Paard raakt verstrikt in prikkeldraad na ruzie om voerbak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Re: Paard raakt verstrikt in prikkeldraad na ruzie om voerbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:00

die omheining van runnigkwa zie ik wel zitten Haha! Nu het geld nog effe Clown

Ik heb een veulen gehad die onmogelijk was met omheiningen en daarom echt lang gezocht zo dat ik een opfokbedrijf vond die een goede en zekere omheining had. Want ons tijdelijk onderkomen had geen veilige omheining. Dus voor de dure oplossing gekozen en gaat ie dood aan droes die daar in de opfok uitbrak. Hoe je het ook verzint het is niet altijd alleen de financien en dat moet je niet veralgemeniseren dat mensen geen geld voor een deugdelijke omheining willen uitgeven.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:33

Sundancer schreef:
Prikkeldraad is voor mensen die geen geld hebben voor een normale afrastering. Zulke mensen moeten ze met prikkeldraad aan hun benen hangen. Ziek volk.

dit vind ik dan ook weer beetje ver gezocht persoonlijk,
prikkeldraad vind ik ook niet wat, maar dat het alleen voor mensen is die geen geld hebben voor betere afrastering vind ik onzin..

wij hebben gewoon ijzerdraad (dus zonder prikkels) en ook van dat lint.. maar mijn pony is er al 2x doorheen gekomen (door het lint), dus zo geweldig is dat lint ook weer niet, vind ik persoonlijk, wel voor de veiligheid van het paard.. gezien verwondingen etc.. maar kwa ontsnappen enzo is prikkeldraad/ijzerdraad veel beter, maargoed blijf het ook rotspul vinden, en dat ze het moeten verbieden... ze moeten die prikkels eraf halen alleen ijzerdraad bijv. vind dat ze het niet alleen voor paarden moeten verbieden ook voor koeien etc.. zijn ook dieren..!!

over het paard, gelukkig dat die er weinig aan over heeft gehouden...
en idd vind ik ook een onzin opmerking. paarden horen lekker buiten te staan!!
en bijna overal waar de paardjes lang buiten mogen wezen is het wel een bagger bende, door dit weer!
en daar verderop zie je wel groen gras, en zoals ik zie worden ze bijgevoerd...

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:23

ik heb ook een lijntje prikkeldraad maar we hebben dan ook weer 4 gladde lijnen want we hebben schapen en die breken dan niet uit dus maar ik vind het raar dat sommige hier hebben over als je je paard achter prikkeldraad zet er wel iets moet gebeuren welnee je kunt precies hetzelfde aan de hand hebben met een gewone draar ofzo dus ja maar goed dat alles met dat paard is goed gekomen en dat de eigenaar zo goed heeft gereageerd

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:31

nikitabanana schreef:
Sundancer schreef:
Prikkeldraad is voor mensen die geen geld hebben voor een normale afrastering. Zulke mensen moeten ze met prikkeldraad aan hun benen hangen. Ziek volk.

dit vind ik dan ook weer beetje ver gezocht persoonlijk,
prikkeldraad vind ik ook niet wat, maar dat het alleen voor mensen is die geen geld hebben voor betere afrastering vind ik onzin..

wij hebben gewoon ijzerdraad (dus zonder prikkels) en ook van dat lint.. maar mijn pony is er al 2x doorheen gekomen (door het lint), dus zo geweldig is dat lint ook weer niet, vind ik persoonlijk, wel voor de veiligheid van het paard.. gezien verwondingen etc.. maar kwa ontsnappen enzo is prikkeldraad/ijzerdraad veel beter, maargoed blijf het ook rotspul vinden, en dat ze het moeten verbieden... ze moeten die prikkels eraf halen alleen ijzerdraad bijv. vind dat ze het niet alleen voor paarden moeten verbieden ook voor koeien etc.. zijn ook dieren..!!

over het paard, gelukkig dat die er weinig aan over heeft gehouden...
en idd vind ik ook een onzin opmerking. paarden horen lekker buiten te staan!!
en bijna overal waar de paardjes lang buiten mogen wezen is het wel een bagger bende, door dit weer!
en daar verderop zie je wel groen gras, en zoals ik zie worden ze bijgevoerd...

Een gewone draad kost zelf minder dan prikkeldraad ...

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:33

Bij mijn verzorgpony is dr een omheining van schrikdraad & van dat gaas. (waar haar hoeven niet doorheen passen Knipoog ) en er staan overal om het weiland óf bomen (waar ze nét niet bij kan) óf een sloot dus als ze al ontsnapt komt ze niet ver Knipoog maar ze kan trouwens wel makkelijk over het 'openings hek' springen... maar dat maakt toch niet veel uit want dat loopt rechtstreeks naar haar stal Tong uitsteken
en verder vind ik het echt bagger met dat prikkeldraad. ik bedoel. je neemt zelf toch ook neit als tuinhekje een stuk prikkeldraad?? Ik bedoel je stelt het voor aan mensen met kinderen en die kijken je aan alsof je uit een gekkenhuis bent ontsnapt. WAAROM DAN WEL VOOR PAARDEN???? echt onzin.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:45

RandyOrton25 schreef:
splash1999 schreef:
eigenlijk heeft elke omheining wel wat. Hout kan reken en kunnen ze zich spiezen. stroomdraad is ook scherp plastic kan ook breken

stroomdraad breekt helaas niet het snijd doordat er ijzer draadjes door heen lopen.
geloof me ook dat is geen pretje helaas heeft een fjorden ruin het een aantal jaar geleden ook niet overleeft.

@lazal stroomdraad kan ook levensgevaarlijk zijn bij het fjorden ruintje zat het om zijn been gewikkeld nadat hij had geprobeerd er over heen te springen hij heeft toen alles door gesneden je keek zo op het bot dus ik denk inderdaad dat er met iedere omheinig wel wat is.

Stroomdraad knapt echt wel! Mijn verzorgpony is er doorheen gerend en het knapte echt!