Drama bij botsing tussen geschrokken paard en motorcrosser

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambolina

Re: Drama bij botsing tussen geschrokken paard en motorcrosser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:25

sflj schreef:
Ja hoor, al die scooters reden 100km? Lekker opgevoerd dan! Haha!

Praat toch geen poep man, wat moet jij met een paard op een industrieterrein? Als je daar komt, kun je ook ander verkeer verwachten! Natuurlijk is t niet netjes als deze vlak langs je heen scheuren (om te pesten) maar dan is het aan jou om te zorgen dat jouw paard/pony daar niks om geeft, vriendelijk naar ze lachen en gewoon doorrijden!

op zondag is alles daar dicht, er is dus niemand, het is een ruim pad en ideaal voor mij omdat ik nog niet zo heel lang men, en fijn voor de paarden omdat ze nergens last van hebben.
dat die mensen daar zo debiel willen doen met die scooters is hun probleem, maar het is toch van de zotte dat ze niet héél even rekening kunnen houden met paard en wagen dat langs komt? dat ze niet héél even gas terug kunnen nemen als ze langs ons gaan? dus als er iets was gebeurt was dat zeker niet onze fout geweest. het waren er ook niet één of twee, maar ze kwamen met een stuk of 30 vlak langs je scheuren. we hadden ook gewoon de politie kunnen bellen die de hele boel had opgedoekt.
kom op zeg, waar is dat stukje respect voor elkaar van de mens gebleven?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:28

dat bedoel ik maar!!!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:31

sflj schreef:
Wat is er kort door de bocht aan? Als jij je in het verkeer begeeft (of dat nou in de auto is, op de fiets, lopend of op/ achter een paard) kom je ander verkeer tegen. Daar zul jij rekening mee moeten houden en niemand anders.
Dat iedereen zich aan de regels moet houden, lijkt me vanzelfsprekend, net zo vanzelfsprekend is het dat jij er rekening mee moet houden dat niet iedereen dat doet. Dat wéét je toch?
Als jij denkt dat je jouw vervoermiddel niet (voldoende) onder controle hebt in dat soort,- en onverwachte situaties, moet je je er niet mee in het verkeer begeven!
Simple as that!

Ik vind het raar dat veel ruiters vinden dat de hele wereld maar rekening met hen dient te houden, ja.

dus volgens jou moet ik rekening met iedereen en alles houden en niemand hoeft rekening met mij te houden?
zo kom je namelijk wel over.
en nee, je komt het niet iedere dag tegen dat er één of andere bijeenkomst van gevaarlijke gekken op scooters is op het terrein waar jij altijd zo fijn met je karretje kan rijden. dus?
als jij met de auto op de snelweg rijd en je moet uitwijken kan je ook de macht over het stuur kwijtraken. betekend dat dat je nooit meer de snelweg opgaat ofzo?

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:35

Duplo schreef:
Jellie schreef:
Mijn man heeft jaren gemotorcrossed en je mag alleen op een circuit rijden met zo'n ding... (met een off the road mag t weer wel)

Er bestaan ook crossers met een kenteken,
daar mag je gewoon op de openbare weg mee rijden.

Zeer tragisch ongeval voor beide slachtoffers

is het bos dan een openbare weg ?
wil ook niks gaan speculeren want heel vervelend voor die man en paard maar dit was toch een zandweggetje in het bos wat ik van de foto's kan zien..

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:36

Ik ga niet oordelen over wie er fout is. Het is gewoon triest dat zoiets gebeurd is.

Desje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:17

Wat verschrikkelijk voor het paard en de eigenaar ervan!
Belachelijk waar die motorcrossers tegenwoordig lopen te scheuren!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:21

Voor hetzelfde geld komt er een kind uit de bosjes rennen...het was toch zondag tenslotte, dus veel volk in het bos.

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:22

Vreselijk, echt heel erg... Verdrietig

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:42

Inderdaad een triest verhaal, misschien een geluk dat de motorrijder in de sloot belandde, kan nog wel eens zijn redding geweest zijn...maar wat zal die het ook benauwd hebben gehad...brrrrrrrrrrrrrr
Paard is helaas dood.... naar voor de eigenaar ! Het is al akelig als je paard door de afrastering heen gaat....en als het dan ook zo eindigen moet... plus het feit dat er een mens gewond is geraakt dan is dat helemaal dubbel.

