Belasting betalen voor alle buitenpoepende dieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Belasting betalen voor alle buitenpoepende dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:19

runningkawa schreef:
Ik ben overigens niet anti kat
Vind het erg leuke beesten, helaas kan ik ze niet houden..mijn honden vinden ze minder leuk dan ik Lachen

Maar het is opzich gewoon raar, wel honden belasting, maar geen katten
Van beide kun je last hebben Lachen

Van mij mag hondenbelasting daarom ook geschrapt worden..hou iedereen gelijk...en iets nuttigs met dat geld doen ze niet Knipoog

waarom quote je dit dan ook niet?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:22

Omdat ik iets dergelijks al gezegd had, dacht ik...
Citaat:
ben ook zeker voor afschaffing van hondenbelasting (tenzij iemand mij een geloofwaardige reden voor die belastingheffing kan geven),

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:23

maar dan quote je mijn berichtje nog zo alsof ik hetd aar dan niet mee eens ben Lachen
wat ik dus wel ben Lachen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:31

runningkawa schreef:
maar dan quote je mijn berichtje nog zo alsof ik hetd aar dan niet mee eens ben Lachen
wat ik dus wel ben Lachen

Ik geloof (het zal wel aan het tijdstip liggen...) dat ik 'm niet helemaal vat...
Voor mij was het wel duidelijk dat je er wel mee eens was en ging het me eigenlijk om het zinnetje 'wel honden...geen katten'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:33

oke...zo pakte ik het op door ene halve quote Lachen
Maar maakt ook niks uit eigenlijk Lachen Vriendjes zijn?

gewoon afschaffen die hap Haha!

Maar ons nederland geld pluk land zal dat wel niet gebeuren

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:43

Okay, al klaar dan Vriendjes zijn?
Maar ik zie het er ook niet van komen (kwartje van Kok om maar nog wat te noemen) eerder nog een of ander regeltje - Nederland regelland Knipoog

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 13:23

Pluizebolpum schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het hier wel erg antikat worden. Omdat je hondenbelasting betaald mag je dan wel overlast veroorzaken met een hond?! Wederom sorry, maar dat idee krijg ik nu een beetje.

Dan lees je selectief. Altijd wordt er sterk gereageerd op honden. En het schijnt terecht en normaal te zijn om hondenbelasting te moeten betalen maar nergens met je hond kunnen komen. En mensen klagen over hondenpoep, maar nu blijkt dat ook katten voor overlast bezorgen. Dus nu wordt er óók eens geklaagd over katten.
Ik lees hier van niemand dat die zich NIET stoort aan hondenpoep. Kijk maar eens goed rond in dit topic!

Pluizebolpum schreef:
Okay, al klaar dan Vriendjes zijn?
Maar ik zie het er ook niet van komen (kwartje van Kok om maar nog wat te noemen) eerder nog een of ander regeltje - Nederland regelland Knipoog

Dan nog eerder kattenbelasting ja. Denk ik ook. EN paardenbelasting. Ze zijn al gechipt dus gemakkelijk te traceren.

Sjeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:01

jaa wrm geen kattebelasting:P
wrm heb je eigelijk een kat als ie toch de heletidj buiten loopt:P
het lijktme leuker als ie binnen is

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:21

laat ze die honden belasting lekker afschaffen. vroeger scheten de katten van de buren ook bij ons in de tuin. maar sinds wij 2 herders hebben en die er steeds opaf sturen doen ze dat niet meer. maar vind hyet belaggelijk wij maar hondenbelasting betalen omdat de hond op de stoep zou schijten ofsoo en oke ik geef toe het is vies en vervelend maar die katten schijten bij speeltuinen en basisscholen in de zandbak waar vervolgens de kinderen met hun handen in gaan graven en die daarna weer fijn in hun mond stoppen die worden ook lekker ziek. ik vind dat als wij honden belasting moeten betalen de mensen met katten hun kat binnen moeten houden of aan een lijntje in hun eigen tuin. als ze dat niet doen word de kat gewoon in beslag genomen

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:42

Hoewel, ik echt van mening ben dat het te absurd is om van elk huisdier de ontlasting op te ruimen en ook belasting voor elk huisdier te betalen, kan ik toch begrijpen dat het soms ergenis met zich mee brengt voor de niet-huisdier bezitter.
Ik ben bereid om de uitwerpselen op te ruimen van mijn hond als hij ze doet op een speelveld of een veld waar mensen/kinderen komen. Het is mij van het gekke dat ik het op ga ruimen op een uitlaatveld speciaal voor de honden. Laat staan, wat mijn katten doen.. die lopen her en der, dan mag ik bij elk poepje wel een dna test doen of het van mijn kat is..

