Isabell voorlopig bovenaan klassement ondanks fouten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Issor

Re: Isabell voorlopig bovenaan klassement ondanks fouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:10

Naomi_unique schreef:
nienkemoritz schreef:
Kur op muziek is wel echt Anky haar sterke punt, ben benieuwd.

`
Maar ik hoop toch wel dat Anky wint hoor! Haha!

Ik ook hoor!! Dan heeft ze 3x individueel olypmisch goud. Vind het dan wel genoeg geweest en mag een ander een keer aan de beurt komen Clown

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:11

Ik heb ook hier wel betrouwbare meewerkende paarden gezien hoor... Knipoog

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:12

Satchmo zat op 80% voordat hij in verzet kwam. Deze "grap" heeft Isabell dus haast 5% gekost...
In de landenproef schopte hij naar haar been, ben dus benieuwd wat het dinsdag gaat worden!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:19

Dan gaat hij erbij liggen, wedden? Knipoog

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:19

Of spring gewoon de ring uit. Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:27

Cayenne schreef:
Pff, spannend was dat! Wat vonden jullie van de uitslag? Isabell verdiend op de eerste plek?

Ja, ik vond eerlijk gezegd de proef van Anky deze keer vrij rommelig en gespannen en het leek alsof Anky ook niet in de juiste concentratie zat.
Ondanks het staken van Satchmo vond ik zowel Isabell, als Heike, als de Amerikaanse Courtney betere proeven wegzetten dan Anky. De proef van HP vond ik wel wat ondergewaardeerd, die had best een paar plaatsjes omhoog gemogen in het klassement. Van mij had Heike Kemmer momenteel de eerste plaats gemogen. En die proef van Nadine Capellmann trok echt op niks, die mocht achteraan naar het klassement.

Hopelijk dinsdag beter.

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:31

Ik denk dat de concentratie dinsdag wel weer terug is bij beide amazones!

En ik weet zeker dat beide dames een uitmuntende proef neer gaan zetten!

En dan wij hoe dan ook gaan genieten van de wedstrijd of anky wint of isabell
Degene die wint heeft het dan zeker verdient!!

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:48

Hamer Boos! Gestoord Lips are sealed

Ik sta echt versteld van de uitslag Boos! gister tijdens de GP had Satchmo al verzet met een flinke trap met zijn achterbeen in de piaf terwijl Anky een keurige proef reed. Vandaag met de special, Satchmo springt met Isabel bijna de ring uit...ach ja...Isabel wint weer...

De fout van Anky in de special was een communicatie fout. De fout van Isabel was een teken van verzet, stress, protest van haar paard...net als gister. Het zegt iets over de gehele toestand van deze combinatie Isabel/Satchmo... Waar is de harmony tussen ruiter en paard, het belangrijkste punt in de dressuur. Willen ze echt zo'n combinatie laten winnen? Is dit het ideaalbeeld in de dressuursport? Een bokkend, vluchtend paard. Ja dat is wat de jury wil zien in een winnende proef. Belachelijk!!

Als Satchmo Isabel er af zou gooien...zou ze nog winnen van Anky Koe

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 21:52

Typerend trouwens dat Salinero nu aan het einde gewoon rustig stil stond Haha!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:56

Huertecilla schreef:
Wel,.... hoe duidelijk kan het zijn dat FEI klassieke dressuur het spoor kwijt is?!

De oefeningen worden onwaarschijnlijk perfect gedaan, maar er is geen paard wat ook maar bij benadering ontspannen is en geen verzet toont.
Staartzwiepen, een keer schoppen, knikken en schudden, is al normaal. Nu een volkomen onacceptabel actíef verzet en nóg is het onbelangrijk.
Is een paard wat wíl doen wat de ruiter vraagt en dat lekker ontspannen doet niet het állerbelangrijkste?

Let wel, dit is het allerhoogste niveau van klassieke dressuur. Tenminste hoort dat te zijn. Het zijn geen oefeningen in paardovertuigen maar een hoort een ontspannen expositie van wélwillende samenwerking te zijn. Kortom; om te Huilen

Nee, voor mij krijgt een meiske in een slobbertrui met een wolharige pony welke lekker attent ontspannen betrouwbaar alles voor haar doet op verderlichte signalen, maar samen de oefeningen op zich niet strak op het netvlies hebben meer waardering dan dit treurige schouwspel in het strakke pak. Dat meiske heeft een attent en betrouwbaar meewerkend paard = basisvoorwaarde #1.

Ja, het olympische bewijs is geleverd: FEI klassieke dressuur is los van de basis, maar dan ook TOTAAL.

hc

Ja Ja Ja
Helemaal mee eens. Er was alleen maar spanning en verzet bij Isabelle dr proef vanaf het moment dat ze de ring in kwam. Ik snap niet dat Isabelle het niet voelde aankomen, want ze zat dat paard zo op te prikken dat het mij niet verbaasde dat hij zo in verzet kwam...
Wat dat betreft vond ik Anky's proef toch wat ontspannender.

