Paard raakt verlamd dankzij vrachtwagenchauffeur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Re: Paard raakt verlamd dankzij vrachtwagenchauffeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:43

Wat vreselijk....

Sterkte voor de eigenaar...
(Veel automobilisten reageren niet op het gebaar...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:45

xLuus schreef:
Dit is gebeurt bij ons ongeveer aan 't einde van de straat, echt verschrikkelijk.. maar wat ik ook al dacht, wie gaat er eigenlijk met een 1.5 jarige hengst wandelen Nagelbijten / Gniffelen

Eigenlijk schrik ik van dergelijk uitspraken uit de mond van paarden kenners....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:46

runningkawa schreef:
xLuus schreef:
Dit is gebeurt bij ons ongeveer aan 't einde van de straat, echt verschrikkelijk.. maar wat ik ook al dacht, wie gaat er eigenlijk met een 1.5 jarige hengst wandelen Nagelbijten / Gniffelen

Eigenlijk schrik ik van dergelijk uitspraken uit de mond van paarden kenners....

Je haalt me de woorden uit de mond RK...

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:48

Mijn god zeg. Het lijkt wel of alle chauffeurs gekker worden tegenwoordig!
Ook wij gaan regelmatig in het weekend een buitenrit maken met onze paarden. We wisselen dit af, de ene keer gaat de 5-jarige mee, de andere keer gaat de 3-jarige mee.
Begeleidt door hun mams van 21 jaar, die zo mak is als een lammetje.

Laatst gingen we dus met de 3-jarige. Voor de 2e keer onder het zadel de weg op. De eerste auto die we tegen kwamen, daar gebaarden wij tegen dat hij langzamer moest rijden. Vervolgens stopt die meneer en doet het raampje naar beneden. Hij stelde de vraag of we misschien iets wilden vragen aan hem. Dus wij zeiden netjes dat het paard voor de 2e keer buiten was en dat hij de eerste auto was die passeerden, dus vroegen of hij langzaam wilde rijden (er mag 60 worden gereden, maar wordt regelmatig 80 of meer gereden...)
We kregen de opmerking dat wij dat niet konden verwachten van automobilisten en dat we dan maar niet met dat paard de weg op moesten gaan als hij nog niet mak was....
Gevraagd hoe hij ooit heeft leren autorijden werd niet op gereageerd. Meneer gaf gas en was weg...

Vervolgens 2 auto's die ons netjes passeerden. Volgende auto, had een aanhanger, waarop enkele ladders lagen te klapperen. Wij weer gebaren om zachter te rijden... Gevolg: Een man die zijn middelvinger op stak!

Automobilisten weten niet hoe ze dieren moeten passeren in het verkeerd. Echt, hoe lomp kan je zijn om een paard toeterend te passeren! EIKEL!

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:55

runningkawa schreef:
xLuus schreef:

Ik woon langs de oude grintweg, en iedereen uit Oirschot die wéét dat dat de DRUKSTE weg is hier, Tuurlijk vind ik verschrikkelijk dat het dier hierbij is omgekomen, maar ik druf er zelf niet eens langs met onze eigen paarden, laat staan met een jong dier!
Of word ik nu als dierenbeul gezien?

De weg is trouwens pas geleden helemaal vernieuwd met een fietspad erlangs, en dat is niks voor niks gebeurt, er zijn minstens hier per jaar 2 doden gevallen wegens verkeersongelukken, misschien begrijp je me dan beter! En natuurlijk moet zo'n jong dier aan het verkeer wennen.. en natuurlijk is het verkeerd van die vrachtwagen chauffeur... maarja er zijn zoveel gekken hier op de wereld.. en ben ook bijna aangereden door 'n vrachtwagenchauffeur, met mijn paard en dat is 's avonds gebeurt toen ik terugkwam van lessen...

maar geloof me, op de oude grintweg daar loop je niet zo snel langs met je paard....
Laatst bijgewerkt door xLuus op 12-11-07 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:57

dat is toch niet normaal

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:58

Ik heb nog niet alles gelezen maar wil toch alvast op een paar opmerkingen reageren.

Ten eerste is het natuurlijk verschrikkelijk sneu voor de eigenaren en paard.

Ten tweede krijg een paard niet verkeersmak als je alleen maar in de bak blijft rijden of op het erf blijft.
Bij het verkeersmak maken begin je natuurlijk niet bij een drukke weg maar je moet toch een keer langs een normale weg

Ten derde zijn niet alleen maar vrachtwagen/tractorchaufeurs aso in het verkeer maar het kunnen net zo goed brommers/scooters. personenauto's enz zijn.

Ten vierde zijn niet alle vrachtwagen/tractorchaufeurs aso in het verkeer maar er zijn er ook bij die netjes aan de kant gaan of soms zelfs de motor uitzetten.

