Agressieve honden vallen mini-shetlander aan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whoepi

Re: Agressieve honden vallen mini-shetlander aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:22

ik vind het echt erg voor de eigenaresse,
Alleen jammer dat sommige mensen gelijk weer over het `gevaarlijke ras` beginnen, jammer dat ze die alleen maar slecht kunnen praten.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:23

Wat een verhaal zeg. Gelukkig heeft het paardje het overleeft. Jammer voor de honden, maar ik vind het wel een eerlijke beslissing van de eigenaresse!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:56

LimaGentle schreef:
waaaaaarom begint iedereen over een kind bijten.. mensagressie en hondagressie zijn 2 TOTAAL verschillende dingen die je niet met elkaar kan vergelijken

Dus wel in dit geval:

Citaat:
Toen de hond los liet viel hij vervolgens de redder van het paardje aan.

Yvonnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:56

aaah arm paardje toch Huilen
ook wel beetje zielig voor die honden maarjaa,,

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:58

slimmerik schreef:
Het doet er inderdaad niet toe. Maar als het een ras was geweest wat niet onder de "gevaarlijke" honden zou vallen dan was het ras allicht in hoofdletters weergegeven geweest. Knipoog

juist niet dus, want vaak als het dat bepaalde type hond betreft dan staat het grootst op bokt en bij andere rassen hoor je er vaak niks van.....
dat heb ik al eerder aangegeven namelijk

maar goed dat is een andere discussie Haha!

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:32

Dat wat ik verwachte is gebeurd; de discussie of het een pittbull achtige was en dat die dat allemaal doen.
Wat een bullshit!!!
Ben het met naadje24 eens, als het een pittbull-achtige was had dat er wel bij gestaan want elke kans om die in een kwaad daglicht te zetten wordt door de media met beide handen aangegrepen!
Elk hondenras kan 'flippen' en dat kan liggen aan foute opvoeding of dat de hond zijn jachtinstinct niet kan bedwingen, honden zaten niet voor niets apart omdat de eigenares geen risico wou nemen lijkt mij, hoe kan zij dan weten dat ze zich eruit weten te wurmen, in mijn ogen is zij niet verkeerd in vind ik het heel dapper dat ze deze keuze heeft kunnen maken, of wij het daar nou mee eens zijn of niet, het is haar keuze.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:17

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:
waaaaaarom begint iedereen over een kind bijten.. mensagressie en hondagressie zijn 2 TOTAAL verschillende dingen die je niet met elkaar kan vergelijken

Dus wel in dit geval:

Citaat:
Toen de hond los liet viel hij vervolgens de redder van het paardje aan.

dan nog zijn hondagressie en mensagressie 2 totaal verschillende dingen
dat de hond de redder van het paardje greep is in het heetst van de strijd geweest.. en heeft dat misschien niet eens gemerkt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:39

Hondagressie en mensagressie? 't Gaat in beide gevallen om een hond die een levend wezen aanvalt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 00:36

Jus_dOrange schreef:
Hondagressie en mensagressie? 't Gaat in beide gevallen om een hond die een levend wezen aanvalt.

wat ik ermee bedoel is dat als een hond een ander dier aanvalt het niet een kind aan hoeft te vallen

dus de reactie van: dadelijk bijt hij een kind.. gaat niet op in dit geval omdat het 2 totaal verschillende soorten agressies zijn Knipoog

net zoals dat als een hond bloed heeft geproefd.. ook broodje aap
hoeveel mensen zouden er wel niet aangevallen moeten worden
want je weet niet hoeveel honden aan vers vlees (dus met bloed) zitten Knipoog

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 09:42

LimaGentle schreef:
Jus_dOrange schreef:

wat ik ermee bedoel is dat als een hond een ander dier aanvalt het niet een kind aan hoeft te vallen
dus de reactie van: dadelijk bijt hij een kind.. gaat niet op in dit geval omdat het 2 totaal verschillende soorten agressies zijn Knipoog

net zoals dat als een hond bloed heeft geproefd.. ook broodje aap
hoeveel mensen zouden er wel niet aangevallen moeten worden
want je weet niet hoeveel honden aan vers vlees (dus met bloed) zitten Knipoog