Maar laat het een waarschuwing zijn ook voor andere crossers, bij dieren de rem erop en rustiger rijden, want dat die dingen een hels lawaai maken is een feit en dat paarden daardoor door een afrastering vliegen, verbaasd me niets. Ik woon vlakbij een zandpad en kom er geregeld motorcrossers tegen, ook als we met de paarden reden. Gelukkig namen die dan wel gas terug, maar dat kabaal wat die motoren maken, echt niet normaal, die beesten schrikken zich helemaal lam. (EN niet alleen dieren denk ik)

Hier in de omgeving zie je ook steeds meer crossmotoren op de zandpaden, of we daar nu zo blij mee moeten zijn, ze scheuren er soms zo hard langs, nee, ik vind dat maar niets. Doodeng.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:57

Mijn paard staat aan het bos, in een wei langs zandpaden waar er vanaf 1 mei tot 1 november geen motoren mogen komen noch auto's. Er staan officiële verkeersborden. Toch kom ik ze tegen als ik aan het rijden ben. Niet veel maar ik houd mijn hart vast want je hoort de herrie in de verte al. De meeste crossers stoppen als ze me zien aankomen en zetten zelfs de motor uit, ik bedank ze dan ook. Er lopen in sommige weiden ook koeien die beginnen te rennen maar ook paarden. De herrie is enorm immers en dieren zijn nog gevoeliger op hun gehoor dan wij. Staatsbosbeheer controleert behoorlijk op de crossers maar die schieten dan paadjes in waar de auto's van SBB niet kunnen volgen. Het enige wat je kunt proberen is kentekens te noteren.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 00:03

Cavaliere schreef:
er zijn ook crosmotors met kenteken
iig mijn vader heeft er zo een,

ik begrijp het wel, als ik in het bos rijd kom ik ze liever ook niet tegen met mijn paard,
maar als ik als crosser door het bos zal gaan en elke keer snelheid moest minderen omdat er weer een paard loopt zal ik ook moe van worden

Dan wordt ie daar maar moe van,lijkt mij dat een levend mens en dier belangrijker zijn dan de gas loslaten omdat je er moe van wordt!!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 00:06

KiWiKo schreef:
ruiters bevinden zich ook heel regelmatig waar ze niet horen.........

Waar dan op de snelweg of zo.....?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 00:17

PERENBOOMPIE schreef:
KiWiKo schreef:
ruiters bevinden zich ook heel regelmatig waar ze niet horen.........

Waar dan op de snelweg of zo.....?

Fietspaden, voetpaden, op de verkeerde weghelft, op (natuur)terreinen waar staat aangegeven dat er geen toegang is voor ruiters, etc...

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 01:00

oomens schreef:
Fietspaden, voetpaden, op de verkeerde weghelft, op (natuur)terreinen waar staat aangegeven dat er geen toegang is voor ruiters, etc...

ja maarja, een paard gaat geen 80 kilometer per uur (zou wat zijn! Tong uitsteken)
maar het neemt niet weg dat ook door ruiters de regels wel eens worden overtreden, nu ik het me bedenk Clown

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 01:17

dark_nijnte schreef:
oomens schreef:

ja maarja, een paard gaat geen 80 kilometer per uur (zou wat zijn! Tong uitsteken)
maar het neemt niet weg dat ook door ruiters de regels wel eens worden overtreden, nu ik het me bedenk Clown

nee maar een paard kan een wandelaar wel een karatekick geven die zijn dood kan worden..

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 01:19

of iemand nu tegen 10 of tegen 100 door een verboden straat gaat ... een overtreding is een overtreding. Ook die regels zijn er niet voor niets.

erg jammer voor de motorrijder en ook voor het paard + diens eigenaar.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 01:26

Inderdaad ze rijden geen 80km per uur maar als ruiter mag je niet op het voetpad niet op het fietspad officieel moet je op de weg lopen nou wie dat bedacht heeft,vind het niet zo veilig op een weg te moeten lopen waar de auto's,motorrijders en vrachtauto's je met 80km per uur links voorbij razen en de fietsers,brommers e.d rechts van je voorbij komen razen nou sorry dan kies ik toch liever voor de berm,voetpad of fietspad in tegenovergestelde richting zodat ik kan zien wat er allemaal aankomt en eventueel moet ontwijken naar alleen links ipv dat er een malloot achterop gereden komt,heb niet zoveel vertrouwen in medeweggebruikers en wil ze dan wel kunnen ontwijken indien nodig.

In het bos ben je dus ook al niet veilig meer door andere gebruikers en het liefste zou men hier in Nederland helemaal geen paarden meer willen zien heb ik soms het idee,ja niet verder dan de stal en bak.

Wanneer iedereen z'n verstand eens gebruikt en met andere eens wat meer rekening houdt en niet denkt dat ze alleen op de wereld zijn en men maar voor hun opzij moet zonder consessie's,veel mensen reageren agressief op paarden is mijn ervaring in het verkeer en weten dat je kwetsbaar bent maar hebben daar maling aan en geven nog eens gas bij of gaan even expres op de toeter zitten wanneer ze voorbij komen,idioten!TOTDAT ER WERKELIJK IETS GEBEURT MAAR DAN IS HET TE LAAT EN LIGGEN ZE ZELF IN DE KREUKELS+HET VOERTUIG +PLUS HET PAARD EN OF RUITER!!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 01:30

maar het neemt niet weg dat ook door ruiters de regels wel eens worden overtreden, nu ik het me bedenk Clown[/quote]
nee maar een paard kan een wandelaar wel een karatekick geven die zijn dood kan worden..[/quote]

