Broers opgepakt na opvissen paard met lasso in Pijnacker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Broers opgepakt na opvissen paard met lasso in Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:25

amondi schreef:
ilovelucky schreef:
De man heeft naar gehoord (ben er niet bij geweest) idd met zijn jeep of trektor het paard eruit getrokken.
Hij doet dit zo vaak dat het routine voor hem is,

Oeps, dit meen je niet! wordt het dan niet eens tijd om eens een hekje neer te zetten.......

Of ben ik nou een Penny?

Nagelbijten / Gniffelen Precies mijn gedachte!
Wanneer leren die mensen het eens? Moet er eerst een paard verdrinken voordat er een draadje langs komt?? Of wachten ze totdat er eens een paard de nek breekt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:27

Dat kan ik wel uitleggen. Menig boer heeft allang geen draad meer langs de sloten, omdat het vee er instinctief toch uit wil drinken en een val in de sloot is vaak vele malen minder erg dan achter een draad blijven hangen of er in verstrikt raken.

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:31

Soms dan heb je zoveel land, dan is het bijna niet te doen overal hekjes om te zetten... ook de reden van suleilitha speelt mee, er staan ook koeien op de landje en die drinken inderdaad altijd uit de sloot. Overigens hebben wij zelf wel hekken geplaatst. Mijn merrie was domweg omgerold vanwege haar dikke buik en in de sloot beland. (beetje dom)

Om eerlijk te zijn weet ik niet precies waar het proces verbaal om ging, in ieder geval om dierenmishandeling en ik denk ook negeren van autoritaire macht (ze gingen door toen de politie wilden dat ze stopten) en dus beledigen van de politie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:34

je zou eerder de brandweer een proces verbaal geven, een uur lang modderen om een paard uit de sloot te krijgen en dan ook nog tevergeefs.
Nog even nadere toelichting van geen draad: koeien onderling zijn soms erg aan het knokken en menig koe heeft aan schrikdraad waar ze op die manier in worden gedouwd, beschadigde spenen overgehouden. En dat kan een boer zich niet permitteren.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:24

Ja, die "diervriendelijke" methode van de brandweer werkte blijkbaar niet erg...Dan vind ik aan het hoofd eruit trekken voor mens en dier het veiligst. Heb zelf ook weleens te maken gehad met een vastzittend paard in de uiterwaarden, nou, daar doe je echt geen band achter of onder langs, lukt voor geen meter, en zelfs al zou het lukken, het is levensgevaarlijk om te doen bij een vechtend paard. Dan heb je vaak geen andere keuze dan aan het hoofd, of zelfs de voorbenen eruittrekken. Wat al eerder gezegd is: verdrinken is onherstelbaar, al het andere is te genezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:45

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:52

Ik heb een cursus gehad EHBO bij ruiter en paard, en daar kwam ook een hoofdstuk aan bod hoe je een paard uit het water haalt. Een van de manieren - verteld door een dierenarts van de bereden politie - is door constante druk op het hoofd. De pezenplaat in de nek is zo stevig dat hij constante druk aankan en je zo het paard zonder veel schade op het land kunt krijgen. Trekken aan de voorbenen moet je al helemaal niet doen, en een singel op de buik is niet in alle gevallen mogelijk.

Dus dat de heren die hun paard met behulp van een voertuig op het land hebben weten te krijgen, een pv aan hun broek kregen gaat mijn pet te boven. Ik hoop dat ze er tegen in beroep gaan en hulp krijgen bij de rechtszaak van iemand die er verstand van heeft. De DA die wij hadden bij de cursus EHBO van het NHI zit tegenwoordig helaas in Amerika, anders had ik wel de naam kunnen geven.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:59

Ik heb de reacties op telstar-online gelezen...
De ramptoeristen hebben inderdaad het hoogste woord!! Boos! Boos! Boos!
Stelletjes sukkels die denken echt dat ze de wijsheid in hun bezit hebben...
Nou i.mo. zit de wijsheid (als ik de reacties lees) in hun slip/boxer!!

(ik erger me suf als ik die reacties lees....)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:15

kirstin schreef:
suleilitha schreef:
Hulde aan deze beide boeren, en schijt aan de politie.

Doe ze de hartelijke groeten van een boerendochter.

Helaas krijgen ze wel een procesverbaal en een boete... dus dat is wel heel vervelend.
Ze kunnen strafrechterlijk vervolgt worden.

Vooral het gevoel dat mensen dit van je KUNNEN denken.

Maar bedankt voor jullie reacties:) Doet me echt goed dat hier positiever wordt geschreven. Op telstar-online.nl staan zulke slechte reacties van mensen die erbij waren... Maar zoals ik al zei, het is altijd naar om te zien hoe zo'n beest zichzelf wil redden...

Print dit stuk uit Lachen Lachen neem het mee in je bezwaar

Ik ben en blijf erbij dat dit goed handelen was van de boeren Lachen en dat een pliesiemeneer of een brandweermeneer dit niet kan begrijpen omdat het sielug zou zijn kan ik me wel voorstellen, maar het heeft niks met dierenmishandeling te maken Lachen en het is gewoon puur adequaat optreden van de eigenaren van het dier......

