Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke99

Re: Kaatsheuvelse hoeft verkocht paard niet terug te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:50

en ik denk dat je zou schikken als je wist hoeveel topruiters / amazones zeer bange ruiters zijn en toch wereldbeker wedstrijden kunnen rijden (en winnen)
Blijft het verhaal dat de verkoopster willens en WETENS een paard heeft verkocht wat TOTAAL niet voldoet aan de gestelde eis van de kopers.
En misschien ja hadden ze verder moeten onderzoeken, maar als de verkoopster aangeeft zeker weten geen probleem etc etc tja wat doe je dan als leek

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:54

ikke99 schreef:
En misschien ja hadden ze verder moeten onderzoeken, maar als de verkoopster aangeeft zeker weten geen probleem etc etc tja wat doe je dan als leek

als ik het goed begrijp zijn deze mensen geen leken Ach gut

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:56

tja wanneer ben je leek en wanneer niet, maar oke dan geen leek blijft het verhaal toch hetzelfde (vind ik)
ponys zijn geen paarden maar oke

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:30

De ouders zijn leken heb ik begrepen, het meisje zelf zal ook geen 20 paarden gekocht hebben denk ik, dus hebben ze er proffesionele mensen bij gehaald. Maar ook die kunnen niet alles doorzien en moeten deels toch afgaan op de verkoper zijn uitspraken. Wat je niet kunt zien moet je maar geloven of uitproberen.

En in het vorige Topic al gezegd, Anky is zo'n voorbeeld van hoog niveau en toch geen held.....Zij rijdt geen stap buiten een bak, het bos in bijvoorbeeld. Zij blijft op afstand bij vreemde paarden ook als ze vast staan. Zij gaat niet in een weiland met vreemde paarden staan of een bak met loslopend vreemd paard. En ze durft niet op een menwagen te zitten. Dus zij moet ook eens goed leren rijden, sturen en wat meer ballen krijgen ?

Waarom mag je niet wat voorzichtig zijn en minder heldhaftig ? Ben je dan opeens geen goed ruiter meer ? Nee tuurlijk niet op een paard wat niet te rijden is behalve voor iemand die alles aan kan.......als je nooit bang bent of onzeker vind ik dat eerder meer alsof je met een bord voor je hoofd rondloopt als je nergens gevaar in ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:38

Voltigeur schreef:
@ VivaLaVida:

Dit staat in jouw onderschrift: blond en intelligent!
Dat kan niks anders als een labrador zijn Clown Haha!

Is off topic, maar ik kon 't niet laten.

haha!! dat had ook nog gekund Clown
ontopic:
ik zeg ook helemaal niet dat de kopers per definitie fout zijn... ik stel alleen dat er zoveel paarden worden gekocht, verpest en vervolgens weer teruggebracht! En dat het dus niet zo gek is dat mensen het eerlijk bekijken en dan misschien de kant van de verkoopster kiezen Lachen

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:47

daarom wel eens meer feiten weten voor er antwoord gegeven wordt.
ik vind dat de mensen zijn opgelicht door de verkoopster
dat paard is absoluut niet braaf ! en ook tot nu toe nog niet geweest ook niet bij de verkoopster.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:49

Maar er worden zoveel paarden gekocht waar verkopers fout zijn en zoveel paarden verkocht waar de kopers fout zijn. Dus moet je naar de aanvullende info en feiten kijken.

Als hier de kopers fout waren dan zijn het niet alleen de kopers maar ook een groepje professionals die het ook nog allemaal fout deden en het paard verknallen. Daar geloof ik dus niet in.

Ik geloof er wel in als iemand een paard koopt, zichzelf overschat en dan dus zelfstandig dooremmert en dan zijn paard verklööt. Maar zo is het hier niet gegaan.....

Ik vind het eigenlijk gek dat je met bovenstaande feiten niet de verkoopster beschuldigend aankijkt omdat er deskundigen mee aan de gang zijn geweest die ook het paard met de grootste moeite konden bedwingen. Dan gaan er toch belletjes rinkelen dat er iets niet in orde geweest is bij deze verkoop ?

