Nieuwe ontwikkelingen zomereczeem bij paarden en pony's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sosha

Re: Nieuwe ontwikkelingen zomereczeem bij paarden en pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:36

De lactose is inmiddels wel verdwenen van de website bij DAP Horst, dus dat was waarschijnlijk een flater.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:47

weet je er zijn al zo vaak middelen geweest die op 150 paarden getest zijn, en bij heel veel paarden werkt het dan wel.
kwestie van kopen,uitproberen en dan weet je of het voor jouw dier ook iets is.

meeste middelen van de laatste tijd tegen eczeem zijn voedingssupplementen,en mijn mening is ook dat bij veel paarden de juiste dosering vitaminen en mineralen eczeem kan doen laten verdwijnen./verminderen...

maar net als bij mensen waar voedingsupplementen vaak wel werken tegen eczeem( dankzij spirulina ben ik van mijn eczeem af)

zal er ongetwijfeld een groep zijn waarbij het niet werkt.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:59

Het ene paard waar het niet bij verbeterde bleek schurft te hebben Knipoog vandaar dat ze het middel alleen via dierenartsen willen verkopen, zodat deze eerst alle andere oorzaken kunnen uitsluiten alvorens het paard de stempel SME krijgt..
maar waarom het dan wel via een webshop verkocht wordt? voor ons mss wel handiger, maar spreekt het artikel wel tegen..

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 13:34

Citaat:
maar waarom het dan wel via een webshop verkocht wordt? voor ons mss wel handiger, maar spreekt het artikel wel tegen..

Als je goed leest zie je dat die webshop gekoppeld is aan een dierenartsen praktijk Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:11

Had het gezien idd, maar als je het zo kunt krijgen via de webshop, dan wordt er dus niet eerst een diagnose gesteld door de VA gok ik..ach, zal mij ook niet uitmaken voor de rest overigens..

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:14

Wat ik niet begrijp is dat men dit duur vind maar men wel erg veel setjes voor hetzelfde paard in de kast heeft liggen. Als ik een eigen paard met SME zou hebben dan zou ik liever dat geld spenderen aan een middel, ook al zou dat een test zijn, dan aan al die mooie maar oh zo dure setjes.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:28

Nou Hilde, die groep mensen snap ik ook niet dan. Ware het niet dat je een setje denk ik maar eenmalig aanschaft en dt middel elke 50 dage moet aanschaffen (en vooral ijslandereigenaren zullen zich melden voor dit middel en die hebben alles behalve setjes Tong uitsteken hihi.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:40

windt schreef:
Bij deze nu wel de link naar de website.

http://www.wshhhp.com/index.htm

Hippo EX- cema bevat geen : hormonen, antihistaminicum of rustgevende poly-peptide's .

Ik zal verder geen gebruik maken van dit account.

Voor verdere info gaarne wenden tot uw dierenarts of de distributeur van het produkt.

Ook op die site:
Het bevat aminozuren en polypeptiden, stoffen die paarden met staart- en maneneczeem (SME) zelf niet voldoende aanmaken of opnemen.

Hoe komt het dat die paarden dat niet aanmaken of opnemen? Toch niet door teveel gras of door mugjes? 't Klinkt mij zeker niet als een oplossing maar meer als een pappen en nathouden optie. Waarvan er al zoveel zijn geweest.

Ik hoop maar dat de drachtige eczemers niet de eigenschap om die stoffen niet aan te maken of op te nemen doorgeven aan hun veulens.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:00

Sanet schreef:
kaatje89 schreef:
Ben eerst maar eens benieuwd naar veel resultaten. Vind het een behoorlijk bedrag, en helemaal als het dan niet werkt..

Maakt niet uit wat je koopt, als het niet werkt is het altijd weggegooid geld Knipoog
Ik ben toch benieuwd hoe het komt dat die website meent te denken dat ze het product verkopen als je het alleen bij een DA zou kunnen krijgen (en naar wat ik begreep ook alleen op DA advies). En voor zover ik weet is het product ook helemaal nog niet "vrij" op de markt te verkrijgen.