Misschien moet de brandweer een lesje "hoe haal ik een paard uit de sloot" volgen bij deze boeren Lachen

Die mensen hebben net zoveel verstand van paarden en koeien als ik van onderzoekstechnieken............ en ik kijk echt veel csi, cold case en friens Lachen

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:20

Misschien hebben we wel dezelfde EHBO cursus gedaan Lachen Ik heb het bij het NHI gevolgd, lessen werden verzorgd door R. van Wessum. En inderdaad, aan het hoofd is het het beste, benen niet omdat je dan de boel kapot trekt zoals eerder al ergens vermeld is.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:37

ik vind dit zo n onzin dat die 2 mannen een proses hebben gekregen,als de brandweer het paard niet eruit krijgt en hij wel op die manier,ik vind ertotaal niks ergs aan met lasso,
bij stieren op het droge als ze die vangen dat vind ik zielig maar toch niet in het water.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:44

Gelukkig is het allemaal goed gegaan.
Niet meest ideale manier om een paard uit de sloot te trekken, maar als er geen andere manier is die op dat moment werkt dan maar zo

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:52

Persoonlijk vind ik dat het verhaal van ooggetuige Hans toch weer een iets ander lichtje op de zaak werpt...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:15

cornelie schreef:
Misschien hebben we wel dezelfde EHBO cursus gedaan Lachen Ik heb het bij het NHI gevolgd, lessen werden verzorgd door R. van Wessum. En inderdaad, aan het hoofd is het het beste, benen niet omdat je dan de boel kapot trekt zoals eerder al ergens vermeld is.

Idd, de cursus was van het NHI en de DA van de bereden politie was R. van Wessum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:19

vind je maanling?
Die hans lijkt mij gewoon een omstander die nog nooit eerder een paard van dichtbij heeft gezien...laat staan liggend in een sloot...
Is toch wat anders dan een hondje ergens uitkrijgen...

Paard heeft verder ook niets, dus dat het allemaal zo'n mishandeling is Verward

Dat ze eens echt wat gaan doen aan echte mishandeling...ook die hans...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:23

Naaa... kweetniet hoor... ik bedoel, ik sta ook wel open voor alles, maar toch. Hij geeft meerdere keren aan dat de brandweer helemaal niet al 'uren bezig was' en dat het gewoon op een nette manier ging. (en tot nu toe is hij de enige die erbij is geweest voor zover ik weet, en is de rest echt allemaal speculatie)
Verder denk ik wel degelijk dat ie wel eens een paard van dichtbij heeft gezien want hij heeft het over een gesprek met een dierenarts op stal.

Ik bedoel: het kan toch ook gewoon écht anders zijn gelopen dan hier iedereen denkt?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:24

Ik ben wel benieuwd naar die foto van Hans...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:24

kan...maar het paard leeft nog en heeft niets...
dus mishandeling...gaat me te ver Lachen

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:26

suleilitha schreef:
Lees het verhaal van Kirstin dan even, Jnien, want die zit wel heeeel dicht bij het vuur, lijkt me.

Was té snel met plaatsen Knipoog !

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:27

Oh, maar dat vind ik ook RK!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:32

runningkawa schreef:
kan...maar het paard leeft nog en heeft niets...
dus mishandeling...gaat me te ver Lachen

Ben ik met je eens.

Ik was wat snel met plaatsen, door te zeggen dat het allemaal wel anders gelopen zou zijn.
Heb het weggehaald, omdat ik het verhaal van kirsten niet had gelezen.

Als ze een proces-verbaal krijgen voor dierenmishandeling kan ik me niet voorstellen dat een officier hierin meegaat.
Als je sommige dieren ziet welke écht mishandelt worden, daar wordt door een dierenbescherming niets aan gedaan.
Mij lijkt dat ze misschien een proces-verbaal krijgen voor idd het beledigen van politie en/of verzet plegen.
Maar goed, ik was er niet bij, dus geen idee hoe het allemaal precies gegaan is.
Als het mijn paard was geweest, was ik waarschijnlijk blij dat hij heelhuids op de kant stond zonder er wat aan over te hebben gehouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:35

Dat beledigen ofzo dat zou kunnen Ja

Maar net wat jij zegt, denk dat ik ook blij zou zijn dat hij heelhuids aan de kant zou staan...de rest is dan maar bij zaak Lachen

En dat kan best wel lomp zijn geweest, daar twijfel ik niet eens direct aan.
Meet stel je licht als mens te verzuipen en iemand trekt je aan je haren op het droge...zever je dan nog dat het zeer deed aan je haren en dat je liever had gehad dat ze je onder je oksels namen?
Of ben je gewoon blij dat iemand dat voor je deed?

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:29

Belachelijk, het is misschien niet zo snel hoe ze het hebben gedaan, maar het dier is wel gered.
Ja, dan maar op iets dieronvriendelijke manier Knipoog

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:34

Hans welke Hans. Wat heb ik over het hoofd gezien?

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:39

Heb het gelezen.

Kan iemand niet reageren op telstar-online.nl tegen die hans waarom hij dan NIKS gedaan heeft.

Inderdaad zeg wat een lelijke raecties

iewl en ze steunen die hans ook nog