Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:51

Ania schreef:
en die jurist (advocaat) gaf meermalen aan dat hij totaal geen verstand had van paarden. geen wonder dat ie ging stotteren.

overigens vond ik die mevrouw in de eerste instantie redelijk meewerkend voor alberto, maar de manier van benaderen van Alberto deed haar houding tegenover hem (terecht) veranderen.

Tsja, wat heeft hij aan een reactie van haar als hij geen camera en geen geluid mee mag nemen?? Tis uiteindelijk toch televisie.

Ik vind ook wel dat ze wat minder hadden kunnen herhalen en wat meer onderzoek hadden kunnen laten zien/hard bewijs kunnen laten zien. Het is me nu nog steeds niet duidelijk wat die paarden van die Belg nu allemaal mankeerden. Ik neem tenminste aan dat hij niet in de uitzending zat vanwege mok... Het zal echter niet mee zijn gevallen om een proffesional herkenbaar op TV te krijgen voor zo iets.

En hoewel iedereen wellicht een onderzoeksplicht heeft en het niet echt heel verstandig was van deze mensen om de paarden op deze manier te kopen voor deze bedragen, is dat nog geen vrijbrief voor deze "dame" om de mensen op te lichten. Sterker nog. Als ik door heb dat iemand weinig verstand van paarden heeft, dan raad ik mensen aan om kenners en gediplomeerde mensen mee te nemen en informatie te verzamelen over het onderwerp of dier. Dan denk ik niet: laat ik daar eens een slaatje uitslaan.

Wat mij betreft dus echt het laagste van het laagste. Echt een zeer asociaal persoon in doen en laten. Zowel voor de mensen die teleurgesteld raken, als voor de paarden die aan onmogelijke verwachtingen moeten voldoen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 23:51

annastasia schreef:
Via google opent die wel.
Maar goed, marialva dus ook niet volgens de nederlanse normen goedgekeurd?
Oepsssssss.

Dat klopt. In voorbereiding met de uitzending hebben we die info afgelopen week nagetrokken voor het geval hier ook vragen over zouden komen, wat natuurlijk logisch is.

De advocaat had inderdaad wel rare uitspraken. "Ja, dat weet ik niet hoor, want ik ben er niet bijgeweest"..
Uh ok :+

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:52

Jolliegirl schreef:
haar link is bijna net zoals de mijne.
Wij waren bevriend met deze dame :)

joto en ik hadden elke dag contact met haar.... en dit ging over vanalles en nogwat
ook over het zieke veulen... heir wisten wij van... maar wij wisten niét dat zij dit verzweeg voor evt. kopers...

En missy had contact ivm de updates over de merrie

Ik heb een stukje van dat veulen topic gelezen en zag hoe vele meeleefden en haar een super iemand vonden.

Hoe voelen jullie je nu na dit gezien te hebben?

Bedrogen of....

Niet aanvallend bedoeld hoor maar kan me voorstellen dat je je bescheten voelt om zo maar te zeggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:53

MariekeA schreef:
Ania schreef:
en die jurist (advocaat) gaf meermalen aan dat hij totaal geen verstand had van paarden. geen wonder dat ie ging stotteren.

overigens vond ik die mevrouw in de eerste instantie redelijk meewerkend voor alberto, maar de manier van benaderen van Alberto deed haar houding tegenover hem (terecht) veranderen.

Tsja, wat heeft hij aan een reactie van haar als hij geen camera en geen geluid mee mag nemen?? Tis uiteindelijk toch televisie.

Ik vind ook wel dat ze wat minder hadden kunnen herhalen en wat meer onderzoek hadden kunnen laten zien/hard bewijs kunnen laten zien. Het is me nu nog steeds niet duidelijk wat die paarden van die Belg nu allemaal mankeerden. Ik neem tenminste aan dat hij niet in de uitzending zat vanwege mok... Het zal echter niet mee zijn gevallen om een proffesional herkenbaar op TV te krijgen voor zo iets.

En hoewel iedereen wellicht een onderzoeksplicht heeft en het niet echt heel verstandig was van deze mensen om de paarden op deze manier te kopen voor deze bedragen, is dat nog geen vrijbrief voor deze "dame" om de mensen op te lichten. Sterker nog. Als ik door heb dat iemand weinig verstand van paarden heeft, dan raad ik mensen aan om kenners en gediplomeerde mensen mee te nemen en informatie te verzamelen over het onderwerp of dier. Dan denk ik niet: laat ik daar eens een slaatje uitslaan.

Wat mij betreft dus echt het laagste van het laagste. Echt een zeer asociaal persoon in doen en laten. Zowel voor de mensen die teleurgesteld raken, als voor de paarden die aan onmogelijke verwachtingen moeten voldoen.

