Sterkte voor de familie & eigenaar!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
guanacotje schreef:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=R61M2Q96
Ik kwam dit nog tegen. Heb geen idee of het iets is dat nu heel hard geroepen wordt, en het over 2 weken in doofpot terecht komt, of dat ze dit er werkelijk gaan doorsleuren...
Het zou alleszinds gewoon niet uitvoerbaar zijn. Je mag hier in de omgeving een keer komen rondkijken. Enorm veel paarden op de weides, en slechts hier en daar een manege of pensionstal, waar zoiso vaak al een wachtlijst is. Het is gewoon onmogelijk om voor ALLE paarden een stal te zoeken voor 1 nacht. Als je weet dat je paard snel schrikt van dat soort dingen en je staat direct naast een drukke weg, dan kan je zelf wel bedenken wat je moet doen, maar om het te verplichten vind ik overbodig, en vooral onmogelijk.
Als ik mijn situatie bekijk zou ik het ook gewoon niet doen. Mijn paarden staan in the middel of nowhere,met aan de ene kant een bos (lijkt me sterk dat daar veel mensen vuurwerk gaan afsteken) en aan de andere kant een enorme afgesloten perenboomgaard (waar je dus echt niet 'perongeluk' terecht zal komen). Het is hier trouwens zoiso een rustige buurt qua vuurwerk...
De paarden horen dus wel wat knallen in de verte, maar het zal niet voorkomen dat iemand net naast de weide z'n pijltjes de lucht in schiet.
Ik heb zo'n druktemaker die zijn stal sloopt als hij opgesloten staat. Toen ik vorig jaar ging checken om middernacht, stond hij gewoon rustig hooi te eten, waarom zou ik hem dan een portie stress (en mezelf een portie herstellingskosten) aandoen, tewijl dat nergens voor nodig is?
Ik denk dat eigenaren voor zichzelf wel kunnen uitmaken of het nodig is hun paard op stal te zetten of niet.
runningkawa schreef:Dat is zeker te begrijpen
Maar toch vind ik het niet zijn schuld. Het is gewoon een tragische samenloop
LDRD schreef:@lancome, als je een hert aanrijdt heb je inderdaad gewoon pech omdat die in de regel geen bezitter hebben. Heel soms is dat echter wel het geval en zijn ze van bijvoorbeeld het kroondomein. Dan is er wel een bezitter en die is dan aansprakelijk ook.