Van Baalen ageert tegen helikopteroverlast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Van Baalen ageert tegen helikopteroverlast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:48

Als ik zag dat kawa op concours naast het spoor vol weg vloog voor een trein, wil ik toch niet weten wat hij op een heli doet Lachen

zowizo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:49

Ik vind dat DVB helemaal gelijk heeft; samen met alle andere buurtbewoners. Oefenen met die helikopters (en het hele leger) moeten ze maar gewoon afschaffen! Dan kunnen er ook geen discussies meer ontstaan over het wel of niet helpen van HET GROTE AMERIKA tegen het "terrorisme". Bloos! ROFL
In Nederland is het toch onmogelijk om oefeningen te houden zonder mens of dier hier hinder van ondervindt tenzij deze oefeningen vantevoren aangekondigd worden zodat iedereen hier rekening mee kan houden. Dan blijven de fokmerries/koeien/schapen/honden/katten en mensen gewoon binnen die dag/nacht; probleem voor de dieren iig opgelost.
Hallo; er kan toch in overleg naar een oplossing gezocht worden. Als die jongens 1 dag per maand (of weet ik veel hoeveel ze moeten oefenen) aangekondigd een oefening houden is het grootste deel van het probleem opgelost.
Of is dat te kortzichtig gedacht? Pling

En laten we aub niet gelijk op onze achterste poten gaan staan over de paarden c.q. trainingsmethodes van DVB! Dat is absoluut niet relevant in deze kwestie!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:52

@RK: Als je hem laat wennen, niks waarschijnlijk. Als je je paard een week lang in een kudde naast het spoor zet, zal hij na die week ook niet meer wegspringen als een trein voorbij raast. Een paard zou toch wel erg inefficient met zijn energie omgaan als hij steeds weer van hetzelfde schrikt terwijl het geen gevaar oplevert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:54

Met je eens Ja
Maar die heli's doen niet altijd hetzelfde. Een trein wel. Je weet waar die vandaan komt en waar die heen gaat Lachen

Toen ik trainingen op tv zag schrok ik wel van de manouvres ervan.
Achter de bomen vliegen, er net overheen en dan omlaag laten vallen tot bijna aan de grond.
Ik kan me voorstellen dat zoiets niet zomaar went Lachen

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:07

De trein komt ook met regelmaat.
Die heli's komen niet dagelijks..
Maar ik heb begrepen als je de krant goed in de gaten houd,
weet je wanneer ze weer oefenen en kan je je paard van tevoren waarschuwen.
Of met oordopjes in en oogkleppen op in de wei zetten Lachen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 00:03

@zowizo: op de site of van de luchtmacht algemeen of van de basis kijkt staat er wanneer en waar er geoefend gaat worden. Ik neem aan dat ze dat goed bijhouden!

Paula147

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 00:37

Er vervelend voor ze. Maar onze oude pony stond vroeger naast het vliegveld en de straaljagers e.d. kwamen allemaal recht over haar heen. Ze wende er snel aan en was later nergens meer bang voor!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:26

runningkawa schreef:
Achter de bomen vliegen, er net overheen en dan omlaag laten vallen tot bijna aan de grond.

jij verwoord precies goed wat ze dus bij ons doen Ach gut
ik vind het persoonlijk ook erg naar om te zien, omdat het soms echt maar net goed gaat en ze hebben bij ons wel eens bomen geraakt...

las vandaag toevallig in de krant dat er 1500 militairen in onze buurt gaan oefenen Clown zag vandaag de eerste helicopter al overvliegen maar gelukkig zat die mooi hoog in de lucht Haha!
mijn moeder is trouwens zelf erg bang van die helicopters aangezien ze hier echt gekke dingen doen Ach gut ze is gewoon echt bang dat ze een keer het huis of de schuur raken omdat ze daar rakelings over heen gaan...

