Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:24

Ik reageer eigenlijk nooit op dit soort topics maar dit vindt ik echt schandalige foto's.

Je kan mij vertellen dat hij zo 30 sec. gelopen heeft en dat je dan pas ziet dat het
te strak zit. Iedere jan .... kan al bij het omdoen zien in wat voor houding je hem staat
te binden. Boos!

legohorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:25

Sullie97 schreef:
Waar zijn deze citaten vandaan gehaald, want daar ben ik wel benieuwd naar. Niet dat ik Coby wil ophemelen, maar ik ben gewoon benieuwd naar de site/bron.

Op dezelfde site waar de fotos staan

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:26

Ik ben benieuwd hoe het met Power and Paint is... zou hij nog wel eten? Zou hij veel afvallen? Erg gestressd zijn? Haaruitval en dikke benen hebben?

Of gewoon blaken van gezondheid en gewoon niet eens meer weten dat hij een keer wat strakker is bijgezet???

Hoe zou het met Coby zijn?

Ik ga eten voor het mij ook aantast...

Succes u allen! Was gezellig... Lachen

(typfout gecorrigeerd)
Laatst bijgewerkt door Mireille1970 op 22-09-07 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:29

Mireille1970 schreef:
Ik begrijp niet eens dat Coby deze conversatie aangaat. Alleen ZIJ weten waarom deze foto's genomen konden worden.
Dat - nogmaals, en dan zal ik jullie verder niet lastig vallen - maakt ze niet anders dan ieder ander die iets met dieren doet... Ik zou willen dat de hele wereld zo met zijn paarden en andere dieren om zou gaan als deze mensen...

En ja, OOK als ze ze dan af en toe zo zouden longeren. En dat roep ik niet om het voor iemand op te nemen, maar wel omdat de gesprekken op Bokt 9 van de 10 x gaan over het neerhalen van de top.

Tjeetje wat zou de sport in heel de wereld er mooi uit zien als iedereen maar de helft zou kunnen omgaan met en rijden op paarden als de gemiddelde Bokt-leden.

Afgod

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:29

Het duurt vast een halve dag om het woordje pas juste, c'est faute ofzo in babbelfish in te vullen Tong uitsteken

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:31

japke schreef:
dus trek je eerst met flinke kracht die er voor nodig is waarschijnlijk je paard zo bij te zetten en dan vervolgens laat je je paard een rondje rond je heen stappen en Pling mischien toch iets te strak Bloos!???
Zo zal het vast gegaan zijn

En de reden dat hij niet protesteerd is omdat dit niet de eerste keer is..... met andere woorden hij is gewoon gewend om zo gelongeerd te worden.
Want als hij zo voor het eerst in zijn leven zo is bijgezet dan ging hij wel met een bloedgang in zijn achteruit. Dan had je echt wel de poppen aan het dansen... En omdat de fotograaf toch aanwezig was...een leuke fotoshoot.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:35

da's gewoon niet normaal meer!!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:35

Mireille1970 schreef:
En ja, OOK als ze ze dan af en toe zo zouden longeren. En dat roep ik niet om het voor iemand op te nemen, maar wel omdat de gesprekken op Bokt 9 van de 10 x gaan over het neerhalen van de top.

Tjeetje wat zou de sport in heel de wereld er mooi uit zien als iedereen maar de helft zou kunnen omgaan met en rijden op paarden als de gemiddelde Bokt-leden.

Nou, dat is wat genuanceerder hoor, op HAW wordt ook 9 van de 10 x iemand afgekraakt, en dat gaat toch doorgaans om het "gewone" paardenvolk, niet om de hippische elite! Clown

Maar ook je laatste alinea is doorspekt met negativiteit over de bokkers. Waarom? Ben jij van mening dat "gewone/gemiddelde" bokkers (zoals ikzelf) zich niet mogen uitspreken over zaken die niets meer met paardenwelzijn te maken hebben? Waarmee ik niet pretendeer dat ik alles zo goed weet of doe, nee zeg, ik maak vele fouten en leer daar elke keer weer van. En dat geldt vast ook voor een hoop andere bokkers. Wat is er mis met een discussie over dingen die je ziet en waar je stevige vraagtekens bij zet? Dat impliceert toch niet automatisch dat wij allemaal perfect zijn? (Ik ga er vanuit dat je het in het algemeen bedoelt maar ik betrek je woorden maar even op mijzelf)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:37

Iemand die genoeg frans spreekt om zich aan te melden bij het forum en de fotograaf om verduidelijking te vragen? Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Nikka op 22-09-07 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:40

Dat je zo de top wilt bereiken.. sneu

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:43

Jeetje, niet normaal!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:45

éénmalig incident waar mijn leerling van geleerd heeft

Moet ik daar uit opmaken dat haar leerling nog nooit eerder een pony/paard heeft gelongeerd Nagelbijten / Gniffelen

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:47

jiehaaa schreef:
Mireille1970 schreef:

Nou, dat is wat genuanceerder hoor, op HAW wordt ook 9 van de 10 x iemand afgekraakt, en dat gaat toch doorgaans om het "gewone" paardenvolk, niet om de hippische elite! Clown

Maar ook je laatste alinea is doorspekt met negativiteit over de bokkers. Waarom? Ben jij van mening dat "gewone/gemiddelde" bokkers (zoals ikzelf) zich niet mogen uitspreken over zaken die niets meer met paardenwelzijn te maken hebben? Waarmee ik niet pretendeer dat ik alles zo goed weet of doe, nee zeg, ik maak vele fouten en leer daar elke keer weer van. En dat geldt vast ook voor een hoop andere bokkers. Wat is er mis met een discussie over dingen die je ziet en waar je stevige vraagtekens bij zet? Dat impliceert toch niet automatisch dat wij allemaal perfect zijn? (Ik ga er vanuit dat je het in het algemeen bedoelt maar ik betrek je woorden maar even op mijzelf)

