Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:als er alleen slachtoffers zijn...waarom dan deze man zulke zware straf?
runningkawa schreef:Citaat:Verder ben ik het ook eens met de rest hier: een manegebedrijf is geen kinderspeelplaats!
Maar ik vraag me ook af : waarom zat er geen noodknop op de stapmolen? Lijkt me erg handig als er wat gebeurt met een paard, die erin loopt
ER zat een gewone uitknop op dat apparaat.
Maar bij het vinden van dat kindje was stilzetten al te laat....
corine1981 schreef:Ik krijg nu vast heel Bokt over me heen
Ontzettend sneu voor de peuter en zijn mams.
Maar is er ook niet zoiets als: opletten waar je kind zich bevindt? Helemaal tussen de paarden?
en ja, ik WEET dat ze in eens weg kunnen zijn.
Maar dan nog, vind ik dood door schuld een erg zware straf, nalatigheid (ivm rare hoogte en gebrek aan beveiliging) lijkt mij persoonlijk meer passen...
Nogmaals, onwijs triest, maar ik pas een beetje voor het verantwoordelijk stellen van een ander voor je eigen gebrek.
Net als die peuter die onder het hek van een hengst doorgekropen was...
KiWiKo schreef:toen Sanne 3 was ging ik op een fokkerij werken.......... Sanne kwam na schooltijd mee........ en als ik op het paard zat, dan waren mijn collega's gemachtigd om haar terug te fluiten waar nodig........ en ik stond er ook op! Om de doodsimpele reden dat paarden en peuters, kleuters NIET zonder toezicht samen gaan
terorita schreef:KiWiKo schreef:toen Sanne 3 was ging ik op een fokkerij werken.......... Sanne kwam na schooltijd mee........ en als ik op het paard zat, dan waren mijn collega's gemachtigd om haar terug te fluiten waar nodig........ en ik stond er ook op! Om de doodsimpele reden dat paarden en peuters, kleuters NIET zonder toezicht samen gaan
absoluut!!!!
max ging zo lang het ging altijd mee met mij naar stal..
tot ie een jaar of 4 was en niet meer rustig in de bugy kon blijven zitten..
hij was(en is nog steeds) een aardig ondernemend ventje, die graag op onderzoek uit ging..
ik had geen rust als ik ging rijden, ondanks dat er wel goed op hem werd gelet..
gelukkig voor mij en hem, ging ie al snel naar school..
en aangezien ik de luxe heb om onder school tijd op stal te vertoefen, hoefde hij dus niet mee mee.
ondertussen is ie 9 en gaat ie heel af en toe nog eens mee, en dan nog heb ik geen rust in me reet
ongeluk zit in een klein hoekje
maikeltje schreef:Maar dan heb je het waarschijnlijk niet over een manege waar op woensdagmiddag en zaterdag kinderlesjes gegeven worden neem ik aan?
Het gaat hier dus om een manege, niet te verwarren met een pensionstal, africhtingsstal of ander soort stal waar een kind niets te zoeken heeft zonder toezicht.
Nadya schreef:Feit is wel dat er op een manege veel kinderen komen. Daar kun je niet omheen, hoor.
MarvanTom schreef:Nadya schreef:Feit is wel dat er op een manege veel kinderen komen. Daar kun je niet omheen, hoor.
En op alle andere stallen komen ook veel kinderen. Waar paarden zijn, zijn ook mensen en dus ook kids.
MarvanTom schreef:maikeltje schreef:Maar dan heb je het waarschijnlijk niet over een manege waar op woensdagmiddag en zaterdag kinderlesjes gegeven worden neem ik aan?
Het gaat hier dus om een manege, niet te verwarren met een pensionstal, africhtingsstal of ander soort stal waar een kind niets te zoeken heeft zonder toezicht.
Ik zie niet in waarom er onderscheid gemaakt moet worden tussen een manegebedrijf en al het andere wat dat niet is.
Plaatsen waar paarden staan, zijn er voor paarden en het gebruik ervan en geen semi-speeltuin voor kids, met of zonder toezicht.
PS ook ik ben moeder en niets lijkt mij erger dan je kind te verliezen. Laat dat duidelijk zijn!
corine1981 schreef:Ik krijg nu vast heel Bokt over me heen
Ontzettend sneu voor de peuter en zijn mams.
Maar is er ook niet zoiets als: opletten waar je kind zich bevindt? Helemaal tussen de paarden?
en ja, ik WEET dat ze in eens weg kunnen zijn.
Maar dan nog, vind ik dood door schuld een erg zware straf, nalatigheid (ivm rare hoogte en gebrek aan beveiliging) lijkt mij persoonlijk meer passen...
Nogmaals, onwijs triest, maar ik pas een beetje voor het verantwoordelijk stellen van een ander voor je eigen gebrek.
Net als die peuter die onder het hek van een hengst doorgekropen was...