Helgstrand Dressage geeft statement af over undercover-opnames

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 15:23

Er is in Nederland al een tijdje toezicht op het voorterrein, dat is dus allang geregeld.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 15:38

Veronica2 schreef:
Er is in Nederland al een tijdje toezicht op het voorterrein, dat is dus allang geregeld.

Ga jij als toezichthouder de grote jongens op het voor terrein maar eens aanspreken.

Overigins, ik heb Helgstrand heel vaak zien losrijden en dat zag er altijd vriendelijk uit. Stuk vriendelijker dan enkele Nederlandse toppers.

Elisa2

Re: Helgstrand Dressage geeft statement af over undercover-opnames

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 16:30

Ja is ook wat ik irl van hem heb gezien, maar ik weet niet wat hij achter gesloten deuren doet.

Overigens bedoel ik jurering voor het losrijden. Geen toezichthouder, dat is wel een goede stap uiteraard.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 16:33

Zelfs al word er losgereden op een plek waar de jury het ziet, wordt er niets gedaan. Laatst nog ff bij een subtopwedstrijd in Houten wezen kijken. Na 10 minuten vertrokken, wat een getrek, geruk, gepluk en geschop. Heb er niet 1 gezien die normaal losreed. Dit was ZZ zwaar en Lichte tour.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 16:45

Elisa2 schreef:
Ja is ook wat ik irl van hem heb gezien, maar ik weet niet wat hij achter gesloten deuren doet.

Overigens bedoel ik jurering voor het losrijden. Geen toezichthouder, dat is wel een goede stap uiteraard.

Ook tijdens het inrijden zijn filmpjes waarin hij grof is.
https://youtu.be/ZnHh_KfFlsw?si=uIy3d_Ns9bRxkyOx

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 18:17

Benzz schreef:
Veronica2 schreef:

Ga jij als toezichthouder de grote jongens op het voor terrein maar eens aanspreken.

Overigins, ik heb Helgstrand heel vaak zien losrijden en dat zag er altijd vriendelijk uit. Stuk vriendelijker dan enkele Nederlandse toppers.

_O- _O- wat een onzin!!! was in de tijd van Don Schufro al voorbij de grenzen van het toelaatbare... alleen toen werdt er nog anders naar de sport gekeken! In die tijd spraken al heel veel mensen afkeurend over zn rijden!!

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 18:22

Na don schufro kwamen er nog veel meer andere incidenten! Akeem foldager... de schimmige business deals... fraude... de schimmelmerrie Stamina... de wk paarden die met veel te veel pressure werden gereden... hoogste tijd dat de paarden wereld zich tegen Helgstrand uitspreekt!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:17

BeFunny schreef:
Elisa2 schreef:

Ook tijdens het inrijden zijn filmpjes waarin hij grof is.
https://youtu.be/ZnHh_KfFlsw?si=uIy3d_Ns9bRxkyOx

Ja dat weet ik hoor, alleen daar was ik niet bij. :)

Toen ik hem zag was het al lang na dit schandaal.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:19

JeanneV schreef:
_O- _O- wat een onzin!!! was in de tijd van Don Schufro al voorbij de grenzen van het toelaatbare... alleen toen werdt er nog anders naar de sport gekeken! In die tijd spraken al heel veel mensen afkeurend over zn rijden!!

Ik ken de verhalen en de filmpjes. Alleen de keren dat ik hem live heb gezien ( inclusief het bezoek aan Blue Hors waar hij in de bak met Don Schuffro aan het trainen was) heb ik die grofheid niet gezien zoals op de filmpjes.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 22:03

De beste man houd zich toevallig 2 keer in als jij kijkt en het valt allemaal wel mee??

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:43

Ik denk niet dat ze dat per se willen zeggen, maar dat het tijdens hun eigen ervaringen wel vriendelijk was. Natuurlijk gaat hij er niet helemaal op los wanneer men op bezoek is op de stal van Blue Hors.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:17

Uiteindelijk gaat dit alleen maar om, hoe zo snel en zo veel mogelijk geld binnen harken. Dat het een en ander ten koste gaat van een paard, doet er bij een aantal mensen niet toe. De investeerders willen wel rendement behalen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:45

Benzz schreef:
Veronica2 schreef:

Nou dit dus!
Waren ze er maar die onafhankelijk ook de groten eens op hun vingers tikken.
Ik zie dat in onze discipline ook. De groten gaan hun gang en dat word door de vingers gezien en rookies worden onvriendelijk de baan uit gestuurd als ze eens hun nummer vergeten zijn bij wijze van...
Vaak zijn het ook altijd dezelfde stewards op de grote events.
Hebben gezellige onderonsjes met de "kampioenen"

En zo gaat het al jaar en dag..

