Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chevax schreef:Yamcha: ik vind dat je overdrijft! Ook ik riep "YES" en vloog overeind toen Satchmo weer staakte. En dat kwam op dat moment écht uit mijn tenen! Als je dan ook leest en hoort dat Isabell Satchmo al lang niet meer meeneemt naar grote toernooien vanwege dit gedrag (dat hij dus al vaker heeft vertoond), dan ben je er zelf toch ook debet aan? Jeetje zeg, als ik voetbal kijk en "onze jongens" spelen en de keeper van de tegenpartij laat een bal door moet ik dan zeggen "ja maar als de keeper die bal had gehouden, hadden "we" niet gewonnen, want het was een toevalstreffer". Ik vind het pas erg dat mensen nu de rit van Anky onderwaarderen.
Miriam schreef:Er is een verschil tussen "voor je eigen land zijn" en het afzeiken van de tegenpartij...
Tuurlijk zijn we blij als de keeper van de tegenpartij een bal doorlaat, maar om dan maar meteen te zeggen dat het een prutser is die maar beter thuis de E-tjes kan gaan trainen gaat me wat tever.
Net als roepen dat Stefan Peters (volgens mij schrijf ik dat verkeerd) alleen maar zit te rukken en plukken en schoppen. Dat stond letterlijk in dat topic en gaat imo ogen veel te ver. Ik mocht willen dat ik zo kon "stuiteren" zeg....
De discussie richt zich helemaal niet op Anky vs. Isabelle, ook over de andere ruiters en paarden wordt genoeg gezeken hoor.....
chevax schreef:Tja, dat krijg je hè, in het heetst van de strijd!
Contango schreef:Idd het is ook knap hoe Isabell haar paard weer zo op kan pakken na het staken... En ook zij is van wereldniveau. Het scheelt niet voor niets maar een klein beetje!!!
Maar Anky was net weer dat beetje meer!
Ik vind de Duitsers slechte verliezers als ik het topic lees! Jammer voor jullie, volgende keer beter. Het blijven dieren!!
Miriam schreef:Ik denk dan ook dat de sporters zelf (de topsporters dus, niet per sé de basisruiters) een stuk minder afgunstig zijn dan het gros van de toeschouwers.....
Miss_Montana schreef:Dit is toch juist hét realistische beeld over hoe het eraan toe gaat in de paardensport? Ik vind het wel weer een bevestiging van alle afgunst en jaloezie die er in de paardenwereld is. Je moet voor de gein eens nagaan hoe er over elkaar en elkaars rijkunsten gepraat word op sommige stallen. En dat is dan mensen die lang geen hoog niveau rijden.
Picasso schreef:ps. Ook de duitse commentator was gisteren heel positief en lovend over Anky! Dus wat nou onsportief gedrag???
Yamcha schreef:Ach, hou toch op, en lees het topic eens terug. Natuurlijk meenden jullie het wel, maar geef dat dan ook toe.
Nu achteraf roepen dat je het eigenlijk niet meende wat je zei is gewoon grote onzin.
Ik geef jullie toch niet de schuld dat Satchmo staakte, of wel? Waar lees je dat? Dat kúnnen jullie niet eens veroorzaken. Maar jullie gunden Isabell heus wel dat Satchmo in de staak ging, echt wel.
Hoe moet ik dan anders dit opvatten:
GOOOOOOOOOOO SATCHMOOOOOO!!!!!
En toevallig was dat net op het moment dat ie aan het bokken was. Vertel eens?
bizzybijtje schreef:pharagirlke schreef:Overigens waarom dressuursport weer? Terwijl het er bij de springsport volgens mij minstens even hard aan toe gaat... En dan is bokt zo'n "anti generaliseren" forumWay to go
Ik denk overigens ook dat Isabelle gewonnen had als hij niet in de staak was gegaan. Hij liep de proeven die ik gezien heb veel soepeler dan Sali. Anky reed heel voorzichtig en dat straalde er van af... Te begrijpen maar Isabelle durfde meer risico te nemen, had dat gelukt (foutjes zijn menselijk en paardlijk) had ze beslist gewonnen.
Anky had minder risico genomen omdat het niet nodig was, omdat het bij Isabell dus misging.
Bij springsport is het wel eerlijker omdat het geen jurysport is. Balk eraf is balk eraf. Weigering is weigering.
