Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maik79 schreef:Om even een knuppel in het hoenderhok te gooien: waarom denken jullie dat het zéker meer dan een halve minuut heeft geduurd omdat er ook draffoto's tussen staan? Het eerste dat mijn bijrijdpaard doet/wil doen als je hem aan de longe knupt is aandraven. Dat duurt echt geen halve minuut. En hoe lang denken jullie dat het duurt om in totaal, wat zijn het, 20 foto's te maken? Zet je camera op de sportstand en in de tijd dat het paard twee rondjes loopt (waarvan hij 1 draaft, en om hem niet direct op de rem te trekken, ook nog 1 rondje om tot stap en halt te komen) heb je zo een aantal op je geheugenkaart staan.
Begrijp me goed, ik keur dit niet goed. Ik zal echter niet op basis van een welles-nietes verhaal en een paar nietszeggende foto's (qua tijd dat het geduurd heeft) Coby veroordelen. Ik wacht 't even af...
LoveLeandro schreef:Maik79 schreef:Om even een knuppel in het hoenderhok te gooien: waarom denken jullie dat het zéker meer dan een halve minuut heeft geduurd omdat er ook draffoto's tussen staan? Het eerste dat mijn bijrijdpaard doet/wil doen als je hem aan de longe knupt is aandraven. Dat duurt echt geen halve minuut. En hoe lang denken jullie dat het duurt om in totaal, wat zijn het, 20 foto's te maken? Zet je camera op de sportstand en in de tijd dat het paard twee rondjes loopt (waarvan hij 1 draaft, en om hem niet direct op de rem te trekken, ook nog 1 rondje om tot stap en halt te komen) heb je zo een aantal op je geheugenkaart staan.
Begrijp me goed, ik keur dit niet goed. Ik zal echter niet op basis van een welles-nietes verhaal en een paar nietszeggende foto's (qua tijd dat het geduurd heeft) Coby veroordelen. Ik wacht 't even af...
daar reageerde ik op
Siersma schreef:Dit heeft maar een halve minuut geduurd??? Laat me niet lachen!Je zet je paard toch niet zo in de krul als je er maar een halve minuut mee longeerd?
Skitter schreef:sporter schreef:Maar uiteindelijk na veel zwoegen en alles uit de kast gehaalt te hebben, loopt hij eindelijk met zn kop mooi boven in en op de loodlijn zoals het hoortdat hij vervolgens met alle wil van de wereld niet meer naar links of rechts te buigen is, dat is weer een ander verhaal
Sporter en Ikke; wat hebben jullie eigenlijk gepresteerd om zo neer te mogen kijken op 'gewone' sport ruiters?
Maar ik moet even op het bovenstaande reageren. Ik ken een amazone die nooit aan LDR deed, maar trainde juist met klassieke dressuur methode. Die is net zo hard in de PSG gekomen met meerdere paarden. Overbuigen deed ze niet, belachlijk veel stelling vragen deed ze ook nooit. En toch kon ze net zo hard in de top meerijden. Goh hoe doet ze dat tochMazzel zeker
, dat waren zeker vanuit hunzelf 'losse/makkelijke' paarden met veel aanleg......................
Als dit hun manier is om P&P weer los te maken in zn hals, dan vraag ik me toch af hoe die in Gods naam zo vast is worden....... "t zal wel niet aan zn uber-talentvolle amazone liggen![]()
En nee, dit is niet nodig om mee te kunnen rijden in de top. Natuurlijk is het anders trainen maar het is IMO juist de kunst om vanuit een natuurlijke houding ook zover te komen. En het is mogelijk. Al zal dit wel makkelijker zijn
sporter schreef:Kijk, ik begrijp dat ook best.
Maar... er lopen hier op bokt zoveel mensen rond die gewoon weg nog nooit een wedstrijdring van binnen hebben bekeken en die rond rijden op hun fjorden en haflingers en tinkers en dat vind ik allemaal prima! ik snap dan ook niet waar het vandaan komt dat ik op amateurs neer kijk :S want voor het zelfde geld ben ik zelf een amateur.
Wat ik bedoel, blijkbaar doet het er hier op bokt niet meer toe wat je ooit gepresteerd hebt en hoeveel ervaring je hebt. Op een gegeven moment wordt er in 1 van de P&P topics zelfs geroepen over de dieren bescherming![]()
En daar krijg ik nou kippevel van en niet op een positieve manier, want dit zijn in mijn mening nou de mensen die de sport kappot maken!
