Vrijspraak inzake tuchtcollege longeren Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tin

Re: Vrijspraak inzake tuchtcollege longeren Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:27

casperrr schreef:
Wat is iedereen zijn punt nou? Het is duidelijk dat Coby NIET aan het tuigage mocht komen. Angela heeft hem te kort bijgezet, een vergissing. Coby had gezegd dat hij zo te kort liep, ze hem even door liet lopen om te vertellen waarom di geen effect had, om vervolgens door Angela het weer correct te laten herstellen.
De fotograaf heeft toegegeven dat het niet lang duurde.
Ze geven aan dat ze fout zaten, maar de boel wordt blijkbaar verdraait dat ze zojuist 2 grote dierenmishandelaars waren.

Sorry hoor maar als je ziet dat je paard verkeerd bijgezet staat dan corrigeer je dat toch gelijk?Waarom moet ie dan eerst een rondje lopen om te laten zien dat het fout is? Dat meisje die hem longeerde ziet zelf toch ook wel dat dit hardstikke fout is?
Ik geloof er helaas niet zoveel van...

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:31

Dat vind ik dus ook opvallend. Ze spreekt zichzelf tegen door eerst te zeggen dat het per ongeluk was en vervolgens de verdediging te laten noemen dat het een methode is Verward
Mij kun je niet wijsmaken dat je per ongeluk een paard zó kort bijzet. Ik zet mijn paard ook wel eens te kort bij waardoor ze net met haar neus achter de loodlijn loopt maar niet met haar kin op de borst.
Ook sluit ik me aan bij degene die aangeven dat het welzijn heel snel geregeld moet gaan worden door de overheid, want zelf kunnen we het niet.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:33

Je kan van kort naar langer bijzetten maar dan ontdekken dat je een paard te kort hebt bijgezet toch?

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:37

Ach, 'doen we anders nooit'.......................
en de leerlinge kon het niet weten.........., zij doet het niet regelmatig genoeg..........
Als dat idd zo zou zijn, hoe haal je het dan in je hoofd om het zo te doen, ga zo zelf maar een lopen, wedden dat je heel snel je hoofd anders gaat houden en de pony kon niet eens protesteren, want daarvoor heeft het een bepaalde ruimte nodig en die had hij niet, dus geen protest.
Wat een ....... zooi, kenmerkend voor het nederlandse rechtssysteem

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:40

Misselijk Misselijk Misselijk
Echt schandalig!!! Maar ja, ik sta er niet meer van te kijken.....
Ben helemaal klaar met die vriendjespolitiek. Doei, doei

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:41

Ik heb bijna zin om een oproep te doen dat we morgen allemaal onze paarden even zo kort bijzetten en er dan foto's van maken...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:44

Een paard per ongeluk zo kort bijzetten? Terwijl je zogenaamd jaren in de paarden zit?
Kom op, zeg, komen wij met z'n allen uit een ei ofzo? Koe
Nee, ik heb meer dan genoeg van dat wereldje. Zum Misselijk .
Fijn voorbeeld wordt er zo weer gesteld. Echt, echt schandalig!!! Stoom uit je oren

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:45

Jos1 schreef:
en de leerlinge kon het niet weten.........., zij doet het niet regelmatig genoeg..........

Kleine aanvulling: als iemand schijnbaar zo weinig verstand van paarden heeft, wat doet ze dan op een EK Blond

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:45

Arabesk schreef:
Ik heb bijna zin om een oproep te doen dat we morgen allemaal onze paarden even zo kort bijzetten en er dan foto's van maken...

Ik dacht het, jij zegt het...

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:48

Citaat:
Je kan van kort naar langer bijzetten maar dan ontdekken dat je een paard te kort hebt bijgezet toch?

Dat kan zeker, maar in dit geval is de pony zo kort bijgezet dat je dat in stilstand al had moeten zien. Als je een paard bijzet dan komt er druk op de bijzet en dus op het bit waardoor je paard zijn hoofd laat zakken (indien hij gewend is om met bijzet gelongeerd te worden). Op die manier kun je zien of je de bijzet nog iets korter of langer moet maken. Dan laat je het paard wegstappen en kun je goed zien of de bijzet inderdaad op de juiste lengte is afgesteld. Dan maak je hem eventueel nog iets langer of korter. Het is niet mogelijk om een paard met zijn kin op de borst vast te zetten met spanning op de bijzetteugels en dat dan niet door te hebben. Dan knoop je volgens mij blind de bijzet eraan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:51

Nou ja, je ziet hoeveel 'verstand' sommige mensen van paarden hebben.
En er nog mee wegkomen ook..... Gestoord
Pfff, als dit mensen met voorbeeldfuncties moeten voorstellen.
Dan moet ik er bijna om lachen..... Schijnheilig

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:51

Nadya schreef:
Nou ja, je ziet hoeveel 'verstand' sommige mensen van paarden hebben.
En er nog mee wegkomen ook..... Gestoord
Pfff, als dit mensen met voorbeeldfuncties moeten voorstellen.
Dan moet ik er bijna om lachen..... Schijnheilig

bijna inderdaad, als het niet zo triest was Verdrietig

je paard mishandelen is dus kennelijk niet strafbaar (genoeg)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:54

Tja Arabesk, ik weet het.....
Het zal wel aan mij liggen ofzo, maar gelukkig zie ik dat veel mensen er net zo over denken. Toch nog iets positiefs. Ik hoop dat deze mensen iets geleerd hebben, al betwijfel ik dat. Met hun zogenaamde 'kunde' hadden ze dit van tevoren ook wel kunnen verzinnen. Ik neem ze niet meer serieus in elk geval.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:56

ze moeten ook niet verbaasd opkijken als bij internationale wedstrijden boe geroep opstijgt uit het publiek. Want reken maar dat ook het buitenland dit niet pikt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:56

Ik mag het hopen. Op zijn minst!! Ik ga nog even naar mijn paardje toe in het donker... Doei!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:13

Weet je zoals ik al eerder zei, ik ga me er eigen verder niet meer mee bemoeien. Ik vind het wel best zo.