Dat snap ik.. Maar ik denk dat je sowieso eerder iets uitprobeert als het wat goedkoper is..
Denk dat mensen eerst het "goedkopere" uitproberen en als er niks anders op zit, het duurdere spul aanschaffen.. Ik vind het zelf wel een behoorlijk bedrag, en het is zonde als het weggegooid geld is..
Ik vraag me alleen af of je dit dan altijd moet gebruiken of dat het zomer eczeem op den duur overgaat?

Edit: misschien is het wel een hele domme vraag, sorry Bloos

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:27

kaatje89, voor zover ik heb kunnen begrijpen onderdrukt dit middel de verschijnselen van zomereczeem, zodra je stopt zal je paard weer gaan schuren Knipoog
Desalniettemin hou je hem/ haar dan natuurlijk wel lekker een heel seizoen jeukvrij(als het bij jouw paard werkt)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:38

zwartepaerd schreef:
kaatje89, voor zover ik heb kunnen begrijpen onderdrukt dit middel de verschijnselen van zomereczeem, zodra je stopt zal je paard weer gaan schuren Knipoog
Desalniettemin hou je hem/ haar dan natuurlijk wel lekker een heel seizoen jeukvrij(als het bij jouw paard werkt)

Dat is waar.. Maar een deken helpt bij die van mij goed, en dat is per seizoen (mijn pony doet ong. 1 seizoen met 1 deken) 1 bedrag, volgens mij is dat verhoudingsgewijs goedkoper voor mij.. Heb nu de Pagony van divoza (ong. 80 euro) en die helpt voor z'n eczeem super, hij zakt alleen af en toe scheef dus daar moet ik nog wat op vinden Lachen Maar dat is dan goedkoper voor mij Lachen Hou het eerst daar maar op. Maar was benieuwd of het de eczeem weg zou halen, want dat zou helemaal super zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:48

kaatje89 schreef:
zwartepaerd schreef:

Dat is waar.. Maar een deken helpt bij die van mij goed, en dat is per seizoen (mijn pony doet ong. 1 seizoen met 1 deken) 1 bedrag, volgens mij is dat verhoudingsgewijs goedkoper voor mij.. Heb nu de Pagony van divoza (ong. 80 euro) en die helpt voor z'n eczeem super, hij zakt alleen af en toe scheef dus daar moet ik nog wat op vinden Lachen Maar dat is dan goedkoper voor mij Lachen Hou het eerst daar maar op. Maar was benieuwd of het de eczeem weg zou halen, want dat zou helemaal super zijn Knipoog

die heb ik idd ook op mijn pony liggen, ben heel tevreden met de deken, en het is een stuk goedkoper, ook voor mij.. de mijne heeft de kap samen met het halster wel eens afgegooid, maar weer even vastzetten en klaar is Dees.. ik ga het dan ook niet proberen..

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:16

Rosita schreef:
Hoe komt het dat die paarden dat niet aanmaken of opnemen? Toch niet door teveel gras of door mugjes? 't Klinkt mij zeker niet als een oplossing maar meer als een pappen en nathouden optie. Waarvan er al zoveel zijn geweest.

Ik hoop maar dat de drachtige eczemers niet de eigenschap om die stoffen niet aan te maken of op te nemen doorgeven aan hun veulens.

Voor zover ik weet ontstaan alle ziektes door het missen of teveel hebben van iets. In de humane geneeskunde zijn hier tal van voorbeelden van.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:23

dees_daan schreef:
die heb ik idd ook op mijn pony liggen, ben heel tevreden met de deken, en het is een stuk goedkoper, ook voor mij.. de mijne heeft de kap samen met het halster wel eens afgegooid, maar weer even vastzetten en klaar is Dees.. ik ga het dan ook niet proberen..

