Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 08:12

Er is nu ook niet zoveel te updaten over furion. Hij moet nu deze tijd doorstaan. Als er foto's gemaakt worden dan is er pas weer echt nieuws.

Ik hoop echt dat gesleep door heel Europa hem ook het gewenste doel geeft en dan het niet voor niets was. En dat hij dadelijk in de wei kan staan. Pijn vrij zal je aan dit paard niet gaan zien, maar als hij gelukkig toont zal het ook wel een prima leven zijn voor dat paard.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 08:27

Nou ja, ik dacht en hoopte dat of Unas of de kliniek wel eens wat zou posten.
Al is het maar een stap rondje of knabbelend aan zijn hooi.
Gewoon domweg een foto.

Dat het dier nog overeind staat en er in elk geval geen gedonder is.
Ik snap wel dat dit gewoon een kwestie van goede zorg en aandacht en een lange adem is, maar met het oog op zijn volgers en donateurs is een simpel teken van leven wel op zijn plaats vind ik.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 08:41

Hij heeft gisteren nog op Insta gepost. Maar hij is natuurlijk nier verplicht om te posten.

Het is nu een kwestie van de lange adem en hopen dat er geen complicaties komen.

De discussie dat het paard niet vervoerd en geopereerd had moeten worden is zinloos. Beiden is inmiddels achter de rug en daar kun je van alles van vinden maar dat verandert niets aan de feiten.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 08:47

fransje23 schreef:
Hij heeft gisteren nog op Insta gepost. Maar hij is natuurlijk nier verplicht om te posten.

Het is nu een kwestie van de lange adem en hopen dat er geen complicaties komen.

De discussie dat het paard niet vervoerd en geopereerd had moeten worden is zinloos. Beiden is inmiddels achter de rug en daar kun je van alles van vinden maar dat verandert niets aan de feiten.

Helemaal mee eens.
Iedereen heeft ruim de tijd genomen om daar het hare of zijne van te vinden en posten.

Dus op naar de volgende ontwikkelingen.
En nee, verplicht is Unas niks…… maar ik hoop dat er toch regelmatig wat naar buiten wordt gebracht.
Zowel van Furion als zijn eigen plannen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:22

Zou hij niet ziek zijn? Dat er bijv gezegd is je word niet ouder dan 35? Er staat dus ook dat hij volgens mij niet verder gaat reizen

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:35

Ziek? Ja dat zou zo maar kunnen ;)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:45

Hij heeft het al eerder over 35 gehad

the deal of 35 years is being fulfilled too."...?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:18

Hoe ik het stuk interpreteer, is dat iemand Unas op de leeftijd van 13 jaar iets heeft verteld, waardoor hij verwachte niet ouder of langer dan 35 jaar te zullen leven. Hierdoor heeft hij zijn leven niet verder dan vandaag, de betreffende 'doomsday' gepland.

Maar misschien heeft iemand toen wel voorspelt dat 'de reis van zijn leven' op dit moment zou eindigen en heeft hij die voorspelling iets te letterlijk genomen? :+

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:22

Edit: N.av de berichten van oa Duopenotti.

Dat is inderdaad ook wat ik de hele tijd al denk.
Maar hij vindt vast een ander doel in zijn leven.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:30

Ik vond dat ook heel opvallend, die 35 fulfilled years. Nou, ja, zolang hij post leeft ie.
Doet me denken aan mijn vroegere baan, moesten pensionado's in het buitenland maandelijks een levensteken sturen om hun pensioen te blijven krijgen. :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:32

Vind het een dramaqueen, week geleden wilde hij nog een boerderij in Italië kopen. Daarvoor ging hij een kunstwerk verkopen dat ooit voor z’n kids moest zijn. Inzameling komt bijna niets meer binnen en hij zal dus hard aan het werk moeten om de kliniek af te betalen, misschien wilde hij daarom dat de bliksem hem trof.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:33

Of een rare concectie met de curse of 35 in china?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:42

Ja eerder had hij het toch ook over stom bijgeloof?
Ziek denk ik dus niet

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:48

Tja, zijn wel meer mensen die tot een bepaalde leeftijd vooruitdenken en dan vastlopen. Op je 30e moeder zijn, voor je 40e huisje boompje beestje, werken tot pensioen, en dan zodra die leeftijd gehaald is en de plannen wel of niet gelukt zijn ineens niet meer weten wat nu.
Daar hoef je geen dramaqueen, labiel persoon oid voor te zijn.
Hoeveel van ons maken niet de meest wilde plannen ? In mn vriendenkring ken ik er al genoeg die bij wijze van elke weer een ander mooi plan hebben. 1e komt uit ander niet.

Ik vind t juist mooi om te zien hoe t in de koppies kan werken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:09

Ik vind het ook een beetje apart weer, als Furion niet aangereden was dan was hij toch nog gewoon aan het verder wandelen en had hij toch ook niks gepland staan om te stoppen met zijn reis ofzo, verwachtend dat hij dood neer zou vallen....?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:12

Mondy schreef:
Tja, zijn wel meer mensen die tot een bepaalde leeftijd vooruitdenken en dan vastlopen. Op je 30e moeder zijn, voor je 40e huisje boompje beestje, werken tot pensioen, en dan zodra die leeftijd gehaald is en de plannen wel of niet gelukt zijn ineens niet meer weten wat nu.
Daar hoef je geen dramaqueen, labiel persoon oid voor te zijn.
Hoeveel van ons maken niet de meest wilde plannen ? In mn vriendenkring ken ik er al genoeg die bij wijze van elke weer een ander mooi plan hebben. 1e komt uit ander niet.

