Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:56

Takke schreef:
En dan hebben ze het over discriminatie naar buitenlanders.

Nee hoor de rokers worden nu niet gediscrimineerd.

Als je een buitenlander in je toko weigerd is het discriminatie.
Als je een roker in je toko weigerd is het geweldig.

Het is en blijft een dom land hier.

Nee hoor rokers worden niet gediscrimineerd...ze mogen nog steeds in de kantine komen Haha! Tja als ze dat niet willen..... Haha! Haha! Haha!

Takke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:57

germie schreef:
Takke, als roken niet voor overlast zorgt, dan is er niemand die er over klaagt. Maar veel mensen hebben er gewoon echt last van. Ik zie het niet als discriminatie. Je sluit niemand uit, iedereen is welkom, maar je mag gewoon geen overlast veroorzaken.

Die is leuk. Moet je hier eens in de kroeg kijken met al die marokanen.
Die zorgen voor behoorlijk wat overlast maar mogen niet geweigerd worden omdat het dan discriminatie is.

Tja het is heel moeilijk hier in dit land om ergens 1 lijn in te krijgen.

Daarnaast vond ik het wel eens tijd dat er hier iemand negatief er tegen over staat.
Lijkt wel alsof het nieuwjaar is zo blij is iedereen hier.
Misschien dat er nu meer mensen willen reageren die er negatief tegen over staan.

En tja als dat niet zo is ben ik waarschijnlijk de enige die er zo over denkt. Haha!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:59

Hoera Haha!
Heb ik er geen last meer van!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:00

Jessss Go jij! Go jij!
Leve de overheid Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:01

Takke schreef:
Tja het is heel moeilijk hier in dit land om ergens 1 lijn in te krijgen.

Dat was en is er nu toch ook niet met die stinkkroegen? Wij moesten allemaal thuisblijven Haha!

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:09

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK!!!!!!!!!!!!!!!!

Happywoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:17

Ik denk dat ik oprecht kan zeggen dat ik roken de meest egoistische,walgelijkste en zwakste bezigheid en verslaving vind (buiten alle verboden zaken,uiteraard). Van mij mag het volledig geilligaliseerd worden. Mensen gaan toch ook niet boven een schoorsteen hangen?! Of met bakken brandend gif over straat lopen?! Van 1 sigaret (meeroken) kan je levenslange longschade oplopen,zeker als kind en 1 sigaret geeft 75% bloedvatvernauwing gedurende 8u.,reken maar uit. Dit geldt ook voor de placenta, fijn als je daarvan moet groeien.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:18

Nu ook nog wat gaan doen aan het overmatig drankgebruik, word dat voor iedereen ook een stukkie gezelliger Haha!

sindaspecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:23

precies, ik heb ook een hekel aan mensen met drank op die vallen je alleen maar lastig. ROOK EN ALCOHOL VRIJ

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:50

Beter OK dan!

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:33

Welshcobfan schreef:
Hmm best apart dat rokers een afdakje willen om niet ziek te worden zodat ze hun 'gezonde' peukje kunnen roken Tong uitsteken

*flauw* Tong uitsteken

Whaha geweldig deze uitspraak! ROFL
Ik ben het er heeelemaal mee eens, rokers moeten maar roken zonder dat niet rokers er last van hebben!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 01:46

*steekt nog ff een heerlijke peuk op*
Mensen met auto's moeten ook maar stoppen met auto rijden denk ik, want dat is ook wel belachelijk ongezond. Door de overheid word niks meer verdiend op sigaretten straks, dus word de brandstofprijs maar ff lekker omhoog gegooid. Ach wat maakt het uit ja Lips are sealed

Als er binnen niet gerookt mag worden gaan de rokers heerlijk allemaal bij de deur staan. Och jeetje pas op daar moeten de niet rokers doorheen.
Roker worden niet gediscrimineerd?? Nou toch echt wel hoor!
Iedereen heeft recht of leven. Niet wel, of niet roker. Maar gewoon MENS. Accepteer elkaar, en houd rekening met elkaar. De roker een beetje afstand van de niet roker, en de niet roker iets minder zeiken. Betere ventilatie scheelt al een hoop!

Ik krijg zo langzamerhand echt een beetje de schijt over die regels in. En omdat er nergens meer binnen gerookt mag worden, steek ik er op straat wel 10 meer op! Dan maar lekker tussen de andere mensen in een drukke straat. Fuck it, het is buiten en daar mag het.