Een tip; laat je zien op de weg. Als er iets "engs" aankomt. ga niet heel ver aan de kant maar gebruik jouw deel van de weg. Tenslotte ben je ook weggebruiker.
Als ze er dan nog hard aankomen dan kun je iets meer ruimte nemen door meer naar het midden van de weg te gaan.
Ik rij aangespannen en dan is dat laatste wat makkelijker om te doen dan onder het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:02

Maar juist een weg met berm en fietspad loop je normaal gezien (bij geen botte chaffeurs) veilig.
Ik vind smalle weggetjes juist veel gevaarlijker omdat het dan allemaal zo dichtbij komt.

Dat paard zou helemaal niet geschrokken zijn als de chauffeur normaal had gedaan..drukke weg of niet

En niet iedereen vind deze weg zo belachelijk druk Lachen

Citaat:
Die mensen liepen ten eerste op het fietspad met hun paard, ten tweede is de Oude Grintweg geen razend drukke verkeersader

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:08

ik weet niet wie dat schrijft, maar veel succes als je er met je 1.5 jarig paard hier langs op 't fietspad wilt lopen. maargoed dit is mijn mening.

en ik zal nu vast als 'n dierenbeul worden aangezien. Vork bokt kennende.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:09

Het is zeker geen rustig landweggetje, het is een gewone plaatselijke provinciale weg met alle soorten verkeer die daar op voor kunnen komen, maar niet zo druk als bijvoorbeeld de binnenweg tussen Tilburg en Den Bosch of tussen Roermond en Venlo. Normaalgesproken moet het mogelijk zijn daar zonder gevaar voor eigen leven met je paard op het fietspad te lopen.

Zo'n vrachtwagenchauffeur die meent dat de weg sowieso niet voor paarden bestemd is had je overal tegen kunnen komen, het was misschien zelfs nog erger geweest als dat op een smallere minder drukke weg was gebeurd.

*Edit* Luus, dat was ik Knipoog .

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:11

@Luus: Waarom denk je dat mensen je nu een dierenbeul vinden? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:11

Wat heeft dierenbeul ermee te maken? Lachen

Ik vind dat je op een weg met berm en fietspad best met een jong dier moeten kunnen lopen.
Leeftijd maakt niet zoveel uit, een 3 jarige die nooit op de weg is geweest reageerd idem dito Lachen
Juist daar kan hij eens een stukje opzij zonder dat er wat gebeurd, totdat ze echt gaan flippen, dan maakt niks meer uit...

En het had toch ook steeds goed gegaan tot die malloot voorbij kwam...

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:15

tja.. maarja dat zeggen wij, maar mensen die het niet op paarden hebben denken daar jammer genoeg heeel anders over Knipoog Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:16

Sorry nu volg ik je ff niet meer Blond

Wat zeggen wij en niet paardenmensen wel?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:19

Op een fietspad ben je over het algemeen veel veiliger als direct op de weg. Is het ook niet erg als ze hard over de weg rijden. Als ze dan gaan toeteren, tja, dan gaat het mis...

Ik moet voor een rally wel eens over een viaduct over de snelweg, dan lijkt heel NL het wel leuk te vinden om te toeteren als je d'r op gaat Rolleyes Gelukkig zijn er een aantal al verhoogd (voor de stenengooiers).

Whizper08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:19

[/quote]
Eigenlijk schrik ik van dergelijk uitspraken uit de mond van paarden kenners....[/quote]

Mensen die zulke opmerkingen maken komen vast nooit verder dan de binnenbak! Boos!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:21

trudydejong schreef:
Mijn god zeg. Het lijkt wel of alle chauffeurs gekker worden tegenwoordig!
Ook wij gaan regelmatig in het weekend een buitenrit maken met onze paarden. We wisselen dit af, de ene keer gaat de 5-jarige mee, de andere keer gaat de 3-jarige mee.
Begeleidt door hun mams van 21 jaar, die zo mak is als een lammetje.

Laatst gingen we dus met de 3-jarige. Voor de 2e keer onder het zadel de weg op. De eerste auto die we tegen kwamen, daar gebaarden wij tegen dat hij langzamer moest rijden. Vervolgens stopt die meneer en doet het raampje naar beneden. Hij stelde de vraag of we misschien iets wilden vragen aan hem. Dus wij zeiden netjes dat het paard voor de 2e keer buiten was en dat hij de eerste auto was die passeerden, dus vroegen of hij langzaam wilde rijden (er mag 60 worden gereden, maar wordt regelmatig 80 of meer gereden...)
We kregen de opmerking dat wij dat niet konden verwachten van automobilisten en dat we dan maar niet met dat paard de weg op moesten gaan als hij nog niet mak was....
Gevraagd hoe hij ooit heeft leren autorijden werd niet op gereageerd. Meneer gaf gas en was weg...

Vervolgens 2 auto's die ons netjes passeerden. Volgende auto, had een aanhanger, waarop enkele ladders lagen te klapperen. Wij weer gebaren om zachter te rijden... Gevolg: Een man die zijn middelvinger op stak!

Automobilisten weten niet hoe ze dieren moeten passeren in het verkeerd. Echt, hoe lomp kan je zijn om een paard toeterend te passeren! EIKEL!