Schuift de deken bij jou ook? Ik had namelijk nog een deken gezien die wel wat duurder is maar die volgens mij niet kan schuiven.. De Rambo Sweet Itch Hoody.. Die lijkt me eigenlijk ook wel stevig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:24

kaatje89 schreef:
dees_daan schreef:

Schuift de deken bij jou ook? Ik had namelijk nog een deken gezien die wel wat duurder is maar die volgens mij niet kan schuiven.. De Rambo Sweet Itch Hoody.. Die lijkt me eigenlijk ook wel stevig..

nee hij schuift bij mij niet gelukkig! blijft verder heel mooi liggen, alleen de kap is wel eens los. maar die knopen we dan weer vast, en is het ook weer klaar.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:27

dees_daan schreef:
nee hij schuift bij mij niet gelukkig! blijft verder heel mooi liggen, alleen de kap is wel eens los. maar die knopen we dan weer vast, en is het ook weer klaar.

Die van mij heeft geen kap om, hij heeft helemaal geen last bij z'n hoofd. Maar mijn deken schuift steeds opzij.. Even wat op bedenken, dan alleen steeds recht trekken Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:29

kaatje89 schreef:
dees_daan schreef:

Die van mij heeft geen kap om, hij heeft helemaal geen last bij z'n hoofd. Maar mijn deken schuift steeds opzij.. Even wat op bedenken, dan alleen steeds recht trekken Clown

tjsa, misschien een dekensingel? maar dat lijkt me niet zo prettig voor je paard.. heb je wel de goede maat?

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:30

De deken zit verder goed en hij schuift alleen achter bij z'n kont opzij.. Misschien heeft ie wel gewoon een te bolle kont Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:32

kaatje89 schreef:
De deken zit verder goed en hij schuift alleen achter bij z'n kont opzij.. Misschien heeft ie wel gewoon een te bolle kont Clown

haha, ik zou het niet weten hoe het komt.. de deken heeft toch een soort bandjes om de benen heen? hoe kan hij dan nog schuiven? Lachen

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:05

kaatje89 schreef:

Ik heb voor mijn paard 2 verschillende merken dekens, hier hetzelfde "probleem" als meneer heeft liggen rollen hangt de deken iets scheef Knipoog Ooit heeft hij het wel eens gepresteerd om zelfs uit de elastieken beenriemen te komen, hoe hij dat gedaan heeft weet ik nog steeds niet, maar het is dus mogelijk, sta wat dat aangaat nergens versteld meer van Haha!

Ook mijn paard doet het tegenwoordig prima onder een deken, maar uit ervaring weet ik dat dit niet voor alle paarden afdoende is. Voor die paarden zou dit middel natuurlijk een uitkomst zijn als het inderdaad zo goed werkt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:38

nou..................

mijn instructrice heeft dit middel dus besteld!!!
ze moest wel 130 euro betalen,maar ze was heel benieuwd.

en ik ook Haha!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:53

ellepel schreef:
nou..................

mijn instructrice heeft dit middel dus besteld!!!
ze moest wel 130 euro betalen,maar ze was heel benieuwd.

en ik ook Haha!

Het helpt echt! Mijn ruin staat gewoon met niks en schuurt helemaal niet Haha!
Alleen wordt ie nu lekgestoken door de dazen.....dus toch maar weer een vliegendeken om.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:53

ik ben ook benieuwd
mijn dierenarts kwam van de week langs om een pony te enten dus meteen eens naar mijn fries gekenen beest heeft jeuk over zn hele lijf en hij rade ook aan het te gaan proberen hij werkte er nu sinds een week mee

maar is het nou een kuur van 50 dage of moet je het blijven geven zolang de mugjes aktief zijn?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:57

Je moet het blijven geven tot het seizoen afgelopen is.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:03

hoe kan je hier aan komen of is het nog niet op de markt>
wat kost het ongeveer etc..?