Onbegrijpelijk dat er voor dat geprik en getrek en zo'n gespannen paard met alleen maar verzet, zoveel punten worden gegeven. Happy athlete? Rolleyes

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:03

piloe4ever schreef:
De fout van Anky in de special was een communicatie fout. De fout van Isabel was een teken van verzet, stress, protest van haar paard...net als gister. Het zegt iets over de gehele toestand van deze combinatie Isabel/Satchmo... Waar is de harmony tussen ruiter en paard, het belangrijkste punt in de dressuur. Willen ze echt zo'n combinatie laten winnen? Is dit het ideaalbeeld in de dressuursport? Een bokkend, vluchtend paard. Ja dat is wat de jury wil zien in een winnende proef. Belachelijk!!

Daar kijk ik anders tegenaan.
De stakende Satchmo was een fout van het paard. Satchmo heeft zich tijdens de trainingen al niet lekker gevoeld daar in de ring, dus niet vreemd dat het er op een gegeven moment uitkomt. Ik vind het uberhaupt al knap van Isabell dat ze een paard wat zo bang was van het scherm dat hij bijna op zijn rug ging, toch nog zo netjes door de proef wist te sturen.
Salinero sprong in het appuyement naar links tot twee keer toe in galop aan EN maakte nog eens een fout in de wissels omdat Anky de goede hulp niet gaf.
En dat vind ik dan weer een stuk stommer in een Olympiadeproef.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:10

Ik vind dat je met zulke "grote" fout(en) niet mag winnen... Dan ben je niet het beste..

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:10

Patoucha schreef:
Huertecilla schreef:
Wel,.... hoe duidelijk kan het zijn dat FEI klassieke dressuur het spoor kwijt is?!

De oefeningen worden onwaarschijnlijk perfect gedaan, maar er is geen paard wat ook maar bij benadering ontspannen is en geen verzet toont.
Staartzwiepen, een keer schoppen, knikken en schudden, is al normaal. Nu een volkomen onacceptabel actíef verzet en nóg is het onbelangrijk.
Is een paard wat wíl doen wat de ruiter vraagt en dat lekker ontspannen doet niet het állerbelangrijkste?

Let wel, dit is het allerhoogste niveau van klassieke dressuur. Tenminste hoort dat te zijn. Het zijn geen oefeningen in paardovertuigen maar een hoort een ontspannen expositie van wélwillende samenwerking te zijn. Kortom; om te Huilen

Nee, voor mij krijgt een meiske in een slobbertrui met een wolharige pony welke lekker attent ontspannen betrouwbaar alles voor haar doet op verderlichte signalen, maar samen de oefeningen op zich niet strak op het netvlies hebben meer waardering dan dit treurige schouwspel in het strakke pak. Dat meiske heeft een attent en betrouwbaar meewerkend paard = basisvoorwaarde #1.

Ja, het olympische bewijs is geleverd: FEI klassieke dressuur is los van de basis, maar dan ook TOTAAL.

hc

Ja Ja Ja
Helemaal mee eens. Er was alleen maar spanning en verzet bij Isabelle dr proef vanaf het moment dat ze de ring in kwam. Ik snap niet dat Isabelle het niet voelde aankomen, want ze zat dat paard zo op te prikken dat het mij niet verbaasde dat hij zo in verzet kwam...

Onbegrijpelijk dat er voor dat geprik en getrek en zo'n gespannen paard met alleen maar verzet, zoveel punten worden gegeven. Happy athlete? Rolleyes

Het is inderdaad om te Huilen Waar gaat de dressuursport naar toe op deze manier? Het is zo'n mooie sport tussen mens en dier. Ik wil een proef zien waarin er teamwerking is tussen ruiter en paard, een paard die zich totaal overgeeft aan zijn ruiter, vol vertrouwen doet wat zijn ruiter wil, een eenheid! Maar dit is blijkbaar niet belangrijk genoeg meer voor de FEI.. Een proef kan je pas winnen als je paard ontploft uit stress en frustratie. Dat is de moderne dressuursport Vriendjes zijn?

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:29

piloe4ever schreef:
Hamer Boos! Gestoord Lips are sealed

Ik sta echt versteld van de uitslag Boos! gister tijdens de GP had Satchmo al verzet met een flinke trap met zijn achterbeen in de piaf terwijl Anky een keurige proef reed. Vandaag met de special, Satchmo springt met Isabel bijna de ring uit...ach ja...Isabel wint weer...

Als Satchmo Isabel er af zou gooien...zou ze nog winnen van Anky Koe

Ben ik het helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:33

Cayenne schreef:
De eerste piaffe is toch helemaal niet getoond? Verward
Was de rest dan zo uitmuntend dat ze alsnog eerste stond?

De rest was idd zeer goed! Isabell en Satchmo begonnen zeer sterk aan deze proef! En ook na de staakactie van Satchmo pakte ze de draad weer prima op imo. Ik vond Anky vandaag ook erg goed, maar blijf vinden dat Isabell net dat kleine beetje meer heeft....(just shoot me.. Vriendjes zijn? ...)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:35

De rest was niet zeer goed, ze had namelijk ook nog een fout in de serie wissels om de pas tussen de twee pirouettes. Ben heel benieuwd wat voor punten de juryleden daarvoor hebben gegeven, als iemand dat weet??

