dood paard als kunst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esthertjuh_

Re: dood paard als kunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:06

Wordt biefstuk van paarden gemaakt dan ?
Ik eet geen biefstuk :V

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:07

Ninx schreef:
Blij dat te horen paardje2005....
Soms lijkt het wel een eeuwig roepen in de woestijn. Mensen WILLEN zich vaak niet realiseren dat ze middels hun voedselkeuze alleen al meewerken aan schandalige praktijken. Een beetje minderen of desgewenst stoppen met het consumeren met vlees zou veel ellende uitbannen.
Ik kan niet begrijpen dat mensen enerzijds moord en brand roepen, en anderzijds helemaal NIETS in hun eigen gedrag willen wijzigen om dierenleed te 'verminderen' (want uitbannen zal ons helaas niet snel lukken).

Pak maar eens een spiegel en vraag jezelf af hoe hard je dierenbeul mag roepen....

Dat is het ook. Vleeseters zijn egoistisch en hypocriet.

Toen ik mijn moeder(vleeseter) de foto's van die hond liet zien, werd ze helemaal gek: zet af, zet af wat erg wat zielig arm dier. Zo ga je toch niet meer dieren om.

Mam, jouw gehaktbal en speklapje hebben anders minstens zo'n beroerd leven... en maar niet te spreken over hun rit richting slachthuis en hoe ze behandelt worden. Beetje raar om dan te zeggen dat dit niet mag... Het is tenslotte kunst. En jij eet je speklapje toch ook voor je plezier.

Want nodig heb je het vlees niet.... Allemaal zelfbaatzuchtigheid.

Een paar jaar geleden kwam mijn vader bij mijn moeder thuis snertkoken. Ik kwam thuis uit het werk en liep de keuken in om een broodje te smeren zie ik daar die pan staan met een volledige varkenspoot erin, met hoef en al....
Nou ik ben helemaal door het lint gegaan en heb mijn vader voor van alles en nog wat uit gemaakt. Mijn moeder kwam geschrokken de keuken in en zag ook die poot, en werd warempel ook helemaal boos. Ze wou geen vlees in huis waarvan je nog kon zien dat het een dier was...
Nou toen was bij mij helemaal het hek van de dam.. ben woedend het huis uit gegaan en het hele weekend niet weer gekomen...
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 29-06-08 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:09

esthertjuh_ schreef:

Nee van een koe.

Maar wat maakt dan uit?
Voor mij betekent een koe of een varken of een kip net zoveel als een paard.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:10

esthertjuh_ schreef:

Je kunt koeienbiefstuk eten, of paardenbiefstuk.....

Maar ben toch nog even benieuwd: waarom lukt het niet om altijd 'paardvriendelijk' te eten dan?

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:10

Ninx schreef:
esthertjuh_ schreef:
Aaah , lekker luguber hoe wij kunnen praten.
Ik heb t nou eenmaal niet zo met dode dingen :p
Ik probeer altijd paardvriendelijke dingen te eten ... (lukt niet altijd)

Waarom zou dat niet lukken? Je kan toch kiezen? Er staat vast niet iemand achter je met een pistool tegen je slaap, en een kroket in zijn hand?

Als je dan toch paard wilt eten, haal dan een biefstukje dat afkomstig is van in NL geslachte paarden... dat is dan nog het meest 'diervriendelijk'... als je dat zo zou kunnen noemen.

Weet je wat vlees kost van in nederland gefokte en geslachte vleesdieren??

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:12

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:15

een paard opzetten oké maar doe dat dan als een trots edel dier en niet "onderweg als eten voor de mens'.
Degenen die dit als kunst opvatten daar op de tentoonstelling zijn volgens mij nogal respectloos voor het dier en vinden deze omgang daarmee wel oké Boos!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:18

katchina schreef:
een paard opzetten oké maar doe dat dan als een trots edel dier en niet "onderweg als eten voor de mens'.
Degenen die dit als kunst opvatten daar op de tentoonstelling zijn volgens mij nogal respectloos voor het dier en vinden deze omgang daarmee wel oké Boos!

Dat moet je zeggen tegen mensen die zich volstoppen met frikandellen en kroketten, etc.... over respectloos gesproken.

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:21

Ik vindt opgezetten dieren (ook paarden) juist wel mooi, maar dit vindt ik een beetje raar, een 'bungelend' paard aan het plafon.. Nagelbijten / Gniffelen

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:23

Ninx schreef:
katchina schreef:

Dat moet je zeggen tegen mensen die zich volstoppen met frikandellen en kroketten, etc.... over respectloos gesproken.

