runningkawa schreef:Dus omdat iemand geen overmacht heeft over een dier, want daar komt jou verhaal, hoe verschrikkelijk ook, op neer moet het dier maar dood?
Er bestaat ook nog castratie....
Zeker als je weet dat een hengst sominant is...eigenlijk zoek je het dan toch zelf op?
En dat bedoel ik niet gemeen, het is erg wat er is gebeurd...maar waarom dergelijk paard hengst laten...dan weet je dat dit vroeg of laat kan gebeuren....
Een paard dient het verschil tussen mens en paard te weten/ c.q. respecteren, merrie/ruin/hengst, dat is om het even.
Indien er door een paard (hengst of niet) een ernstig letsel wordt toegebracht is het respect zeeeeeeeeeer ver te zoeken. Ook zonder ballen zal het (welliswaar in mindere mate) dergelijk verdrag blijven vertonen.
Een dergelijk paard behoort niet in onze samenleving, vind ik, en dient toch echt ingeslapen te worden. Al was het maar om desbetreffend paard uit zijn lijden te helpen....
@ Klijnliesje, wat ernstig voor je vader! Is alles wel goed gekomen met hem? Ik neem aan dat jullie deze hengst hebben laten inslapen? Ongelooflijk...

), wel of niet juist is opgevoed, ZELFS dan dient het paard een verschil te maken tussen mens en paard en geen ernstig letsel met opzet toe te brengen aan een mens.

. Maar een paard is een paard en zo te lezen ging het niet om een vals dier, maar om een hengst, die ze al jaren hadden. En bij een hengst horen geen kinderen van 18 maanden oud. Je kunt het dat dier niet kwalijk nemen, hoe dramatisch dit vreselijke ongeluk ook is. Dat je door je emoties het dier laat afmaken, tja..... Of het echt eerlijk is naar dit paard toe, ik durf het te betwijfelen. Ik zou mijn paard ook niet meer willen hebben na zo'n tragisch ongeluk, maar ik zou hem dan desnoods weggeven of verkopen. Want ik snap best dat je niet meer dagelijks met dit dier om kan gaan, als je daardoor je kind verloren bent.
.