Partij voor de Dieren: regelgeving strenger voor sportdieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Partij voor de Dieren: regelgeving strenger voor sportdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:28

Daarom ben ik ook al jaren vegetarisch en zie ik gelukkig steeds meer mensen dat worden of minder vlees eten. Zouden meer mensen mogen doen (is al aan de gang, volgens mij).
Maar ja, in NL is dat zo, in het buitenland zijn nog veel, heel veel dagelijkse vleeseters. Verdrietig

Ik vind de bio-industrie in NL nog steeds verschrikkelijk, ondanks regeltjes. Waarom het biologisch vlees niet meer bevorderen, subsidieren, promoten?????? Tja, het gaat om het massale, levert meer centen op, dus het traditionele houden we maar in ere. Om te Misselijk !!!!!

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:29

runningkawa schreef:
Het enige wat daar aan werkt is de mensen wereldwijd in laten zien dat ze niet veel vlees nodig hebben in een week.

Tegen bio zijn is iig iets wat niet helpt...de vraag moet verminderen...dat is de bron.

Dat ben ik met je eens. Door de voedselcrisis nu zien hopelijk mensen in dat er toch echt iets moet veranderen aan onze bio-industrie. En gelukkig wordt er steeds meer op Europees niveau geregeld. Vanaf 2012 (als ik 't niet verkeerd heb) is de legbatterij verboden in Europa en mogen restaurants alleen nog maar scharreleieren gebruiken. Er verandert heus wel iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:30

Nadya
Nee, omdat er te weinig grond is...en omdat mensen in de supermarkt niet meer willen betalen...daarom.

Gooi dan maar eens tig mensen uit nl als je ruimte wilt om bijv een varken buiten te laten spelen.
Maar ga ook eens naar den haag en zeg dat de mestregels niet kloppen...dat is namelijk de reden dat je minder koeien ziet buiten...niet omdat de boeren het niet willen...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:34

Nee, RK, ik denk dat als iedereen op deze hele planeet eens wat bewuster zou worden van onze voeding en het milieu (zeker de westerse wereld) er heel wat zou kunnen veranderen. Maar hier draait alles alleen maar om geld en economie. En om materie. Zo erg zelfs, dat andere landen daar nog steeds honger om moeten lijden, althans, de mensen daar.
Ik zou niets liever willen dan er meer aan kunnen doen, dan ik nu probeer te doen. Maar ja, dat kan niet. Helaas. Maar ik weiger mee te doen aan de bio-industrie hier of in het buitenland (ik eet geen vlees/geen vis/koop zo min mogelijk leren spullen) en verder probeer ik mensen bewust te maken, als ze vragen waarom ik zo leef of waarom ik mijn dochter geen vlees/vis wil laten eten.......... Als ik daarom wordt afgedaan als een idealist, prima, want dat ben ik ook. Ook al ben ik wel zo realistisch dat ik weet dat het nooit zal veranderen in deze wereld. Daar is de mens an sich te kortzichtig voor........ En dat geldt voor meerdere zaken, helaas.......

frunnik

Nadya schreef:
Ik geloof niet dat er iemand is die hier 'schreeuwt' dat 'iedereen geen dierenliefhebber' is. Maar feit is wel dat er veel mensen zijn die zich zo profileren, maar hun gedrag wijst er niet zo op. Ik zeg altijd maar zo: Geen woorden, maar daden. En je tenminste bewust zijn dat wat je voor producten gebruikt en daar dan ook zo bewust mogelijk mee omgaan. Knipoog
Dat zou al een heel wat betere, diervriendelijkere wereld scheppen, maar er zijn er nog steeds te weinig die die moeite doen. Verdrietig