Roken op mijn paard? Moet ik toch zelf weten. Als ik in mijn eigen binnenbak zou rijden, verbied niemand, maar dan ook helemaal niemand mij daar te roken!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 02:08

chantalvdv schreef:

Haha! Haha! Haha!

Heb mezelf inmiddels redelijk in het gareel laten timmeren door de anti-rook campagne. Dus rook braaf thuis of buiten en als het ergens anders mag. En anders niet Knipoog
Was wel erg verbaasd tijdens Jumping Amsterdam, waar we op zoek waren gegaan naar een rokers-plek, en vervolgens iedereen overal gewoon bleek te roken, haha.

sindaspecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:01

Ik vind ook dat het allemaal een beetje doorslaat. Okay plaatsen waar je niet mag rokenvind ik prima. Maar doe dan ook een gedeelte voor de rokers. Idd een beetje rekening houden met elkaar. Ik heb een hekel aan mensen die (te) veel drinken Boos! . Daar wordt toch ook niks aan gedaan. Ik baal wel van al die rook verboden laatst was ik in ergens stond er ook op de deur verboden buiten te roken ja wat moet je dan Vork . Allemaal over de top. En de meeste mensen die helemaal eens zijn met dit rook verbod hebben allemaal vaak zelf gerookt. Clown

joepiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:15

Eindelijk!! Frisse lucht in de kantine!!!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:17

Mensen moeten gewoon rekening met elkaar houden, dit moet van twee kanten komen.
Heb zelf meegemaakt dat er twee kantines waren, 1 voor rokers en 1 voor niet rokers. Nou ik kan je wel vertellen dat de kantine voor rokers uitpuilde omdat het daar altijd gezellig was.
Tegenwoordig moet overal een regel voor komen, waarom?
In mijn ogen slaat Nederland echt door in het uivinden van nieuwe wetgeving.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:24

Ja hoor mensen met astma ed moeten maar allemaal weer wegblijven omdat het discriminatie is omdat iemand even zijn stinkende sigaret op wil steken.

Klinkt heel erg logisch hoor Ja

Scheve mond

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:39

Ik ben er ook erg blij mee.
Ga al heel lang niet meer mee uit naar kroegen of disco's omdat ik elke keer ziek wordt. een kater is er niets bij volgens mij (al heb ik nog nooit een kater van drank gehad Knipoog )
Dat is wel balen, want met vrienden moet ik dan nee zeggen, of we kunnen maar heel kort omdat ik dan al niet lekker wordt.

Maar het vervelendste vond ik dat er in restaurants en eetcafee's gerookt werd. Vooral dan die resstaurants waar geen goed rookvrij deel was. Dan werd ik naar van de rook en kon niet meer echt genieten van het eten. Ook sportkantines en kantines van de manege waren geen fijne plek, maar was wel gedwongen daar te wachten op de protocollen en/of prijsuitreiking omdat je anders in de kou stond te verkleumen 's winters en je ook niets hoorde van de uitslagen.
Een sigaretje is zo gerookt, dan kun je weer lekker binnen zitten, maar in zo'n ruimte werd aan 1 stuk doorgepaft, dus dat hield nooit op...

Ik vind het zeer klantvriendelijk en in algemeen belang dat er een rookverbod komt.

Het is de instelling van de rokers die maakt dat ze dan massaal buiten blijven staan roken en niet hun gezelligheid weer mee terug naar binnen nemen...
Bij onze Scoutinggroep was hetzelfde merkbaar en vond dat erg jammer.
Gelukkig merk ik nu meer in onze vriendengroep zijn gestopt met roken en er ook zijn die zwanger zijn en/f kinderen hebben dat het ook binnen steeds gezelliger blijft.

En ik neem aan dat in Amerika en Schotland? de clubs ook niet leeg zijn en iedereen buiten op straat staat te roken?

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:53

Super dat het niet meer mag... Van mij mogen zie de rommel ook zo duur maken dat mensen het niet emer kunnen betalen... Vieze rommel...

