De natte winter zorgt voor natte voeten

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: De natte winter zorgt voor natte voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:38

Cheveyo schreef:
hele dagen binnen vind ik dan weer NOT done Knipoog
daar is alleen de spijsvertering van een paard niet voor gemaakt.


Ben ik helemaal met je eens, maar hij heeft een blessure Verdrietig . Normaal gesproken staat hij 24/7 buiten. Knipoog
Dus het is even een noodzakelijk kwaad.

Bovendien is het niet alleen de spijsvertering, maar ook de behoefte aan beweging, sociaal contact en de vrijheid om te spelen en zichzelf te vermaken.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: De natte winter zorgt voor natte voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:24

Na drie dagen stalrust ivm het vreselijke weer en de natte buitenbak, stonden ze vandaag echt weer te springen om naar buiten te gaan. Gelukkig was ik vroeg thuis en kan ze dus een paar uurtjes buiten zetten. Maar als ik de hele dag werk gaan ze om half 7 naar buiten en om half 7 weer naar binnen.
Ik denk dat je niet te lichtzinnig over mok moet denken. Ze kunnen er echt dikke benen aan overhouden. En het de kloven doen vreselijk zeer. Voor mij wel een reden om een paard met mok te behandelen en droog te zetten. Was ook de reden om vorig jaar de paarden vanuit de wei weer naar huis te halen. Gelukkig hebben ze het nog niet gekregen door de natte bak terwijl ze daar toch ook tot hun koten in de blub staan. Maar dan 's nachts wel op stal.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: De natte winter zorgt voor natte voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:40

Nadya schreef:
Cheveyo schreef:
hele dagen binnen vind ik dan weer NOT done Knipoog
daar is alleen de spijsvertering AL van een paard niet voor gemaakt.


Ben ik helemaal met je eens, maar hij heeft een blessure Verdrietig . Normaal gesproken staat hij 24/7 buiten. Knipoog
Dus het is even een noodzakelijk kwaad.

Bovendien is het niet alleen de spijsvertering, maar ook de behoefte aan beweging, sociaal contact en de vrijheid om te spelen en zichzelf te vermaken.


Met blessures is het voor het paard zelf ook een zware dobber inderdaad om binnen te staan.

Ik ben in mijn post het woordje 'al' vergeten zie ik, want er is idd meer van een paard dan alleen de spijsvertering Knipoog. Heb het even gecorrigeerd.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: De natte winter zorgt voor natte voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:41

ik weet wat mok doet maar ook hoe snel het weer weg kan zijn.

saphira21
Berichten: 21
Geregistreerd: 06-03-08

Re: De natte winter zorgt voor natte voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:40

Steph74 schreef:
Nou, aangezien hier nooit eerder paarden op hebben gestaan, wisten we dat inderdaad niet, dat het zo nat zou zijn. Jij mag eigenwijs bij je eigen mening blijven. Wij doen wat we kunnen; toen we zagen dat het te nat was, konden we ook geen wagen zand meer laten storten. Ik heb het nooit over tijdgebrek gehad; evenmin is het gebrek aan geld of onwil; ieder loonbedrijf zal zeggen dat het in die drek geen zin heeft zand te storte. Maar maak je geen zorgen; ze staan alweer in een nieuw stuk, met droge voeten! Gelukkig weet ik zelf dat mijn paarden kerngezond, vrolijk en gelukkig zijn; ik word wel verdrietig van dit soort vooroordelen, maar ach, daar is het bokt voor he Knipoog



Het is erg dat je je zo moet verdedigen maar ik geef je groot gelijk. Zo te lezen doe je er alles aan om van een noodsituatie iets goeds te maken. Knipoog Haha!

JoyCiej007

Berichten: 17432
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: De natte winter zorgt voor natte voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:00

runningkawa schreef:
@joy

En dan maak je ook niks voor de komende jaren?
En voor dit jaar probeer je desnoods ook niet tijdelijk wat anders te verzinnen?

Je begrijpt wel dat ik dat noodgedwongen paarden 24/7 in de modder niet gewoon vindt...er is altijd wel wat te verzinnen...


Is dat naar mij bedoeld of naar Joyce B. ?

Bij ons zijn er ook nog genoeg droge stukjes + een stuk weide, dus wel met gras, maar wel 'nat', dus niet állemaal blub. Daarbij ook nog 2 'inloop-stallen', dus 'iets verzinnen' is denk ik in ons geval niet zo erg nodig Knipoog

Anoniem

Re: De natte winter zorgt voor natte voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:07

Was voor jou idd Lachen

nee dan is iets verzinnen totaal niet nodig Lachen
Had ik je stukje verkeerd begrepen Lachen

JoyCiej007

Berichten: 17432
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: De natte winter zorgt voor natte voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:17

runningkawa schreef:
Was voor jou idd Lachen

nee dan is iets verzinnen totaal niet nodig Lachen
Had ik je stukje verkeerd begrepen Lachen


Knipoog Alles blub is inderdaad wel iets anders dan blub en een 'natte wei', + stallen Lachen

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: De natte winter zorgt voor natte voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:29

Cheveyo schreef:
Met blessures is het voor het paard zelf ook een zware dobber inderdaad om binnen te staan.

Ik ben in mijn post het woordje 'al' vergeten zie ik, want er is idd meer van een paard dan alleen de spijsvertering Knipoog. Heb het even gecorrigeerd.


Is goed, hoor. Knipoog

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Re: De natte winter zorgt voor natte voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 10:49

En voor diegene die al hopeloos zijn....komende vrijdag en zaterdag komt er weer veel regen Ziek

chrispy

Berichten: 757
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Beemster

Re: De natte winter zorgt voor natte voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:42

Mananeh schreef:
Lees met interesse mee. Ook mijn weides zijn bijzonder nat in de winter, maar ik kan ze gelukkig regelmatig verweiden. Maar vooral bij de ingang naar de weides is het een gigantische blubzooi. Mij is afgeraden om daar tegels (of stelconplaten) neer te leggen. Die zouden gaan verzakken en dus gevaarlijke situaties opleveren. Nu lees ik dat enigen van jullie plaatsen in de wei verhard hebben met bijv. tegels. Hoe bevalt dit?? Iemand nog suggesties of tips??



wij hebben ook tegels in de wei en die liggen er nu al 2 jaar geen 1 is er verzakt ze zijn op geel zand gelegd en goed aan getrild ook het zand is goed aangetrild he bevald ons prima het zijn egels van ongeveer 40/50 cm bij 30/40 ze zijn rech hoekig.en op dit stuk was het vroeger ook heel erg drassig