Tjongejonge zeg ja dat kan....hoevaak komt dat voor....kun je ook wel zeggen dat die voetganger het paard een trap kan geven en meestal neem je wel wat afstand he wanneer je elkaar passeert of ga je op 20cm van elkaar af elkaar passeren dramaqueen toepasselijke naam trouwens!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 06:55

En hoevaak komt een ongeval als dit dan voor PERENBOOMPIE?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 07:03

Citaat:
Het enige wat je kunt proberen is kentekens te noteren.

die de meeste crossmotoren dus niet hebben.......
mijn paarden staan in een dorp waar iedereen iedereen kent, maar die crossers zijn zo ingepakt dat we nog steeds niet weten wie het zijn, we hebben we een vermoeden, maar kunnen het niet bewijzen........

Over het ongeluk in Ulicoten, ik ben er bekend en weet dat ze niet mogen crossen op die zandbanen, ze controleren er streng op en crossers hebben een riant eigen terrein daar waar ze zich kunnen uitleven

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 07:07

Nou, ik ben het er wel mee eens dat een crossmotor in het bos bij dieren vaker ongevallen veroorzaken zonder dat ze het zelf in de gaten hebben. Ik heb zelf in het bos bijna mijn hond onder zo'n ding gehad, en ja..mijn hond mocht daar loslopen. Ook ken ik genoeg gevallen van paarden in het bos met ruiters erop die van die dingen schrikken en daarop reageren. Het gaat vaak over het gedrag van de crossers. Er zijn ook crossers bij die wel rekening houden met paarden. Maar op zondagmiddag horen ze zowiezo niet in het bos!!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 07:09

Vind het een vreemd verhaal. Als paarden (vluchtdieren!) ergens van schrikken en daardoor zouden uitbreken (deugt de heining wel?) zullen ze niet naar het gevaar toe gaan, maar juist er vandaan.

Dat de crossers ergens reden waar ze niet mochten komen valt natuurlijk niet goed te praten. Maar ruiters/amazones zijn ook echt niet heilig, ben 1x mijn hond (die losliep, wat daar mocht) bijna kwijt geweest doordat een amazone om de hoek kwam crossen op een wandelpad. Ruiterpad liep een stukje verderop. Ik kreeg van haar nog het verwijt toegescholden dat ik mijn hond bij me moest houden. Net als op de gewone weg heeft iedereen zich aan de regels te houden, helaas blijven er mensen die daar lak aan hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 07:34

Citaat:
Het ongeval gebeurde om 9.10 uur in Ulicoten op een zandpad tussen de Chaamsweg en Meerle.

op zondag ochtend zijn er over het algemeen niet zo heel veel mensen op pad.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 07:36

PERENBOOMPIE schreef:
Tjongejonge zeg ja dat kan....hoevaak komt dat voor....kun je ook wel zeggen dat die voetganger het paard een trap kan geven en meestal neem je wel wat afstand he wanneer je elkaar passeert of ga je op 20cm van elkaar af elkaar passeren dramaqueen toepasselijke naam trouwens!

Kortgeleden stond hier op bokt het verhaal van een fietser die gewond was geraakt na een trap van een paard. Paard liep op fietspad, man passeerde en werd geraakt. Ook toen riepen alle bokkers: die man had uit moeten kijken, paard/ruiter konder hier niets aan doen.

Blijkbaar is het altijd de schuld van de "ander". Vreemd, maar goed, da's de arrogantie van vele ruiters... Wat me pas echt verbaasd, dat sommigen, of de crosser nou fout zat of niet, gewoon letterlijk zeggen: eigen schuld dikke bult. Die man heeft hersenletsel!!! Zelfs al zat ie helemaal fout, dan nóg gun ik dat niemand. Hij zal nooit bedacht hebben: oh, paarden, ik ga er eens even voor zorgen dat ze ontsnappen, en dan ga ik ze eens even lekker aanrijden!! Rolleyes

iloon80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 07:43

Cayenne schreef:
@sflj, de paarden stonden in een weiland, dus waren in principe geen weggebruikers. Er was dus ook geen eigenaar die verantwoordelijk kan worden gehouden.
Ze zijn uitgebroken omdat ze waarschijnlijk zijn geschrokken van de motoren.

je bent als eigenaar van je dieren altijd verantwoordelijk!!! zelfs als ze geschrokken of uitgebroken zijn. Daarom is een goede aansprakelijkheidsverzekering zo belangrijk. Als eigenaar ben jij namelijk aansprakelijk! De schade van een loslopend dier kan dikwijls enorm zijn.

Uiteraard heeft niemand dit ongeluk zo bedoeld. we moeten in het verkeer allemaal rekening met elkaar houden. En als echte paardenliefhebber vind ik ook motorrijders altijd eng om tegen te komen maar dat houdt niet in dat wij als paardeneigenaren zo egoistisch mogen reageren!

Hoop echt dat de motorrijder het gaat redden. Heel veel sterkte. Ook voor de eigenaar van het paard.