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:57

Rianneke schreef:
runningkawa schreef:

jij verwoord precies goed wat ze dus bij ons doen Ach gut
ik vind het persoonlijk ook erg naar om te zien, omdat het soms echt maar net goed gaat en ze hebben bij ons wel eens bomen geraakt...

las vandaag toevallig in de krant dat er 1500 militairen in onze buurt gaan oefenen Clown zag vandaag de eerste helicopter al overvliegen maar gelukkig zat die mooi hoog in de lucht Haha!
mijn moeder is trouwens zelf erg bang van die helicopters aangezien ze hier echt gekke dingen doen Ach gut ze is gewoon echt bang dat ze een keer het huis of de schuur raken omdat ze daar rakelings over heen gaan...

Je bedoelt omdat het soms net verkeerd gaat Knipoog
Als je met de meest moderne apparatuur die er op de wereld bestaat niet eens een hoogspanningskabel kan ontwijken ..... Frusty
kan me voorstellen dat je moeder bang is Ja

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:03

flyinglady schreef:
Als je met de meest moderne apparatuur die er op de wereld bestaat niet eens een hoogspanningskabel kan ontwijken ..... Frusty

Een fout maken is natuurlijk absoluut onmenselijk en onbegrijpelijk.... Frusty

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:13

MissJ schreef:
flyinglady schreef:

Een fout maken is natuurlijk absoluut onmenselijk en onbegrijpelijk.... Frusty

Ja ik kan er idd weinig begrip voor opbrengen .... maar jij hebt vast een partner die militair is dat je er zoveel
begrip voor op kunt brengen Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:15

flyinglady schreef:
Ja ik kan er idd weinig begrip voor opbrengen .... maar jij hebt vast een partner die militair is dat je er zoveel

Ik snap niet dat mensen geen begrip kunnen opbrengen voor mensen die fouten maken. Volgens mij gebeurt het iedereen dagelijks wel een keer. Dit had alleen hele nare, ongelukkige gevolgen. Maar om mensen daar meteen zo op af te schieten, kom aan zeg.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:18

flyinglady schreef:
Je bedoelt omdat het soms net verkeerd gaat

nee dat bedoel ik niet Clown ik bedoel dat het soms maar net goed gaat... dat ze er soms bijna tegen aan zitten...

flyinglady schreef:
Als je met de meest moderne apparatuur die er op de wereld bestaat niet eens een hoogspanningskabel kan ontwijken .....

MissJ schreef:
Een fout maken is natuurlijk absoluut onmenselijk en onbegrijpelijk....

fouten zijn er om gemaakt te worden! Haha! in de bommelerwaard is het toen gewoon pure pech geweest dat dat zo lang duurde! vond het ook echt sneu voor de mensen daar Ach gut

en dat oefenen tsjah wees blij dat ze het doen... nu is het afganistan, maar stel dat er echte rellen in nederland of onze buurlanden uitbreken? dan ben ik blij dat er zulke mensen zijn Knipoog

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:30

MissJ schreef:
flyinglady schreef:

Ik snap niet dat mensen geen begrip kunnen opbrengen voor mensen die fouten maken. Volgens mij gebeurt het iedereen dagelijks wel een keer. Dit had alleen hele nare, ongelukkige gevolgen. Maar om mensen daar meteen zo op af te schieten, kom aan zeg.

.... valt wel mee hoor.
Had nog erger gekund, zijn wonder boven wonder geen gewonden gevallen Bloos
Ik hou niet zo van oorlogje spelen .... boven de hoofden van mens en dier Boos!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:53

Volgens mij had iedereen hier ontzettend meegeleefd als het paard van een willekeurige bokker door het draad was gevlogen en afgemaakt zou moeten worden. En hoogstwaarschijnlijk waren er ook veel meer reacties geweest dat er dan maar gestopt moet worden met "stuntvliegen" daar ter plekke.
Nu krijg ik een beetje het gevoel dat ze niet mogen klagen omdat ze toevallig van Baalen heeten als ik sommige reacties zo lees Bloos

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:00

ik denk wel dat je daar gelijk in hebt!
ag ik zal van de week eens kijken of die van mij de omheining heel laten Ach gut