Peesontstekingen.

annastasia

Cayenne schreef:
annastasia schreef:
Is marialva dan wel echt een goedgekeurde hengst???
Of is dit ook een paard waarvan de papieren zijn vervalst

De hengst Marialva is volgens de Lusitano Vereniging Nederland niet goedgekeurd volgens de Nederlandse normen. Hij is in Portugal wel goedgekeurd voor het leven, maar voldoet niet aan de hogere eisen die in Nederland worden gesteld..

Vandaar dat ik dus geen antwoord terug kreeg.
Is dit op de site van de lusitano vereniging te lezen?

Anoniem

Berdien schreef:
Heimoni, ik denk dat Billy1970 bedoelt dat hij/zij dat graag had willen zien ;) Als het immers écht zo verschrikkelijk erg was geweest (wat het volgens de DB was), dan was dat paard daar weggehaald. En dát is (in ieder geval volgens de uitzending) niet gebeurd...

eueuehw, ja zo kun je het ook opvatten, bedankt voor de verheldering! ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 23:53

annastasia schreef:
Cayenne schreef:
annastasia schreef:
Is marialva dan wel echt een goedgekeurde hengst???
Of is dit ook een paard waarvan de papieren zijn vervalst

De hengst Marialva is volgens de Lusitano Vereniging Nederland niet goedgekeurd volgens de Nederlandse normen. Hij is in Portugal wel goedgekeurd voor het leven, maar voldoet niet aan de hogere eisen die in Nederland worden gesteld..

Vandaar dat ik dus geen antwoord terug kreeg.
Is dit op de site van de lusitano vereniging te lezen?

Ik denk het niet, maar je kunt ze zo bellen.
Ze staan je erg vriendelijk te woord :)

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:54

Helmoni schreef:
Billy1970 schreef:
Ik heb een gedeelte van de uitzending gemist, namelijk dat deel waar de dierenbescherming samen met de vereniging eigen paard binnenvalt en die arme merrie met dat zieke veulen op komt halen |(
Al met al een rommelig programma en veel te slap in elkaar gezet. Op deze manier komt de handelaarster nog aardig weg met haar praktijken en over een jaar ofzo verkoopt ze vrolijk wel weer ergens anders Z-slachtpaarden.
Ik betwijfel of er nu daadwerkelijk iemand is geholpen door deze uitzending eigenlijk.....

Dan weet ik niet waar ik al die tijd naarheb zitten kijken, maar die beelden hebben ze toch niet uitgezonden hoor.....

Nou precies, ik had gehoopt dat ze nog zoiets zouden doen maar nee dus.... Nu weten we dus alsnog niet hoe het met de merrie en het veulen is afgelopen en zijn de dieren er niet veel mee opgeschoten in mijn ogen. Vandaar dat ik dan ook deze uitzending helemaal niet zo heel goed vond eerlijk gezegd!

Sjeempie

mensen ik heb de uitzending gemist. kan iemand mij een linkje sturen met de uitzending op internet. ik kan hem nergens vinden.
Laatst bijgewerkt door Sjeempie op 23-05-10 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

de uitzending stelde niks voor.
alleen zij is ff kwaadgescholden, meer niet

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:55

MariekeA schreef:
Ania schreef:

heel mooi gezegd, en ben het er helemaal mee eens!
wel jammer zoals sommige zeiden dat het idd niet duidelijk is wat die paardjes van dei belg hadden en ook hoe het nu afloopt!
vond het jammer dat het zo raar afliep!

Salka

Echt verschrikkelijk dit! Wat een *** vrouw... zoveel misbruik en leugens. Dat zo iemand met zichzelf kan leven!

Ik ben echt gigantisch geschrokken zeker omdat ik de paarden en het terrein, website etc. ook herkende. Ik weet dat ik de naam van de stal hier niet mag noemen maar de website van deze stal heb ik weleens bekeken en ook heb ik er regelmatig advertenties van gezien op marktplaats. Daarnaast zochten zij een tijdje geleden ook nog bijrijders voor hun fok paarden, hiervan stond ook een advertentie op marktplaats, ik ben blij dat ik daar toch vanaf heb gezien en nu ergens anders een verzorgpaard heb. Ik heb er echter wel over gedacht om bij hen de paarden te gaan berijden en verzorgen omdat het gewoon echt heel goed overkwam.
Ik moet er niet aan denken wat me had kunnen overkomen daar.
Echt afschuwelijk dit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Billy1970 schreef:
Nou precies, ik had gehoopt dat ze nog zoiets zouden doen maar nee dus.... Nu weten we dus alsnog niet hoe het met de merrie en het veulen is afgelopen en zijn de dieren er niet veel mee opgeschoten in mijn ogen. Vandaar dat ik dan ook deze uitzending helemaal niet zo heel goed vond eerlijk gezegd!

