Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:26

al met al een leer voor ons allemaal, of we nu ruiter zijn of eigenaar.
maak goede afspraken en leg ze vast, ook al lijken het zulke aardige mensen en ging het bij de vorige paarden ook altijd goed.
Zodra het om echt geld gaat leer je mensen kennen!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:26

Speculatie; ik denk dat Visser al wel wist dat Beelen het paard wilde verkopen en uit voorzorg een slot op de deur heeft bevestigd?

Zo'n geëscaleerde situatie komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 09-04-14 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:27

Beb_bokt schreef:
Kun je dat stuk even plaatsen?

Pardon? Je denkt toch niet dat ik een pagina vol ga overtypen? Koop zelf de paardenkrant maar :D

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:29

R12312 schreef:
bliver schreef:
Dan kan je twee dingen afvragen. Waarom zit er een slot op de deur en waarom komt zij terwijl ze weet dat Tommie weg is dat paard halen zonder bericht

Dat van dat slot op die box vraag ik mij ook af. Maar waarom zou zij der paard niet gewoon mogen ophalen.

Want dat staat ook in de paardenkrant, dat zij nooit heeft toegezegd dat Visser de helft van t paard kreeg.

Nou als jouw paard ergens in training staat is het vreemd als jij hem zonder enig bericht komt ophalen terwijl je weet dat de ruiter weg is. Dan doe je het met voorbedachte rade stiekem. Dat bewijst ook het slot dat op de box zit dat er al onenigheid was en dat er gedreigd is dat ze hem op zou komen halen anders doe je geen slot op zijn box.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:31

bliver schreef:
Nou als jouw paard ergens in training staat is het vreemd als jij hem zonder enig bericht komt ophalen terwijl je weet dat de ruiter weg is. Dan doe je het met voorbedachte rade stiekem. Dat bewijst ook het slot dat op de box zit dat er al onenigheid was en dat er gedreigd is dat ze hem op zou komen halen anders doe je geen slot op zijn box.

Precies, en dus klopt het verhaal van Tommie wederom niet.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:33

R12312 schreef:
Beb_bokt schreef:
Kun je dat stuk even plaatsen?

Pardon? Je denkt toch niet dat ik een pagina vol ga overtypen? Koop zelf de paardenkrant maar :D

Kon het toch proberen... :Y)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:34

Tja, R12312. Je kunt wel zeggen dat het verhaal van Tommie niet klopt. Maar kun jij bewijzen dat het verhaal van de andere partij wel klopt. Ikzelf denk dat de waarheid ergens in het midden van beide partijen ligt. Bovendien heeft de politie niet voor niks vorige week 15 mensen opgepakt.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:40

R12312 schreef:
bliver schreef:

Precies, en dus klopt het verhaal van Tommie wederom niet.

Tommie heeft aangegeven dat er onenigheid was over wel of niet verkopen en dat hij een brief van zijn advocaat heeft gestuurd naar mevrouw. Hij heeft haar die middag aan de telefoon gehad om een afspraak te maken voor de week erna om alles uit te spreken. Dus hij heeft wel aangegeven dat er wat aan de hand was. Als er dan een slot op zijn box zit dan zou ik toch denken dat er gedreigd is dat het paard zou worden opgehaald en dat het slot een voorzorgsmaatregel was.

bliver

FriesWytske schreef:
Tja, R12312. Je kunt wel zeggen dat het verhaal van Tommie niet klopt. Maar kun jij bewijzen dat het verhaal van de andere partij wel klopt. Ikzelf denk dat de waarheid ergens in het midden van beide partijen ligt. Bovendien heeft de politie niet voor niks vorige week 15 mensen opgepakt.

ben ik het ook mee eens de waarheid ligt in het midden

R12312

FriesWytske schreef:

Ik kan niets bewijzen want ik was er niet bij en ken de voorgeschiedenis niet. Maar ik vind het wel bijzonder dat alles zo tegenspreekt. Helemaal na dat verhaal bij PenW.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:41

bliver schreef:
Tommie heeft aangegeven dat er onenigheid was over wel of niet verkopen en dat hij een brief van zijn advocaat heeft gestuurd naar mevrouw. Hij heeft haar die middag aan de telefoon gehad om een afspraak te maken voor de week erna om alles uit te spreken. Dus hij heeft wel aangegeven dat er wat aan de hand was. Als er dan een slot op zijn box zit dan zou ik toch denken dat er gedreigd is dat het paard zou worden opgehaald en dat het slot een voorzorgsmaatregel was.

