Tien Belgische trekpaarden eindigen mogelijk in worstfabriek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Parce

Re: Tien Belgische trekpaarden eindigen mogelijk in worstfabriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:40

Pure handelaren dus. Wat een verhaal zeg! Lekker zielig brengen en dan dit, val ook van mijn stoel.
Laat ze maar lekker blijven zitten met hun 10 volwassen hengsten, dat gaat nog feest worden Vork

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:41

Perrokai schreef:
engelina schreef:
LET OP

wij hebben gisteren gebeld naar het numer.
omdat we sirieus geintereseerd waren en nog een paar in onze omgeving.

maar ze willen 3500 per stuk hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Doet hij toch niet als hij zulke prijzen vraagt................

waar ik in de buurt woon in frankrijk is een variëteit trekpaard [cheval de trait].
dat is eigenlijk het paard wat het meeste voorkomt hier.
iemand die hier vlakbij woont fokt voor de slacht.
vorig jaar was er hier een vriendinnetje van mij op bezoek die ze wel mooi vond en interesse had er eventueel 1 te kopen.
dus wij naar die dame, paarden gaan beslist niet voor minder dan 3000 euro weg [enter/twenter en verder liep het op].
in principe gaan de veulens als ze een jaar of twee zijn naar de slacht volgens mij.
ze heeft een enorm aantal fokmerrie's die ze natuurlijk in principe wil houden maar voor een goeie prijs gaan ze weg.
met de paarden die sowieso al naar de slacht gaan 'probeert' ze het gewoon.
trap jij erin en geef je het ervoor wint ze enorm, doe je het niet dan kunnen ze altijd nog naar de slacht waar ze er zeker van is dat ze er een bepaalde prijs voor krijgt.
maar voor de slachtprijs krijg je hem zeer beslist niet mee, dat is haar 'spel'.
heb dit topic verder niet echt gevolgt maar gequote berichten deden me direct aan deze handelaarster denken.
omdat ze er toch aan gewend is dat de meeste paarden naar de slacht gaan heeft ze daar ook vrede mee en zal het haar aan haar kont oxyderen of het paard een leuk leven krijgt of voor de dood gaat, ze ziet alleen maar geld.
Laatst bijgewerkt door luxx op 06-07-08 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:44

_Sigrid_ schreef:
Dat die mensen gewoon handelaren zijn is nog tot daar aan toe...maar dat is opzich geen misdrijf.

Maar dat die journalist van 'De Gelderlander' zich zó in heeft laten pakken!!! Ik ga me bijna schamen voor mijn collega. Doen we tegenwoordig geen research meer, stellen we geen kritische vragen? Als hij onder mijn verantwoording werkte op de redactie had hij er flink van langs gekregen.

edit:
Ik ga morgen gewoon de redactie bellen. Ik vind dit echt niet kunnen namelijk. Bericht staat vol met foutieve, misleidende informatie. Eigenlijk zou dit gewoon gerectificeerd moeten worden. Zou degene die bod heeft gedaan mij even willen PB'en over hoe het contact is verlopen. Ik doe namelijk wel graag mijn huiswerk als journalist.

Laat je ons weten hoe het verder verloopt? Strakke actie van je! Haha!

Conny67

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:51

Niet te geloven dit verhaal, ik heb ook gekeken op google en idd een Makelaar!
En dan die prijzen........nou die gaan echt niet naar de slager Vork

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:53

OPROEP:
Iedereen die informatie heeft opgevraagd/gebeld me die mensen of mensen kent die contact hebben opgenomen. Stuur me ff een PB'tje over dat gesprek.

We maken gehakt van ze... Duivel

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:49

Adil18 schreef:
Aziza_XX schreef:
euhm, die voeding lijkt me allesbehalve gezond .. Enorm veel eiwitten dus!!

