Ik ben benieuwd hoe hoog ze eindigen dinsdag!
Ook de spullen.. Ik zie meerdere prijzen voorbij komen die hoger zijn dan de nieuwprijzen :=
Heb op wat verf geboden, maar de rest van mijn biedingen bewaar ik toch maar voor dinsdag, als er dan nog iets bij zit wat nog niet over mn max heen zit. De mensen die nu al volop bieden die doen dit echt voor het eerst volgens mij :=

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:47

Esmeralda schreef:
Als dit niet zo uitgebreid in de media was geweest, waren er normale schappelijk, naar waarde, paarden verkocht. Maar nu iedereen bied tegen elkaar op. De ene wil voor de andere niet onder doen.
Mensen die oprecht geïnteresseerd waren, maar niet veel geld hadden, maar wel een goed huis, zijn de dupe.
Echt durf te wedden als er een zak met huisvuil had gestaan, was er nog op geboden....

Haha om vervolgens trots te zijn dat het gered is van de zorg boerderij :+

Anneeex88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:49

Ik ben vandaag wezen kijken, we hadden graag geboden, maar... Zelfs risicovolle paarden hebben al een bod van meer dan 500,- achter hun naam staan!

Wedfort is een topper geweest in de sport, veel mensen kennen hem nog.. En willen dan wel een risico nemen.. Ik had graag op Quess of Bloyd willen bieden.. Maar ach, alles beter dan naar de slacht.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:50

Silly1972 schreef:
xPenny schreef:

Zaphir is ook erg leuk! en daar is nog niets op geboden

Was ook inderdaad al aan het kijken.
Wie heeft haar zien lopen vandaag? Verder eventuele gebreken bekend over haar?
Ik wacht eerst eens af met bieden aangezien het nog 2 dagen duurt voordat de veiling stopt en kijk ik hoe hoog de biedingen staan. :) Anders overweeg ik het toch om een gokje te wagen, maar ik heb maar een bepaald bedrag in mijn hoofd.