Ik zou ook redelijk gaan flippen als er om de box van MIJN paard een slot zit.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:41

R12312 schreef:
FriesWytske schreef:

Ik kan niets bewijzen want ik was er niet bij en ken de voorgeschiedenis niet. Maar ik vind het wel bijzonder dat alles zo tegenspreekt. Helemaal na dat verhaal bij PenW.

er spreekt toch niks tegen

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:51

bliver schreef:
[

er spreekt toch niks tegen

Uhmm nou veel tegenstrijdiger dan deze twee het verhaal vertellen kan bijna niet hoor.

YvonneV

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:58

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:01

Is het topic lezen zo moeilijk bij sommigen. De link hierboven is al een keer gemeld.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:03

Ik kan mij er wel iets bij voorstellen hoor. Niet iedereen volgt het topic continue en als ik bijvoorbeeld na school thuis kom er er minstens 10 pagina's bijgepraat zijn ga ik niet altijd alle pagina's nalezen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:04

FriesWytske schreef:
Is het topic lezen zo moeilijk bij sommigen. De link hierboven is al een keer gemeld.

sorry ik heb alleen een verwijzing naar een premiumartikel in het Haarlems dagblad gezien, dit is wel zo te lezen

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:31

Volgens mij zijn beide partijen een stelletje aso's, maar toch vind ik het lullig voor de ruiter. Heeft daar al bijna 5 jaar tijd en moeite in gestoken, komt bij het A-kader en dus ook een keer kans op een groot kampioenschap en dan ben je opeens je paard kwijt, pure geldkwestie. Zonder hem was het dier nooit zoveel waard geweest en (ik ga er maar even vanuit dat een kampioenschap of Spelen tot de afspraken behoorde) nu is het weer eens een geldkwestie.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:33

Hoe dan ook, heb ik er een hard hoofd in dat T.V. ooit nog door kan rijden met Vingino, nu de standpunten zo verhard zijn.
Eigenaresse wilde het paard toch ook vooral verkopen, en dat was toch ook voornamelijk de reden voor het terughalen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:37

Op welk niveau was dat paard toen hij het ging trainen?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:52

2 miljoen :=

Ben benieuwd hoe dit uitdraait?

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:53

ZZ-L met winstpunten. ZZ-Z start gerechtigd, Weet niet of daar toen ook punten zijn behaald.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:07

Het was verstandiger geweest om het paard pas te verkopen als hij de selectie van de WEG niet haalde. Bij wel selectie en deelname was het paard denk ik nog wel wat meer waard geworden. Zeker bij een goed resultaat.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:25

Er staat nergens dat er een slot op de box zat. Mijn stal gaat ook op stal na de laatste ronde, kan me zo voorstellen dat ze dat daar ook doen....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:27

Citaat:
Tommie Visser zal via een civiele procedure eisen dat hij het dressuurpaard Vingino, dat vorige week na een vechtpartij in het Noord-Hollandse Vijfhuizen in beslag werd genomen door de politie, terug krijgt voor trainingen. Volgens zijn advocaat Luc Schelstraete zal hij twee miljoen euro claimen als dit niet wordt toegekend.

Dat is het mooie voor de fiscus..
Kan zo uitrekenen wat deze "knaap" aan uurtarif hanteert.

Dat wordt "smullen" voor de inspecteur van de belastingen met naheffingen.

Als hulpje van Anky in de Oekraine...tel uit.