Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Re: Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:14

Ben benieuwd wat de reacties waren geweest als ze had besloten niet te rijden i.v.m. de slechte losrijring. Ik denk dat er dan nog meer commentaar was gekomen.
Ik vind het ookniet als verwijt klinken dat de losrijring te slecht was. Ze is tenslotte zelf opgestapt en is er tochvoor gegaan. En als je op een paard gaat zitten loop je de kans dat je er weer net zo hard afgaat.

Ik neem aan dat e.e.a. is overwogen en besloten is het toch te doen.Het zou de organistaie sieren voor komend jaar iets aan de losrijring te doen, er waren blijkbaar meer mensen die er last van hadden.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:16

De paarden van Anky worden twee keer per dag uitgelaten aan een lijntje met alle opschmuck erom heen, bandages springschoenen, etc.
Deze paarden worden beperkt in het paard-zijn en krijgen in verhouding tot wat ze an energie kwijtkunnen idd voeding waar ze enorm heet van kunnen worden.

Tuurlijk heeft dat invloed op een paard, los van het feit of dat hier wel of niet terzake doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:19

@ raket: Anky krijgt toch altijd commentaar wat ze ook doet. Als ze had besloten niet te rijden, had ze commentaar gehad, wss in de stijl van : wat een watje
Nu krijgt ze commentaar van mensen die allemaal GP rijden in hun achtertuin...
en als het allemaal wel goed was gegaan had ze wel commentaar gehad over haar trainingsmethode...
Ze kan het gewoon niet goed doen...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:21

raket schreef:
Ben benieuwd wat de reacties waren geweest als ze had besloten niet te rijden i.v.m. de slechte losrijring. Ik denk dat er dan nog meer commentaar was gekomen.

Dat was nou professioneel geweest, durven kiezen voor het welzijn van jezelf en je paard op zo'n moment!

Had ze van mij alle lof gehad.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-07 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst in quote gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:22

Ik had het idd wel heel gaaf gevonden als ze dat gedaan had Ja
Was imo wel het beste geweest...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 13:23

detour schreef:
raket schreef:

]

Dat was nou professioneel geweest, durven kiezen voor het welzijn van jezelf en je paard op zo'n moment!

Dan was ze volgens mensen weer arrogant geweest, omdat anderen ook gebruik moesten maken van dezelfde inrijring, en Anky zou het dan niet goed genoeg hebben gevonden.

Leer mij Bokt kennen Haha!

Probeer het eens vanuit verschillende oogpunten te bekijken. Ze ging er zelfs weer op. Ik denk dat ik daar al voor had bedankt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-07 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst in quote gezet.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:23

Ik word een beetje vervelend van sommige reacties hier. Het is een paard, mensen. En ja, die schrikken wel eens. Zelfs als een topruiter er op zit. Fijn hoor, voor al die mensen die zeggen dat hun paarden wel braaf waren in die bak. We kennen toch allemaal momenten dat je je paard echt niet in die hoek van de bak krijgt terwijl de rest van de paarden er gewoon door loopt?
De paarden bij mijn ridders zijn letterlijk bomproof. Ze hebben op evenementen gestaan waar kannonen worden afgeschoten en vertrekken geen spier. De ridders zitten er op met lange vaandels in hun hand of de paarden lopen tussen mensen met vaandels. Publiek is geen probleem. Maar oh, ineens dat chipszakje in de berm he... Levensgevaarlijk. En de dag erna is dat zakje geen enkel probleem meer. Paarden, he...
En volgens mij was Ollright ook gewend aan enge dingen en die ging afgelopen zomer ook ineens uit zijn pan voor een camera langs de bak. Was ook niet zijn eerste wedstrijd, hoor.
En Arno: er zit een subtiel verschil tussen afstappen omdat hij niet goed aanvoelt als je een buitenritje willen maken of als je een clinic moet gaan rijden voor een publiek. Je zal toch een verantwoordelijkheid voelen voor het publiek en de organisatie om toch iets te laten zien. Bovendien weten wij met zijn allen helemaal niet hoe hij aanvoelde voor ze de ring ingingen. Waarschijnlijk dacht ze dat het wel zou gaan, want het lijkt me sterk dat ze erop was gegaan als ze dit van te voren geweten had.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:24

Ik wordt er een beetje moe van dat velen weten hoe het allemaal beter moet maar niemand het zelf presteerd!

Lekker veilig om zo van achter je computer iemand af te zeiken he. En dan ook nog gaan zeiken dat ze haar paarden niet goed rijd, huisvest etc. Nou ik wil jullie allemaal wel eens zien rijden!

Ik hoop iig dat Anky toch weer voldoende zelfvertrouwen op bouwt en weer leuke en leerzame clinics kan geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:24

Cayenne schreef:
detour schreef:
"Ben benieuwd wat de reacties waren geweest als ze had besloten niet te rijden i.v.m. de slechte losrijring. Ik denk dat er dan nog meer commentaar was gekomen."

