Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Dus: Onhaalbaar
Sammie schreef:miss_jumpy schreef:Want daar verbaas ik me wel eens over, al die "dierenliefhebbers" met een grote mond over hoe zielig de intensieve veehouderij is, en vervolgens blijken ze zelf ergens een paard 23 uur per dag in een hok te hebben staan....
Wat is het verschil
1. Bedrijven vs. particulieren
2. Koeien die veelal dagelijks dezelfde routine kennen vs. paard die (vaak) de ene dag op dit tijdstip wordt gereden, die dag op dat tijdstip e.d.
dus.... hoop particulieren die je moet bezoeken en toevallig die dag hun paard op stal hadden want die dag konden ze niet óf dat tijdstip dat ze bezocht worden nét aan het rijden/wandelen enz. zijn
Dus: Onhaalbaar
Nicolletje schreef:Als ik zie dat men het er nog nieteens over eens kan worden of een stal van 3x3 te klein is ja of nee, is dat blijkbaar onhaalbaar ja.
Aldewereld schreef:Het ligt eraan hoe lang ze in die stal van 3 x 3 staan
Aldewereld schreef:En waar wil je dan beginnen? Als we over een grote van een box het al niet eens worden. En dat kleine vierkantje kan voor een heleboel paarden een horrorshow zijn, want er zijn paarden die alleen maar aanvallen of bijten via dat raampje. Leuk.... als jouw paard daar naast staat.Het zal misschien best onhaalbaar zijn, maar ik weet zeker dat er nog heel veel te verbeteren is op het gebied van de paardenhouderij / sport. Je moet ergens beginnen, dan maar in de sport. Als niemand iets doet dan zal het nooit veranderen!
En laten er dan maar heel kinderachtig bijv. regels komen over hoe je paarden moet houden, doelend op een paard wat 23 uur per dag in zijn box staat en door een klein vierkantje in de muur aan zijn buurman of buurvrouw kan ruiken. Ik weet zeker dat het leven van veel paarden er veel beter op gaat worden!
Aldewereld schreef:als je maar hard genoeg blijft roepen dat het onhaalbaar is, dan zal er inderdaad niet veel gebeuren.
russel schreef:Maar hoe vaak zie je niet een splintermooie binnenbak met super bodem en super verlichting,dito geluidsinstallatie? De verzorging van de paarden hangt er maar bij, kennelijk minder belangrijk, alleen de accomodatie en de prestatie telt... Is een mentaliteit en die mentaliteit krijgt gelegenheid door het type pension die dat toelaat.
Tha_Niekje schreef:Als die fotograaf beweert dat het zoveel langer heeft geduurd mag hij wel meer bewijzen aanleveren. Ik zeg niet dat het goed is hoe ze toen P&P longeerden, maar de foto's zijn duidelijk van 1 hooguit 2 rondjes stappen...
Pletje123 schreef:Tha_Niekje schreef:Als die fotograaf beweert dat het zoveel langer heeft geduurd mag hij wel meer bewijzen aanleveren. Ik zeg niet dat het goed is hoe ze toen P&P longeerden, maar de foto's zijn duidelijk van 1 hooguit 2 rondjes stappen...
Op foto's in de Paardenkrant zijn ook duidelijk drafmomenten te zien.
Sammie schreef:Voorzover ik weet is de grootte van een stal al vastgelegd. Er zijn meer weien zonder beschutting dan met en een beschutting vind ik eigenlijk alleen nodig als het diertje s winters ook op de wei staat met guur en nat weer. s zomers is beschutting imo niet nodig. Verder zie ik al deze punten graag ingevoerd, op de beschutting na. Maar daar gaat het niet om; het gaat om de controleerbaarheid. Die is minimaal, dat is nu al zo. Deze punten kun je doorvoeren bij de staleigenaar. Maar dan nog zie ik nav deze punten niet echt een verbetering optreden in de algehele omgang met het paard. (en zeker niet op hoog niveau)
(punten die jij aanhaalt vind ik trouwens wel beter dan eerder genoemden)