Anky: "De WEG 2010 wordt mijn allerlaatste wedstrijd"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Re: Anky: "De WEG 2010 wordt mijn allerlaatste wedstrijd"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:31

Lovely schreef:
Jasmijn76, er komt nog bij dat de GP eigenlijk Anky haar proef niet helemaal is, ze scoort zelden heel hoog in de GP. Het was bijvoorbeeld ook in de GP dat Edward van haar won.

IDD!..het zou me ook niets verbazen dat ze morgen weer als 2e achter Weth staat en dan ze het goed moet maken met haar kur..anthene deed ze het ook zo...(en ik hoop zo dat het dit keer weer zo gaat)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:36

Precies, zo gaat het eigenlijk altijd Lachen. GP en GPS niet zulke idiote scores en in de kür ineens boem.

Lilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:03

Iedereen heeft gereden voor wat hij op dat moment waard was. We hebben het over sport en vaak pakken dingen anders uit dan verwacht. Er komen zoveel toevalligheden bij kijken. Er zijn altijd vele redenen te bedenken waarom dingen neit gingen zoals ze hadden moeten gaan. Alles moet in het plaatje passen anders zie je dat terug in de scores.

Anky is een geweldige ruiter en het zou leuk zijn haar terug te zien op de volgende OS. Moet je er wel 4 jaar voor over hebben om er helemaal voor te gaan. Pas enkele dagen na deze OS kun je misschien iets zeggen over wat Anky zal doen. Ze moet notabene nog een proef rijden. Stel ze wint daar goud, smaakt misschien wel naar meer. Wie weet!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:10

yarrah schreef:
Anky had voor goud kunnen zorgen..... heel simpel.

de kans op goud was zeer nihil, ook al had ze 'voluit' gereden. Kan het haar dus absoluut niet kwalijk nemen dat ze ietwat voorzichtiger was. Ze moet tenslotte nog 2 x optreden. Als je de 1e maal voluit gaat wordt het lastig dit te verbeteren en dat kan dan in haar nadeel werken. Persoonlijk vond ik haar proef en die van Isabell gelijkwaardig en derhalve het puntenverschil te groot. De proef van Imke vond ik niet echt je van het, dat heeft punten gekost (vooral die tong eruit, en dat vind ik vele malen erger dan een Salinero die aan het einde te opgefokt is om stil te kunnen blijven staan).

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:39

ik dacht dat salinero een jaar of 16 a 17 was op dit moment
Hij was ongeveer van de zelfde leeftijd als mijn pony....
als hij 14 is zou hij 10 geweest zijn bij de vorige OS dat is wel erg jong volgens mij.

(EDIT oeps toch wel 14 jaar Tong uitsteken heb ik het toch fout Tong uitsteken dacht dat hij iets ouder was Lachen )

maar as hij 14 is kan hij nog makkelijk mee in londen dat heeft ze met bonfire tenslotte ook gedaan toen hij 18 was toch ???

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:42

Ik ben denk ik 1 van de weinigen die het echt heel erg jammer zou vinden als Anky inderdáád zou stoppen met zelf rijden. Haar leeftijd vind ik een rotsmoes, Debbie McDonald is 54 en rijdt ook nog mee. Het is maar net hóeveel je ervoor over hebt en hoeveel offers je wilt gaan brengen.
Anky heeft duidelijk haar doelen bijgesteld sinds ze kinderen heeft en dat proef ik eigenlijk al langere tijd bij haar.
Eens of niet eens met haar trainingsmethode, zo ongelukkig oogt Sal niet hoor, zeker niet als je het vergelijkt met de rest!
Ah joh Anky, niet miepen, gewoon nog even er tegenaan en dan doe je over 4 jaar gewoon nog een keertje mee. Bonfire haalde ook Olympisch Goud op zijn 17e!

En toch krijg ik steeds meer het vermoeden dat ze zelf niet zo die band met Sal voelt zoals ze die met Bonfire heeft gehad. Tezamen met haar gezinnetje vind ze andere dingen gewoon belangrijker worden. Dat is haar goed recht. Maar ik zou het erg jammer vinden aangezien Anky tot nog steeds in resultaten boven velen uitstijgt.
En inderdaad, als ze het juiste paard met die klik tegenkomt, gaat ze er echt nog wel een keertje voor hoor…

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:51

Het leven is een volmaakte dans tussen .....vreugde en verdriet!!!!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:52

Anky was wel dé topamazone van Nederland, en dankzij haar hebben we zilver gehaald.
Ik vrees, dat als anky stopt, dat het ook gedaan is met Nederland..

