Tractor botst op paard en meisje in Waarland *update p5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Tractor botst op paard en meisje in Waarland *update p5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:23

Ze hadden telefoon bij zich. Hij heeft paard vastgehouden en hij had een groot gevaarte op de weg staan. Wat moet een jongen van 16 jaar zeggen tegen 3 meiden die overstuur zijn en zo gauw mogelijk naar de manege willen?

Die jongen heeft ook geen raad geweten met de situatie. Die meiden hebben hem ook niet om hulp gevraagd wat hij geweigerd heeft neem ik aan. Hij kón op dat moment ook weinig doen denk ik.

Ik neem ook zonder meer aan dat hij best nog contact op zal nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:01

Die jongen had daar idd niet tot sint juttemus kunnen blijven staan.
Goed zijn naam afgeven wel, maar kan me voorstellen dat hij ook geschrokken is en daar niet aan gedacht heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:14

Die jongen is 16, die zal ook wel geschrokken zijn en niet zo goed weten wat ie moest doen. Hij zal wel gedacht hebben dat die meiden de boel weer voor elkaar hadden en dat ie weg kon gaan. Hij kan moeilijk voor dierenarts of dokter gaan spelen ofzo.. Tja sorry zeggen misschien, maar ja als het paard ineens voor zijn trekker draait kan hij er ook weinig aan doen..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:45

Als ik het zo lees kon die jongen er ook niets aan doen.. let wel op het zijn nog kinderen 16 jaar.. het is voor beide partijen erg.. die jongen zal ook verschrikkelijk geschrokken zijn..
Hij is gestopt maar kan mij voorstellen dat hij ook niet weet hoe hij moet handelen .. net zoals de meiden.. hij heeft hulp geboden dus is hij niet strafbaar..
Ik vind het voor beide partijen erg.. Maar gelukkig is het met een sisser afgelopen het had veel erger kunnen zijn

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 23:00

Het kan ook anders hoor (om de trekkerrijders even bij te staan) Ik reed gister ook over een landweggetje,samen met mn vriendin, twee diepe sloten aan iedere kant. En idd een trekker (tegenwoodig zijn het bijna tanks overigens;)) Bleef mooi achter ons en gebaarde dat we vooral rustig aan moesten doen. Een paar honderd meter verder konden we pas op een inrit gaan staan en daar ging hij ons netjes stapvoets voorbij, en met een grote grijns nog even zwaaien en iets van "Nog veel plezier, geniet van het weer" roepend. En dat terwijl hij op zondag aan het werk was. (of hij was allang blij dat hij voorlopig even niet weer naar die kenau van een vrouw hoefde natuurlijk;-))

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 23:35

voor beide idd een nare ervaring en tja... gevallen? kan ook erger klinken dan het is gegaan natuurlijk, ik ben ook een keer met paard en al onderuit gegaan na een ( zeer lichte) aanrijding ( kon de bestuurder echt niks aan doen) en dat was niet zozeer vallen door de aanrijding, maar door wegglijden op de weg van schrik, dus gewoon onderuitgegleden.

ik hoop dat paard verder in orde komt en er niks aan over houdt en dat zowel meiden als tractor bestuurder de schrik snel te boven zijn Knipoog

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 23:41

Hopelijk valt het letsel mee. De krant heeft het weer eens erger gemaakt dan dat het is. Hoop wel dat de jongen nu ervaren heeft hoe snel het mis kan gaan. Paarden blijven tenslotte onberekenbaar. Eigenlijk is dit ook de reden dat ik vrijwel nooit langs de weg rij. Teveel groot verkeer dat op een meter afstand moet inhalen. En dat terwijl mijn paard absoluut verkeersmak is. Maar voor iets langs de kant wil ze wel uitwijken en dan zit je zo tussen een dubbelstel melkwagen in.

lisetjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 00:36

woo sommige mensen kunne niet uit kijken ook he

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 01:18

lisetjjee schreef:

woo sommige mensen lezen ook niet verder dan de eerste post hè Clown

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 01:22

luxje schreef:
lisetjjee schreef:

woo sommige mensen lezen ook niet verder dan de eerste post hè Clown

proest Haha! , ik had iets soortgelijks getypt, maar toch maar niet gepost omdat ik geen zin had in gezeur, moest even heel hard lachen toen ik die van jou zag Haha! Haha!
(de mijne: woo sommige mensen kunne ook alleen maar snel oordelen he Clown )

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:33

Het valt me wel op hoe vaak het gebeurd dat krantenberichten niet kloppen....
Gelukkig lijkt het hier allemaal met een sisser af te lopen,

Een paa jaar geleden heeft een vriendin + paard een aanrijding gehad met een brommer, brommer kwam hard aanrijden op het toch al onrustige paard, dier stapte opzij en *boem*.
We hebben daar nog een hele tijd gestaan en uiteindelijk heeft een bekende het paard meegenomen.
Helaas stond er in de krant dat de oorzaak van het ongeval een op hol geslagen paard was... *zucht*.

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:02

OmG wat erg, dat is hier ever verderop wat verschrikkelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:11

Wat iepsel zegt, je kan niet alle trekkerchauffeurs over 1 kam scheren.. Wij hebben hier ook wel een buurjongen die wel altijd lomp hard doorrijdt als je er met je paard aankomt, die meent echt dat de hele weg van hem is, maar er zijn hier ook boeren die zetten de boel netjes aan de kant tot jij er langs bent.. Ja Maar goed, dat is met vrachtwagens en brommers idem. Ik heb een keer ruzie met een vrachtwagenchauffeur gehad omdat ie echt pas op de rem ging toen die wel moest omdat ik mijn paard midden op de weg parkeerde, vervolgens kreeg ik allerlei gebaren dat ik aan de kant moest, maar ik moest eerst terug omdat ik anders zeker weten in de sloot ging belanden. Ook hebben we hier motorcrossers in de bos, maar die zetten, zodra ze je zien, hun motor aan de kant, uit en doen zelfs hun helm af! Ja Het ligt dus gewoon aan de persoon.. Lachen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:27

Jeetje zeg. Bloos!
Wat een sukkel, dan nog door rijden ook. Stoom uit je oren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:28

Joscaa schreef:
Jeetje zeg. Bloos!
Wat een sukkel, dan nog door rijden ook. Stoom uit je oren

misschien eens bedenken waarom er update pagina 5 staat??

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:02

Nou toevallig ken ik het meisje en het paard waar het om gaat en dat paars is absoluut geen shet. Tis echt een grote hoor, die valt wel op. Vreselijk voor beide... Ik hoop dat t goed komt met ze want ik heb geen idee hoe t nu met haar (en haar paard) is..

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:52

Hoor net dat ze weer gestapt heeft op het paard! Ze was wel ietwat stijf maar verder gaat t dus goed!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:20

Goed te horen!

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:02

Goed om te horen dat het met het paard beter gaat!

En ook dat de jongen gewoon gestopt is. Veel mensen hier, en de krant, hebben té snel conclusies getrokken. Niet meteen alle trekkerrijders over één kam scheren...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:54

ik zei toch dat iedereen niet gelijk moet kakkelen Clown maar zo gaat het altijd.

ninow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:19

Heeyy
Ik was een van die meisjes die erbij was en de meesten van jullie zeggen dat wij(de 3 meiden) de schuld op de bestuurder van de trekker dom is omdat het zogenaamd zijn schuld niet was.(of het is zo naar jullie verteld dat het niet zijn schuld was ik weet het niet precies.) Het was wel zijn schuld want ik gaf met me hand aan dat de bestuurder langzamer moest gaan rijden dat deed die niet dus wij gingen in de berm lees maar het bericht van rachelle302
verder de bestuurder was 15jaar in de krant hebben ze het verkeerd neergezet niet alles is ook in de krant gezet hoe en wat er gebeurt is.
Naja met dat paard en het meisje die dus waren gevallen samen gaat het wel het paard heeft dus hechtingen en gaat goed en het meisje heeft nog last van der rug.

Groetjess