Je was me voor.

een koe en een varken worden fijngemallen tot kauwgum en vervolgens uitgespuwd op straat, en de huid van een koe word voor weet ik veel wat voor rare dingen allemaal gebruikt.. dat mag allemaal prima daar hoor je niemand over....

Maar een paard aan een plafond ophangen mag niet? Paarden zijn echt niet altijd zo liefdevol op handen gedragen als nu, en misschien wil hij dat er ook wel mee zeggen weet ik het..

Als die italiaan het kunst vindt, nou laat hem. Blijkbaar vinden meer mensen dat. En hij zal er vast een goede achterliggende reden voor hebben waarom hij daar zo hangt.

Wel eens gezien hoe erwin olaf in het verleden foto's heeft gemaakt van vrouwen? Daar ben ik kokhalsend bij weggelopen. Ook aardig vernederend en oneerbiedig.

Maar dat is kunst. Dus daar hoor je niemand over.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:26

jessje schreef:
suleilitha schreef:
Günther Von Hagens is wereldberoemd met zijn kunstwerken van dode lichamen!!! Ik zou zelf liever zo willen eindigen dan in de grond, of de oven.....

Die tentoonstelling van Von Hagens (körperwelten) heb ik gezien, zo'n 5 jaar geleden, heel erg indrukwekkend!
De lichamen worden op een bepaalde manier "geplastificeerd", ziet er echt machtig uit

Hij heeft er ook een dood paard bij staan trouwens:
Afbeelding

vin dit eerlijk gezecht wel iets hebben! vind het mooier als een paard zo word opgezet dan dat ie aan een plafond hangt... zo straalt het nog wat uit vind ik Lachen

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:27

Blegh, ik moet er niks van hebben. Ziek Misselijk Nee ik hou er niet van. So wie so dieren opzetten, nah.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:28

xRosa schreef:
Blegh, ik moet er niks van hebben. Ziek Misselijk Nee ik hou er niet van. So wie so dieren opzetten, nah.

En dieren eten dan?

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:29

dieren opzetten heb ik ook niks mee Boos! maar als iemand vind dat het persé moet dan maar zo Lachen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:30

Ik vind dat kunst iets moet zijn waar je over na gaat denken als je het ziet. Iets waar een verhaal achter te vinden is. Dat hangende paard vind ik maar niks en niet op kunst lijken. Dat paard zonder hoofd en dat paard met dat lijk er op vind ik dan wel weer wat indrukwekkends hebben waar je even na blijft kijken en bij na denkt. Ik vind dat soort kunst trouwens wel nogal shockerend voor kleine kinderen.

Wat ik me trouwens wel afvraag:
Hoe komt zo'n kunstenaar aan die dode mensen/dieren. En mag dat dan zomaar bewerkt worden?

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:36

mooi opgezette dieren zijn niet lelijk.

Ik ken een man die dieren opzet. Die gebruikt ook veel opgezette dieren voor zijn lessen aan kinderen. Hij heeft een insectenwereld en daarnaast zet hij voor zijn hobby dieren op. Hij is 1 keer naar (ik meen)afrika geweest om een giraf op te zetten, maar daar is hij 1,5 week mee bezig geweest.

Hij heeft vriezers vol met vogeltje eendjes reeen enz enz.

En hij geeft ook wel demonstraties in opzetten en zodoende heb ik ook eens een vogeltje opgezet. Best vies werk want ik deed het niet goed en moest ik alsnog alle ingewanden eruit frunniken(iel).

Hij onderhoudt ook henk-jan. Helaas is Henk-jan zo'n 30-35 jaar geleden opgezet en konden ze het toen nog niet zo mooi.

Zal eens foto's van hem plaatsen.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:38

moonsparkle schreef:
Ik vind dat kunst iets moet zijn waar je over na gaat denken als je het ziet. Iets waar een verhaal achter te vinden is. Dat hangende paard vind ik maar niks en niet op kunst lijken. Dat paard zonder hoofd en dat paard met dat lijk er op vind ik dan wel weer wat indrukwekkends hebben waar je even na blijft kijken en bij na denkt. Ik vind dat soort kunst trouwens wel nogal shockerend voor kleine kinderen.