Dan was ze volgens mensen weer arrogant geweest, omdat anderen ook gebruik moesten maken van dezelfde inrijring, en Anky zou het dan niet goed genoeg hebben gevonden.

En dat bedoel ik.
Anky kan het nooit goed doen... lijkt me zó frustrerend... Nagelbijten / Gniffelen

Ze zou van mij ook alle lof hebben gehad, trouwens.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-07 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:25

Cayenne schreef:

Probeer het eens vanuit verschillende oogpunten te bekijken. Ze ging er zelfs weer op. Ik denk dat ik daar al voor had bedankt.

juist dan was ze weer arrogant geweest, d'r is altijd wel wat omtrent anky..
en we doen het haar nog steeds niet na

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:27

Het is niet waar dat iedereen lachtte hoor, ik was erbij toen ze val( Zat naast de rijbak), en heel veel mensen hadden echt zoiets van ''Oo... als alles maar goed is''. Anky is er daarna ook weer opgeklommen en heeft nog wat wissels gereden, en nog wat dingen. Toen wou ze op de andere hand gaan rijden, wissels alleen toen kreeg ze heel veel last van haar been. Ze moest ook bijna huilen want ze wou wel doorrijden, komt net uit Oslo, vlug naar Groningen, en dan wil je het publiek niet telleurstellen maar het ging gewoon niet.

En schuld tja.. De organisatoren hadden voor een betere inrijbak kunnen zorgen, en iemand had Nelson beweging kunnen geven of rijden toen Anky in Oslo was( want hij had 2 dagen niet gereden daarom was hij zo fris, normaal is ie heel braaf zei Anky).
Maar Nelson bokte ook teringhoog en vaak, en ze was ook niet hersteld van een eerdere val..

Voor de rest was het heel leuk, en zijn er geen paarden vandoor gegaan( Mensen baalden wel dat Anky geen kur meer gereden had maar Christa Laarakkers had nog een kur op muziek gereden, en Gulliver O' Brittian een show enz en veel meer) Het was dus een geslaagde dag maar jammer dat het misging met Anky en dat ze viel. Hoop dat het snel beter gaat Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:29

Arme Anky.
Ik voel met haar mee. En wens haar beterschap Ja

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:30

van een westernzadel vallen is ook niet altijd even lekker hoor.. ik kan het weten. een paard bokte hetzelfde als nelson en ik hield er gescheurde beenspieren aan over. en een JOEKEL van een blauw plek vanwege de zadelknop.
als je paard bokt denk je echt niet aan die knop hoor.. dan wil je je paard terug hebben.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:31

Kadanzlover schreef:
Zaina schreef:
wat een achtelijke reactie van dat mens dat het filmt!
sneu voor anky.. maar ik zou ook niet met een paard dat zo reageert op applaus zo'n demo gaan rijden.
ik vind dat ie gemeen bokt, echt om haar er af te krijgen.. niet alleen omdat ie schrikt

ik heb nelson op Outdoor gelderland gezien en daar deed hij niks uit op het aplaus... hij kan er dus best tegen, maar op dit moment denk ik dat get feit hij niet fijn los te rijden was parte speelde Knipoog

Daarbij reageerde hij pas veel later..... applaus was "allang" begonnen.

MNMN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:36

Eigenlijk zijn er hier gewoon heel veel jaloers. Omdat zij niet kunnen rijden als Anky, omdat ze de paarden niet hebben die Anky wel heeft of omdat ze Anky niet zijn, weet iedereen hoe het anders moet. Mogen topsporters of voorbeelden, dan geen fouten maken? Ze maken een keuze uit geen keuze, en nog is het niet goed. Denken ze het goed te doen naar het publiek..., mislukt. Komen ze met een verklaring...fout! Moeten zij voorgeprogameerd wordenop foutloos??? Kan niemand mij vertellen hoe dat moet? EEN iemand aub, anders ben ik nog niet foutloos!!!!!!!!!!!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:38

Hoi, MNMN, wie schat je dan in als jaloers? Anky heeft een leven waarin ze keihard moet werken en niks vanzelf gaat net als bij andere sporters, dus waarom? Ik zie dat niet, hoor.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:38

