Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
A_n_n_e_ schreef:Jongens vergeten we niet iets? Het heeft nu bijna een week gevriesd, die muggen(als ze hier waren) zijn nu al dood toch? net als het bij teken gebeurd, als het vriest gaan ze ook dood.. zou dat kloppen?of is deze theori niet een beetje raar?
klien schreef:Maar op het moment dat het virus opeens wel in Nederland uitbreekt, dan is het toch erg handig als het vaccin voorradig is. Nu preventief enten is niet nuttig, maar mocht het over een jaar of misschien 2 jaar wel nodig zijn, dan moeten de regels veranderd zijn.
Dat is de reden dat we nu aan de bel moeten trekken.
Kan er van bokt uit niet een pagina opgezet worden met een nette brief en mogelijkheid tot het zetten van je naam wat daarna doorgestuurd kan worden naar officiele instanties?
Mindim schreef:Een paard dat gevaccineerd is hoort de ziekte toch niet meer te krijgen? Of zie ik dat nu verkeerd?
Mindim schreef:Je kunt nog zo waakzaam zijn, ik ben bang dat er jammer genoeg altijd een paar mensen zijn die de ernst er niet van inzien en de regels niet handhaven.
DubbelDun schreef:En ook al ben je nog zo zorgzaam waar het de paarden aan gaat de vector (het mugje) kan ook makkelijk met iets anders meereizen; een koe of een hond.
Dus tegenhouden doe je het echt niet.
Citaat:Ik denk wel dat het raadzaam is voor die mensen die hun paard om wat voor reden dan ook wel ooit eens geënt hebben om dit aan te laten geven in het paspoort, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan over het hebben van de antistoffen.
Citaat:Opiniepeiling Afrikaanse paardenpest
Op de website van Levende Have kunnen bezoekers hun mening geven over de dreiging van Afrikaanse paardenpest. Het ministerie van LNV heeft een draaiboek opgesteld, waarin staat dat besmette paarden zullen worden geruimd en dat preventieve vaccinatie niet mogelijk is.
Wordt de dreiging van een uitbraak van Afrikaanse paardenpest overdreven? Of onderschat Nederland de problemen?
In het draaiboek wordt de vergelijking gemaakt met blauwtong. Ook die ziekte kwam tot 2006 alleen in zuidelijke streken voor. Hetzelfde geldt voor Afrikaanse paardenpest. Minister Verburg waarschuwde onlangs voor een mogelijke uitbraak van deze ziekte in Nederland.
Is paardenhoudend Nederland daar voldoende op voorbereid? Of is de kans nog steeds erg klein en alle ophef erover niet nodig?
Breng uw stem uit op
http://www.levendehave.nl/kennisbank/al ... aardenpest
Sammie schreef:Zullen ze eerst langs mijn hooivork moeten komen als het niet onomstotelijk is vastgesteld dat het die ziekte is en dat er geen genezing meer mogelijk is.
DubbelDun schreef:Waar ik bang voor ben is dat er te fanatiek geruimd gaat worden. Er zijn nl aardig wat ziektes die dezelfde symptomen hebben en ik heb geen idee hoelang het duurt voor een bloedtest iets uitwijst.
runningkawa schreef:Dan maar de bak in...maar hier moeten ze ook maar eerst eens langs de herder te zien komen en later idd langs de hooivork....
Pas als hij echt niet meer te genezen is en ik dus zelf afmaken de beste oplossing vindt, gebeurd het...anders maar de bak in, maar gebeurd het niet!