Wél vind ik de uitspraak dat ze stopt erg raar. Zoiets had ze al vaker gezegd, dacht ik,
maar toen kwam ze later met de uitspraak dat ze toch nog doorging,
omdat ze nu een aantal jonge paarden te rijden had.
Ik dacht ook dat ze met Painted Black mee wilde doen in Londen? Verward

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:15

tessyke schreef:
Cayenne schreef:
"Het lag niet aan mij dat we geen goud hebben", klonk het iets kregel.

pfffff vat ik dit nu slecht op of is het gewoon erg neerbuigend tegenover de rest Scheve mond

Gewoon hartstikke arrogant, hoezo teamgevoel?!

Myrthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:15

Imago01 schreef:
Ik ben denk ik 1 van de weinigen die het echt heel erg jammer zou vinden als Anky inderdáád zou stoppen met zelf rijden. Haar leeftijd vind ik een rotsmoes, Debbie McDonald is 54 en rijdt ook nog mee. Het is maar net hóeveel je ervoor over hebt en hoeveel offers je wilt gaan brengen.
Anky heeft duidelijk haar doelen bijgesteld sinds ze kinderen heeft en dat proef ik eigenlijk al langere tijd bij haar.
Eens of niet eens met haar trainingsmethode, zo ongelukkig oogt Sal niet hoor, zeker niet als je het vergelijkt met de rest!
Ah joh Anky, niet miepen, gewoon nog even er tegenaan en dan doe je over 4 jaar gewoon nog een keertje mee. Bonfire haalde ook Olympisch Goud op zijn 17e!

En toch krijg ik steeds meer het vermoeden dat ze zelf niet zo die band met Sal voelt zoals ze die met Bonfire heeft gehad. Tezamen met haar gezinnetje vind ze andere dingen gewoon belangrijker worden. Dat is haar goed recht. Maar ik zou het erg jammer vinden aangezien Anky tot nog steeds in resultaten boven velen uitstijgt.
En inderdaad, als ze het juiste paard met die klik tegenkomt, gaat ze er echt nog wel een keertje voor hoor…

Ook ik zou het erg jammer vinden als ze stopt! Huilen Ik ben bang dat Nederland dan enigzins in een zwart gat valt. Zeker hebben wij andere talentvolle ruiters, maar niet 1 zoals Anky! Kijk maar eens naar de Duitsers, die hebben meerdere erg goede ruiters, helaas hebben wij dat in nederland niet. Ook wel logisch gezien het inwoner aantal maar dat terzijde.

Verder heb ik niet echt het idee dat zij met Salinero niet die klik heeft die ze met Bonfire wel had. Juist dat trof mij gisteren zo, toen zij reed, die band tussen hun. Ze beloonde hem voor de proef en praatte tegen hem, zag je dat? En ook in de proef gaf ze hem een schouderklopje. Kwam op mij over alsof ze echt samen reden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:18

Jawel, maar ze vertrouwt hem niet genoeg om er een ereronde mee te rijden.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:19

Kan iemand mij vertellen of er aparte medailles zijn voor de kur en de special of worden de scores bijelkaar opgeteld?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:23

Lovely schreef:

Is dat een beroerde band tussen ruiter en paard of is dat gewoon verstandig? Sinds ze moeder is, is ze wel wat voorzichtiger geworden en dat lijkt me terecht... dat geldt voor mij ook...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 11:25

Ze heeft dit jaar anders nog verschillende keren een ereronde met Salinero gedaan. Ook tijdens grotere concoursen, maar ze zoekt na haar val gewoon de gevaren niet meer op. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen na een zware beenbreuk en gekneusde ribben.
Lijkt me niet dat je dat iemand kwalijk kunt nemen Lachen Better safe than sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:25

Volgens mij is het vertrouwen en daarbij spelen verschillende factoren mee, vanuit het paard en vanuit de ruiter. Het moet van twee kanten komen en dat doet het bij deze combinatie kennelijk niet. Geeft niet, maar wijst er wel op dat ze er misschien toch iets anders mee omgaan dan wij als hobbyisten Lachen.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:50

