runningkawa schreef:Dus omdat iemand geen overmacht heeft over een dier, want daar komt jou verhaal, hoe verschrikkelijk ook, op neer moet het dier maar dood?
Er bestaat ook nog castratie....
Zeker als je weet dat een hengst sominant is...eigenlijk zoek je het dan toch zelf op?
En dat bedoel ik niet gemeen, het is erg wat er is gebeurd...maar waarom dergelijk paard hengst laten...dan weet je dat dit vroeg of laat kan gebeuren....
Een paard dient het verschil tussen mens en paard te weten/ c.q. respecteren, merrie/ruin/hengst, dat is om het even.
Indien er door een paard (hengst of niet) een ernstig letsel wordt toegebracht is het respect zeeeeeeeeeer ver te zoeken. Ook zonder ballen zal het (welliswaar in mindere mate) dergelijk verdrag blijven vertonen.
Een dergelijk paard behoort niet in onze samenleving, vind ik, en dient toch echt ingeslapen te worden. Al was het maar om desbetreffend paard uit zijn lijden te helpen....
@ Klijnliesje, wat ernstig voor je vader! Is alles wel goed gekomen met hem? Ik neem aan dat jullie deze hengst hebben laten inslapen? Ongelooflijk...