Blijkbaar is een val groter nieuws dan een zege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Blijkbaar is een val groter nieuws dan een zege

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:00

Het is toch ook nooit goed
Nu rijdt ze toch om mensen te plezieren die voor haar zijn gekomen

zou ze niet rijden was het ook niet goed, was het een verwaande troela

Ik vind het knap dat ze de mensen niet heeft willen telleurstellen Ja
Super instelling

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:00

Arabesk schreef:
Ze schuift nu wel heel veel af op de organisatie, ze had ook zelf meer eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen door te zeggen 'jongens dit kan niet zo, sorry, bekijk het, of regel een betere piste'

Op het moment dat je daar aanwezig bent, ik weet niet hoeveel man er op je wacht en de organisatie grof geld heeft betaald voor je?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:01

Arabesk schreef:
Ze schuift nu wel heel veel af op de organisatie, ze had ook zelf meer eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen door te zeggen 'jongens dit kan niet zo, sorry, bekijk het, of regel een betere piste'

En dat gaat ze voortaan doen ook....

Er zitten wel duizend man op je te wachten, je krijgt er een leuke som geld voor, je houdt je aan je afspraken, je wil geen zeur genoemd worden. Dus ze ging ervoor, ondanks de twijfels.

Vanaf nu maakt ze de afspraken wat helderder, en zal ze bij twijfel zeker passen.

germie

Ik heb het topic op het telesportforum niet gezien. Als een ander er af gevallen was, dan was het natuurlijk nooit zo uitgebreid in het nieuws geweest. Anky is bekend en als die dan valt, dan wordt het natuurlijk extra breed uitgemeten. Ze heeft al heel veel gewonnen, dan is een valpartij een keer een bewijs dat zelfs de beste ruiter wel eens valt. Lijkt mij niet iets om je nu echt voor te schamen.

blacklight

Ben het helemaal met anky eens, al die ophef die gemaakt wordt rond haar de laatste tijd. Vind het allemaal wat ver gaan en ik ben nu zelf ook weer fout bezig door er over te gaan discussiëren, een ruiter is en blijft een ruiter en die vallen er allemaal toch wel eens af?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:02

joyce B schreef:
Je moet er echt een paard voor hebben die daarin trainbaar is, of zo cool in zijn hoofd dat het niet uitmaakt... Volgens mij zijn die paarden zeldzaam, zeker onder sensibele topsportpaarden...

Sensibele sportpaarden of sensibel gemaakte sportpaarden? Laten we eerlijk wezen, dressuurruiters willen een paard dat zich toont, helemaal als je hem een beetje heet maakt. Dan gaat desensibiliseren voor herrie en fladderende papiertje niet samen met het moeten oppompen van een paard zodat er wat binnen komt als je een proef moet rijden.

Maar ook een sensibel paard kun je zo desensibiliseren dat hij nergens zo snel van staat te kijken. Niet op het niveau van een politiepaard, maar wel voor een lintje, dat bosje bloemen en de sjerp die hij bij een dergelijke prijsuitreiking omkrijgt, inclusief applaus van mensen (mits beschaafd).

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:04

Binnen de definitie van nieuws is zoiets als dit toch spectaculair nieuws? Valt buiten de verwachtingen van het 'normale'....

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:04

Hoge bomen vangen soms onterecht veel wind.

In de eerste plaats is het terrein om los te rijden een grote aanfluiting. Gezien de hoogte van de entreeprijzen ( € 13,--, kind € 6,-- )en het standgeld van de standhouders had de organisatie dit beter moeten regelen.
Zij hebben zich hier duidelijk met een Jantje van Leiden afgemaakt. Dranghekken ( Rolleyes ) eb een hoop zand . Hoe minder zij uitgeven , hoe beter hun beurs gevuld is na het evenement.

Ten tweede stel ik voor om een draadje te openen : Wie verzorgt volgend jaar de clinic op Paard en passie ?

Er blijken gezien sommig commentaar topruiters/amazones onder ons te zijn, die de vrijgekomen plek van Anky zo even invullen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:07

Citaat:
Veel rodeoruiters hadden het niet zo lang volgehouden...