Toch zie ik daar een paar onwijs goed uitziende kanjers... Knipoog

idd, maar gezond?? Haha! nu ja, trekpaarden zijn immers niet zo gevoelig als volbloeden hé Tong uitsteken

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:02

Hier valt me de mond van open, ja haast tot onder m'n navel! Als ik het dus goed begrijp is dit verhaal, met zijn hoge disney-gehalte, verzonnen als verkapt verkooppraatje? Ik zit helemaal niet in de trekpaardenwereld maar 3500 euro lijkt me inderdaad wel veel, zeker voor onbeleerde hengsten die vrijwel niet in de hand zijn geweest. Ben benieuwd of de betreffende journalist/krant dit artikel nog zal rectificeren aangezien mensen op deze manier wel flink op het verkeerde been worden gezet...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:11

Wat een L*L zeg! Een advertentie in een krant kost normaal honderden euro's, dus probeert ie er maar een zielig verhaaltje van te maken..
Ik hoop echt dat hij er niet eentje verkoopt. Onbeleerde hengsten zijn zeker niet meer dan 1000 euro waard..
Ik ben wel benieuwd naar de reactie van de krant.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:19

_Sigrid_ schreef:
OPROEP:
Iedereen die informatie heeft opgevraagd/gebeld me die mensen of mensen kent die contact hebben opgenomen. Stuur me ff een PB'tje over dat gesprek.

Top van je !!!

Ik vond het ook al een vreemd verhaal. Tuurlijk is het barmhartig als je veulens van de slacht red, maar doe dit wel met dieren waar je een toekomst voor hebt...

3500 per stuk, ga ff fietsen, bij de slager leveren ze nog geen tiende hiervan op .

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:26

Ik ga dit topic even in de gaten houden. Het gaat nog interessant worden Knipoog

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:32

Aldewereld schreef:
Ik ga dit topic even in de gaten houden. Het gaat nog interessant worden Knipoog

Ik ook denk ik...

En als je nou belt met de mededeling dat je slager bent, en een beetje boven de slachtprijs bied? Krijg je ze dan wel goedkoop mee?
Ik bedoel, hij bedriegt zelf de boel ook...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:35

Wat een geld had wel wat minder verwacht, ik oordeel of probeer toch nooit direct te oordelen. Maar dit lijkt inderdaad op goedkope reclame

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:44

Miss_Malfoy schreef:
Aldewereld schreef:

Ik ook denk ik...

En als je nou belt met de mededeling dat je slager bent, en een beetje boven de slachtprijs bied? Krijg je ze dan wel goedkoop mee?
Ik bedoel, hij bedriegt zelf de boel ook...

Dit is een hele goeie...
Net iets boven de slachtprijs... dan zijn ze altijd nog goedkopen dan €3500

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:45

Nou ik denk dat je op moet passen, goedkoop kan dan ook duurkoop worden. Als deze hengsten niets kennen krijg je er een enorm zware en ook gevaarlijke dobber aan. Ik denk dat je juist met dit soort paarden en dan nog hengsten ook heeeeeel vroeg moet beginnen met manieren leren, voetjes geven en borstelen etc. anders is er echt geen houden aan. Ik spreek uit ervaring, de mijne was wel opgevoed maar evengoed in een dwarse bui of als hij wat jolig is, vergeet het maar, je begint er niets tegen en je moet nog uitkijken ook dan. Bij mij is dat sporadisch en bij deze hengsten is het de hele tijd. Is echt niet leuk en moet je niet onderschatten. Probeer ze maar eens op een trailer te krijgen als je er 1 zou kopen. Mijne loopt er nagenoeg zo op en staat rustig. Zou hij dat niet doen danbreekt hij heel je trailer af tot kleine stukjes. Ze hebben een enorme kracht en hun gewicht mee natuurlijk.

Ik zei eerder ook al, dat de krant dat niet doorzien heeft .....
_sigrid_ grijp ze ! Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:17

_Sigrid_ schreef:
OPROEP:

heb je meteen een pm gestuurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:31

toen ik t las dacht ik, jeetje wat erg zeg voor die beestjes! Maar t zijn dus idd gewone handelaren! wat een klojo's je gaat toch niet op die manier je paarden verkopen?

Maar het zijn idd schitterend epaarden!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:14

Op Horseguide.nl staat een advertentie dat hij ze alle tien te koop aanbiedt voor 25000 euro dus 2500 euro per stuk bij voorkeur als therapie paarden etc.....
Op 10 febr 2007 biedt hij er 6 te koop aan op agrideal.nl...
Hij biedt ze ook nog aan op de paardendatabank.nl voor 3750 euro per stuk, niet voor koopjesjagers staat erbij.
En dan de bedrijfs slogan: Wij gaan voor goud, u toch ook ?