Maar zou jij het risico willen nemen? Ik dus niet. Ik zou het mezelf nooit en te nimmer vergeven als mijn hond daarna nog een keer een dier zou grijpen, of zelfs een kind!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:01

Mijn hond heeft al wel eens een levendekip in de bek gehad (heeft het wel overleeft) Daarvoor ga ik mijn hond echt niet afmaken. Dat is nou eenmaal een hond, die jaagt. En als het aan mijn hond ligt is de buurt ook binnen kortste tijd katloos. Daarvoor ga ik hem ook niet afmaken. En als hij vee zou zien zou hij er ook achteraan gaan. En als dat een keer zou gebeuren zou ik hem ook niet afmaken. Als het hem zou lukken zou het een fout van mij zijn. Ik als mens, moet ervoor zorgen dat hij als hond aan onze mensenstandaarden voldoet.

Als je niet met een dergelijk instinkt overweg kunt zou je een hamster moeten nemen. Je maakt een paard toch ook niet af omdat hij vlucht en daarbij per ongeluk je buurmeisje een trap heeft verkocht of omver heeft gelopen? Nee, das zijn natuurlijke gedrag, dat kan natuurlijk altjid gebeuren!

Maar zodra een hond zich niet aan onze "normen" voldoet is het een agressieve rothond en moet hij afgemaakt worden (Dit gaat niet over het krantenartikel en is geen veroordeling van de eigenaresse van de honden en pony!)

Als je nu al weet dat jij je hond laat afmaken als deze een dier te pakken krijgt dan zou ik er maar niet aan beginnen, want elke hond zit wel achter vogels of konijnen aan! Daarvoor is het nou eenmaal een hond. Simple as it is.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:53

Een hond handelt uit instinct..de voorouder van een hond is de wolf.. Als de baasjes daar nou vanuit gaan, hadden de honden waarschijnlijk niet afgemaakt te worden.. Verdrietig trieste zaak wel..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:00

Als dat zo is dan voer je toch je pony's aan je honden? Dan moet je ze ook net zo voeren als dat ze in het wild zouden leven. En vooral niet in huis houden. Dus dag en nacht buiten met die hap. Koe Vork

Van die voorouder mogen de honden heden ten dage niets meer merken. Als dat wel zo is horen dergelijke beesten niet thuis in deze maatschappij. Als eigenaar van een hond in deze geciviliceerde maatschappij heb je er voor te zorgen dat ze niet jagen of daar de kans voor krijgen.

En als iemand zijn hond achter ons vee laat jagen dan is het einde verhaal voor de hond. De hond zal dan ook zonder meer verplicht worden hier in Nederland om een muilkorf te dragen.

Willen jullie dat jullie "jagers" aan doen?

Daarom heeft eigenaresse ook deze goed keus gemaakt.

Een kip doodbijten is ook iets anders als drie kwartier bij een pony aan de nek hangen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:05

tja moeilijk hoor, mijn paard stond ooit bij iemand die een agressieve hond had.Het beest had al vele bazen gehad,zelfs de koeien nam hij te grazen.Met een stroomband is het helemaal goed gekomen, maar niet iedere hond zal het helemaal laten denk ik.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:39

slimmerik schreef:
Als dat zo is dan voer je toch je pony's aan je honden? Dan moet je ze ook net zo voeren als dat ze in het wild zouden leven. En vooral niet in huis houden. Dus dag en nacht buiten met die hap. Koe Vork

Van die voorouder mogen de honden heden ten dage niets meer merken. Als dat wel zo is horen dergelijke beesten niet thuis in deze maatschappij. Als eigenaar van een hond in deze geciviliceerde maatschappij heb je er voor te zorgen dat ze niet jagen of daar de kans voor krijgen.

En als iemand zijn hond achter ons vee laat jagen dan is het einde verhaal voor de hond. De hond zal dan ook zonder meer verplicht worden hier in Nederland om een muilkorf te dragen.

Willen jullie dat jullie "jagers" aan doen?

Daarom heeft eigenaresse ook deze goed keus gemaakt.

