Perrokai schreef:Als ze die methode gaan verbieden dan zal daar ook wel een hele goede reden voor zijn lijkt mij. Ik heb even zitten googelen en wat ik hier in duitsland de hele tijd tegenkom is dat Strasser gebaseerd is op een zieke hoef en dus daarop toegepast word om een hoef weer gezond te krijgen en dus niet op een gezonde hoef omdat dat eigenlijk te rigoreus is klopt dat ?
Nee. Strasser-methode is er ook voor gezonde hoeven. Het is alleen wel bekend geworden door de resultaten die behaald zijn bij paarden met probleemhoeven.
Citaat:
Is het niet zo dat er iemand die de strassermethode toepast er onderdelen van toepast aangepast aan de hoef van dat moment en niet de hele rigoreuse methode ? En zijn er dan ook niet prutsers onder die dus strasser wel heel abstract toepassen op een gezonde hoef en daardoor de hele hoef verprutsen dat daar die argwaan tegen deze methode door ontstaan is ?
Precies. Als je paard gewoon gezonde hoeven heeft, hoeft er niets rigoreus aan bekapt te worden en zal de Strasser Hoofcare Professional dat ook niet doen. Er zijn vast en zeker mensen die de plank misslaan en de methode zo verkeerd toepassen, waar de enge verhalen vandaan komen.
Citaat:
En dan nog, een bekapper zonder gedegen opleiding en dus kennis die de strassermethode toepast lijkt me nu ook niet zaligmakend of wel ?
Gelukkig zijn Strasser Hoofcare Professionals wél degelijk opgeleid door dr. Strasser zelf. En dr. Strasser heeft een flinke opleiding achter de rug als dierenarts.
Citaat:
We hebben het hier toch helemaal niet over ijzers maar over bekappen neem ik aan. Dit is toch geen discussie over wel of geen ijzers ?
Klopt, daarom verwijs ik voor informatie ook naar andere topics of websites. Die discussie hoeft echt niet voor de 1000e keer gevoerd te worden, eens worden de twee partijen het toch nooit.
Het enige wat mij een beetje kwaad maakt, is het feit dat Strasser hier afgeschilderd wordt als dieremishandeling en dat het verboden moet worden.