Ik vond de uitzending ook niet heel goed... meer een sensatie verhaal. Maar mijn zusje (totaal geen verstand van paarden) vond het een goede uitzending :)

annastasia

Cayenne,
Ben achteraf erg blij dat ik dan geen antwoord heb terug gekregen en dat het aan de andere kant van NL is.
Ging over de registratie van het veulen, inschrijving in stamboek etc.
Mijn paarden zijn nu drachtig dus heb geen hengst meer nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:56

woow, wat raar.

ik vond het een... beschijde aflevering. Tsja wat nu. al die andere mensen zijn der niet mee geholpen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-05-10 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:57

Waarom mag de naam van de oplichtster niet worden opgenoemd?
Ze heeft sowieso zelf haar naam op internet gezet, dan mag dat toch ook gewoon hier. :?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 23:57

annastasia schreef:
Cayenne,
Ben achteraf erg blij dat ik dan geen antwoord heb terug gekregen en dat het aan de andere kant van NL is.
Ging over de registratie van het veulen, inschrijving in stamboek etc.
Mijn paarden zijn nu drachtig dus heb geen hengst meer nodig.

Heb je toen deze persoon gebeld of de Lusitano Vereniging?
Want van de eerstgenoemde kan ik me dan wel voorstellen dat ze je vragen niet wilde beantwoorden :+

@Yousra, de reden is nu wel heel vaak genoemd. Lees even terug :)

garny95

Ik vond het wel moedig van die dame met de verborgen camera, die heeft wel lef, ik weet niet of het een bokker is, maar toppie meid dat je dit hebt gedaan... ;)

die handelaar is ziekelijk slecht, hoop dat ze met haar zielige verhalen een ander baantje kan zoeken...
Laatst bijgewerkt door garny95 op 23-05-10 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_Quieto_

Zo ik kom ook even binnenvallen. Er is al veel gepost en heb veel gelezen maar niet alles :+

Ook ik was best wel geshocked toen ik erachter kwam (via bokt) wie het was. Ik heb ooit haar gemaild toen ze bijrijdsters zocht.
Gelukkig ben ik er niet heen gegaan om op haar paarden te rijden.. dadelijk was ik degene die met de verborgen camera aan de gang moest _O-

Het is gewoon niet voor te stellen hoe iemand zo kan zijn. Echt van de zotte.. dit soort dingen maakt gewoon dat je uiteindelijk niemand meer kunt vertrouwen :n

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:58

Ik lees al een paar pagina's mee. ;)
En ik heb geen reden terug gelezen.

idefix4

nicole3939 schreef:
Sommige mensen hebben nog wel vertrouwen in andere mensen
Sandy. Het blijkt dat je dus gewoon in iedereen het slechte moet zien?? Ben jij moeder??? Heb jij je kind wel eens bij een pony zien staan?? Opgelicht is dan snel gebeurt hoor.

Kijk maar eens in mijn onderschrift en ja ik durf er eerlijk voor uit te komen, dat ik ook niet slim gehandeld heb toen. Maar ja vertrouwen in de mens heet zoiets.

Ik heb je topic gelezen. Was er ook een paardrijdend familielid mee of ben je op 'eigen' houtje gegaan??? Dat kan ik niet opmaken uit je verhaal. Wel vreselijk dat je dan zo gestrafd wordt hoor. Ik ben ook moeder en rijd zelf paard. Moet er niet aan denken dat het mij zou overkomen! Heel veel sterkte!

lesilla

Ik hoop in ieder geval dat de dochter nooit herkend word, de moeder hoop ik des te harder.
Maar de dochter staat ook overal mee op foto, hopelijk moet ze niet betalen voor het wangedrag van moederlief

MariekeA

_San87_ schreef:
MariekeA schreef:

Peesontstekingen.

Ja, maar hij had er verschillende gekocht. Ik neem aan dat ze dat niet allemaal hadden. Ik bedoelde alleen te zeggen, dat ze hier wel wat meer mee hadden kunnen doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:59

Sow dat iemand zo kan liegen..

Ze heeft trouwens ook een foto van haarzelf gepost op bokt.... :)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:00

moet je een ondervoeding van jaren geleden ook vermelden bij een verkoop? (serieuze vraag)
het is toch geen gebrek? en het paard is nu toch niet meer ondervoed?