Een kip doodbijten is ook iets anders als drie kwartier bij een pony aan de nek hangen.

mee eens!inderdaad dat hangen verontrust mij het meest...hoeft niet,de honden zijn niet meer....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:45

ik vraag me af of het werkelijk 3 kwartier was,zonder los te laten,maargoed dat maakt nu niet meer uit.

jammer dat het weer een heel andere discussie word,niet leuk voor de eigenaresse om te lezen.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:50

zoals al meer gezegd in dit topic.. INSTINCT

mijn hond heeft al ik weet niet hoeveel konijnen schapen kippen en andere dieren *aangevallen* maar daarvoor krijgt hij alleen op zijn donder (overigs doet hij dit alleen bij andere dieren, want mijn konijnen kippen lopen gewoon los door de tuin en die doet hij niks.. kwestie van opvoeden, maar mocht hij er ooit 1 dood bijten, dan is dat mijn eigen schuld. Moet ik ze maar niet bij elkaar laten toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:50

Wat vreselijk zeg Arme pony, die honden hadden dit nooit mogen doen. Hopelijk komt het snel goed met hem. Of is er al meer nieuws over de pony?

3 kwartier zonder loslaten zal alleen een pitbull-achtige echt aankunnen, die kaken gaan op slot en komen niet meer los. Alleen wordt er erg vaak overdreven door de media. Ik denk dat het geen vechtras was. Anders had dat er met koeienletters bij gestaan, zo zijn ze dan ook wel weer. Als het een ander ras betreft gebeurd dat op de een of andere manier niet, terwijl een Golden retriever net zo agressief kan worden als een vechtras.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:52

dat van die kaken op slot overdrijven ze idd vaak,ook een pitbullachtige redt dat niet zonder even los te laten tussendoor.....

ik begreep dat het wel goed ging met de pony?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:53

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:55

@montana: mijn golden heeft ook een keer een heel uur met een levende egel in zijn mond gelopen. Moet ik hem nu ook afmaken?

Sorry maar mensen die zijn hond op zulke redenen afmaken kunnen er bij mij gewoon niet in... no way dat mijn hond een spuitje krijgt voor zoiets!

en echt vecht rassen, die bestaan niet.. die worden gemaakt. Ken genoeg mensen met een kruising staffard, nou pas maar op dat je niet doodgeknuffelt word!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:58

slimmerik je hebt gelijk,maar omdat iemand hierover begon reageer ik er hier ook op,ik hou niet van die stemmingsmakerij
maar mijn excuses,het is offtopic.

ik ben ook benieuwd hoe het nu met de pony gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:04

Snoevie schreef:
dat van die kaken op slot overdrijven ze idd vaak,ook een pitbullachtige redt dat niet zonder even los te laten tussendoor.....

ik begreep dat het wel goed ging met de pony?

Heb ik gezegd dat zo'n dier dood moet Verward Alleen een hond die het in zijn hoofd haalt om een pony aan te vallen heeft imo wel een paar steekjes los.

De kaken gaan wel degelijk op slot. Niemand kan mij zeggen dat het niet zo is, heb van dichtbij meegemaakt hoe mijn hond in zijn nek werd gegrepen door een pitbull. We hebben alles gedaan om hem van onze hond af te krijgen, zijn baas heeft die hond geslagen geschopt alles. Uiteindelijk heeft mijn moeder haar vingers in zijn bek gedaan en heeft zijn bek open gerukt, daarbij is ze zelf ook nog gebeten door die kl0tehond. Ieder ras moet gewoon goed opgevoed worden, van teckel tot staffordshire etc. Daarbij hoef je niet streng te zijn, wij hebben onze hond nooit geslagen of wat dan ook. Maar als honden andere dieren gaan aanvallen moeten er toch echt wat dingen veranderen.

[Edit] Voor de duidelijkheid: Ik noem de pitbull die mijn hond heeft aangevallen een kl0tehond, als het een labrador was geweest had ik het ook een kl0tehond gevonden. Ik heb niets tegen vechthonden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-03-08 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:05

huh waar heb jij het nou over,ik zeg niets over dood of dergelijke?
en op slot is een verkeerde term

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:06

Verkeerd gequote Nagelbijten / Gniffelen