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 22:30

Borg schreef:
We zouden bijna vergeten dat er ook eerlijke mensen in de paardenhandel zijn.

Citaat:
die zijn er ook zeker! en dan zijn handelsstallen meestal nog veiliger als particulieren Haha!

Droom maar lekker verder Dromen

Ook zeer bekende dressuur- en handelsstallen kunnen er wat van...... Geld, geld!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 22:47

Ik ken het paard en de verkoopster en ik zou hem nog niet gratis willen! Vind het niet netjes om zo'n paard waarvoor de eigenaresse/verkoopster zelf bang is aan een 14 jarige te verkopen! Dat is vragen om moeilijkheden en wat het meisje er vanaf valt en daardoor gewond raakt. Foei!
Laatst bijgewerkt door Schangah op 17-03-08 23:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 22:50

Leek of niet, pony of paard, hoe vaak ga je kijken dan voordat je besluit of het klikt? Moeilijk hoor. Je moet ook nog wel wat vertrouwen kunnen hebben in de mens, ik zie al dat ik bij het KNHS kopieen van coupons ga opvragen voor ik een paard koop. Dat gaat me echt te ver, ik ga toch meestal voor een groot deel op mijn gevoel af. Uiteraard na goedkeuring van de dierenarts.

Dit blijft een moeilijke zaak om van een afstand over te oordelen.

Als het waarheid is dat de eigenaresse zelf angst heeft voor het paard, had ze deze nooit aan een 14-jarig meisje mogen verkopen die aangeeft wat 'voorzichtig' te rijden.

saphira21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:16

Dinopino schreef:
En toch is het paard in dit verhaal echt een "zaak". Wanneer ik een super braaf paard had wat goed doorgereden was en daarom ook zijn geld waard is, verkoop en ik hoor dus dat het absoluut niet goed gaat, dan neem ik het paard terug en zoek een geschikterer koper voor mijn paard. Wanneer het me echter alleen om het geld gaat, wil ik er zo snel mogelijk van af en ook met onwaarheden. Het spreekt totaal niet voor de verkoper dat die het paard niet wil terugnemen.

Ook nogal makkelijk gezegd, je weet toch niet wat de situatie van de verkoper is? Niet iedereen is in staat om meerdere paarden te kunnen houden en als je als verkoper afhankelijk bent van stalling bij een pension, dan is 1 paard al duur genoeg.

saphira21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:24

RK , ik zit in de buurt van kaatsheuvel, idd het verhaal is waar. Te veel mensen die het paard kennen en de verkoopster dus ook. Dat is nl het nare van bokt, je komt altijd overal wel weer iemand tegen die dicht bij het vuur zit.[/quote]

Russel, ik ben benieuwd hoe lang het geleden is dat jij (of een van je kennissen) dit paard hebben meegemaakt?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 01:16

Wat een kul weer, als jij een paard voor 12000 euro verkoopt en er zelf bang voor bent dan is de situatie waar je in verkeert geen enkel excuus. Ook de kas van een handelaar is geen excuus om dan iemand maar op te zadelen met een bewuste miskoop. En we praten hier over een prijsklasse waarin echt wel een potje gebroken kan worden. En zo niet en had ze dikke schulden dan is dat haar probleem en nog geen excuus. Stalling tekort of te duur dan kun je je nog van je goede kant laten zien en gaan kijken adviseren of helpen en anders zijn er alternatieven te bespreken. Zij wilde echter helemaal niets.