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 15:59

Waarschijnlijk een utopie, mensen van buiten inhalen, die voldoende kennis hebben van de ruitersport.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:01

nikkel schreef:
Waarschijnlijk een utopie, mensen van buiten inhalen, die voldoende kennis hebben van de ruitersport.

Die hebben denk ik niet de ambitie om toezichthouder voorterrein te worden.

En wie zouden dat moeten zijn dan? Trainers? Juryleden? Ruiters? Fokkers?
Ieder heeft een belang.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:31

Benzz schreef:
Veronica2 schreef:

Geen punt hoor, zodra ze de zandbak in komen kan je jezelf even voorstellen, dat je in functie bent als toezichthouder en dan gelijk erachteraan dat je er niet vanuit gaat dat je ze nog ergens op hoeft aan te spreken later 8-) . Zo verklein je de afstand en spreek je ze toch snel even aan op bewust losrijden.
Bij de springers moet je gewoon een flinke kerel met een snor neerzetten, ergens anders luisteren ze toch niet naar :+ .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:51

rien10 schreef:
nikkel schreef:

Die hebben denk ik niet de ambitie om toezichthouder voorterrein te worden.

En wie zouden dat moeten zijn dan? Trainers? Juryleden? Ruiters? Fokkers?
Ieder heeft een belang.

Om toezichthouder te zijn voor KWPN wedstrijden moet je een cursus Toezichthouder hebben doorlopen.
Geen idee wat ik me er precies bij moet voorstellen, maar er hoort wel een papiertje bij de functie.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 18:47

In onze discipline zijn het ook wel jury leden die als Steward over het terrein gaan. Ook snachts zijn er altijd 1 of 2
Ze lopen ook door de stallen en zitten bij de pistes

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 22:48

Mensen al beelden gezien buiten de trailer?
Op TikTok staan wat beelden van de docu…
Walgelijke praktijken, die helaas ook voor veel andere paarden dagelijkse kost zijn, triest

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 22:51

De uitspraak "de profs weten echt wel wat ze doen" krijgt bij mij nu wel een wrange bijsmaak, zeker als ik hier dan lees dat dit op heel veel stallen gebeurt :n

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:03

@prompter

Dit is iets wat ik vaak zie, een “prof” wordt vaak zo lyrisch over gedaan, heb dat nooit begrepen.. maar die duw/trek/schop/sla praktijken komen echt op alle niveaus voor, en op (bijna) “elke” stal loopt er wel 1 zo’n misselijke rond

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:09

Dark7 schreef:
Walgelijke praktijken, die helaas ook voor veel andere paarden dagelijkse kost zijn, triest

Gewoon al een heel rijtje paarden wat genoemd wordt dat vaak of zelfs altijd bloed in de mond. Plekken van sporen die er al langere tijd zitten, elke keer opnieuw opengaan door het rijden met sporen weer. Grooms die het aangeven aan de ruiters, maar gewoon genegeerd worden.

En sorry, de schoppen die die paarden kregen leken absoluut niet om een noodsituatie af te wenden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 07:02

Dark7 schreef:
@prompter

Dit is iets wat ik vaak zie, een “prof” wordt vaak zo lyrisch over gedaan, heb dat nooit begrepen.. maar die duw/trek/schop/sla praktijken komen echt op alle niveaus voor, en op (bijna) “elke” stal loopt er wel 1 zo’n misselijke rond

Maar de profs zijn een voorbeeld vandaar dat ze daar zouden moeten beginnen met het tij keren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 08:32

het wordt dan tijd dat al die grooms hun mond open doen zodat al die stallen dat niet meer kunnen flikken (bewijs verzamelen dus)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 08:52

Dark7 schreef:

Waar zie je het? Kan alleen 2 korte filmpjes vinden van rollkur longeren en rijden. Maar eerlijk gezegd nog niet schokkend.