Wat een vreselijk ongeval! Veel sterkte voor de eigenaars...

Ikzelf ga elke zaterdag ook met een jong veulen (5mnd) wandelen. Moeders (11 en erg braaf) ook mee. We moeten dan het eerste stukje langs een smal weggetje waar je volgens mij 60 mag.
Wij lopen daar altijd met moeder in de berm, (naast een steile greppel) en het veulen tussen mams en mij in. Als er een auto aankomt gebaar ik met mijn arm of ze wat langzamer gaan. Soms doen ze dit netjes, en anders brobeer ik het veulen zo dicht mogelijk bij zijn moeder te houden zodat hij niet op de weg springt. (Dan worden ze nog boos ook, als dat arme beestje een paar passen naar voren springt "houd dat beest bij je")

Gelukkig zie je tractoren al van een afstandje aankomen (kunnen niet zo hard) dus dan wachten we even op de oprit totdat ze voorbij zijn. Maar stel dat we een vrachtwagen zouden tegenkomen! (en die rijden er ook, sluiproute op de tomtom!)
Dan is er geen plaats om te passeren en ik denk dat zelfs een ervaren paard bang is op 0,5 m van een vrachtwagen.
Als deze zou stoppen, zijn motor zou afzetten en ons laat passeren... maar daar kun je niet op rekenen.
Ik begin me echt af te vragen hoe ik de oudere zoon van onze merrie (3 jaar al) nog verkeersmak moet maken. Als je geen kans hebt gehad vroeg te beginnen, en automobilisten geen idee hebben hoe ze op een paard moeten reageren, wat kun je dan nog?

estherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:27

verschrikkelijk. Mijn paard maaktte ook een zithouding na schrikken, is hierna erg lang kreupel geweest en zal nooit geheel goed meer lopen.
Dat verkeer van tegenwoordig, niet normaal hoe ze met paarden omgaan.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:29

runningkawa schreef:
Sorry nu volg ik je ff niet meer Blond

Wat zeggen wij en niet paardenmensen wel?

vaak houden diegene minder rekening met de ruiters/menners dan echt paardenliefhebbers (gelijk of geen gelijk Knipoog )

Waar mijn paard staat rijden ze ook als gekken door de straat, als ik een keer naar de manege wil dan moet je gewoon in de berm lopen (maar dan zal ik vast als gek verklaard worden dat het toch weer niet is Vork )

Maargoed.. natuurlijk is het verschrikkelijk dat de chaffeur geen rekening houdt..

het is gewoon te zieklijk dat je tegenwoordig maar niet op 'n fietspad langs een rustige weg kan lopen met 'n 1.5 jarig paard Clown

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:31

xLuus schreef:
ik weet niet wie dat schrijft, maar veel succes als je er met je 1.5 jarig paard hier langs op 't fietspad wilt lopen. maargoed dit is mijn mening.

en ik zal nu vast als 'n dierenbeul worden aangezien. Vork bokt kennende.

nou ik vind je geen dierenbeul,maar ik rijd ook met mijn paard langs deze weg juist doordat er eindelijk eens een apart fietspad langs ligt.
Ik vind deze weg juist erg geschikt om met een paard te rijden of te lopen omdat je niet direct op een weg zit.
Tuurlijk is het een drukke weg want het is de verbindingsweg oirschot boxtel,maar dat neemt niet weg dat je er wel kunt lopen met je paard.
Ik zou het gevaarlijker hebben gevonden als je direct op een weg loopt met een jong of zelfs ervaren paard.
Er zit zeker 2 tot 3 meter tussen de weg en het fietspad,is toch een ideale weg om je paard te laten wennen.
Die chauffeur had zich gewoon fatsoenlijk moeten gedragen dan was er niets aan de hand geweest.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:34

waarom denk je dat ze het helemaal opnieuw hebben aangelegd + fietspad??

ook voor fietsers was deze weg gewoon niet meer veilig in zn oude staat.. vele doden zijn er hierdoor gevallen

goed, ik ga aan mn huiswerk Vork

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:36

stagave schreef:

Eigenlijk schrik ik van dergelijk uitspraken uit de mond van paarden kenners....[/quote]

Mensen die zulke opmerkingen maken komen vast nooit verder dan de binnenbak! Boos![/quote]

hahaha toevallig rijd ik altijd in een BUITENbak, langs een drukke weg. Knipoog en om naar de manege te komen moet ik via een drukke weg.. Knipoog Vork

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:36

Dat bedoel ik dus ook juist dat het een veilige weg is om te fietsen maar ook om met je paard te rijden of te lopen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:37

xLuus schreef:

Om het veiliger te maken voor verkeer wat op het fietspad beweegt? (wilde gok...)

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:38

IKbenEllen schreef:
xLuus schreef:

Om het veiliger te maken voor verkeer wat op het fietspad beweegt? (wilde gok...)

Gemiddelde percentage aan doden op die weg.
Rolleyes