Nadya schreef:Nee, RK, ik denk dat als iedereen op deze hele planeet eens wat bewuster zou worden van onze voeding en het milieu (zeker de westerse wereld) er heel wat zou kunnen veranderen. Maar hier draait alles alleen maar om geld en economie. En om materie. Zo erg zelfs, dat andere landen daar nog steeds honger om moeten lijden, althans, de mensen daar.
Ik zou niets liever willen dan er meer aan kunnen doen, dan ik nu probeer te doen. Maar ja, dat kan niet. Helaas. Maar ik weiger mee te doen aan de bio-industrie hier of in het buitenland (ik eet geen vlees/geen vis/koop zo min mogelijk leren spullen) en verder probeer ik mensen bewust te maken, als ze vragen waarom ik zo leef of waarom ik mijn dochter geen vlees/vis wil laten eten.......... Als ik daarom wordt afgedaan als een idealist, prima, want dat ben ik ook. Ook al ben ik wel zo realistisch dat ik weet dat het nooit zal veranderen in deze wereld. Daar is de mens an sich te kortzichtig voor........ En dat geldt voor meerdere zaken, helaas.......
En toch denk ik dat jij met die instelling wel degelijk een verschil maakt in deze wereld. Juist de uitersten (niet negatief bedoeld) trekken de boot een stukje de goede richting op en ieder klein begin is iets. Iedere verbetering is er een. Denk het op zich al goed is om je bewust te zijn van sommige dingen en ieder stapje in de goede richting is er een. Ik ben echt niet heiliger dan de paus, maar probeer op mijn manier toch af en toe een stapje in die goede richting te doen. Misschien op een ander raakvlak, maar toch.