Dat hoop ik van harte toch van wel, want anders verstaan ze hun beroep wel bijzonder slecht Knipoog

Citaat:
. Tja, blijkbaar is het groter nieuws als ik van een paard val, dan wanneer ik in hetzelfde weekeinde een internationale wedstrijd in Oslo win.

Beetje jammer om dit te zeggen, blijkbaar vind ze het negatief dat mensen reageren op haar vallen.

Citaat:
Maar goed, die realiteit kan ik niet veranderen, dus dat ga ik niet eens proberen. Wel wil ik een paar kanttekeningen plaatsen. Want ik vind namelijk dat door de omstandigheden Nelson tekort wordt gedaan. En dat gaat me aan het hart.

Waar word dat paard wat tekort aan gedaan dan?

Citaat:
Want wij paardenmensen hebben nogal eens de neiging om ons in duizend bochten te wringen. Alles moet kunnen en we werken eigenlijk altijd mee. Zeker naar organisatoren toe zijn dressuurruiters over het algemeen prettig volk. Toen ik in Groningen in aanloop naar de clinic zag dat er helemaal geen mogelijkheden waren om Nelson goed los te werken, wilde ik niet meteen afhaken, maar ik vroeg me wel af waar we in vredesnaam mee bezig waren. Ik heb dat ook bij de organisatie aangegeven. De losrijpiste die er was, was te klein en met een gevaarlijke ondergrond. Een van mijn leerlingen besloot daarop haar paard buiten op het asfalt los te rijden. Maar dat vind ik eigenlijk nog veel gevaarlijker.

Ik kreeg van de organisator te horen dat ik de enige was die klaagde. Op dat moment had ik eigenlijk meteen mijn gevoel moeten volgen en afhaken. Want mijn paarden zijn nu eenmaal fijngevoelig. Dat moet ook voor het niveau waarop ze acteren. Ik weet precies wat zij aankunnen of niet. Dat bedoel ik niet arrogant, dat is gewoon een kwestie van ervaring. Volgende keer doe ik dat ook echt. Als ik weer in een situatie kom waarin de veiligheid van mijn dieren niet kan worden gegarandeerd, laat ik me niet meer overhalen door argumenten als zou ik de enige zeurpiet zijn. Ik heb vorige week dinsdag en zaterdag nog twee clinics met Nelson afgewerkt, waarbij hij superbraaf was. Precies zoals ik van hem gewend ben. Maar zonder goede warming-up moest hij nu ineens de ring in met duizenden toeschouwers, die keihard begonnen te klappen en te joelen. Nelson raakte daarop in paniek. Ik wil hem nooit meer in dit soort situaties plaatsen.

Ipv alles en iedereen nu de schuld te geven ( wat iedereen wel eens is overkomen overigens, lijkt mij dat iedereen weleens fouten maakt in zijn werk waar een leermoment uitkomt)
Had je ook gewoon kunnen zeggen: Verkeerd ingeschat, jammer, volgende keer beter. Nu krijgt alles en iedereen de schuld. Beetje jammer..........

Citaat:
Om nog maar te zwijgen over mijn zelfvertrouwen. Dat heeft een behoorlijke knauw gekregen. Ook daarvoor is de oplossing trouwens eenvoudig: ik moet zo snel mogelijk weer heel veel paardrijden. Dan komt het goede gevoel vanzelf wel. Oké, gisteren kwam het er nog even niet van. Ik ben met Yannick Janssen en zijn klasgenootjes van de peuterschool in het bos eikeltjes gaan zoeken. Het was heerlijk. Even in alle rust domweg gelukkig te zijn

Begrijpelijk, is niet de eerste keer dat Anky de laatste tijd eraf is gevallen.

Ik zal wel weer de enige zijn die juist niet zo'n goed gevoel uit dit verhaal krijgt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:07

Anky heeft gezegd: Ik kom zeker terug volgend jaar!
Dus ik neem aan dat ze met betere faciliteiten wel weer komt.. Lachen

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:11

uit dit verhaal blijkt gelukkig dat er maar 2 belangrijk zijn...nelson en anky zelf.
de liefde voor nelson en zijn en haar veiligheid op de eerste plaats, dat vind ik mooi om te lezen voor iemand die op zo'n hoog niveau rijdt en zoveel paarden traint en getraind heeft.