Prima, maar ik denk toch dat iedereen hier op zijn manier het beste met zijn eigen dieren voor heeft. En dat er dan verschillende meningen zijn over wat diervriendelijk is, vind ik nog niet dat je daarom sommige mensen als geen dierenliefhebber kunt bestempelen.
Ik ben ook niet heiliger dan de paus, maar doe wel mijn best voor mijn beesten. En er zullen zat mensen zijn die het anders willen of zouden doen.
Maar er is gewoon nog geen eenduidige lijn wat nou diervriendelijk is. Feit blijft wel dat als dieren geen "nut" meer hebben ze zullen verdwijnen. En de een vind scharrelvlees diervriendelijk, de volgende biologisch vlees, etc. etc. Ik denk dat de laatste jaren wel degelijk steeds beter voor de dieren wordt gezorgd en dat hier een stijgende lijn in zit. Het is niet in een keer perfect, maar er zit vorouitgang in. En dat vind ik een goede zaak. Maar wat betreft de partij van de dieren en ook de dierenbescherming vind ik nog steeds dat ze enigszins hypocriet zijn. Ze zijn tegen paarden en hondensporters, maar hebben geen moeite om geld van deze mensen aan te nemen. En niet voor niks worden sommige standpunten minder geprofileerd dan anderen. Er zijn namelijk veel meer mensen tegen de bont of proefdierindustrie dan tegen paarden of hondensport. Maar de PvdD geven wel degelijk slechte en verdraaide voorlichting in dit soort zaken en verergert het beeld dat mensen van deze industrie hebben. Dat vind ik wel enige haatzaaiing en dat vind ik wel een slechte zaak. Niet iedere paarden of hondeneigenaar is een dierenbeul Haha!

Anoniem

Fitch schreef:
runningkawa schreef:
Het enige wat daar aan werkt is de mensen wereldwijd in laten zien dat ze niet veel vlees nodig hebben in een week.

Tegen bio zijn is iig iets wat niet helpt...de vraag moet verminderen...dat is de bron.

Dat ben ik met je eens. Door de voedselcrisis nu zien hopelijk mensen in dat er toch echt iets moet veranderen aan onze bio-industrie. En gelukkig wordt er steeds meer op Europees niveau geregeld. Vanaf 2012 (als ik 't niet verkeerd heb) is de legbatterij verboden in Europa en mogen restaurants alleen nog maar scharreleieren gebruiken. Er verandert heus wel iets.

Maar is een scharrelkip beter af?

Scharrel betekend namelijk met een paar 1000 in een grote schuur...

stel je voor...je bent kippie lager in rang...
Je hebt zomaar een paar honder kippen die je belagen.

Eerst in de batterij maar 3 andere...

Welk kipje zou jij willen zijn?

Overigens, nl is met bijna alle regels koploper in EU...of je dus blij moet zijn met de samenwerking...gaat het nivo met de meeste dingen niet van omhoog...

om op die nerts terug te komen...nergens in de wereld is een speelbuisje verplicht..nergens zijn de kooien zo groot als in NL...

Het hokje waar ze jongen in krijgen moet in het voorjaar zelfs verkleind worden...in de natuur is het holletje namelijk kleiner dan het hokje wat ze hier aan verplichte grote moeten hebben...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:37

Scharrelproducten zijn voor mij ook niet goed genoeg trouwens. Ook dat spul komt hier niet in huis . Alleen nog maar biologische zuivel en vlees (mijn vriend eet zo nu en dan wel vlees Knipoog ).

Fitch

Maar Frunnik, is het dan erg dat er veel dieren verdwijnen? Ik vind het erg als er dieren uitsterven, maar als er een miljard kippen of varkens verdwijnen ben ik hier niet rouwig om. We fokken dieren met het enige doel ze weer te doden. Dan kunnen ze er beter niet zijn, mijns inziens.

frunnik

Nadya schreef:
Nee, RK, ik denk dat als iedereen op deze hele planeet eens wat bewuster zou worden van onze voeding en het milieu (zeker de westerse wereld) er heel wat zou kunnen veranderen. Maar hier draait alles alleen maar om geld en economie. En om materie. Zo erg zelfs, dat andere landen daar nog steeds honger om moeten lijden, althans, de mensen daar.
Ik zou niets liever willen dan er meer aan kunnen doen, dan ik nu probeer te doen. Maar ja, dat kan niet. Helaas. Maar ik weiger mee te doen aan de bio-industrie hier of in het buitenland (ik eet geen vlees/geen vis/koop zo min mogelijk leren spullen) en verder probeer ik mensen bewust te maken, als ze vragen waarom ik zo leef of waarom ik mijn dochter geen vlees/vis wil laten eten.......... Als ik daarom wordt afgedaan als een idealist, prima, want dat ben ik ook. Ook al ben ik wel zo realistisch dat ik weet dat het nooit zal veranderen in deze wereld. Daar is de mens an sich te kortzichtig voor........ En dat geldt voor meerdere zaken, helaas.......