En om dan Russel te quoten van tijden terug alweer terwijl het topic ondertussen bol staat van verklaringen van mensen die echt het paard recent van heeeeel dichtbij kennen en ook de verkoopster.........wat probeer je daar mee te bereiken ? Je moet eens beter lezen, Russel heeft iemand gesproken die het paard en de verkoopster kent omdat ze stalgenoten waren, weet jij precies wanneer ? Jij kent Russel dus en blijkbaar de verkoopster en het paard ? Als anderen in je profiel kijken wat openbaar is op bokt net als mijn profiel dan.......
Ruikt iemand iets ? Ik wel......
Sorry hoor maar het ligt er erg dik boven op.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 01:27

Saphira wanneer jij een paard koopt ben je verantwoordelijk voor het dier. En wanneer het weg moet zorg je dat het op een goede plek bij de juiste persoon terecht komt. En wanneer je geen geld meer hebt om een paard te houden dan verkoop je hem ook niet voor zo"n bedrag. Het is geen weggooi product. Dan betaal je maar stalling voor een paard wat zo lief is dat je er heel goed mee kan rijden. Wat is het probleem dan om hem terug te nemen.

Ik kon mijn paardje, een renarabiertje, ook aan een meisje verkopen. Die wilde hem dolgraag hebben, ouders zelfs geirriteerd. Maar dat beest was op dat moment spierbevangen en daarom zeer lief. Er mocht niemand op rijden. Dat verkoop je toch niet, stel dat er iemand mee verongelukt. Kun je jezelf dan ooit nog in de spiegel zonder geweten aan kijken Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:49

saphira21 schreef:
RK , ik zit in de buurt van kaatsheuvel, idd het verhaal is waar. Te veel mensen die het paard kennen en de verkoopster dus ook. Dat is nl het nare van bokt, je komt altijd overal wel weer iemand tegen die dicht bij het vuur zit.

Russel, ik ben benieuwd hoe lang het geleden is dat jij (of een van je kennissen) dit paard hebben meegemaakt?[/quote]

Hoezo? Is het dier dan ineens drastisch veranderd? Dus de kopers waren op de hoogte van het moeilijke verleden met het paard? En daarom kosten ze het dier, juist omdat het dier vroeger zo moeilijk was, amazone er van bang van was, maar wonderlijk ineens heel rustig en makkelijk te rijden, daarom juist geschikt voor een tienermeisje dat verder wil in de sport.

Ik denk dat jij een vriendinnetje bent en daarom in dit topic je hebt aangemeld. Mag hoor, maar wel eerlijk blijven.

Wanneer is het paard eigenlijk verkocht aan die mensen?

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:22

saphira21 schreef:
Ook nogal makkelijk gezegd, je weet toch niet wat de situatie van de verkoper is? Niet iedereen is in staat om meerdere paarden te kunnen houden en als je als verkoper afhankelijk bent van stalling bij een pension, dan is 1 paard al duur genoeg.

Als dat de reden is dat de verkoopster hem op dit moment niet terug neemt???
Dan moet het nieuwe paard maar weer verkocht worden...
De verkoopster had namelijk alleen maar 1 paard en dat was Vincent.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:38

Perrokai schreef:
En om dan Russel te quoten van tijden terug alweer terwijl het topic ondertussen bol staat van verklaringen van mensen die echt het paard recent van heeeeel dichtbij kennen en ook de verkoopster.........wat probeer je daar mee te bereiken ? Je moet eens beter lezen, Russel heeft iemand gesproken die het paard en de verkoopster kent omdat ze stalgenoten waren, weet jij precies wanneer ? Jij kent Russel dus en blijkbaar de verkoopster en het paard ? Als anderen in je profiel kijken wat openbaar is op bokt net als mijn profiel dan.......

Russel heeft ook heel duidelijk aangegeven dat ze hier buiten wilt blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:44

Ik zie dat mijn opmerking verkeerd gevallen is. Maar toch blijf ik bij mijn standpunt, paarden blijven dieren, en kunnen altijd anders doen dan je verwacht. Ik vind persoonlijk niet, dat als je bang bent, je op een paard moet stappen... Maar goed dat is dus MIJN mening..

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:12

veel mensen met paarden, weinig paardenmensen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:36

Dus Anky, je hebt het gehoord, stap maar af want het word toch nooit iets met je......je bent namelijk ietsje bang..... Haha!
Je kunt het ook gewoon voorzichtig noemen hoor, maar dan moet je ook niet op een paard stappen zeker....