Ik kan mijzelf toch echt wel vinden in haar post. Ik heb in de loop van dit topic een aantal posts gelezen, en gelijk even een profielvieuw gedaan. Daarin kom ik foto s tegen waarop paarden ook niet geheel correct worden bereden (lees; redelijk dramatisch). Dit betekent natuurlijk niet dat diegene niet het recht hebben om een discussie als deze aan te gaan, maar ik zie de effectiviteit er persoonlijk ook niet zo van in. Het gaat hier om een top pony, begeleid door professionele mensen, die hem inderdaad veel te strak hebben bijgezet. Maar wie zijn jullie (waarschijnlijk vind je nu dat ik alle bokkers over een kam scheer) om hierover een ophef als dit te maken. Je kan, wat ik begrijp uit verschillende posts, medelijden hebben met de pony. Dat is je goed recht, maar dan nog vind ik het alles behalve netjes om mensen af te gaan vallen zonder dat zij zich kunnen verdedigen. Waarschijnlijk ga ik behoorlijk offtopic nu, maar doe eens wat profielvieuws, en je kan niet meer dan mijn post (deels) beamen.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:49

De fotograaf heeft gereageerd op het forum SL en bestrijdt het verhaal van Coby dat P&P maar één rondje zo heeft gelopen. Het hele verhaal wordt steeds dwazer Gestoord

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:51

Eigenlijk ben ik van de foto's minder geschokt dan van het feit dat die pony nooit eens iets anders mag dan dressuur....wat een stumper.
(al vind ik de foto's ook zeker geen fijn beeld geven)

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:00

Al je zo een pony wil gaan longeren , zoals zij zegt dat haar leerling een fout maakte, dan ben je een pony niet eens waard..

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:01

Jasper schreef:
De fotograaf heeft gereageerd op het forum SL en bestrijdt het verhaal van Coby dat P&P maar één rondje zo heeft gelopen. Het hele verhaal wordt steeds dwazer Gestoord

dan vraag ik me wel af,waarom hij een paar stapfoto's heeft genomen, en niet van de rest. Als ze volgens hem zijn doorgegaan,ga je toch niet dàn ophouden met foto's maken?

De hele waarheid zullen we toch niet te weten krijgen,ik hoop maar,dat het idd zo gegaan is als door dvb gezegd wordt,(is al pijnlijk genoeg) en dat hij nooit meer zo gelongeerd wordt.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:06

bericht DVB schreef:
Ik en mijn leerling kijken naar de longe en concluderen snel dat de longe niet goed zit.

Even dit zinnetje uit het bericht gequote... wat ik dan niet snap, als ze zo snel concluderen dat hij niet goed zit, waarom is hij dan wel ooit zo vastgemaakt? Nagelbijten / Gniffelen Bij het vastdoen van de longe/bijzet zie je toch direct dat dit veel te strak is?!

Ik denk ook niet dat hij zo ook in draf en galop gelopen heeft want dan zou de fotograaf, zeker als hij op sensatie uit is, daar ook wel een hele rits foto's van hebben... maar blijft die bovenstaande zin vraagtekens oproepen.
Laatst bijgewerkt door Ilsemarie op 22-09-07 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:07

Walgelijke fotos..

Ik snap niet wat hier nou voor leermoment is voor de leerling. Als je op dat niveau rijdt, weet je toch wel dat je zo geen paard kunt longeren.
Ik hoop dat het waar is wat Coby zegt, dat dit een incident was.
Laatst bijgewerkt door Marloes_R op 22-09-07 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:12

Ik snap dat zinnetje ook niet en dit is de reactie die het bij mij oproept: Ik neem dat zinnetje niet serieus.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:23

Ilsemarie schreef:
Ik denk ook niet dat hij zo ook in draf en galop gelopen heeft want dan zou de fotograaf, zeker als hij op sensatie uit is, daar ook wel een hele rits foto's van hebben... maar blijft die bovenstaande zin vraagtekens oproepen.

ik denk dat het fysiek niet eens mogelijk is voor een paard om in die houding harder te gaan dan stap

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:28

Arabesk schreef:
Ilsemarie schreef:

ik denk dat het fysiek niet eens mogelijk is voor een paard om in die houding harder te gaan dan stap

Dat komt er nog eens bovenop ja... maar mocht het kunnen en was het gebeurd, waren er wel foto's van geweest...

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:29

Nikka schreef:
Iemand die genoeg frans spreekt om zich aan te melden bij het forum en de fotograaf om verduidelijking te vragen? Nagelbijten / Gniffelen

Heb niet echt ver terug gelezen, dus mss oud nieuws, maar:

De fotograaf heeft in het Engels op (in) Coby's brief gereageerd op Sindicat Linaro.

http://www.syndicatlinaro.com/SLforum/r ... 51&t=22151

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:38

Arabesk schreef:
Ilsemarie schreef:

Ooh jawel, zeker bij de gebruikers van slofteugels zie je dat wel die er niet zo prettig mee overweg gaan.
Daar krijg je ook spontaan nekpijn van Scheve mond

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:39

Ahh mensen geef toe... zo kweekt Paint in ieder geval geen onderhals! Gestoord
En de spier komt zo wel ERG mooi uit! Ja toch... Nagelbijten / Gniffelen