Ik moet lachen om en wordt misselijk van de reacties hier tegelijk.
Wat een theorieen en wat een vuilspuierij zo hier en daar. Er zijn een aantal mensen die precies wel even zullen suggereren waarom dit gebeurd.
Wat Anky ook doet, het is niet goed he, altijd commentaar.
Dit soort dingen kan gewoon gebeuren, komen jullie soms uit een ei? Nooit iemand hier een onverwachte actie van zijn paard meegemaakt? Nooit pech gehad? Murphy's law?
En als Sjef het probeert te verklaren, en ik denk dat hij en Anky dat het beste kunnen omdat zij dat paard KENNEN, dan zit daar volgens een aantal mensen ook alweer een addertje onder het gras.
En dan de theorie dat Anky nu teruggepakt wordt door haar paarden(is genoemd in het gesloten topic). Walgelijk gewoon!
Ze komen niet in de wei? Mooi wel, alleen Salinero niet in het wedstrijdseizoen, zodat hij niet geblesseerd raakt want dan kunnen wij met z'n allen niet chauvinistisch juichen als ze wat wint. Ze komen nooit op de weg? Anky stapt Bonfire dagelijks uit op de weg.
Anky is geen held nee, dat zegt ze zelf. Nou als je zo lang op zo'n bokkend gevaarte kan blijven zitten en je kruipt er daarna weer op dan heb ik daar wel respect voor, ik had het haar niet nagedaan.
Ik hoop dat ze snel weer hersteld is in ieder geval.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:41

Geen wonder dat ze al die bokken niet heeft kunnen uitzitten... daar zou een volleerd rodeorijder het nog moeilijk mee gehad hebben.

Ze had er in dit geval het beste voor kunnen kiezen om aan te geven dat het publiek rustig moest blijven omdat ze haar paard niet heeft kunnen inrijden door de slechte mogelijkheden. Dan was het geheel waarschijnlijk niet voorgevallen. Nu nam ze dubbel risico door 1) niet in te rijden 2) het publiek daarvan niet op de hoogte te laten stellen. Misschien is dat een les voor haar voor de volgende keer. (nooit meer voor groot klappend publiek gaan rijden zonder inrijden)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:44

Jeetje, arme Anky Scheve mond Eerst van Painted Black en nu van Nelson! Ik vind het wel heel knap dat ze lang bleef zitten Ja

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:47

Vind het ook echt knap dat ze nog ff doorreed Ja Had het haar niet nagedaan hoor!!
Vind de negatieve reacties ook erg kinderachtig en jammer.

Maar ja.... het is een paard en die kunnen nou eenmaal schrikken Ja Maar dat staat los van het losrijden Bloos Als het waar is dat hij al een paar dagen stil stond dan is het niet de meest slimme voorbereiding van Anky en Sjef...... dan kan je de schuld niet volledig op een losrijring afschuiven Bloos Vind eigenlijk dat je je daar niet zo afhankeljk van moet maken Bloos

Maar hoe dan ook.....zo'n smak wens je niemand toe Ach gut

D_dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:48

Ik vind het heel erg voor Anky dat ze van Nelson is gevallen. Ik heb respect voor Anky dat ze weer op zijn rug is gestapt.

Mensen mogen pas kririek over Anky geven als ze haar rijkunstig niveau evenaren of ooit zullen overtreffen, eerder niet!

De beste stuurlui staan aan wal, luidt het gezegde....

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:49

3 dagen niet gereden zeggen ze, uiteraard staat ie dan niet 3 dagen in zijn stal"op te laden".

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:50

Tiessie schreef:
En dan de theorie dat Anky nu teruggepakt wordt door haar paarden(is genoemd in het gesloten topic). Walgelijk gewoon!

dat meen je niet, gadverdarrie Misselijk Misselijk dat is wel een reactie van iemand met het verstand in z'n ******
wat misselijk zeg
Laatst bijgewerkt door terorita op 15-10-07 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MNMN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:50

detour: Ik weet wel dat ze iedere dag kei hard moet werken, van wedstrijd naar show, naar clinic naar fanclubdag etc raced, tussendoor nog een huis met man en kinderen heeft, die ook aandacht nodig hebben en als het kan ook nog rijden en lesgeven. Ik wil niet ruilen. Aan een heel aantal reacties lijkjt mij dat er mensen zijn die jaloers zijn. Maar is dat niet in de hel paardenwereld zo. Wat ik zelf niet kan misgun ik een ander ook ?
En afzeiken? Jaaaa dan hoef ik niet over mijn eigen tekortkomingen te praten. Dat is mijn ervaring, vandaar dat ik praat over jaloers zijn.

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:55

Over dat losrijden vind ik niet helemaal een excuus.
Ik vind het erg sneu dat ze er af is gevallen.
Zou ook kunnen dat ze zelf na alle spanningen de laatste tijd, zelf niet helemaal in vorm is.
Op het filmpje lijkt het wel of ze een paard in moet inrijden.
Met 4 benen komt hij van de grond, dan moet je echt alle zeilen bijzetten om te blijven zitten.
En dan ook nog eens de wending in, tja dan wordt je gewoon gelanceerd. Ach gut
Ik hoop dat ze niet al te veel last zal hebben van haar blessures.
Dus bij deze Anky veel sterkte Knipoog

En dan al het commentaar van een ander>>>> Ga er zelf maar eens opzitten, dan piepen ze wel anders.
Helaas heb ik ook vaak zo'n smak gemaakt.
Zelfs de beste ruiters moeten er dan aan geloven. Bloos
De beste stuurlui staan aan wal zeggen ze. Boos!