Uiteindelijk draait het weer op een uitgekauwde discussie uit waar niemand het met elkaar eens is.

Het punt is, dat ik blij ben dat ze vrij gesproken zijn.

Ik vind het zéér triest hoe sommige in dit topic reageren, vooral met al die kots-smileys.

Ik heb het gehad hier, als sommige niet op een normale respectvolle manier kan reageren Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:20

Oke gebruiken we geen kotssmiley

Stoom uit je oren Boos! Blauw oog Frusty Verdrietig Huilen Gestoord

Zo goed dan?

En ja het is verschrikkelijk dat we het hier niet eens kunnen worden...dat vind ik echt heel erg...
Bij andere topics niet, maar hier wel...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:24

runningkawa schreef:
Oke gebruiken we geen kotssmiley

Stoom uit je oren Boos! Blauw oog Frusty Verdrietig Huilen Gestoord

Zo goed dan?

Ik had eerst ook een kotssmiley, maar ik wil me wel bij RK aansluiten als dat respectvoller is.
Maar met alle respect voor jouw mening, ik kan hier niet 'respectvol' op reageren. Ik heb namelijk totaal geen respect voor deze uitspraak. Het geeft iedere randdebiel die zijn paard in de krul trekt en dat minder doet dat bij PenP gebeurt een vrijbrief om te zeggen dat het mag. Het mag bij PenP immers erger. Gatver: en dat is de sector die zichzelf gaat reguleren. En nu al heel hard met de dikke wijzende vinger naar de gewone ruiter wijst, want die zouden het vooral zo verkeerd doen.

nee.. toch maar wel die kotssmiley. Ik gebruik hem vrijwel nooit, maar hij is hier gewoon terecht.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:30

Belachelijke beslissing, de deur is open gezet voor onterechte handelingen ten opzichte van een paard of pony. Verdrietig

Devato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:32

Ik had hier op zich nog mee kunnen leven (niet om te zeggen dat ik het dan had goedgekeurd, want dat zou ik sowieso niet doen) als mevrouw van Baalen gewoon had gezegd: Het was een fout, het had niet moeten gebeuren.
Maar nee. Eerst was het niet gebeurd, toen was het misschien wel gebeurd maar niet in draf en het was dus niet zo erg, of het was een ongelukje en ze hadden het "meteen" weer goed gedaan... En nu is het ineens een "methode" en kan P&P het aan? Of begrijp ik het verkeerd?
Nouja, nadat ze het op deze manier heeft afgehandeld is mijn respect voor Coby van Baalen in ieder geval weg. Jammer dat ze allebei zijn vrijgesproken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:38

Jos1 schreef:
Als dat idd zo zou zijn

En dat geloof ik persoonlijk niet.
Ik heb een hele brave vierjarige die in het werk voor 400% voor je wil gaan, maar als ik die te kort bijzet (ja, heb me ook wel eens vergist, zij het niet in die mate) dan vliegt hij met een noodvaart in zijn achteruit en probeert op zijn rug te gaan liggen. En dat gaat zo hard dat je bijna de kans niet hebt om de handel weer los te clippen. Het feit dat Power niet reageert op deze manier toont al aan dat hij vaker zo is bijgezet.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:40

Precies Urielle Ja

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:45

Urielle schreef:
Jos1 schreef:
Als dat idd zo zou zijn

En dat geloof ik persoonlijk niet.
Ik heb een hele brave vierjarige die in het werk voor 400% voor je wil gaan, maar als ik die te kort bijzet (ja, heb me ook wel eens vergist, zij het niet in die mate) dan vliegt hij met een noodvaart in zijn achteruit en probeert op zijn rug te gaan liggen. En dat gaat zo hard dat je bijna de kans niet hebt om de handel weer los te clippen. Het feit dat Power niet reageert op deze manier toont al aan dat hij vaker zo is bijgezet.

Precies wat ik dacht! Ja
Dit kan gewoon niet, dat ze hier mee wegkomt..
Eerst had ze alleen gestapt, maar ik heb toch echt duidelijk een draffoto gezien. Als je op zo'n hoog niveau rijdt, moet je toch gelijk kunnen zien dat dit te kort is.. Daar heb je echt niet een paar rondjes voor nodig.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:45

Beetje verdacht hoe het is gegaan. Eerst met veel bombarie aankondigen dat de grote boze KNHS het gaat onderzoeken...

Dan blijkt dat er een 'aanklager' (weet iemand wie dit is? Volgens mij gewoon de KNHS zelf toch?) op af wordt gestuurd die allerlei fouten maakt... en als die zijn zin niet krijgt zegt die meteen: "Okee! Prima! Helemaal mee eens! Dan is deze zaak afgedaan!"

Is er niet zoiets als een hoger beroep mogelijk? En waarom is daar niet voor gekozen?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:47

Inderdaad Urielle.
Ik vind het best een probleem dat Coby gewoon mee mag doen met wedstrijden waar ik entreegeld voor betaal.... het heeft niks met dressuur te maken.