Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:ik moet eigenlijk verschrikkelijk lachen om de ontzettend naieve reacties hier.....
stef schreef:ik moet eigenlijk verschrikkelijk lachen om de ontzettend naieve reacties hier.....
hopla schreef:Zo gaat het volgens mij met heel veel veulens.
Als ze niet verkocht worden gaan ze naar de slacht.
Dat is niks nieuws.
Dat is niet alleen in Duitsland zo maar ook hier in Nederland.
Vervelend maar waar.
Prisca schreef:Idd hopelijk worden mensen nu eens wakker wat er gebeurt met hobbyfokkerij en combinaties die idd "te lelijk" zijn voor de handel of particulier.
Fok alleen maar als je het veulen ook een goede toekomst kan bieden en anders laat het over aan iemand die het wel kan.
Redden is leuk maar ja waar gaan ze terecht komen bij mensen die weinig geld hebben en nu goedkoop een veulen kopen. En later misschien niet kunnen onderhouden en dan alsnog verkocht moet worden snel op een markt waar ze ook een enkeltje slecht krijgen....
tita schreef:Dit zijn veulens en die gaan nog veel geld kosten.
Bovendien zijn ze niet mooi genoeg en de vraag is nog maar hebben ze papieren.
Overigens zijn het tinkers (denk ik) en de meeste mensen rijden niet op een tinker.
Prisca schreef:hopla schreef:Zo gaat het volgens mij met heel veel veulens.
Als ze niet verkocht worden gaan ze naar de slacht.
Dat is niks nieuws.
Dat is niet alleen in Duitsland zo maar ook hier in Nederland.
Vervelend maar waar.
Idd hopelijk worden mensen nu eens wakker wat er gebeurt met hobbyfokkerij en combinaties die idd "te lelijk" zijn voor de handel of particulier.
Fok alleen maar als je het veulen ook een goede toekomst kan bieden en anders laat het over aan iemand die het wel kan.
Redden is leuk maar ja waar gaan ze terecht komen bij mensen die weinig geld hebben en nu goedkoop een veulen kopen. En later misschien niet kunnen onderhouden en dan alsnog verkocht moet worden snel op een markt waar ze ook een enkeltje slecht krijgen....
Juul schreef:. Alleen de manier waarop veel van die beestjes leven heb ik zeker wel wat tegen..
ElSalvador schreef:Vind het niet kunnen. Alleen maar omdat ze niet mooi genoeg gevlekt zijn. Ik vind dat ze ook naaar het karakter en de andere dingen moeten kijken en niet alleen het kleurtje. Je doet je kind tog ook niet weg als je vind dat hij de verkeerde kleur ogen heeft of een haarkleur die je niet mooi vind.
Cayenne schreef:http://www.ad.nl/binnenland/article1890 ... =topStoryB
ad.nl
veulens 'te lelijk' voor paardenliefhebbers
Duitse dierenbeschermers hebben zestien bonte veulentjes gered die in Rotterdam zouden worden verwerkt tot worst.
De dieren stonden in Aken klaar voor transport naar Nederland.
Toen de dierenbeschermers daar lucht van kregen, zijn ze naar de eigenaar gestapt om de dieren vrij te kopen.
De reden dat de beesten zouden worden geslacht, is dat ze ‘te lelijk zijn: de eigenaar kon ze niet voor een goede prijs kwijt aan paardenhouders.
Volgens Birgit Wintersteller-Kordic van de Dierenbescherming Aken wacht nog meer veulens een enkeltje slachtbank. Dat komt door een ‘overproductie’ aan hobbypaarden in Duitsland: kopers willen alleen mooie dieren hebben, omdat er toch keus te over is. ,,Veel mensen weten helaas niet wat er met de veulens gebeurd die niet in trek zijn,’’ aldus de Duitse dierenbeschermer.
De zestien geredde veulens staan tijdelijk bij een boer op het erf. Voor 400 à 450 euro kunnen liefhebbers een van deze veulens overkopen. Een schijntje vergeleken bij de bedragen die soms voor ‘mooie exemplaren’ moeten worden neergeteld. Over het algemeen geldt: hoe bonter van kleur, des te meer de veulens in trek zijn.
Henk Beugeling van de Dierenbescherming Rijnmond noemt de actie van de Duitsers sympathiek. ,,Alleen hoop ik wel dat de mensen die de paarden overnemen, weten waar ze aan beginnen: als je zo’n veulen in een tuintje van twee bij twee plaatst, is zo’n beest ook niet gelukkig.’’
Klik hier voor een foto van de veulens.
Splash_ schreef:Ben benieuwd hoe groot ze gaan worden, ik ben namelijk nog opzoek naar een leuke bonte........