En toch denk ik dat jij met die instelling wel degelijk een verschil maakt in deze wereld. Juist de uitersten (niet negatief bedoeld) trekken de boot een stukje de goede richting op en ieder klein begin is iets. Iedere verbetering is er een. Denk het op zich al goed is om je bewust te zijn van sommige dingen en ieder stapje in de goede richting is er een. Ik ben echt niet heiliger dan de paus, maar probeer op mijn manier toch af en toe een stapje in die goede richting te doen. Misschien op een ander raakvlak, maar toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:41

Alleen doen we dat stapje allemaal anders...

Ik eet geen kilo's vlees, maar eet het wel..omdat ik het ook moet van de dokter.
Maar dan koop ik alleen maar Nederlands vlees...wil geen rommel uit argentinie vol met hormonen en waar dierenwelzijn nog eens niet in het woordenboek staat.

Ik draag geen bont, helemaal niet nodig hier in NL
Maar ben ook niet tegen om ze hier te houden...want dan verplaats ik het probleem naar een ander land..waarmee de dieren juist niet geholpen zijn...maar het juist erger krijgen.

Dat zijn mijn stapjes...en ja, ik ben dus wel een dierenliefhebber...bekijk het alleen vanuit een ander punt...
Dit omdat je het niet tegen kunt gaan, wel kun je zorgen dat de dieren die dan gehouden worden het beter krijgen en de regels steeds aangescherpt blijven worden...

frunnik

Nadya schreef:
Scharrelproducten zijn voor mij ook niet goed genoeg trouwens. Ook dat spul komt hier niet in huis . Alleen nog maar biologische zuivel en vlees (mijn vriend eet zo nu en dan wel vlees Knipoog ).

Ook biologisch vlees heeft zijn nadelen. Bijvoorbeeld het geringe medicijngebruik. Hartstikke goed indien een dier gezond is. Maar indien een dier ziek wordt zeer moeilijk om het te helpen omdat ze maar zeer gering medicijnen mogen krijgen. Ben alsnog een voorstander van biologisch gehouden dieren hoor. Ben op een biologische varkenshouderij geweest en dat was echt een enorme verbetering voor de dieren.

Ninx

Ik ben het eens met Kawa dat de consument de enige is die hier daadwerkelijk iets aan kan doen.
Wanneer er minder vraag komt naar vlees en de consument bereid is een eerlijker prijs neer te leggen voor dat vlees, ziet onze vleesindustrie er al heel anders uit.

Wat bont betreft; in landen waar men zich met bont kleedt om zichzelf te beschermen tegen extreme kou (alaska/canada/etc...) slacht en verwerkt men de pels ter plekke. Onze nertsen worden helaas gebruikt om lelijke mensen 'op te leuken'.
Niet alleen in 't Gooi, maar ook in Brussel zijn er verbazingwekkend veel mensen die bont dragen... ik vind dat absurd, en zeg er ok altijd iets van... altijd zorg ik dat ik iemand daar een kutgevoel over bezorg. Hoe halen ze het in hun hoofd?!
En wat die fokkerijen en hun slachtpraktijken betreft.... wellicht zijn er vele fokkerijen die het correct aanpakken zoals Kawa zegt, maar ik heb de beelden waarop je die beesten levend gevild ziet worden (volgens mij was dat België) nooit meer uit mijn hoofd gekregen.... Ik werd dagenlang 's nachts wakker en moest daar echt om huilen, nu nog als ik eraan denk... Zo afgrijselijk om zo'n dier het hoofd te zien oplichten, helemaal bebloed, zonder huid, levend... christus.

