Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tallie_Ho schreef:mariekie schreef:En waar haal je al die weilanden vandaan dan denk je
Zeker in dit land!! Heel het land word volgebouwt omdat "we" nog lang niet vol zitten..!
runningkawa schreef:Nou en daar gaat het dus om !
Als dat wel was geweest zou ik het erg vreemd hebben gevonden.
Want ze hebben een droge plek... s avonds kunnen ze opdrogen en gaan liggen als ze daar behoefte aan hebben. Hoven hun eten dan ook niet uit de modder te trekken.
Maar er zeuren ook mensen dat de DB belachelijk handelt als een paard dus geen droge plek heeft, geen stal gewoon nergens droog. Want ja, dat kan niet anders zeggen ze dan
En met wat geluk krijgen die dus wel een boete.
En hij doet ook wat andere dan weer niet doen, weidegang geven.
Prima toch.
Goede tussen oplossing.
Het was niet goed geweest imo als ze of 24/7 buiten hadden gestaan, of 24/7 binnen
runningkawa schreef:En daar komt het weer...het goed praten dan 24 uur op stal goed is.
Aanhalen dat andere dingen erger zijn.
Het zover overtrekken en alleen maar over weiland praten...
Om een paard te laten voldoen aan levensbehoefte is er meer dan 1 ding nodig.
Met alleen weidegang komt hij er niet
met alleen goed eten komt hij er niet.
Met alleen knuffels of entingen komt hij er niet.
Het zijn combinaties van dingen en valt daar 1 ding weg is het welzijn van een paard in het gedrang.
Ze hoeven niet 24 uur op een wei, dat is gewoon niet te realiseren in heel nl.
Maar 24 uur op een stal is ook niet oke.
Er kan toch wat tussen in gevonden worden, zoals enkele uren een goede padock samen met een maatje.
Daarnaast genoeg ruwvoer, ipv van al dat fastfood. Dat gaat ook al stalondeugden tegen.
En ik ben op stallen geweest waar internationale springpaarden stonden en ook dekhengsten stonden, daar ging alles dagelijks naar buiten.
Het kan wel...als men maar wil...maar meestal is de wil er gewoon niet..latens taan is zoveel makkelijker
geerke schreef:wat dacht je van al die verwende kinderen die zomaar pony's krijgen,voldoet de pony niet dan komt er toch weer een nieuwe?er zijn veel te veel paarden in nederland,en te weinig mensen die zich realiseren dat een paard erg veel tijd en geld kost,en dat hij,als het meezit ,30 wordt.
Hoewel er weinig paarden bezitters zijn die dat redden,30 jaar,voor die tijd hebben ze hem al lang en breed ingeruild voor iets jongers....
Liselot11 schreef:Inderdaad, ze kunnen savonds op stal, maar dan moet onze buurman ze echt roepen, want ze staan niet bij de draad te wachten hoor. Maar toch staan ze met zo'n nat weer nergens droog. Er is een stuk opgehoogd, maar dat is even nat als de rest van de wei. Kortom, het is nat.
Ik ben het met je eens dat als ze 24 uur per dag niet droog kunnen staan omdat dat niet anders kan, onzin is, ik vind dat je dan VERPLICHT bent een oplossing te zoeken. Iedereen ligt toch ook savonds in een droog bed?
Het is gewoon schipperen met dit Nederlandse weer...
mel_shet schreef:Goed dat het weer openbaar verteld wordt. De meeste mensen hebben er geen benul van dat dit gebeurd?
Ik heb zelf in mijn directe omgeveing zo'n verwaarloosd shetlandertje staan. Helaas kan ik er niks aan doen.
mel_shet schreef:Goed dat het weer openbaar verteld wordt. De meeste mensen hebben er geen benul van dat dit gebeurd?
Ik heb zelf in mijn directe omgeveing zo'n verwaarloosd shetlandertje staan. Helaas kan ik er niks aan doen.
geerke schreef:bekijk eens een luchtfoto van nederland,dan zie je dat er ruimte genoeg is....
Tallie_Ho schreef:geerke schreef:bekijk eens een luchtfoto van nederland,dan zie je dat er ruimte genoeg is....
Ja, en in welk deel van nederland is dat?Niet in de randstad geloof ik zo
Daarbij, staat ook bij al die grond vermeld wat het bestemmingsplan is? Er blijft echt wel wat over, maar als ik alleen al naar de omgeving kijk waar ik woon (randstad dus!!) daar bouwen ze steeds meer vol, meer huizen, meer flats, meer geld, maar minder groen!!
Nadya schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie rondom Haarlem, Amsterdam, Leiden, Utrecht, Rotterdam, Den Haag toch heel wat groen liggen, hoor, als ik met de auto over de snelwegen rij. En moet je eens in de trein gaan zitten. Heel wat weilanden.....
Tallie_Ho schreef:Nadya schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie rondom Haarlem, Amsterdam, Leiden, Utrecht, Rotterdam, Den Haag toch heel wat groen liggen, hoor, als ik met de auto over de snelwegen rij. En moet je eens in de trein gaan zitten. Heel wat weilanden.....
Zeg ook niet dat het er helemaal niet over is!! Maar wel dat het steeds minder word.Wacht maar, over 10 jaar zal er aardig wat van die weilanden volgebouwd staan.
Hier is veel van het groen gewoon landbouwgrond, daar mag je dus geen koe, varken, paard of kip opzetten, alleen maar groentes verbouwen
Ik denk overigens dat de noordelijke provincies en drenthe, overijssel enz toch wel een behoorlijk bekkie groener zijn dan de randstad hoor
mariekie schreef:En als je al het landbouwgrond weer gebruikt heb jij geen eten
Nadya schreef:Nou, ik vind dat er vooral rond te steden van alles wordt volgebouwd (laat ze die lege kantoorpanden eens gaan verbouwen ofzo).![]()
Maar weilanden zijn er echt nog wel. En er wordt echt niet alleen maar op verbouwd. Moet je eens rondom Amstelveen, Vinkeveen, Hoofddorp, Utrecht, Leiden e.d. kijken...... Zoveel weiland ook zonder landbouw overal, hoor. Wel veeteelt. Dus waarom geen paarden?
Citaat:laat ze die lege kantoorpanden eens gaan verbouwen ofzo).