En ook ik heb een paard, en absoluut neem ik geen bezem mee of een zak onder de staart. Lachen, hoe zo'n ding eruit ziet, http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... tID=35696.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 00:57

Dagmar_k schreef:
En ook ik heb een paard, en absoluut neem ik geen bezem mee of een zak onder de staart. Lachen, hoe zo'n ding eruit ziet, http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... tID=35696.

Als ik dat rond mn paard zijn kont bindt kan ik het vergeten dat ik er langer dan 2 minuten op blijf zitten Nagelbijten / Gniffelen
meneer kan er al niet tegen als ik een klein rugzakje aan heb bij het rijden, dus denk dat zo'n ding hem helemaal niet zou bevallen Haha! voor de rest best wel elegant Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:45

Citaat:
Als ik dat rond mn paard zijn kont bindt kan ik het vergeten dat ik er langer dan 2 minuten op blijf zitten
meneer kan er al niet tegen als ik een klein rugzakje aan heb bij het rijden, dus denk dat zo'n ding hem helemaal niet zou bevallen voor de rest best wel elegant

ach dan helpt het toc tegen de mest op straat Clown
(denk dat mijn paad er ook niet geheel van gedient zal zijn Bloos )
dan staat er nog bij , handig op de trailer
denk dat ik dan wel 4 x stoppen mag om die zak te legen
neh

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:57

ik heb er gewoon moeite mee dat er belasting wordt geheven vanwege overlast, maar die belasting er niet is om de overlast op te heffen. We worden dus geld afgetroggeld waar de overheid beter van wordt, en verder niemand. De overlast blijft gewoon.
En dan ook nog over vogelpoep klagen? Tjongejonge... Ga in een glazen kooitje wonen, oh nee, dan heb je helemaal last van al die vogelpoep op je mooie glas... Dan maar onder de grond?

Het moet niet gekker worden...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:35

joyce B -> ROFL mooie oplossing Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:24

wormen schijten vast ook...en de mol Ja

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:30

haha, misschien moeten ze dan maar op vervuilde grond gaan wonen, daar overleeft niets het Knipoog

Otex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:12

jeetje waar slaat dit op, we zitten hier in Nederland zeurland. Huilen gezeur om een beetje strond. die poep verteert wel, mensen hebben toch ogen gekregen om te zien waar ze lopen. je kan er makkelijk om heen lopen.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:39

inderdaad, vuil neergesmeten door mensen zoals afval en plastic rommel is veel erger.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:45

Van de week het toppunt mee gemaakt...
Achter het huis waar ik woon loopt een pad (brandgang) daarachter een sloot en daar achter een hondenuitlaatgebied....Wat is nu het geval ongeveer de hele wijk vind het te ver omlopen om de honden op het uitlaatgebied uit te laten waardoor de graskant naast het pad achter de huizen volgescheten wordt....maar niet opgeruimd....nu was er een buurman die dat zo zat was en alle drollen uit het gras verzamelde en op het pad gooide precies tussen twee lantaarnpalen in zodat je ze in het donker bijna niet zag liggen....alleen heeft mijn man hem op heterdaad betrapt en hem eens de waarheid verteld....hij vertelde daarop dat hij al meerdere malen contact op had genomen met de gemeente maar totaal geen reactie kreeg...hierop heb ik contact op genomen met de wijkagent om het probleem aan te kaarten...helaas die doet geen zak en verwees me door naar de gemeente...die gebeld en wat was hun reactie....dan weet je nu waar het belastinggeld heen gaat....

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:01

Wat ik ook jammer vind waar ik nu achterkom met de hond is dat ze in sommige dorpen geen vuilnisbakken hebben staan.
Zoals nu, we gaan op cursus met de hond. Auto's moeten bij een bepaalde straat geparkeerd worden ivm overlast, iedereen doet dit netjes. Echter als je hond dus op de terugweg naar de auto poept en je dit netjes met een zakje opruimt kun je vervolgens het zakje helemaal nergens kwijt. Ja je kunt het in de auto leggen en thuis in de vuilnisbak gooien. Nou ik zeg het je, twee honden, twee mensen in de auto en twee zakjes die behoorlijk ruiken.
Nu zijn we dus al zo netjes om het op te ruimen maar vind het jammer dat de gemeente geen vuilnisbak plaatst op zulke punten.. Het rare is ook nog eens dat er een bushalte is waar je dicht bij in de buurt staat waar ook niet eens een vuilnisbak is.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:06

Dit is al een oud topic.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:19

Laat alle buitenplassende mannen dan ook lekker belasting betalen!

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:25

Ik ken iemand die de gemeente voor de rechter heeft gedaagd omdat hij de hondenbelasting niet wilde betalen.
Dit heeft hij gewonnen omdat de gemeente geen hondentoiletten heeft. Dat zijn ze verplicht om te doen indien men belasting heft (je kunt dit altijd navragen bij juridisch loket bijvoorbeeld).
Een gemeente kan wel een opruimplicht afgeven.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:39

topic uit 2008, slotje hier