Russel heeft er feitelijk ook niets mee te maken en daarom vind ik het ook erg dom van Saphira21 om uit al de verklaringen nu juist deze opmerking er uit te pikken om haar daar op aan te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:39

Oh, gaan we lekker sarcastisch doen? Gezellig..

Sla wel even over om mee te doen. Als je bang bent breng je dat over op een paard, als je voorzichtig bent niet, ik neem aan dat elke ruiter voorzichtig is met zijn paard.

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:51

jammer dat er blijvend opmerkingen gemaakt worden door mensen die wel paard rijden maar het vak paardrijden niet op de juiste manier benaderen.
Een paard wat dermatig "lastig" is zal voor een beginnende amazone nooit een fijn paard worden. Erg jammer is dan dat het paard verkocht wordt als super braaf terwijl nu toch wel bewezen is dat dat absoluut niet waar is. En zelfs voor de rechter volhouden dat het wel zo is en was. Dan ben ik bang dat ze puur voor het geld het paard verkocht heeft en niet gedacht heeft aan de eventuele consequenties die daaruit kunnen volgen dit zowel voor het paard als voor de nieuwe amazone. jammer dat daar door velen aan voorbij gelopen wordt.
Voorzichtig etc hebben er dan niet veel meer mee te maken.
Het feit is dat er helaas wederom een paard verkocht is welke door de verkoper (ster) totaal verkeerd aangeboden is.
Ze had ook eerlijk kunnen zijn en bv kunnen zeggen ik heb een paard te koop met veel kwaliteit, maar er zit wel een gerbuiksaanwijzing bij (is maar een voorbeeld)
Maar ja, geld doet rare dingen bij de mens en dat heeft niets met paarden te maken, dat gebeurd overal

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:01

Ik ken ikke99 niet, maar ik ga hem/haar steeds leuker vinden (althans zijn/haar mening en de manier waarop deze naar voor gebracht wordt).

saphira21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:42

Perrokai schreef:
Wat een kul weer, als jij een paard voor 12000 euro verkoopt en er zelf bang voor bent dan is de situatie waar je in verkeert geen enkel excuus. Ook de kas van een handelaar is geen excuus om dan iemand maar op te zadelen met een bewuste miskoop. En we praten hier over een prijsklasse waarin echt wel een potje gebroken kan worden. En zo niet en had ze dikke schulden dan is dat haar probleem en nog geen excuus. Stalling tekort of te duur dan kun je je nog van je goede kant laten zien en gaan kijken adviseren of helpen en anders zijn er alternatieven te bespreken. Zij wilde echter helemaal niets.

Hoe meer ik van je lees, hoe onaangenamer ik je ga vinden. Je denkt echt dat je overal verstand van hebt en maakt aannames die compleet uit de lucht gegrepen zijn. Het probleem is alleen dat er mensen zijn die je misschien nog geloven.
Nee, ik heb absoluut geen idee wie Russel is en de vraag was alleen belangstelling.
Geen conclusies, gewoon een vraag. Geen vriendinnetje van de verkoopster, helemaal niets. Ken toevallig wel het paard, ook recent.
Ik heb ook niet de tijd om al die posts te lezen, sorry hoor dat ik er dan een heb gemist.
Sign out....

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 01:25

Of je mij onaangenaam vind interesseert me eigenlijk niet. Zoals ik vanaf het begin al zeg ga ik uit van de feiten die er genoemd zijn ook in het eerste Topic dus maak ik geen aannames. Dat er nu betrouwbare verklaringen bijgekomen zijn versterkt alleen maar mijn vermoeden. Hier is iets goed misgegaan bij de verkoop. Deze verklaringen zijn dus geen aannames.

Als je niet alles leest kun je al helemaal niet oordelen. Je onderschat ook erg de medebokkers als je suggereert dat ze mij geloven terwijl ik onzin uitkraam volgens jou. Aan jou de eer om dit dan te weerleggen. Is je ook al gevraagd maar je doet het niet....

Ik ga niet uit van iemand die roept, ik ken dit paard dit paard is braaf, altijd geweest. Leg dat dan eerst maar eens uit....
Als ik dat klakkeloos geloof dan is dat een aanname.