SuMii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:12

Top stukje! Hartstikke mooi verwoord en ik kan me er helemaal in vinden, snap het goed!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 14:13

Pipo schreef:
Citaat:
Veel rodeoruiters hadden het niet zo lang volgehouden...

Dat hoop ik van harte toch van wel, want anders verstaan ze hun beroep wel bijzonder slecht Knipoog

Citaat:
. Tja, blijkbaar is het groter nieuws als ik van een paard val, dan wanneer ik in hetzelfde weekeinde een internationale wedstrijd in Oslo win.

Beetje jammer om dit te zeggen, blijkbaar vind ze het negatief dat mensen reageren op haar vallen.
Ik denk dat ze bedoelde dat er weinig tot geen paardensport op tv is, maar zodra er iemand van haar paard valt aka Anky, dan kom je het overal tegen. Zo werd het gister op TV ook verwoord.

Citaat:
Maar goed, die realiteit kan ik niet veranderen, dus dat ga ik niet eens proberen. Wel wil ik een paar kanttekeningen plaatsen. Want ik vind namelijk dat door de omstandigheden Nelson tekort wordt gedaan. En dat gaat me aan het hart.

Ik las gisteren dat Nelson op een aantal fora voor slecht beleerd rodeoknol, staatsgevaarlijk..etc etc werd uitgemaakt. (Niet op Bokt trouwens) Ik denk dat ze daarop doelde. Ook op tv vroeg iemand zich af of hij wel "goed bij zijn hoofd" was.

ninabeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:16

Ik kan Anky's reactie wel snappen

Chancarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:20

helemaal mee eens

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:27

Pfoei, wie had dat gedacht, dat over dit zo'n ophef gemaakt zou worden!?! Lang leve youtube! (of juist niet?!)
Ik vind het goed van haar, dat ze er over geschreven heeft.
Ja, misschien had ze van te voren moeten stoppen toen ze voelde dat het niet voldoende was, maar dan zou ze al die mensen teleurstellen en dan was ze zeker, zoals al eerder genoemd, zwaar arrogant geweest.
Nu is het ook niet goed, omdat ze d'r paard blijkbaar niet goed genoeg onder controle had en.... en..... Ik weet allemaal niet meer wat er is geschreven. (hebben jullie die reacties onder de column in de link gelezen; die zijn niet van de lucht!)

Ik weet verder niet echt wat te denken. Vind het zonde voor Nelson en haar dat ze beide zo'n slechte ervaring hebben meegemaakt en ik hoop dat ze allebei snel weer 'de oude' zullen zijn en dit geen ellelange nasleep zal hebben voor ze!

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:27

Arabesk schreef:

Ja tuurlijk en dat is zo gezegd? Inleven in een ander heet zoiets. Jij zou misschien wel zo'n opmerking maken, maar ik kan je op een papiertje geven dat 9 van de 10 toch op het paard was gestapt. Zeker als er vanuit de organisatie toch een bepaalde pressie werd uitgevoerd.

Ik hoop dat ze heeft geleerd van dit voorval en dat ze nu zeker meer haar poot stijf zal houden als het gaat om de faciliteiten waarin zij moet werken.

Los van bovenstaand.. opmerkingen als: anderen zeurden niet en reden hun paarden wel op die hoop zand met die hekjes...
Mijn paard heeft gelopen in een bak waar hij tot over zijn kogels in de blub zakte, heel veel bokkers zouden hun paard daar niet in rijden omdat ze het gevaarlijk vinden. Heel veel paarden reden wel in dat bakje en Anky niet.. omdat ze dat gevaarlijk vond. Wat is het verschil tussen beide situaties? Niets lijkt mij....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:28

Cayenne en pipo schreven: (Creatief met Quote Clown )
Citaat:

Ik las gisteren dat Nelson op een aantal fora voor slecht beleerd rodeoknol, staatsgevaarlijk..etc etc werd uitgemaakt. (Niet op Bokt trouwens) Ik denk dat ze daarop doelde. Ook op tv vroeg iemand zich af of hij wel "goed bij zijn hoofd" was.

Dat waren dan allemaal van die zééér ervaren paardenlui zeker?
Die bellen nu ook allemaal stal van Grunsven omdat ze dat paard wel even zullen herscholen voor Anky zeker? Vork
Beetje grondwerk, geen krachtvoer...(voor de zekerheid ook geen wormenkuren, dan worden ze pas echt tam Tong uitsteken ), zonder deken het land in die knol en dan een touwtje rond zijn nek en gaááááán!