Ik eet geen vlees, gebruik dierproducten met mate, pak zoveel mogelijk de fiets, probeer bewust te leven en te consumeren...
Door al die fijne duizenden mensen die dat pertinent weigeren (laffe zakken) leven we op een aardbol waar ik geen kinderen meer durf te zetten....

ps: en dan nog iets.... WELK DOEL DIENT HET DE PVDD OM GROVE ONWAARHEDEN EN ONZINNIGE FEITEN TE VERSPREIDEN? WELK DOEL? Dat is toch onzinnig om te stellen? Waarom zouden ze dat doen? Tell me.... enlighten me!

(De enige die dat in de politiek doet is Wilders, met een kapsel dat eruit ziet als een overjarige beschimmelde nerts.....)

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:42

runningkawa schreef:
Alleen doen we dat stapje allemaal anders...

Ik eet geen kilo's vlees, maar eet het wel..omdat ik het ook moet van de dokter.
Maar dan koop ik alleen maar Nederlands vlees...wil geen rommel uit argentinie vol met hormonen en waar dierenwelzijn nog eens niet in het woordenboek staat.

Ik draag geen bont, helemaal niet nodig hier in NL
Maar ben ook niet tegen om ze hier te houden...want dan verplaats ik het probleem naar een ander land..waarmee de dieren juist niet geholpen zijn...maar het juist erger krijgen.

Dat zijn mijn stapjes...en ja, ik ben dus wel een dierenliefhebber...bekijk het alleen vanuit een ander punt...
Dit omdat je het niet tegen kunt gaan, wel kun je zorgen dat de dieren die dan gehouden worden het beter krijgen en de regels steeds aangescherpt blijven worden...

Daar sluit ik me helemaal bij aan.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:42

runningkawa schreef:
Maar is een scharrelkip beter af?

Scharrel betekend namelijk met een paar 1000 in een grote schuur...

stel je voor...je bent kippie lager in rang...
Je hebt zomaar een paar honder kippen die je belagen.

Eerst in de batterij maar 3 andere...

Welk kipje zou jij willen zijn?

Overigens, nl is met bijna alle regels koploper in EU...of je dus blij moet zijn met de samenwerking...gaat het nivo met de meeste dingen niet van omhoog...

om op die nerts terug te komen...nergens in de wereld is een speelbuisje verplicht..nergens zijn de kooien zo groot als in NL...

Het hokje waar ze jongen in krijgen moet in het voorjaar zelfs verkleind worden...in de natuur is het holletje namelijk kleiner dan het hokje wat ze hier aan verplichte grote moeten hebben...

Als het niveau in Nederland er een beetje op achteruit gaat, maar het algemene niveau er op vooruit, ben ik voor. Dit betekent namelijk netto minder dierenleed! En ik neem aan dat die maten een minimum zijn, dus groter mag altijd. Dat heeft een varkensboer me tenminste eens verteld tijdens een excursie.

En over de kippen gesproken, een scharrelkip heeft ook een rotleven. Biologische kippen zijn wel weer iets beter af. Maarja, de haantjes worden nog steeds vergast en ze leven nog steeds maar zo'n 2 jaar in plaats van 20 (ja, zo oud worden kippen in de natuur!). Daarom wil ik niks met kippenproducten te maken hebben.

Toch denk ik dat een scharrelkip het beter heeft. In de legbatterij lopen ze op gaas en laten ze de dode kippen gewoon in de hokken. Sommige kippen kunnen nooit bij water/voer komen en gaan al snel dood. Als er één beweegt, moeten alle andere kippen in de kooi zich herschikken, vanwege het ruimtegebrek. Ze kunnen nooit ook maar één vleugel uitslaan. In de scharrelschuur is hier een beetje gelegenheid voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:44

Die beelden heb ik ook gezien ninx
Daar ga ik ook van huilen.... Huilen
Ben daar dus ook zo enorm op tegen!
Maar dat is dan weer precies de reden dat ik niet tegen het bont in NL ben....
Dat klinkt misschien heel raar...maar denk wel dat je het snapt Lachen

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:44

Ninx schreef:
Ik ben het eens met Kawa dat de consument de enige is die hier daadwerkelijk iets aan kan doen.
Wanneer er minder vraag komt naar vlees en de consument bereid is een eerlijker prijs neer te leggen voor dat vlees, ziet onze vleesindustrie er al heel anders uit.