Dus dat vind ik niet te vergelijken.
abcde schreef:jeetje mensen waar maken jullie je druk om,
citaten als ; Anky kan van geluk spreken dat het bij Isabell mis ging, anders had haar 'voorzichtig rijden' haar geen goud bezorgt, maar zilver of zelfs minder.
waar is dat opgebaseerd????????????????
Wie zegt dat anky zo had gereden als isabelle een wereld proef had neergezet?
ik vind dit afzeiken van de mensen die miss hebben zitten duimen dat satchmo weer in de staak zou gaan een beetje ver gaan, lekker scheinhelige boontjes zijn we allemaal zeg
pharagirlke schreef:Overigens waarom dressuursport weer? Terwijl het er bij de springsport volgens mij minstens even hard aan toe gaat... En dan is bokt zo'n "anti generaliseren" forumWay to go
Ik denk overigens ook dat Isabelle gewonnen had als hij niet in de staak was gegaan. Hij liep de proeven die ik gezien heb veel soepeler dan Sali. Anky reed heel voorzichtig en dat straalde er van af... Te begrijpen maar Isabelle durfde meer risico te nemen, had dat gelukt (foutjes zijn menselijk en paardlijk) had ze beslist gewonnen.
CielitoLindo schreef:Over die "angst"
Ik denk dat het niet meer dan normaal is om voorzichtiger te worden als je een paar goede klappers gemaakt hebt.. Ze had haar been gebroken door Joker als ik me niet vergis en ze is toen ook lelijk van Nelson afgeklapt een keer op een groot evenement..
Zou niet iedereen dan voorzichtiger worden? We zijn allemaal geen 12 meer (althans de meeste van ons)
GinnyBanshee schreef:Isabel had zeker gewonnen (terecht) zonder dat fout.
Maar toch vind ik dat het niet zo kan op grandprix niveau en zeker niet op de olympische spelen, ik had het wel zo netjes gevonden als zij had afgegroet, satchmo gaat ff door een slechte periode, het blijft ook een paard maar laat dan wel zien dat het niet zo hoort.. Om door te blijven gaan en zilver te halen geeft een totaal verkeerd beeld vind ik aan iedereen. De paardensport moet harmonie tonen, het kan gebeuren door de spanning van een grote stadium, maar vind het jammer dat het als 'foutje' wordt genoemd, het was toch best erg en zeker al 2 keer achter elkaar.
Miriam schreef:Er is een verschil tussen "voor je eigen land zijn" en het afzeiken van de tegenpartij...
Tuurlijk zijn we blij als de keeper van de tegenpartij een bal doorlaat, maar om dan maar meteen te zeggen dat het een prutser is die maar beter thuis de E-tjes kan gaan trainen gaat me wat tever.
Net als roepen dat Stefan Peters (volgens mij schrijf ik dat verkeerd) alleen maar zit te rukken en plukken en schoppen. Dat stond letterlijk in dat topic en gaat imo ogen veel te ver. Ik mocht willen dat ik zo kon "stuiteren" zeg....
De discussie richt zich helemaal niet op Anky vs. Isabelle, ook over de andere ruiters en paarden wordt genoeg gezeken hoor.....
skippy1 schreef:Tjongejonge...wat een afgunst! Ik heb de beelden teruggekeken, zat zwaar onder de indruk te kijken naar Isabell...wat reed ze goed! Wat eeuwig zonde dat haar paard zo in t verzet ging... Ook zij knokt hard en heeft er 4 jaar keihard voor gewerkt.
Evenzo heb ik genoten van Anky, mèn wat is dat toch prachtig, de dressuur was genieten!
Anky was nu de terechte winnaar, haar kür ging gewoon beter, eerlijk is eerlijk! Top dus! Fantastisch dat we weer goud hebben!
Maar ik was even blij geweest met zilver voor Anky, wanneer Isabells paard niet haperde en gewoon een perfecte kür zou laten zien en gewoon beter zou zijn dan Anky! Dat zou dan ook verdient zijn!
Ere wie ere toekomt, maar zulke afgunst... bah!
Sport doet verschillen in geloofsovertuiging verbleken, laat landen in oorlog elkaar de hand schudden en dan kan een deel van de NL-ers en Duitsers niet eens sportief blijven?Waar zijn we nou helemaal mee bezig?