Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Munnie schreef:Ga geen namen noemen maar ken er ook eentje die paarden echt op de bakrand laat knallen en er wel eens de gaten in knalt omdat het paard met volle vaart erop knalt.
stef schreef:ga geen namen noemen... want? Nogal suggestief zo dan he...
Die bitten hebben niks met wel of niet vriendelijk te maken, een goede ruiter kan prikkeldraad in de mond hangen zonder dat het paard er last van heeft.
Dit is dus weer zo'n "western rijden is sielugh" bericht waar je niks mee kan
Munnie schreef:Daarbij lijkt het me niet echt fijn om met die brug in die bitten op je gehemelte te worden gestampt weet niet wat jij er van weet maar blijkbaar hou je je handen voor je ogen ofzo??
En als jij zelf bedenkt wat ik schrijf dan reageer niet op mij. Leuk discussie uitlokken maar jij rijd zeker ook mee in de FEI aangezien je het allemaal zo goed weet?
ElCamino schreef:Feit blijft dat alle ophef over bitten daargelaten...alleen in de westernsport is er bit-controlewaarbij je bit door de jury zelf persoonlijk gecontroleerd wordt, er om je paard gelopen wordt om te kijken of er ergens bloed te zien is... dat zie ik bij andere takken van sport niet gebeuren...
Munnie schreef:Stef op jou ga ik niet eens reageren want heb ik geen zin in.
stef schreef:Munnie schreef:Stef op jou ga ik niet eens reageren want heb ik geen zin in.
Zo kan ik ook discussieren, wat ontzettend flauw zeg, me eerst dingen naar mn hoofd smijten en dan heel kinderachtig "jah.. daar heb ik geen zin in...."
Zo gaat de discussie natuurlijk om zeep.
Joolien, is dat nieuw dan? Bij dressuur en springen is het niet zo dat direct na de proef/ het parcour er afgestegen dient te worden, het hoofdstel uitgedaan dient te worden (IN de ring) en het bit en de mond getoond dient te worden
stef schreef:Maar dusdanig dat er een official direct bij het paard komt kijken? Of vanaf afstand zoals op de WEG met Adinda? Want in het eerste geval is dat nieuw voor me en zie ik dat als een positieve ontwikkeling