[HK]Rio: springen dag 2 - eerste ronde landenwedstrijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Re: [HK]Rio: springen dag 2 - eerste ronde landenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:51

Ik gok dat Gerco niet baalt, ja voor het team, maar morgen juist vroeg op staat om te kijken of hij Jur nog kan helpen Zirocco aan de gang te krijgen. Samen met de rest van het team.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:52

R12312 schreef:
Schoentje schreef:
Ik doel vooral op de reacties over op de sociale media. Topruiters krijgen door de jaren heen echt wel een dikke huid, maar als iedereen je zowat afslacht online, dan doet je dat echt wat hoor.

Het ergste is, de reacties van die personen zijn vaak mensen die zelf niets kunnen, vaak niet eens kunnen doorzitten zonder aan zn kop te hangen.

Wat er nu bij Adelinde gebeurd vind ik ook zo schandalig, dan schaam ik mij echt voor mijn medelanders.

Als je dan inderdaad de foto's op de tijdlijnen van die personen ziet, dan zie je een springfoto met de ruiter die in de teugels hangt, een filmpje van een stijf, licht onregelmatig sjokkend paard, een springfoto waarvan de amazone in de nek ligt en de sporen onder het dekje tussen de ribben gestoken heeft, etc. :')

Niemand is perfect als ruiter, maar onze topruiters komen wel aardig dicht in de buurt!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:52

Met @schoentje eens, er moet weer aan het vertrouwen gewerkt worden. Denk dat het wel goed komt alleen nu niet op zeer korte termijn. Dat komt thuis wel. Ik vindt het in ieder geval een goed paard.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:53

Schoentje schreef:
connie64 schreef:
mindim je kan heus wel aardig zijn tegen mensen en toch je paard slaan duhhhh

Jur is juist vriendelijk tegen zijn paarden. De uitleg heb ik al eerder gegeven.

En we hebben het hier over 3 tikken op een bilspier hè. Dat voelt hij bij het de ring uitstappen al niet meer.
Lichamelijk voelt dat paard zich top, doordat hij geweldig gereden, verzorgd en gevoerd wordt. Dat korte pijntje staat in schril contrast tot de constante lichamelijke ongemakken die de paarden van gemiddelde amateurs voelen. Die voelen hun ongemakken ook nog als ze in de wei staan.

Sorry, als ik hiermee mensen hier beledig, maar dit is in mijn ogen wel de waarheid.

Maar hoe komt het dan dat het paard zijn vertrouwen zo is verloren/zo onzeker is geworden? Staat dat los van het slaan de vorige keer?

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:53

mindim,ik doelde op het feit dat jij schrijft dat je bij hem in t dorp woont en hem een aardige man vind,ik geeft als antwoord dat ook aardige mannen hun paarden kunnen slaan,ik val jou nergens op aan,niet zo snel op je teentjes getrapt zijn.

Verder doen jullie een paar tikjes af alsof het niet erg is....waarom wordt hij dan gediskwalificeert en wat is de reden dat t paard weigerde>misschien pijn,moe,geen zin noem maar op.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:56

connie64 schreef:
Verder doen jullie een paar tikjes af alsof het niet erg is....waarom wordt hij dan gediskwalificeert en wat is de reden dat t paard weigerde>misschien pijn,moe,geen zin noem maar op.

Supervoorzichtig en zondag niet helemaal fijn bij de eerste van de driesprong. Daardoor beledigd......en volgens mij is het sowieso al een baas, die zirocco.

Correct me if im wrong Schoentje.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:56

Iemand de team resultaten tot nu toe? Ik kan ze online nergens vinden. :(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:58

Er kunnen tal van redenen zijn waardoor Zirocco in de ankers ging, daar kunnen we enkel over speculeren.
Ik hoop alleen van harte dat Jur nu niet de ruiter wordt 'die zijn paar afranselde op de OS in Rio en 2x werd uitgebeld'. Dit zou al zijn prestaties overschaduwen en dat zou absoluut onterecht zijn. Het is allemaal al zuur genoeg voor hem.

Edit: foutje. :o
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 16-08-16 18:59, in het totaal 2 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:59

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:00

Danielleeee_ schreef:
Maar hoe komt het dan dat het paard zijn vertrouwen zo is verloren/zo onzeker is geworden? Staat dat los van het slaan de vorige keer?