Vergeet niet dat het grootste deel van wat wij betalen voor ons vlees niet eens in de buurt komt van de boer. Het grootste deel gaat naar meneer Appie Heijn en naar de transport bedrijven. Dus wij kunnen wel meer gaan betalen, en dat wil ik ook best, maar dan moet het wel naar de boer en zijn bedrijf en niet naar Appie. Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:45

frunnik schreef:
En toch denk ik dat jij met die instelling wel degelijk een verschil maakt in deze wereld. Juist de uitersten (niet negatief bedoeld) trekken de boot een stukje de goede richting op en ieder klein begin is iets. Iedere verbetering is er een. Denk het op zich al goed is om je bewust te zijn van sommige dingen en ieder stapje in de goede richting is er een. Ik ben echt niet heiliger dan de paus, maar probeer op mijn manier toch af en toe een stapje in die goede richting te doen. Misschien op een ander raakvlak, maar toch.

Je mag me best een 'uiterste' noemen, hoor, want zo zien mijn vrienden en (schoon)familie het zeker. Knipoog Overigens niet per se negatief (geloof ik Haha! , misschien op mijn schoonvader na), maar zij zeggen eerlijk dat ze ''het niet kunnen om zo te leven''. Wat ik grote onzin vind natuurlijk Clown , maar ja, ik leef hun leven niet. Knipoog

Ik kan niet anders dan zo denken, het is mijn natuur. Ik trek me erg veel aan wat dieren (en soms ook mensen) betreft. Dieren zijn overgeleverd aan ons. En wij, mensen, zijn wreed. Bovendien sta ik vaak verbaasd over de onwetendheid van mensen. Ze eten iets, maar denken er gewoon niet bij na. Ik kan daar (als denker en als gevoelsmens) niet bij met mijn pet, maar goed, het is zo. Blijkbaar.........

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:47

Fitch schreef:
Toch denk ik dat een scharrelkip het beter heeft. In de legbatterij lopen ze op gaas en laten ze de dode kippen gewoon in de hokken. Sommige kippen kunnen nooit bij water/voer komen en gaan al snel dood. Als er één beweegt, moeten alle andere kippen in de kooi zich herschikken, vanwege het ruimtegebrek. Ze kunnen nooit ook maar één vleugel uitslaan. In de scharrelschuur is hier een beetje gelegenheid voor...

Mee eens, scharrelkippen hebben het wel degelijk beter. Zeker de legdieren. Vleeskippen zitten er nog steeds krap bij, maar kunnen wel hun vleugels uitslaan en wat in het stof baden. Legkippen hebben verschillende hoogtens in hun schuur waardoor ze nog wat meer ruimte hebben en aan verschillende behoeftens wordt voldaan. Zoals het op stok zitten, stofbaden en legnesten. Lijkt misschien niet veel, maar toch heel anders als met zijn 6en in een kooitje opgesloten zitten de hele dag.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:47

frunnik schreef:
Nadya schreef:
Ik geloof niet dat er iemand is die hier 'schreeuwt' dat 'iedereen geen dierenliefhebber' is. Maar feit is wel dat er veel mensen zijn die zich zo profileren, maar hun gedrag wijst er niet zo op. Ik zeg altijd maar zo: Geen woorden, maar daden. En je tenminste bewust zijn dat wat je voor producten gebruikt en daar dan ook zo bewust mogelijk mee omgaan. Knipoog
Dat zou al een heel wat betere, diervriendelijkere wereld scheppen, maar er zijn er nog steeds te weinig die die moeite doen. Verdrietig