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:03

Hallo,

Mijn paard staat ook midden in zo'n vlieggebied. Ik vind het in ieder geval erg vervelend soms. Mijn moeder reed eens op een zeer nerveuze Engels Volbloed in de buitenbak, toen er zo'n heli boven haar bleef hangen. Paard was bijna 5 kilometer verderop..
Tuurlijk maken we wel eens een lolletje met ze, maar het is wel irritant als je paard er niet aan went en je standaard 3 dagen in de week niet kan rijden omdat ze dan overvliegen. Gelukkig zijn wij nu gezegent met een paard die er niet naar om kijkt, maar wel naar een grassprietje die verkeerd staat.. Het arabiertje wat ik rijd is er niet zo van gecharmeert, hij gaat uit zijn dak in de paddock en staat te rillen als een rietje.

Voor de duidelijkheid heb ik een paar foto's (niet de beste kwaliteit maar wel duidelijk dacht ik):
http://img101.imageshack.us/my.php?image=79033422ft5.jpg
Dat 'gele' zand is de buitenbak..
http://img515.imageshack.us/my.php?image=70487973gs5.gif
Ook hier is het 'gele' achteraan de buitenbak..

Tja, wij hebben gewoon een heel mooi weiland om te oefenen Haha! Staat in ieder geval geen hoogspanningsmasten in de buurt.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:56

Boemm, dat is wel heel dichtbij zeg, dat vind ik als mens zelfs een beetje eng..

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:00

@ Boenm: Amai ik ben fameus geschrokken van die foto's. Had toch gedacht dat ze hoger vlogen. Ik sta nu helemaal achter de klacht van Van Baalen.
Er bestaat toch ook zo iets als priveci... Die moeten niet zo laag vliegen over iemand zijn grondgebied. Zal het in ieder geval helemaal niet leuk vinden.
Laatst bijgewerkt door lindake op 24-01-08 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:01

Wij hebben zomers vaak "last" van laaghangende luchtbalonnen en die worden ook geregeld nog eens geland in het stuk land naast de onze, ga toch maar eens een beklag indienen Knipoog

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:59

@Boemm: Plaatjes zeggen soms meer dan alle woorden bij elkaar, maar mén..das laag met een wel hele grote L...
(met dit in mijn achterhoofd ga ik toch iets anders tegen de berichtjes aankijken; kon me echt niet indenken dat die dingen zó laag overkwamen)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:03

Zo laag komen ze echt over.
Hier zijn van de zomer zelfs fietsers van hun fiets geblazen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:07

Dat had ik dus ook gezien in het stuk op tv, ze raken bijna de grond.
Vaak eerst hangend achter bomen zodat je ze niet niet, daar overheen trekken en zich direct daarna weer naar beneden laten vallen...

Gelukkig heb ik ze hier niet, maar vind dat in NL gewoon nergens kunnen, echt niet.
Dat ze moeten oefenen snap ik, heel begrijpelijk zelfs..maar NL is daar te druk bevolkt voor.

Ik ken mijn paarden en ik weet zeker dat ze door het hek zouden knallen...

Boemmm,
Eikeltjes geven hele mooie bomen, her en der in de wei Clown Duivel

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:49

Pluizebolpum schreef:
@Boemm: Plaatjes zeggen soms meer dan alle woorden bij elkaar, maar mén..das laag met een wel hele grote L...
(met dit in mijn achterhoofd ga ik toch iets anders tegen de berichtjes aankijken; kon me echt niet indenken dat die dingen zó laag overkwamen)

Nagelbijten / Gniffelen Ik sluit me hier bij aan, ze vliegen wel HEEL erg laag, foto's zeggen meer dan woorden.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:52

ik heb er nog nooit over nagedacht om foto's te maken maar zo laag komen ze hier dus ook over... soms denk je gewoon echt dat ze gaan landen Ach gut

lindake schreef:
Er bestaat toch ook zo iets als priveci... Die moeten niet zo laag vliegen over iemand zijn grondgebied. Zal het in ieder geval helemaal niet leuk vinden.

volgens mij heb je daar helemaal niks over te zeggen Haha! het land is van jou maar van wie is de lucht die er boven hangt?