Wat ik me trouwens wel afvraag:
Hoe komt zo'n kunstenaar aan die dode mensen/dieren. En mag dat dan zomaar bewerkt worden?

Je kunt je lichaam ter beschikking stellen aan de wetenschap, en die geven de lichamen nog wel eens weg aan kunstenaars. Bij mijn weten mag dit niet in nederland.

Dode dieren haal je zo van de weg( of uit de bek van je kat) of haal je bij de rendac. Als paardeneigenaar kun je zelf ook contact op nemen met zo'n kunstenaar.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:43

paardje2005 schreef:

Ik ken een man die dieren opzet. Die gebruikt ook veel opgezette dieren voor zijn lessen aan kinderen. Hij heeft een insectenwereld en daarnaast zet hij voor zijn hobby dieren op. Hij is 1 keer naar (ik meen)afrika geweest om een giraf op te zetten, maar daar is hij 1,5 week mee bezig geweest.

En hij geeft ook wel demonstraties in opzetten en zodoende heb ik ook eens een vogeltje opgezet. Best vies werk want ik deed het niet goed en moest ik alsnog alle ingewanden eruit frunniken(iel).

Hij onderhoudt ook henk-jan. Helaas is Henk-jan zo'n 30-35 jaar geleden opgezet en konden ze het toen nog niet zo mooi.

Ik zou zo'n demonstratie best interessant vinden. Die Giraffe heeft hij toch best snel opgezet in 1,5 week. Tenmisnte ik weet niet hoe alles werkt maar...het klinkt snel.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:49

moonsparkle schreef:
paardje2005 schreef:

Ik zou zo'n demonstratie best interessant vinden. Die Giraffe heeft hij toch best snel opgezet in 1,5 week. Tenmisnte ik weet niet hoe alles werkt maar...het klinkt snel.

Hij was niet helemaal alleen hoor.

In principe is een dier opzetten niet zo heel moeilijk als je het goed kan. Alle ingewanden zitten in een soort "zak". Je snijdt de slokdarm los en je kunt zo alles eruit halen (als je het goed doet). En dan heb je zo een zakje ingewanden... Dan gaat er een soort zout in die de laatste vocht eruit trekt en je propt er een soort harde waten(bij het vogeltje dan) en spul op de ogen en in de bek en klaar is opgezet vogeltje Haha! Hoe het met grotere dieren en beenderen enzo ook weer ging weet ik niet meer zo precies is al heel wat jaren geleden dat ik die demonstratie heb gezien. Maar ik meen dat ze de huid over de benen naar beneden halen en zo de spieren verwijderen en weer dat zout erover heen om het vocht eruit te halen. en dan komt er nog van alles en nog wat in om zo'n dier overeind te houden...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:12

ik zou wel willen weten waar dit is. t lijkt mij wel mooi om te zien.

er is niks mee. een paard is een edel dier, maar vroeger dachten ze daar niet zo over. overleven was belangrijker en als je daarvoor een beest moest slachten dat moest dan zo. en het is nog lekker ook.
een koe/kip/paard, ik eet het allemaal. en ik ben niet hypocriet. hypocriet zijn de broodfokkers die zorgen voor een overschot waardoor het dier wel geslacht moet worden. en je kan het weggooien of opeten. ik kies voor het laatste want eten weggooien in zonde. en het is nog lekker ook.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:20

anders is zo'n beessie al helemaal voor niks gestorven hé...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:45

wij slachten onze beesten ook zelf ( kippen) niks mis mee.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:50

dat zou ik dus echt niet kunnen.... onze kippen zijn echt huisdieren Tong uitsteken

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:54

bij ons ook, maar niet als liefhebben, maar hobby. we hebben nu kuikens. uiteindelijk worden ze groot en in de pan. je moet kunnen blijven fokken en de oudere generatie gaat eruit. liefhebbers kunnen komen en anders gaan ze met de handelaar mee ( geld voor onze geiten) en als ze geluk hebben krijgen ze nog een nieuw huis, anders gaan ze naar Frankrijk.
wij fokken puur voor hobby en kleur. de geiten die we hebben verkopen we onderling met hobby fokkers in de buurt. of enkele via internet en het overige met de handelaar. Ons pap fokt graag met grijs. een niet al te veel voorkomende kleur en nu we juist die kleur factor hebben wil hij die niet kwijtraken.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:57

Kunst? Noemen ze dit kunst? No Cheer