En zolang dat allemaal door gaat voel ik 0,0 verplichting om mijn prestatie's hier neer te zettenbovendien gelden voor de meeste bokkers wedstrijd prestatie's niet meer en is het eerder een teken van dierenmishandeling
sporter schreef:Nee daar heb je helemaal gelijk in de basissport en misschien nog wel hoger met heel veel geduld gaat dat prima en is ook niks mis mee, wat ik al de heletijd duidelijk probeer te makenvoor mijn part ga je er elke dag achterste voren opzitten vind ik allemaal best. Zolang er maar begrepen word dat dat niet te vergelijken is, in de topsport word er gewoon meer gevraagt van zowel ruiter en paard
Skitter schreef:Waarom moet het, als je over recreatie ruiters hebt, altijd weer over haflingers, fjorden en tinkers gaan? Dat vind ik pas vooroordelen. Kom zeg, Taco en Banshee lopen hier op Bokt toch ook Z dressuur? En er lopen meerdere Haflingers in het Z. GP zullen ze niet zo gauw worden maar er zijn gekkere dingen hoor.
Dat schiet me toch net het verkeerde keelgat in moet ik zeggen, want 't slaat nergens op. Alsof iedereen die zo'n ras paard heeft, niets te zoeken heeft in de sport. Pleease. Juist als dat soort paarden 't goed doen in de sport vind ik dat er dan een goede ruiter/amazone op zit dan als je met zo'n dressuurpaardje met onwijs goede papieren/aanleg aan komt zetten. Maar ja, je moet blijkbaar een duur paard hebben om mee te tellen tegenwordig. Van het hele (dressuur/spring)paardenwereld word ik echt misselijk soms....Heb je een Tinker, Haf, Fjord, Shetlander etc etc etc dan bent je VAST een recreatie ruiter die nooit een wedstrijd ring gezien heeft en weet je dus ook niet waar je het over hebt wat (top)SPORT betreft, dat is HEEEEEEEEEEEEEEEEEEL wat anders he!! dus meepraten hoef je ook niet te doen en je zult toch nooit zo ver komen als de rest met je Haf of Fjord, dus ja, waarom proberen..Ga JIJ maar lekker 'hobbelen' (want fatsoenlijk rijden kan je ook natuurlijk niet) ,rondjes rijden, en buitenritjes maken.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maaaaaaaaaaaaaaaaar als ik me niet vergis gaat dit behoorlijk offtopic, maar ik kon het echt niet binnenhouden. Maar ik kap ermee.
Kellyy_ schreef:Skitter schreef:Waarom moet het, als je over recreatie ruiters hebt, altijd weer over haflingers, fjorden en tinkers gaan? Dat vind ik pas vooroordelen. Kom zeg, Taco en Banshee lopen hier op Bokt toch ook Z dressuur? En er lopen meerdere Haflingers in het Z. GP zullen ze niet zo gauw worden maar er zijn gekkere dingen hoor.
Dat schiet me toch net het verkeerde keelgat in moet ik zeggen, want 't slaat nergens op. Alsof iedereen die zo'n ras paard heeft, niets te zoeken heeft in de sport. Pleease. Juist als dat soort paarden 't goed doen in de sport vind ik dat er dan een goede ruiter/amazone op zit dan als je met zo'n dressuurpaardje met onwijs goede papieren/aanleg aan komt zetten. Maar ja, je moet blijkbaar een duur paard hebben om mee te tellen tegenwordig. Van het hele (dressuur/spring)paardenwereld word ik echt misselijk soms....Heb je een Tinker, Haf, Fjord, Shetlander etc etc etc dan bent je VAST een recreatie ruiter die nooit een wedstrijd ring gezien heeft en weet je dus ook niet waar je het over hebt wat (top)SPORT betreft, dat is HEEEEEEEEEEEEEEEEEEL wat anders he!! dus meepraten hoef je ook niet te doen en je zult toch nooit zo ver komen als de rest met je Haf of Fjord, dus ja, waarom proberen..Ga JIJ maar lekker 'hobbelen' (want fatsoenlijk rijden kan je ook natuurlijk niet) ,rondjes rijden, en buitenritjes maken.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maaaaaaaaaaaaaaaaar als ik me niet vergis gaat dit behoorlijk offtopic, maar ik kon het echt niet binnenhouden. Maar ik kap ermee.
Ik ben het met je helemaal eens. Ik bedoel, ik heb zelf ook een tinker, en ik kan hier niet tegen als dat soort opmerkingen worden gemaakt. Wat jij allemaal zegt, is precies mijn mening. beter kon ik het niet uitleggen