Prima, maar ik denk toch dat iedereen hier op zijn manier het beste met zijn eigen dieren voor heeft. En dat er dan verschillende meningen zijn over wat diervriendelijk is, vind ik nog niet dat je daarom sommige mensen als geen dierenliefhebber kunt bestempelen.
Ik ben ook niet heiliger dan de paus, maar doe wel mijn best voor mijn beesten. En er zullen zat mensen zijn die het anders willen of zouden doen.
Maar er is gewoon nog geen eenduidige lijn wat nou diervriendelijk is. Feit blijft wel dat als dieren geen "nut" meer hebben ze zullen verdwijnen. En de een vind scharrelvlees diervriendelijk, de volgende biologisch vlees, etc. etc. Ik denk dat de laatste jaren wel degelijk steeds beter voor de dieren wordt gezorgd en dat hier een stijgende lijn in zit. Het is niet in een keer perfect, maar er zit vorouitgang in. En dat vind ik een goede zaak. Maar wat betreft de partij van de dieren en ook de dierenbescherming vind ik nog steeds dat ze enigszins hypocriet zijn. Ze zijn tegen paarden en hondensporters, maar hebben geen moeite om geld van deze mensen aan te nemen. En niet voor niks worden sommige standpunten minder geprofileerd dan anderen. Er zijn namelijk veel meer mensen tegen de bont of proefdierindustrie dan tegen paarden of hondensport. Maar de PvdD geven wel degelijk slechte en verdraaide voorlichting in dit soort zaken en verergert het beeld dat mensen van deze industrie hebben. Dat vind ik wel enige haatzaaiing en dat vind ik wel een slechte zaak. Niet iedere paarden of hondeneigenaar is een dierenbeul Haha!

Pffffffffff, wacht even.... mijn broek zakt af, goed.... ik heb em weer aan!
De PvdD is niet TEGEN mensen die sport bedrijven met honden/paarden of hun hamster....
Ze zijn VOOR betere regelgeving en naleving van die regels om dieronvriendelijke trainingsmethoden tegen te gaan/ uit te bannen.

En aangezien wij hier allemaal dierenliefhebbers zijn (uche) is dat toch iets wat wij allemaal toejuichen? Want wij trainen onze paarden toch allemaal diervriendelijk?
Dus prima als ze mensen aanpakken die dat niet doen toch??????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Waar staat trouwens dat ze NIETS doen tegen de bont- of proefdierindustrie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:48

klopt de maten zijn min en groter mag altijd...
Maar dat wordt dan niet gedaan, dan mag er in NL misschien wel 2 varkens meer in een hok dan nu.
En dat wordt dan ook gedaan, want ja, zelfde gas/electrakosten voor meer dieren...dan weet je de keuze wel als de meeste boeren nu al onder een min loon verdienen...

dode kippen...waar ik eerst kwam gingen die er echt wel uit....
Denk dat het eerder weer een anti praatje is...
Net als het in NL doden van nertsen met uitlaatgassen of stroom...

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:50

erleyne schreef:
Het zal de PvdD wel weer eens niet zijn. Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel sportduiven in de vogelopvang terecht komen, die beesten hebben toch allemaal een ring. Alsof mensen hun prijzige duiven niet terugwillen.De hengelsport ben ik ook niet zo'n fan van, maar hondensport ed. lijkt me toch niet zo verschrikkelijk. Er zijn veel acutere zaken op het gebied van dierenwelzijn die de aandacht verdienen. Broodfokkers, mensen die hun hond aan een boom binden in deze tijd van het jaar, de bio-industrie om maar eens wat te noemen. Dan hebben de sportdieren het maar wat goed, daar wordt over het algemeen heel goed voor gezorgd, anders presteren ze ook niet.

daar zeg je het, hun PRIJZIGE duiven.
Had er overlaatst een gevonden in de tuin die ziek was.
Door het ringetje opgezocht wie de baasjes zijn, heb ze gebeld, maar het was geen goede duif want hij was niet ver geraakt en was van dit jaar.Die mensen zeiden 'geef hem maar aan de kat'
Koe Sigaar Heb hem dus ook naar de vogelopvang gebracht..

Maar bon, ben het wel helemaal eens met je hoor, vooral over die broodfok en mensen die kittens/honden dumpen. En castratie en sterilisatie van katten.
DAT vind ik een punt om aan te werken!!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:52

Ninx schreef:
ps: en dan nog iets.... WELK DOEL DIENT HET DE PVDD OM GROVE ONWAARHEDEN EN ONZINNIGE FEITEN TE VERSPREIDEN? WELK DOEL? Dat is toch onzinnig om te stellen? Waarom zouden ze dat doen? Tell me.... enlighten me!