Nee ik ben het er niet mee eens. Ik denk niet dat het een kwestie is van vertrouwen maar gewoon juist wéten hoe je paard kan reageren. Misschien houdt Sal hier helemaal niet van en breng je hem van zijn stuk met zo n ereronde en dit is niet de laatste keer deze OS dat ze de ring in moeten. Ik denk dat ze haar eigen paard en zichzelf goed genoeg kent om nu een goede beslissing te maken ervoor.
Als ik van mijn paard zou weten dat hij er niet bepaald beter van zou worden om zo n ereronde te rijden (van zijn stuk brengen, over de zeik helpen etc.) dan zou ik hem er ook niet voor inzetten en dat dan vanuit 1e oogpunt voor het paard en ten 2e voor de ruiter.
Die twee vertrouwen elkaar gerust wel maar Anky weet ook gerust wel hoe ‘ver’ ze bij Sal kan gaan en ieder paard/mens heeft zo zijn kookpunt.

Dat belonen heeft Anky altijd al gedaan. Bekijk de dvd van Bonfire maar, zie je ook dat ze dat vaak doet en dat ze echt gek op hem is! Toch voelde ik gisteren niet echt de chemie zoals ik die gevoeld heb toen ze nog met Bonfire reed. Misschien is het maar verbeelding hoor want gisteren reed ze natuurlijk wel netjes maar niet de proef van haar leven…komt wel bij de kür!!!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:55

Lovely schreef:

Ze moet nog wel 2 proeven rijden op deze OS, waarom zou je risico nemen als je weet dat je paard en jij gevoelig voor de spanning van een ereronde zijn.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:10

Ik vind het aan de ene kant een goede beslissing.
Maar ze heeft ook painted black nog, hopen dat die zich goed & "snel" ontwikkeld.
En dan kan anky altijd nog de beslissing maken, toch Lachen ?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:15

Ik zou het ook ontzettend jammer vinden als ze ermee stopt, maar ik zou het absoluut wel begrijpen. Ze kiest dan duidelijk voor haar kinderen en daar is in mijn ogen niks mis mee.
Overigens denk ik dat ze qua leeftijd en die van Sal makkelijk in Londen ook nog van start kan gaan.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:18

Tallie_Ho schreef:
Als ik de beginpost zo eens lees krijg ik een beetje een drammerig klein kind gevoel.. Mevrouw heeft geen goud, baalt, en roept nu maar even dat ze een ander paard wil..

Ik lees dus: Penny wil van paps een ander paard omdat deze niet goed is..

Zal nou wel half bokt over me heenkrijgen, maar dat proef ik gewoon in het bericht Clown

Best een negatieve insteek hoor, of: zoals de waard is vertrouwd ie zijn gasten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:20

En volgens mij is bovenstaande problemen ook een grote insteek om te stoppen. Petje af voor anky, ik zou het niet kunnen met al die mensen die me proberen neerhalen Lachen

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:23

Amber_89 schreef:
Haha Anky had voor goud kunnen zorgen? We hadde het niet eens verdiend! Omdat HP en Imke gewoon te laag scoorde..Ennee Ik vind dat ze gelijk heeft dat het niet door haar komt dat ze geen Goud hebben..zeiden HP en imke zelf ook..

Helemaal mee eens amber.
Het verbaasd me dat er Bokkers zijn die opeens super negatief uit de hoek komen als het over Anky gaat. Die heeft zich nu toch wel een beetje bewezen inmiddels. Maar het Nederlands totaal komt niet alleen van Anky, er hebben er nog twee gereden. Waren die twee dan zo super goed?? Dacht het niet.
Steeds weer dat aanvallen van Anky. Typisch nederlands misschien? Als je een topper bent wil men je onderuit halen. Of is het meer een Bokt.nl ding, met al die toptrainers en topruiters die hier hun mening geven.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:26

Ik ook. Lachen Het was de opdracht van Sjef om met de handrem erop te rijden, geen risico's te nemen. Het is en blijft sport. Lachen

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:28

Dan moet Sjaf daar nu dan ook niet over vallen, wat hij wel zo laat blijken (zie bericht), vind ik niet terecht.
Wees dan eerlijk en kom er gewoon voor uit.

just2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:28

ik vind het mooi en heel sportief dat Dhr. Janssen aangeeft wat er "fout" ging. Daarom hou ik zo van die vent. HIj is gewoon rechtuit. No nonsens !