volgens mij kan een paard dat prima Dinopino.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dinopino schreef:Dat is niet met zijn hoofd in de borst wat ik bedoel. Van nature zou die dit liever doen
http://www.westerninfo.de/newsdetail_6744.htm
Funnygirl schreef:Iedereen mag kommentaar geven hoor. Maar je moet wel weten waar je het over hebt. Als je een proefwerk maakt of een examen moet je ook de details weten en niet een beetje een vaag antwoord. Anders krijg je ook geen goed punt. En als je in het bedrijfsleven maar lala weet van de zaken zien ze je ook niet voor vol aan. Dus waarom kun je dan wel commentaar geven als je maar iets gehoord hebt maar niet weet waar je over praat.
quarterH schreef:een beetje rijtechnische les ook.
juist het kijken in de richting die je gaat ed zijn onderdeel van je bewuste lichamelijke verplaatsing om het paard een kant op te laten gaan.
Funnygirl schreef:@ Mika. je kunt een mening hebben over de acties op het filmpje maar je weet niet waarom iemand dat doet. je weet niet hoe het paard aanvoelt, hoe haar karrakter is, hoeveel druk die man zet op de teugel, welk bit erin hangt en ga zo maar door. Dus eigenlijk is die opmerking voor veel mensen die reageren. Ik kan me nml altijd ergeren aan de opmerking 'dus je mag niet reageren als je niet op niveau of het zelfde niveau rijdt". Zoals gezegd ieder mag reageren maar weet wel waar je het over hebt. En ik vindt het knap dat iemand dat vanaf een video kan zien.
Isegrim schreef:Funnygirl schreef:@ Mika. je kunt een mening hebben over de acties op het filmpje maar je weet niet waarom iemand dat doet. je weet niet hoe het paard aanvoelt, hoe haar karrakter is, hoeveel druk die man zet op de teugel, welk bit erin hangt en ga zo maar door. Dus eigenlijk is die opmerking voor veel mensen die reageren. Ik kan me nml altijd ergeren aan de opmerking 'dus je mag niet reageren als je niet op niveau of het zelfde niveau rijdt". Zoals gezegd ieder mag reageren maar weet wel waar je het over hebt. En ik vindt het knap dat iemand dat vanaf een video kan zien.
Sorry hoor, maar sommige dingen kan zelfs een leek zien.Je gaat me toch niet vertellen dat je verstand van western moet hebben om te kunnen beoordelen of in dit filmpje een paard al dan niet wreed behandeld wordt?
Funnygirl schreef:Als moment opname wel ja. Maar dat hoor je me ook niet zeggen. Men kan dit echter niet generaliseren. En commentaar hebben op dat iets zielig is ( bv fencing) als je niet weet hoe het gebruikt wordt en waarom. Ja dan moet je verstand hebben van western.
Aieshja schreef:@FunnyGirl, ik denk dat je prima de topsport kan bereiken zonder dit soort praktijken.
Ik persoonlijk vindt dat je dan veel meer respect verdient & in de springsport ken ik wel een aantal ''grotere'' ruiters die het wel op een goeie manier bereikt hebben.
Aieshja schreef:@FunnyGirl, ik denk dat je prima de topsport kan bereiken zonder dit soort praktijken.
Ik persoonlijk vindt dat je dan veel meer respect verdient & in de springsport ken ik wel een aantal ''grotere'' ruiters die het wel op een goeie manier bereikt hebben.
storrum schreef:Dutchstar schreef:Tijdens de pattern zal het paard zeker die impressie geven dat het zich graag/met genoegen, zoals jij het noemt, laat rond sturen,
ik vind het filmpje waarin GS de CRI in Bökeberg wint niet echt een voorbeeld van een paard dat zich graag laat rondsturen....
http://www.youtube.com/watch?v=LXGnceZ2qME
ik begrijp het ook niet dat dit door de jury's zo hoog beoordeeld wordt. Hij laat - en dan kijk ik naar de scharen van het bit - het paard in de proef geen moment echt los (en daar zit vast geen simpel bitje in die mond) het paard is veel achter de loodlijn en ziet er (in mijn ogen) geïntimideerd uit.
Aan de andere kant zijn het natuurlijk ook maar jury's en ook in die wereld 'kent ons ons'.
Ik vind dit filmpje een veel fijner gezicht:
http://www.youtube.com/watch?v=iksUAwJxbfQ