Magrathea schreef:Nies_ schreef:Nou dan heb je er toch een paar gemist hoor, Magrathea. PvdD is altijd al tegen het schieten geweest, hetgeen het probleem alleen vergroot. PVV wil al sinds 2006 anticonceptie, stelt kamervragen, doet voorstellen etc. Dat mensen zo boos zijn op de PvdD vind ik zeer terecht, al vraag ik me dan wel af of ze ooit in hun leven een partijprogramma hebben gelezen, want dan kan het toch geen verassing zijn.
De PvdD is tegen lukraak schieten (proactief beheer). Schieten is acceptabel als het echt niet anders kan en om lijden te beperken (reactief beheer).
Het zou ook niet (of in elk geval minder) nodig moeten zijn als het gebied vergroot wordt en er daarmee meer beschuttingsmogelijkheden zijn. Eventueel, zoals Ibbel aanhaalt, bepaalde gebieden alleen in de winter openstellen, zodat daarheen getrokken kan worden voor voedsel.
Nog beter natuurlijk is om te erkennen dat het hele project gefaald heeft en de dieren elders onderbrengen, maar goed, dat wil ook weer niemand. (Niemand die er iets over te zeggen heeft in elk geval.)
Het zou al schelen als het beheer wordt overgedragen aan de provincie en niet bij de Staat komt te liggen, dit zijn geen zaken die van bovenaf geregeld moeten worden
Ik moet toevoegen dat ik dit de PvdD wel aanreken, omdat ook zij het experiment altijd hebben omarmd. De PvdD is een stadse partij met weinig verstand van de werkelijkheid...En waarom alleen reactief afschieten, eerst creperen tot je er bijna letterlijk omvalt?
Eens dat de structurele oplossing zit in het substantieel inkrimpen van het aantal beesten. Dan heb je volgend jaar pas echt minder problemen. En dat gaat ook gebeuren, wacht maar af.
Het beheer ligt bij de provincie Flevoland - dat is eerder het probleem dan de oplossing. Als je internet afstruint zie je 100 rapporten van 50 adviescommissies...het is allemaal politiek en juridisch geworden. Want die hebben tijd (en vergeten dat dieren iedere dag moeten eten