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:36

piloe4ever schreef:
Het is inderdaad om te Huilen Waar gaat de dressuursport naar toe op deze manier? Het is zo'n mooie sport tussen mens en dier. Ik wil een proef zien waarin er teamwerking is tussen ruiter en paard, een paard die zich totaal overgeeft aan zijn ruiter, vol vertrouwen doet wat zijn ruiter wil, een eenheid! Maar dit is blijkbaar niet belangrijk genoeg meer voor de FEI.. Een proef kan je pas winnen als je paard ontploft uit stress en frustratie. Dat is de moderne dressuursport Vriendjes zijn?

Balagur en Vincent niet gezien?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:46

Patoucha schreef:
...ze zat dat paard zo op te prikken dat het mij niet verbaasde dat hij zo in verzet kwam...

´toch wat ontspannender´... kun je nagaan hoé triest het aan de ´top´ is.
De ene is blij als haar paard een ogenblik soort van stil staat en de ander als het niets ´geniaals´ doet.
In dit licht wordt het eigenlijk gewoon hilarisch dat op dit niveau niet raar gekeken wordt als de medaille op een vervangend paard wordt opgehaald om incidenten te voorkomen Frusty

hc

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:56

Wat kunnen sommige mensen toch overreageren, het lijken wel paarden!

Als je om maar een voorbeeld te nemen die Japanner Hoketsu in Aken had zien rijden had je een toonbeeld van ontspanning, fijne houding en zit en samenwerking gezien, zonder een enkele storing. Eergisteren schoot hetzelfde paard enorm in de stress, kennelijk vinden sommige paarden dat er daar iets heel engs is. Als ik dat dan zie dan denk ik wat jammer voor die combinatie die zoveel beter kan en dat door omstandigheden niet kan tonen.

Ik zag toch echt ook een hoop onderdelen erg goed gaan, zowel bij Isabel als bij Anky (die heeft haar paard nu leren stilstaan dus dat is hopelijk weer wat minder ergenis voor sommige mensen).

Verder is het nog altijd zo dat als een paard 1 onderdeel verknald, de punten voor dat ene onderdeel slecht zijn, dat hoort echt geen gevolgen te hebben voor de rest van de proef, zo zijn de regels van het dressuurspelletje.
Vroeger had het slimste jongetje van mijn klas die altijd tienen haalde voor natuurkunde een keer een 1 had gehaald omdat hij het proefwerk helemaal verprutst had. Toen kreeg hij toch nog een 8 op zijn rapport (want vier keer 10 en één keer 1 was gemiddeld nog een acht). En stel je voor hoe oneerlijk het was dat ik maar een 7 kreeg (had vijf keer 7 gehaald) terwijl ik helemaal niks verprutst had. Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:16

Ik denk dat het weinig zin heeft om een modaal buitenrijpaard met neurotische ballerina te vergelijken. En op basis daarvan uitspraken te doen over wedstrijd dressuur.

Deze paarden worden getraind op explosieve kracht, zitten vol met krachtvoer, worden er op getraind om zich voor een paard extreem lang te concentreren en scherp op de hulpen te zijn. Dat mensen andere doelen met hun paarden hebben, prima, maar vergelijken heeft geen zin.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:18

Precies, Hermelientje. Daar sluit ik me helemaal bij aan.
1 x staken in een proef is nog niet het einde van de wereld. Echter vind ik wel dat dit bij Isabel zwaarder bestraft had moeten worden dan het nu is. 5 enen was beter op z'n plaats geweest.
Omdat ik zelf ook vaak achter C zit, weet ik dat dit zo maar kan gebeuren.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:28

Fitzroy schreef:
Precies, Hermelientje. Daar sluit ik me helemaal bij aan.
1 x staken in een proef is nog niet het einde van de wereld. Echter vind ik wel dat dit bij Isabel zwaarder bestraft had moeten worden dan het nu is. 5 enen was beter op z'n plaats geweest.
Omdat ik zelf ook vaak achter C zit, weet ik dat dit zo maar kan gebeuren.

4x een 1 en 1x een 2; dus is zwaar afgestraft. AvG had geen 1en maar 3en, dus minder zwaar afgestraft op haar grote fout.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:33

Volgens de Duitse commentator had ze 1 1, 2 tweeen en 2 drieen. Hoe kom jij aan die cijfers?
Als je EinsPlus hebt gekeken volgens je onderschrift en ik ook moeten we toch hetzelfde gehoord hebben Clown Knipoog

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:38

Fitzroy schreef:
Volgens de Duitse commentator had ze 1 1, 2 tweeen en 2 drieen. Hoe kom jij aan die cijfers?
Als je EinsPlus hebt gekeken volgens je onderschrift en ik ook moeten we toch hetzelfde gehoord hebben Clown Knipoog

volgens mij hoorde ik dat toch echt. Maar eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat het hier nogal rumoerig was dus ik kan het mis verstaan hebben.
drieën was het zeker niet waard. 1 voor de moeite was nog hoog gewaardeerd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:44

Nee hoor, hij had het echt over zwei mal die Drei, zwei mal die zwei und ein eins.