Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninx schreef:Blij dat te horen paardje2005....
Soms lijkt het wel een eeuwig roepen in de woestijn. Mensen WILLEN zich vaak niet realiseren dat ze middels hun voedselkeuze alleen al meewerken aan schandalige praktijken. Een beetje minderen of desgewenst stoppen met het consumeren met vlees zou veel ellende uitbannen.
Ik kan niet begrijpen dat mensen enerzijds moord en brand roepen, en anderzijds helemaal NIETS in hun eigen gedrag willen wijzigen om dierenleed te 'verminderen' (want uitbannen zal ons helaas niet snel lukken).
Pak maar eens een spiegel en vraag jezelf af hoe hard je dierenbeul mag roepen....
esthertjuh_ schreef:Wordt biefstuk van paarden gemaakt dan ?
Ik eet geen biefstuk :V
esthertjuh_ schreef:Wordt biefstuk van paarden gemaakt dan ?
Ik eet geen biefstuk :V
Ninx schreef:esthertjuh_ schreef:Aaah , lekker luguber hoe wij kunnen praten.
Ik heb t nou eenmaal niet zo met dode dingen :p
Ik probeer altijd paardvriendelijke dingen te eten ... (lukt niet altijd)
Waarom zou dat niet lukken? Je kan toch kiezen? Er staat vast niet iemand achter je met een pistool tegen je slaap, en een kroket in zijn hand?
Als je dan toch paard wilt eten, haal dan een biefstukje dat afkomstig is van in NL geslachte paarden... dat is dan nog het meest 'diervriendelijk'... als je dat zo zou kunnen noemen.
katchina schreef:een paard opzetten oké maar doe dat dan als een trots edel dier en niet "onderweg als eten voor de mens'.
Degenen die dit als kunst opvatten daar op de tentoonstelling zijn volgens mij nogal respectloos voor het dier en vinden deze omgang daarmee wel oké
Ninx schreef:katchina schreef:een paard opzetten oké maar doe dat dan als een trots edel dier en niet "onderweg als eten voor de mens'.
Degenen die dit als kunst opvatten daar op de tentoonstelling zijn volgens mij nogal respectloos voor het dier en vinden deze omgang daarmee wel oké
Dat moet je zeggen tegen mensen die zich volstoppen met frikandellen en kroketten, etc.... over respectloos gesproken.
jessje schreef:suleilitha schreef:Günther Von Hagens is wereldberoemd met zijn kunstwerken van dode lichamen!!! Ik zou zelf liever zo willen eindigen dan in de grond, of de oven.....
Die tentoonstelling van Von Hagens (körperwelten) heb ik gezien, zo'n 5 jaar geleden, heel erg indrukwekkend!
De lichamen worden op een bepaalde manier "geplastificeerd", ziet er echt machtig uit
Hij heeft er ook een dood paard bij staan trouwens:
xRosa schreef:Blegh, ik moet er niks van hebben.![]()
Nee ik hou er niet van. So wie so dieren opzetten, nah.
moonsparkle schreef:Ik vind dat kunst iets moet zijn waar je over na gaat denken als je het ziet. Iets waar een verhaal achter te vinden is. Dat hangende paard vind ik maar niks en niet op kunst lijken. Dat paard zonder hoofd en dat paard met dat lijk er op vind ik dan wel weer wat indrukwekkends hebben waar je even na blijft kijken en bij na denkt. Ik vind dat soort kunst trouwens wel nogal shockerend voor kleine kinderen.
Wat ik me trouwens wel afvraag:
Hoe komt zo'n kunstenaar aan die dode mensen/dieren. En mag dat dan zomaar bewerkt worden?
paardje2005 schreef:mooi opgezette dieren zijn niet lelijk.
Ik ken een man die dieren opzet. Die gebruikt ook veel opgezette dieren voor zijn lessen aan kinderen. Hij heeft een insectenwereld en daarnaast zet hij voor zijn hobby dieren op. Hij is 1 keer naar (ik meen)afrika geweest om een giraf op te zetten, maar daar is hij 1,5 week mee bezig geweest.
Hij heeft vriezers vol met vogeltje eendjes reeen enz enz.
En hij geeft ook wel demonstraties in opzetten en zodoende heb ik ook eens een vogeltje opgezet. Best vies werk want ik deed het niet goed en moest ik alsnog alle ingewanden eruit frunniken(iel).
Hij onderhoudt ook henk-jan. Helaas is Henk-jan zo'n 30-35 jaar geleden opgezet en konden ze het toen nog niet zo mooi.
Zal eens foto's van hem plaatsen.
moonsparkle schreef:paardje2005 schreef:mooi opgezette dieren zijn niet lelijk.
Ik ken een man die dieren opzet. Die gebruikt ook veel opgezette dieren voor zijn lessen aan kinderen. Hij heeft een insectenwereld en daarnaast zet hij voor zijn hobby dieren op. Hij is 1 keer naar (ik meen)afrika geweest om een giraf op te zetten, maar daar is hij 1,5 week mee bezig geweest.
Hij heeft vriezers vol met vogeltje eendjes reeen enz enz.
En hij geeft ook wel demonstraties in opzetten en zodoende heb ik ook eens een vogeltje opgezet. Best vies werk want ik deed het niet goed en moest ik alsnog alle ingewanden eruit frunniken(iel).
Hij onderhoudt ook henk-jan. Helaas is Henk-jan zo'n 30-35 jaar geleden opgezet en konden ze het toen nog niet zo mooi.
Zal eens foto's van hem plaatsen.
Ik zou zo'n demonstratie best interessant vinden. Die Giraffe heeft hij toch best snel opgezet in 1,5 week. Tenmisnte ik weet niet hoe alles werkt maar...het klinkt snel.