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:24

chantalvdv schreef:
Mensen met auto's moeten ook maar stoppen met auto rijden denk ik, want dat is ook wel belachelijk ongezond. Door de overheid word niks meer verdiend op sigaretten straks, dus word de brandstofprijs maar ff lekker omhoog gegooid. Ach wat maakt het uit ja Lips are sealed

Als er binnen niet gerookt mag worden gaan de rokers heerlijk allemaal bij de deur staan. Och jeetje pas op daar moeten de niet rokers doorheen.
Iedereen heeft recht of leven. Niet wel, of niet roker. Maar gewoon MENS. Accepteer elkaar, en houd rekening met elkaar. De roker een beetje afstand van de niet roker, en de niet roker iets minder zeiken. Betere ventilatie scheelt al een hoop!

Ik krijg zo langzamerhand echt een beetje de schijt over die regels in. En omdat er nergens meer binnen gerookt mag worden, steek ik er op straat wel 10 meer op! Dan maar lekker tussen de andere mensen in een drukke straat. fiets it, het is buiten en daar mag het.

Roken op mijn paard? Moet ik toch zelf weten. Als ik in mijn eigen binnenbak zou rijden, verbied niemand, maar dan ook helemaal niemand mij daar te roken!

Helemaal mee eens. Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:52

Het zou een zege zijn als op concoursen niet meer gerookt wordt. Mij kan het allemaal niet snel genoeg gaan.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:15

Super, ben hier zo blij mee!!
Wat mij betreft mogen ze het roken helemaal verbieden! Knipoog

zikky5000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:20

ik vind dat het eigelijk al heel lang verboden moet zijn ,, maar wel goed dat het eindelijk gebeurd!!!
Pling Lachen

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:21

chantalvdv schreef:

Ik krijg zo langzamerhand echt een beetje de schijt over die regels in. En omdat er nergens meer binnen gerookt mag worden, steek ik er op straat wel 10 meer op! Dan maar lekker tussen de andere mensen in een drukke straat. fiets it, het is buiten en daar mag het.

Ben het helemaal met je eens Ja

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:46

Ik treedt op voor mijn geld, en mijn stem gaat altijd naar de klote van die rook.
Al dat zingen en bewegen is soms topsport, je hebt alle adem nodig die je kunt krijgen. Wanneer je dan alleen maar dikke blauwe rookwolken naar binnen staat te zuigen, voelt dat niet alleen naar... mijn stem lijdt er ook nog eens onder.

Los daarvan snap ik dat sommige mensen een sigaretje bij een biertje, of na het eten lekker vinden. Alhoewel ik zelf niet rook en nooit gerookt heb, zal ik nooit mensen ontmoedigen... dat moet een eigen keuze zijn.
Maar op plekken waar mensen samen komen, waar je eet, wat drinkt, elkaar ontmoet, sport, werkt, etc.... daar moet het gewoon rookvrij zijn.
Prima dat er dan rookplekken ingericht worden, maar de rook moet dan niet weer net zo makkelijk het rookvrije gedeelte in kunnen.... zoals dat bij treinen het geval was.
Natuurlijk is roken gevaarlijk, natuurlijk kun je er hartstikke dood aan gaan, en natuurlijk draait de samenleving voor het grootste gedeelte van die kosten op. Maar je gaat ook dood van teveel drinken, en vet vreten, en overmatige stress... en ook dat kost de samenleving geld.
Met roken vind ik het verschil echter dat je omgeving, die er voor kiest gezond te leven, jouw rook inhaleert. Er zijn veel mensen die daar erg veel last van hebben, en veel rokers kunnen zich dat maar lastig voorstellen.
Er echter geen rekening mee willen houden, en kostte wat kost overal iedereen in de rook zetten is gewoon een gebrek aan innerlijke beschaving.... tegen dat soort mensen vechten is een eindeloos gevecht.

1 ding dat ik echter echt SCHANDALIG vind is: roken in huis of in de auto wanneer je kinderen hebt. Dat is echt niet goed te praten. De longen van je kinderen ontwikkelen zich nog. Daarbij maken zij zelf straks wel een verstandige keuze om niet te roken misschien. Maar door het gerook van pa en ma zijn de longen al aangetast.... dat is dus iets dat ik niet kan begrijpen. M.a.w. 'jouw verslaving bevredigen is belangrijker dan de gezondheid van je kinderen.... en zegt dus iets over de liefde voor jezelf, versus de liefde voor je kinderen'.... verdrietig.