Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prrrr schreef:Waarom mag je mensen wel kwetsen en een paard niet?
Eigenlijk weet je niks van dat paard, en je weet eigenlijk ook niks van de koop; misschien is daar wel een half jaar overheen gegaan. Hoe kun je dan concluderen dat die mensen er om gevraagd hebben?
En ik post per definitie niet om te flamen. Ik heb niet veel principes, maar dat is er toch wel een...
Miriam schreef:WinBinChes schreef:Dat heb ik niet gezegt. Niet lezen wat je wíl lezen. Misschien is de instructeur wel mee geweest. Dat staat nergens. Nu wordt er weer een conclusie getrokken waarvan niemand weet of het waar is.
Maar mag een koper wel de dupe zijn omdat een paard ''gebreken'' vertoont?
Ik trek geen conclusie hoor en ik denk dat niemand dat hier doet (of kan).
Maar ik vind ook niet dat een paard dat qua karakter niet 100% aan de verwachtingen voldoet meteen een "gebrek" heeft. Misschien heeft de koper wel een "gebrek" (aan rijkunst, of inschattingsvermogen).
Ik ben het er ook mee eens dat er een oplossing moet worden gevonden. Voor zowel paard als meisje is het waarschijnlijk beter als het paard terug gaat. Maar kan me goed voorstellen dat dit voor de verkoper moeilijk is, misschien heeft deze wel geen stal meer vrij oid.
Werd het paard trouwens gekocht bij een particulier of bij een handelaar?
Nadya schreef:WinBinChes, nee, helaas leven we niet in een perfecte wereld, wat dit soort zaken betreft. Te vaak komen paarden bij de verkeerde eigenaar terecht. Van 'verkeerde paarden bij de juiste eigenaar', hoor ik niet zo vaak, jij wel?![]()
Ik ken ook geen 'verkeerde paarden' eigelijk. Wel 'verkeerde' eigenaren. Klinkt hard, dat weet ik, maar ik zie te vaak dit soort ellende en dan krijgt het paard onterecht de schuld.
Hoe dan ook, er moet een oplossing komen. Of de oude eigenaar neemt het dier terug of ze verkopen het dier door aan iemand anders (en hopelijk een eigenaar die met zo'n dier met eigen initiatief kan omgaan).
crossmonster schreef:een rustig paard heb je ook voor minder..
juist in die prijsklasse, met die capaciteiten , zijn juist paarden met meer temperament
Rocamor schreef:WinBinChes schreef:Zelf ga ik minsten 3 keer terug. De eerste keer wordt een paard voorgereden. Is het wat dan wil ik de 2e en 3e keer zelf zadelen en rijden. Puur om te kijken hoe we op elkaar reageren. Maar niet iedereen heeft die ervaring.
Het is toch van de zotte dat je als niet paardrijdend ouder een paard voor je kind kan kopen.... Die hebben nu eenmaal niet zoveel weet van paarden. En dan schreeuwen jullie allemaal dat het aan hun ligt. Dat zal voor een deel ook wel. Maar hoe hadden ze dit kunnen weten. Ze kennen het paard niet. Ze weten niet waar ze naar moeten kijken. Proefrijden ziet er geweldig leuk uit. Maar hebben niet gezien dat het dier de oren net wat meer naar achteren had dan bij de voorrijder.
Dan heb je maar pech? Dan moet je maar doorzetten? Dan had je maar beter moeten weten? Hoe dan? Van welke ervaring? De 20 paarden die ze eerder niet gekocht hebben?
Als jij zegt dat je 3 keer gaat kijken bij een paard, kan ik 2 dingen aannemen
a) je hebt voldoende verstand van paarden en snapt dus hoe het kan gaan
b) je hebt weinig verstand van paarden en wilt er zeker van zijn dat jouw zuurverdiende centjes een hoop rijplezier gaan opleveren. Dus goed voorbereid zeg maar.
CharleyT schreef:crossmonster schreef:een rustig paard heb je ook voor minder..
juist in die prijsklasse, met die capaciteiten , zijn juist paarden met meer temperament
Temperament heeft echt niks met de verkoopprijs te maken hoor, lariekoek.
runningkawa schreef:idd pensionnetje
Een paard dat bij de ene braaf is en nooit een probleem heeft gegeven hoeft bij de ander niet zo te zijn.
crossmonster schreef:Koelinka, blijf ademen, blijf kalm..
Als je niet begrijpt wat ik met die kms bedoel, dan ben je duidelijk niet ervaren in de paardenwereld.
Dat ze op hoog niveau reed dat zegt mij niks , helemaal niks.
Ik ken zulke verhalen gewoon maar al te goed.
Rijke paps en mams kopen duur paard met veel potentie , maar paard blijkt te hoog gegrepen voor kindlief..
En je hebt gelijk, ik mag niet iedereen over een kam scheren.
Maar wie is in dit verhaal de dupe?
Juist ja, het paard
runningkawa schreef:idd
Maar wie moet daar voor opdraaien?
Als we het dan maar ff alleen over de centen hebben en niet over het gesjor heen en weer van het paard
Topoverkonte schreef:Is er hier werkelijk maar 1 de pineut???
Ik denk het niet.
WinBinChes schreef:runningkawa schreef:idd
Maar wie moet daar voor opdraaien?
Als we het dan maar ff alleen over de centen hebben en niet over het gesjor heen en weer van het paard
Persoonlijk vind ik dat de koper dat moet. Zodra je koopt ben je zelf verantwoordelijk. Moenling heb je een overeenkomst dat je het dier koopt. Dan vindt ik dat je ook zelf ervoor moet zorgen en als het niet klikt dat jezelf een oplossing moet zoeken. Maar dat is mijn mening. Je kan altijd vragen of ze hem terug willen nemem. En over het algemeen nemen ze het paard ook wel terug als het in een korte periode is, maar willen ze niet. Heb je pech. Maar goed wie ben ik...
Nistria schreef:Waarom is het paard de dupe?
Ik ken de mensen in kwestie en kan je beloven dat het paard in zeer goede handen is.
Paard komt niks te kort.
Nistria schreef:Waarom is het paard de dupe?
Ik ken de mensen in kwestie en kan je beloven dat het paard in zeer goede handen is.
Paard komt niks te kort.