Deze mensen hadden helemaal geen goede bedoelingen maar gaan puur en alleen voor geld, boos omdat hij te weinig kreeg voor zijn hooi ?

Het is gewoon een harde zakenman, de krant had dit zielige verhaal moeten doorzien, ik vindt de krant in dit geval de schuldige.....Dat er mensen zijn die geld aan paarden verdienen is niet vreemd of ongewoon en dat ze er een verkooppraatje bij houden ook niet..... dat doet ieder handelaar tenslotte. Dat de krant dit niet doorziet kan er bij mij niet in.....vriendjespolitiek misschien ?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:16

Therapie paarden Nagelbijten / Gniffelen gelukkig is daar niemand ingetrapt

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:26

heb net de rekening gehad van een belgen castratie á 190 euro dus dat valt nog wel mee dacht ik met die 750 euries.
wat een lulverhaal.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:31

Maar stel dat je er een zou willen kopen, dan kun je dat wel als argument aandragen waarom hij minder waard is.. "Ja maar meneer, de castratie kost 750 euro zei u".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:36

MysticTinker schreef:
Maar stel dat je er een zou willen kopen, dan kun je dat wel als argument aandragen waarom hij minder waard is.. "Ja maar meneer, de castratie kost 750 euro zei u".

al geprobeerd. Clown
maar de meneer prate er overheen.
en zij dat sommige van de hengsten misschien een goed gekeurde dekhengst kon worden.
met andere worden castreren zijn ze niet eens van plan.
weer een verkoop praatje dus.

dit verhaal deugd van geen 1 kant

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:42

Weet je, ik denk dat die vent helemaal niets bijvoert, met 7 hectare grond (als dat wel klopt) hebben die paarden genoeg te eten om zonder bijvoer te overleven, en ik denk dat hij die paarden gewoon laat staan totdat er vroeg of laat wel iemand langskomt die de dieren wil kopen aan die prijzen.
Vraag me af of ze wel ontwormd en ingeënt zijn enzo.
Ik geloof eigenlijk zelfs niet dat ze wel stamboeken hebben. Als hij ze echt van de slacht heeft gered, dan zijn ze waarschijnlijk nooit bij de fokker ingeschreven, en ik denk ook niet dat die vent zelf het geld ervoor zou neerleggen om 10 veulens te laten inschrijven..

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:36

Hij probeert ze al 3 jaar te slijten hoor, en toen waren de prijzen al hoog. Ik heb notabene een stermerrie trekpaard overgenomen voor 1500... ze is dan wel iets goedkoper dan normaal, maar ik zou mijn andere merrie (6 jaar, top bereden in dressuur en voor de wagen met flink wat werkpit en betrouwbaar) nog niet eens durven aanbieden voor 3500!! Als ik er 3000 voor zou krijgen mag ik in mn handjes wrijven!! (ze is voor mij goud waard hoor, dus niet te koop!!!) Een 3jarige hengst onbeleerd en nog nooit getoond op een keuring> er zijn minder dan 60 goedgekeurde dekhengsten in Nl, dus daar moet je moeite voor doen > gaat hier dus echt niet gekocht worden voor meer dan 1000 euro. Een veulen kost rond de 300 en heb je echt een goede, dan kan 500 er net vanaf....... reken maar eens uit wat die paarden hebben opgebracht ondertussen, mochten ze verkocht raken en ze verder geen bijvoering hebben gehad!! Zo niet, ja dan zou ik er ook 3500 voor vragen en lekker verder dromen hahaha

MRV_2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:48

MysticTinker schreef:
Weet je, ik denk dat die vent helemaal niets bijvoert, met 7 hectare grond (als dat wel klopt) hebben die paarden genoeg te eten om zonder bijvoer te overleven, en ik denk dat hij die paarden gewoon laat staan totdat er vroeg of laat wel iemand langskomt die de dieren wil kopen aan die prijzen.

Ik kom er dus bijna iedere dag langs en deze paarden worden wel bijgevoerd. Heb deze mensen als een paar keer bij de paarden gezien.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:56

Krijgen ze echt zo veel als die mensen beweren? Lijkt me sterk, dan zouden de paarden toch doodziek moeten zijn..