Nu rijdt ze toch om mensen te plezieren die voor haar zijn gekomen
zou ze niet rijden was het ook niet goed, was het een verwaande troela
Ik vind het knap dat ze de mensen niet heeft willen telleurstellen

Super instelling
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:Ze schuift nu wel heel veel af op de organisatie, ze had ook zelf meer eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen door te zeggen 'jongens dit kan niet zo, sorry, bekijk het, of regel een betere piste'
Arabesk schreef:Ze schuift nu wel heel veel af op de organisatie, ze had ook zelf meer eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen door te zeggen 'jongens dit kan niet zo, sorry, bekijk het, of regel een betere piste'
joyce B schreef:Je moet er echt een paard voor hebben die daarin trainbaar is, of zo cool in zijn hoofd dat het niet uitmaakt... Volgens mij zijn die paarden zeldzaam, zeker onder sensibele topsportpaarden...
Citaat:Veel rodeoruiters hadden het niet zo lang volgehouden...
Citaat:. Tja, blijkbaar is het groter nieuws als ik van een paard val, dan wanneer ik in hetzelfde weekeinde een internationale wedstrijd in Oslo win.
Citaat:Maar goed, die realiteit kan ik niet veranderen, dus dat ga ik niet eens proberen. Wel wil ik een paar kanttekeningen plaatsen. Want ik vind namelijk dat door de omstandigheden Nelson tekort wordt gedaan. En dat gaat me aan het hart.
Citaat:Want wij paardenmensen hebben nogal eens de neiging om ons in duizend bochten te wringen. Alles moet kunnen en we werken eigenlijk altijd mee. Zeker naar organisatoren toe zijn dressuurruiters over het algemeen prettig volk. Toen ik in Groningen in aanloop naar de clinic zag dat er helemaal geen mogelijkheden waren om Nelson goed los te werken, wilde ik niet meteen afhaken, maar ik vroeg me wel af waar we in vredesnaam mee bezig waren. Ik heb dat ook bij de organisatie aangegeven. De losrijpiste die er was, was te klein en met een gevaarlijke ondergrond. Een van mijn leerlingen besloot daarop haar paard buiten op het asfalt los te rijden. Maar dat vind ik eigenlijk nog veel gevaarlijker.
Ik kreeg van de organisator te horen dat ik de enige was die klaagde. Op dat moment had ik eigenlijk meteen mijn gevoel moeten volgen en afhaken. Want mijn paarden zijn nu eenmaal fijngevoelig. Dat moet ook voor het niveau waarop ze acteren. Ik weet precies wat zij aankunnen of niet. Dat bedoel ik niet arrogant, dat is gewoon een kwestie van ervaring. Volgende keer doe ik dat ook echt. Als ik weer in een situatie kom waarin de veiligheid van mijn dieren niet kan worden gegarandeerd, laat ik me niet meer overhalen door argumenten als zou ik de enige zeurpiet zijn. Ik heb vorige week dinsdag en zaterdag nog twee clinics met Nelson afgewerkt, waarbij hij superbraaf was. Precies zoals ik van hem gewend ben. Maar zonder goede warming-up moest hij nu ineens de ring in met duizenden toeschouwers, die keihard begonnen te klappen en te joelen. Nelson raakte daarop in paniek. Ik wil hem nooit meer in dit soort situaties plaatsen.
Citaat:Om nog maar te zwijgen over mijn zelfvertrouwen. Dat heeft een behoorlijke knauw gekregen. Ook daarvoor is de oplossing trouwens eenvoudig: ik moet zo snel mogelijk weer heel veel paardrijden. Dan komt het goede gevoel vanzelf wel. Oké, gisteren kwam het er nog even niet van. Ik ben met Yannick Janssen en zijn klasgenootjes van de peuterschool in het bos eikeltjes gaan zoeken. Het was heerlijk. Even in alle rust domweg gelukkig te zijn
Pipo schreef:Citaat:Veel rodeoruiters hadden het niet zo lang volgehouden...
Dat hoop ik van harte toch van wel, want anders verstaan ze hun beroep wel bijzonder slecht
Citaat:. Tja, blijkbaar is het groter nieuws als ik van een paard val, dan wanneer ik in hetzelfde weekeinde een internationale wedstrijd in Oslo win.
Beetje jammer om dit te zeggen, blijkbaar vind ze het negatief dat mensen reageren op haar vallen.
Ik denk dat ze bedoelde dat er weinig tot geen paardensport op tv is, maar zodra er iemand van haar paard valt aka Anky, dan kom je het overal tegen. Zo werd het gister op TV ook verwoord.Citaat:Maar goed, die realiteit kan ik niet veranderen, dus dat ga ik niet eens proberen. Wel wil ik een paar kanttekeningen plaatsen. Want ik vind namelijk dat door de omstandigheden Nelson tekort wordt gedaan. En dat gaat me aan het hart.
Waar word dat paard wat tekort aan gedaan dan?
Ik las gisteren dat Nelson op een aantal fora voor slecht beleerd rodeoknol, staatsgevaarlijk..etc etc werd uitgemaakt. (Niet op Bokt trouwens) Ik denk dat ze daarop doelde. Ook op tv vroeg iemand zich af of hij wel "goed bij zijn hoofd" was.
Citaat:Waar word dat paard wat tekort aan gedaan dan?
Ik las gisteren dat Nelson op een aantal fora voor slecht beleerd rodeoknol, staatsgevaarlijk..etc etc werd uitgemaakt. (Niet op Bokt trouwens) Ik denk dat ze daarop doelde. Ook op tv vroeg iemand zich af of hij wel "goed bij zijn hoofd" was.
runningkawa schreef:Het is toch ook nooit goed
Nu rijdt ze toch om mensen te plezieren die voor haar zijn gekomen
zou ze niet rijden was het ook niet goed, was het een verwaande troela
Ik vind het knap dat ze de mensen niet heeft willen telleurstellen
Super instelling
Arabesk schreef:ach dan gaat dr paard wel weer aan de ren tijdens de prijsuitreiking en dan zijn er weer andere excuses te verzinnen en ligt het zeker ook aan de organisatie.
Ik vind echt dat ze lelijk terecht kwam en het had ook weinig gescheeld of nelson had anky om de omheining gevouwen
Zunzuncito schreef:Als iemand in de formule 1 doorrijdt terwijl de tankslang nog in de wagen vastzit, staat dat ook de volgende dag op de voorpagina. Gewoon, omdat er wat anders gebeurd dan wordt verwacht.
Ik heb het idee dat er een gevoel heerst dat dat filmpje van een bokkende Nelson op youtube komt te staan, omdat 'men' Anky te grazen wil nemen, want 'nou valt ze ook een keer, gna gna', maar het is natuurlijk gewoon een blooper van een sportvrouw die haar sport beoefend. Dat mensen tijdens zo'n gebeurtenis gaan lopen joelen zegt meer over die mensen dan over de rijkunsten van Anky.
Hartstikke jammer dat het gebeurd is, volgende keer zorgt Anky ervoor dat het contract duidelijkheid verschaft over het inrij-deel en de verplichtingen die zo'n hal moet dragen richting de voorzieningen en verder heeft ze net als ieder ander last van de val, maar klimt ze, zoals een goede amazone betaamd, meteen weer in het zadel.