Kom op zeg, bijna ieder levend paard kan dit soort acties vertonen als de omstandigheden niet goed zijn -en dat waren ze niet, dat was al vermeldt.

Tsja... en dan krijg je een beetje een ehhh... Peppy athlete.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:36

runningkawa schreef:
Het is toch ook nooit goed
Nu rijdt ze toch om mensen te plezieren die voor haar zijn gekomen

zou ze niet rijden was het ook niet goed, was het een verwaande troela

Ik vind het knap dat ze de mensen niet heeft willen telleurstellen Ja
Super instelling

Helemaal mee eens.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:37

Ik reageer even alleen op Anky's stukje

Top verwoord en ze heeft helemaal gelijk!

En ik vind het belachelijk dat NL meer aandacht besteed (in het nieuws/ kranten etc) aan dat ze valt dan dat ze wint, daar moet ook verandering inkomen!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:39

Super dat ze zelf een reactie geeft! Vind het een mooi, eerlijk geschreven verhaal. Ze durft toch maar toe te geven dat haar zelfvertouwen een knauw heeft gekregen en neemt het op voor haar paard. Top!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:40

Als iemand in de formule 1 doorrijdt terwijl de tankslang nog in de wagen vastzit, staat dat ook de volgende dag op de voorpagina. Gewoon, omdat er wat anders gebeurd dan wordt verwacht.

Ik heb het idee dat er een gevoel heerst dat dat filmpje van een bokkende Nelson op youtube komt te staan, omdat 'men' Anky te grazen wil nemen, want 'nou valt ze ook een keer, gna gna', maar het is natuurlijk gewoon een blooper van een sportvrouw die haar sport beoefend. Dat mensen tijdens zo'n gebeurtenis gaan lopen joelen zegt meer over die mensen dan over de rijkunsten van Anky.

Hartstikke jammer dat het gebeurd is, volgende keer zorgt Anky ervoor dat het contract duidelijkheid verschaft over het inrij-deel en de verplichtingen die zo'n hal moet dragen richting de voorzieningen en verder heeft ze net als ieder ander last van de val, maar klimt ze, zoals een goede amazone betaamd, meteen weer in het zadel.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:42

ach dan gaat dr paard wel weer aan de ren tijdens de prijsuitreiking en dan zijn er weer andere excuses te verzinnen en ligt het zeker ook aan de organisatie.

Ik vind echt dat ze lelijk terecht kwam en het had ook weinig gescheeld of nelson had anky om de omheining gevouwen Nagelbijten / Gniffelen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 14:44

Arabesk schreef:
ach dan gaat dr paard wel weer aan de ren tijdens de prijsuitreiking en dan zijn er weer andere excuses te verzinnen en ligt het zeker ook aan de organisatie.

Ik vind echt dat ze lelijk terecht kwam en het had ook weinig gescheeld of nelson had anky om de omheining gevouwen Nagelbijten / Gniffelen

Het blijven dieren. Het had ook ieder ander kunnen gebeuren..

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:45

Zunzuncito schreef:
Als iemand in de formule 1 doorrijdt terwijl de tankslang nog in de wagen vastzit, staat dat ook de volgende dag op de voorpagina. Gewoon, omdat er wat anders gebeurd dan wordt verwacht.

Ik heb het idee dat er een gevoel heerst dat dat filmpje van een bokkende Nelson op youtube komt te staan, omdat 'men' Anky te grazen wil nemen, want 'nou valt ze ook een keer, gna gna', maar het is natuurlijk gewoon een blooper van een sportvrouw die haar sport beoefend. Dat mensen tijdens zo'n gebeurtenis gaan lopen joelen zegt meer over die mensen dan over de rijkunsten van Anky.

Hartstikke jammer dat het gebeurd is, volgende keer zorgt Anky ervoor dat het contract duidelijkheid verschaft over het inrij-deel en de verplichtingen die zo'n hal moet dragen richting de voorzieningen en verder heeft ze net als ieder ander last van de val, maar klimt ze, zoals een goede amazone betaamd, meteen weer in het zadel.

Om een blooper moet je lachen...om haar val kan ik niet lachen.