(De enige die dat in de politiek doet is Wilders, met een kapsel dat eruit ziet als een overjarige beschimmelde nerts.....)

Toch gebeurd dat wel. Persoonlijk vind ik het goed om aandacht aan de dieren te besteden. Maar niet iedere boer is wreed en niet iedere nertsenhouder vilt zijn dieren levend. Dat is wat ik bedoel. Ze laten enkel de uitersten zien, mensen die zich op dat moment al niet houden aan de wetten die al gelden. Nertsen mogen niet levend worden gevild, maar dan moet er gecontroleerd worden en niet alle nertsenhouders over een kam strijken. Kreupele koeien mogen niet vervoerd worden volgens de wet. En de boeren die dat wel doen moeten gestraft worden, maar niet iedere boer doet dat en zo moet je het dus ook niet laten voorkomen. En ik vind dat de PvdD dit wel doet, vooral de uitersten belichten. En ik denk niet dat dat de juiste aanpak is en ook niet de eerlijkste aanpak richting de boeren.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:54

runningkawa schreef:
Die beelden heb ik ook gezien ninx
Daar ga ik ook van huilen.... Huilen
Ben daar dus ook zo enorm op tegen!
Maar dat is dan weer precies de reden dat ik niet tegen het bont in NL ben....
Dat klinkt misschien heel raar...maar denk wel dat je het snapt Lachen

Ik heb daar zo hartverscheurend om moeten janken, en nog steeds wanneer ik eraan denk...
Ergens ben ik er van overtuigd dat dit soort zaken niet onbestraft blijven... ergens was die BSE, de vogelgriep, de varkenspest en al het natuurgeweld de afgelopen jaren een goede manier om de mensheid in te wrijven dat ze op de verkeerde weg zitten.
(jammer dat die rampen nu juist de aller-armsten treffen die zelf het milieu niet tot nauwelijks belasten)

Ik begrijp dat je het liever inzichtelijk wilt houden, zodat het er correct aan toe gaat.
Maar het is heel dubbel, het is precies zoals ons drugsbeleid werkt in NL. Dat lijkt goed te werken.
Het is ook de manier waarop we met prostitutie omgaan...
En toch geven we met al dat gedogen en die poldermodelletjes aan dat we stilzwijgend al die ellende goedkeuren, dat is feitelijk de boodschap die je afgeeft....
En het is niet okay, het is zelfs ziek dat je je als rijke westeling in bont hult en jezelf iedere volstopt met vlees terwijl je het allemaal NIET, of NIET IN DIE MATE nodig hebt...

Soms schaam ik me diep mens te zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:54

Het doel tot zieltjes winnen... in hun geval stemmen...
Dat lukt ze niet met de gewone waarheid...
Oke daar hebben meer politieke partijen last van...maar de anti dieren sites zijn hun leermeester geweest Tong uitsteken

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:55

runningkawa schreef:
klopt de maten zijn min en groter mag altijd...
Maar dat wordt dan niet gedaan, dan mag er in NL misschien wel 2 varkens meer in een hok dan nu.
En dat wordt dan ook gedaan, want ja, zelfde gas/electrakosten voor meer dieren...dan weet je de keuze wel als de meeste boeren nu al onder een min loon verdienen...

dode kippen...waar ik eerst kwam gingen die er echt wel uit....
Denk dat het eerder weer een anti praatje is...
Net als het in NL doden van nertsen met uitlaatgassen of stroom...

Er staan misschien dingen op anti-sites die gedateerd zijn. Als dat van de stroom en uitlaatgassen zo is, mijn excuses. Maar je moet niet ALLES wat op antisites afdoen als onzin. Daar kom je ook niet ver mee.

Op de grote kippenstallen laten ze één persoon zorgen voor 60.000 kippen. Ze krijgen automatisch eten/drinken en de poep en eieren wordt weggehaald. Maar tijd om alle dode kippen er uit te halen heeft hij nooit, het zijn er simpelweg te veel. En dode zijn er vaak. Op kippenstallen komt er nooit een dierenarts voor één kip, want een nieuwe kip is goedkoper.