Ik vind t juist mooi om te zien hoe t in de koppies kan werken.

Dit. Niet meer dan menselijk imo :)

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:19

Gooien ze dat ook allemaal openbaar op internet? Ik weet dat sommige mensen tegenwoordig elke hersenscheet online delen, maar ik ken zelf gelukkig weinig mensen die elke maand zo ongeveer andere levensplannen (of het einde daarvan) online delen.

Zou ze persoonlijk ook snel ontvolgen anders, inderdaad omdat het een beetje labiel overkomt op mij.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:31

Wel goed dat hij niet verder gaat reizen, dat biedt hoop dat hij zich ook zal blijven inzetten voor zijn paard.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:36

Waarom ben je labiel als je plannen deelt, ookal komen ze niet uit. De een deelt elke dag goedemorgen plaatjes, de ander elke poep en scheet van kind de ander weer iets over crypto enz enz.
Waarom zou de een labiel zijn en de ander niet.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:40

De meeste mensen zijn gewend om de dingen te doen zoals ze door de maatschappij worden voorgeschreven. Het zou niet eens bij ze opkomen om dingen op een 'andere' manier te bekijken of te doen.
Sommige mensen hebben echter wel een andere manier van denken en doen, en worden vaak beschreven als alternatieveling, een vrije geest of misschien zelfs als 'labiel' persoon.

Toch zijn het vaak de 'zwarte schapen' die risico's durven nemen en nieuwe dingen durven proberen waardoor er steeds nieuwe ontwikkelingen plaats vinden. Als iedereen maar blind de 'kudde' blijft volgen en nooit de ogen zou openen om te zien hoe dingen misschien ook op een andere manier gedaan en bekeken kunnen worden, verandert en verbetert er natuurlijk ook niets.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:44

Ik denk inderdaad dat hij voor zijn gevoel iets heeft van; ik wordt niet ouder dan 35.
Is op zich niks raars mee.
Wel meer mensen denken “ ik wordt niet oud “ en opeens zijn ze 87.

Het blijft ook zoiets raars als je als kind de leeftijd
krijgt dat een ouder is overleden.
Zeker als dat relatief op jonge leeftijd is gebeurt.
Dan wordt dat opeens een “ magisch “ getal.
En de een bijt zich daar meer in vast dan een ander.
En als je alles zo uitstippelt en er gebeurt niks dan is dat even raar.
Dan moet je je plan bijstellen.

En het plan dat hij had om met Furion naar China te lopen is ook al in duigen gevallen, door dit nare ongeluk.

Hij zal zich moeten herpakken.
En benieuwd wat dat wordt.
Furion staat nog een dag of 12 op de kliniek, dus zal hij ergens mee moeten komen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:53

Als ik google op 35 jaar en China dan kom ik ook allerlei dingen tegen, mij zou het niet verbazen als het ook wat met een ideaalplaatje in de cultuur te maken zou hebben. Want geen baan, geen huis, single, geen kinderen, geen geld, mogelijk al 'te oud' om nog te worden aangenomen ergens (van wat ik over China las he). Op mij komt het een beetje over als een soort besef dat hij in zijn leven gefaald zou hebben omdat hij die dingen niet gehaald heeft op die leeftijd.
Maar dat is ook allemaal gokken van mijn kant, ik zie hem niet als labiel. Als hij labiel zou zijn dan had hij denk ik ook niet zo ver gekomen met zijn paard.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:23

Telpeva schreef:
Als ik google op 35 jaar en China dan kom ik ook allerlei dingen tegen, mij zou het niet verbazen als het ook wat met een ideaalplaatje in de cultuur te maken zou hebben. Want geen baan, geen huis, single, geen kinderen, geen geld, mogelijk al 'te oud' om nog te worden aangenomen ergens (van wat ik over China las he). Op mij komt het een beetje over als een soort besef dat hij in zijn leven gefaald zou hebben omdat hij die dingen niet gehaald heeft op die leeftijd.
Maar dat is ook allemaal gokken van mijn kant, ik zie hem niet als labiel. Als hij labiel zou zijn dan had hij denk ik ook niet zo ver gekomen met zijn paard.

Dat is inderdaad ook wat ik las en denk

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:38

Tja, als hij schrijft dat hij mensen gaat doodschieten is het hoogstwaarschijnlijk een niet begrepen vertaling uit het chinees. En als hij schrijft dat hij er 35 jaar op heeft zitten wordt er van alles gespeculeerd?
Zo kun je alles wel vrij interpreteren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 21:17

Mondy schreef:
Waarom ben je labiel als je plannen deelt, ookal komen ze niet uit. De een deelt elke dag goedemorgen plaatjes, de ander elke poep en scheet van kind de ander weer iets over crypto enz enz.
Waarom zou de een labiel zijn en de ander niet.

Meeste mensen delen enkel maar hoe goed het ze gaat...

Ik zie een jongeman die momenteel in een voor hem emotionele rollercoaster zit.
Zijn doel is geeindigd. Iets waar hij al een paar jaar mee bezig was.
Ik snap wel dat je het dan even niet meer weet...
Het zou hem goed doen eens een tijdje uit te rusten.