Jur reed de eerste dag niet echt geweldig de driesprong in. Zo'n paard is extreem voorzichtig, wil zich niet stoten en weigert. Zo'n hengst is dan een beetje beledigd. De hebben soms wat meer karakter dan een ruin en zijn vaak wat flegmatieker dan merries. In de eerste ronde kon je zien dat ZB er niet meer aan trok, daarom kreeg hij nog een fout op de achterste paal van een oxer. Dat werkt dan ook niet mee, want dan gaat hij nog meer omhoog springen ipv naar voren. Die tikken vind ik echt niet zo'n probleem, die had ZB misschien onderweg voor die fout op de oxer in de eerste ronde moeten krijgen, om de voorwaartse drang erin te krijgen. Vergeet niet dat we het hier over hindernissen hebben van de maximale hoogte en breedte, die ontzettend ingewikkeld achter elkaar opgesteld staan. Het rijden komt erg nauw en als een paard een fractie te laat op de beenhulp reageert, dan kunnen er ongelukken gebeuren.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:01

R12312 schreef:
connie64 schreef:

Supervoorzichtig en zondag niet helemaal fijn bij de eerste van de driesprong. Daardoor beledigd......en volgens mij is het sowieso al een baas, die zirocco.

Correct me if im wrong Schoentje.

Inderdaad de beknopte uitleg van mijn lap tekst :D
Sorry, als ik eenmaal op dreef ben, ben ik een woordenwaterval ;)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:02

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:03

mairead schreef:
Iemand de team resultaten tot nu toe? Ik kan ze online nergens vinden. :(

1 USA United States 0Qualified
1 NED Netherlands 0Qualified
1 BRA Brazil 0Qualified
1 GER Germany 0Qualified

5 FRA France 1Qualified
6 CAN Canada 4Qualified
7 SWE Sweden 8Qualified
7 SUI Switzerland 8Qualified

9 QAT Qatar 9
10 ARG Argentina 10
11 ESP Spain 12
12 GBR Great Britain 13
13 UKR Ukraine 14
13 JPN Japan 14
13 AUS Australia 14

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:03

Wat trouwens als alle vier foutloos blijven? Eat gaat er van gebeuren? :)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:04

barrage

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:05

Ik vind het erg interessant om je bijdragen te lezen, Schoentje, bedankt!

En het zo volgen is veel leuker dan met niet paardenmensen.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:06

Zoo zonde voor Jur en ZB.. Hoop dat ze weer beetje aan vertrouwen kunnen werken, ze zijn een topcombinatie hoop dat we dat terug gaan zien :)

Schoentje

daydream schreef:
Ik vind het erg interessant om je bijdragen te lezen, Schoentje, bedankt!

En het zo volgen is veel leuker dan met niet paardenmensen.

Graag gedaan, ik vond het gezellig!

veerledec

Barrage met alle teamleden.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:10

Het is toch ook niet gek dat een paard zijn vertrouwen kwijt is na überhaupt weigeringen? Dat ligt echt niet aan die meppen hoor, eerder aan zijn zelfvertrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:10

connie64 schreef:
mindim,ik doelde op het feit dat jij schrijft dat je bij hem in t dorp woont en hem een aardige man vind,ik geeft als antwoord dat ook aardige mannen hun paarden kunnen slaan,ik val jou nergens op aan,niet zo snel op je teentjes getrapt zijn.

Als je nadat je uitgebeld bent je paard slaat .. ben je per definitie gediskwalificeerd. Is een (goede) regel.
Ik vind het erg fout, hij heeft z'n excuus aangeboden. En als het hierbij blijft ( en erv erder geen rare verhalen over hem de ronde doen ) kan ik hier vanuit mijn eigen gevoel overheen stappen.
Dom, en oneerlijk, maar in de hitte van de strijd.......

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:11

MariekeB schreef:
connie64 schreef:

Als je nadat je uitgebeld bent je paard slaat .. ben je per definitie gediskwalificeerd. Is een (goede) regel.
Ik vind het erg fout, hij heeft z'n excuus aangeboden. En als het hierbij blijft ( en erv erder geen rare verhalen over hem de ronde doen ) kan ik hier vanuit mijn eigen gevoel overheen stappen.
Dom, en oneerlijk, maar in de hitte van de strijd.......

Weet jij dan of die man die dat vandaag weer deed ook uitgesloten is? Zie er nog niks van op internet..

R12312

Wat ik overigens al eerder opmerkte, die tikken waren volgens mij niet voor die stop, maar omdat ie zo gruwelijk achter het been werd daar.

In het topic van zondag, want iedereen gaat er maar van uit dat ie een klap krijgt omdat ie stopte.

Electra63

Top jouw bijdragen Schoentje!!
Ik heb jou vorig jaar bij een clinic gezien. Jij gaf daar springles aan wat kinderen van o.a. onze vereniging. Dat deed je ook erg leuk !!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:14

R12312 schreef:
Wat ik overigens al eerder opmerkte, die tikken waren volgens mij niet voor die stop, maar omdat ie zo gruwelijk achter het been werd daar.

In het topic van zondag, want iedereen gaat er maar van uit dat ie een klap krijgt omdat ie stopte.

Inderdaad, ZB bleef ontzettend achter het been plakken. Soms moet je dan je beenhulp verduidelijken met je zweep. En als je hem voorwaarts wil krijgen moet je aan de achterkant zijn. Achter je been dus en niet op de schouder.